![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 May 2013 ![]() |
Forum rządzi, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi.
Witajcie. Zakładam w tym dziale bo chodzi o pomoc przy zakupie auta niestreetracingowego, chociaż szybkiego. Ponieważ opinii o takich samochodach w gruncie rzeczy nie ma aż tak znowu wiele, liczę najbardziej na pomoc użytkowników którzy powozili, porównywali, mają wyrobiną opinię na podstawie dłuższego użytkowania itd. Chodzi o samochód przeznaczony wyłącznie do pokonywania długich tras. Wymagania: - auto ma umożliwiać dwóm osobom jak najwygodniejszą i jak najszybszą podróż po autostradach (ogólnie Kraków - Berlin - Bruksela, około 1300 km w jedną stronę), - samochód prawie wogóle nie będzie jeździł poza ww. trasą, nie interesuje mnie czas na 400m, promień zawracania, prowadzenie w zakrętach, - spalanie, rodzaj paliwa bez znaczenia w przeciwieństwie do serwisu: chodzi o to, żeby samochód był jak najbardziej dyspozycyjny, zawsze gotowy do jazdy, nie może wymagać długich postojów w naprawie, stawać na trasie itp, - konieczne pełne wyposażenie "komfortowe" - maksymalne wygłuszenie kabiny, automat, podgrzewane wentylowane siedzenia, podgrzewana przednia szyba, navi, klima, aktywny tempomat. Nie ma znaczenia wygląd zewnętrzny, marka, prestiż. - mile widziane 4x4, optymalne byłoby nadwozie kombi ale może wystarczyć rozkładana kanapa - okazjonalna konieczność przewiezienia drobnych ale podłużnych ładunków. - budżet 50-70kPLN, jeżeli da się mniej byłoby dobrze. Aktualnie posiadane auto (a8 d2 4.2) jest bardzo ok, ale to samochód dobry do 160-170km/h, później zaczyna się robić głośno i mułowato. Nowy nabytek musi mieć prędkość z jaką da się wygodnie jechać co najmniej 40-50km/h większą. Mam następujące pytania: - z czołowych producentów dużych limuzyn (VAG, Merc, BMW) interesują mnie największe silniki - V10, V12. Tak się jednak składa, że żaden z nich, zarówno spośród diesli jak i benzyn, nie ma najlepszych opinii: w BMW 760 zacierają się pompy wtryskowe, w W12 pękają wały, w Mercu wszystko cieknie i nikt nie umie naprawić, w V10 TDI... Pytanie: czy to prawda czy raczej urban legend powielana przez fakt, że takich aut jest dość mało? - czy w zakresie prędkości ~200km/h, w czasie DŁUŻSZEJ JAZDY (a nie tylko okazjonalnego muskania tego zakresu) ma znaczenie różnica pomiędzy silnikami największymi a np. mniejszymi V8 które są dobre i sprawdzone: np. patrząc po wiki to W220 S600 i S500 mają jednakowy czas do 100km/h - ja wiem że to nie jest dobra miara dynamiki ale jakaś tam jest. - czy warto interesować się nieco starszymi autami: np W140 600 (dotąd nie miałem okazji jeździć) ale opinie z netu są takie, że auto bardzo dobre na trasy przez masę i stabilność prowadzenia. Z drugiej strony mocno już przestarzałe. Na podstawie dotychczasowych jazd (nie udało mi się niestety przejechać topowymi modelami V12, W12, liczę też na Merca S55 AMG W220 - mało tego jest na rynku) moje typy: - Phaeton W12 lub V10 TDI + chip - jeździłem V8 i był baaaardzo ok pod względem komfortu, wyciszenia i wyposażenia z tym, że ze względu na masę celowałbym właśnie w mocniejszy silnik. Boję się awaryjności. - cichym kandydatem jest też W210 E55 AMG - mały wybór ale auto podobno świetne na długie trasy no i można dostać kombi. Pomóż drogie Bravo. Najbardziej interesują mnie opinie ludzi którzy użytkowali takie auto przez dłuższy czas: chodzi głównie o to, jak kierownik czuje się w takim samochodzie po DŁUŻSZEJ jeździe autostradowej a tego nie da sie przedzakupowo spradzić - 15 minut w jedą stronę. Dzięki, Lukasz |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Trudno Ci będzie doradzić.
Moim zdaniem masz auto, które spełnia założenia. Mi się zupełnie komfortowo podróżowało z prędkościami 180-220 km/h Alfą 156 2.4 JTD zrobioną na ok. 200 KM, więc nie wiem, co przeszkadza w tym Audi. Ogólnie musisz kupić mocną, wolnossącą benzynę. Wyciszone najlepiej są podobno Lexusy. Mają też małe ryzyko nieplanowanego postoju w trasie. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Rozstrzał o tyle duży, że ciężko wywnioskować jaki budżet ... ?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2004 ![]() |
OT startujesz do europaralmentu?
![]() tez stawiam na lexusa ls -------------------- Model X/Evo5/JCW
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 May 2013 ![]() |
Witaj, dziękuję za odpowiedź,
Co mi przeszkadza w a8? Przy prędkościach z jakimi jeszcze spokojnie można się poruszać np. w Niemczech, jest już zbyt mało dynamiczne i zbyt dokucza hałas w środku (zwłaszcza od wiatru). W najbliższym czasie będzie mi na pewno potrzebne auto szybsze w sensie, że przy większej szybkości w czasie dłuższej jazdy zapewni niższy poziom zmęczenia kierownika. Jasna sprawa, że te odczucia ("za głośno", "za wolno" itp.) są czysto subiektywne - dlatego dałem moje obecne auto do porównania. Nad Lexusem się zastanawiałem. W budżecie mieści się LS430. Nie przekonuje mnie on jednak, ze względu na to, że silnik nie jest mocniejszy niż w a8 które tak jak pisałem dostaje lekkiego muła powyżej ~160km/h. Luk Edit: Budżet wymieniłem - do 50 - 70 kPLN. Do Europarlamentu na szczęście nie startuję. Tylko cel podróży jest podobny:))) |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Sorry, rzeczywiście.
W takim razie pozostaje Ci się przejechać lexem LS 430 - ale czy będzie dynamiczniejszy to niekoniecznie ![]() Za go GS 430 z tym silnikiem powinien być żwawszy, buda nie taka mała, na dwie osoby starczy. Ale to dalej krąży wokół mocy zbliżónych do Twego Audi. A z V12 nie ma co doradzić, np. takie E38 750i też super szybkie nie jest i leciwe, a 760i E65 to już sam napisałeś. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 10 May 2008 Skąd: inąd ![]() |
Zadbane m5 e39?
Dynamika przy wyższych prędkościach powinna być wystarczająca. Skoro trasy na zachód, to komfort nie powinien być problemem. Nie wiem jak z hałasem na aż tak długich trasach. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Jak chcesz długo jeździć po autostradach z wysokimi prędkościami to bierz wolnossącą benzynę, najlepiej nieprzesadnie wysiloną.
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: From Hell ![]() |
S500 W221 albo CLS 500. Za mniej więcej 65tys po negocjacjach powinno się udać kupić zarejestrowany w kraju egzemplarz, serwisowany w ASO.
Ewentualnie wiem kto ma na sprzedaż CL600 V12 w stanie kolekcjonerskim za 35tys. -------------------- "We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 May 2013 ![]() |
E38 na pewno odpada - testowałem na etapie wyboru a8.
To może tak: celuję w ~400 kuni. Z tego do wyboru w budżecie pozostaje: - auta pokroju RS6 C5/M5 E39/M3 E46 - odpada, za twardo, za sportowo, dodatkowo w M5 manual. - W220 S600/S55 AMG po lifcie - lepiej, zwłaszcza S55. Ale - podobno zawieszenie ABC jak się zepsuje to koniec świata. Jeździłem tylko S500: niby fajnie ale dupy nie urywa, zbyt mała różnica do audi. - W140 600/CL 140 600/ ewentualnie R129 600 (ahhh... arcydzieło polskiej kinematografii... "Raich":))) - nie jeździłem ale jest to opcja, podobno zupełnie inne odczucia jeżeli chodzi o pewność prowadzenia w stosunku do dzisiejszych aut. Do wyboru jest też E55 W210, tylko że na allegro widzę całe 3 ale to wydaje się być dobra opcja, auto szybkie i czytałem gdzieś, że mimo, że teoretycznie niższej klasy to bardzo dobrze wiciszone i wyposażone. - BMW E65 760 - mocne, szybkie fajne, podoba się. Znowu - opinie z bmwforum: "najgorszy silnik w tej budzie, w bagażniku należy wozić bankomat, rurka z płynem chłodzącym koroduje i zalewa wszystko, wszystko, koniec świata". Jeździłem 750 - fajnie ale też nie opłaca się zamieniąc z audi, dodatkowo widziałem kilka dokumentnie zajeżdżonych i wypicowanych. - Patefon W12/V10 TDI - jeździłem i jest to mój wybór na tą chwilę. Bardzo dobry poziom komfortu, jest 4x4. Z silnikiem W12 byłoby ok, jest to też chyba (zaznaczam - patrząc tylko po opiniach) względnia najmniej zawody "duży" silnik. Nie wiem co sądzić o V10 TDI. - Na koniec pozostaje rodzynek: jaguary XJR/XKR. Jedne z najpiękniejszych aut jakie widziałem ale niestety przedliftami "bez R" jeździłem i wydawały mi się 10 lat za niemiecką konkurencją. Możliwe, że po lifcie i z kompresorem jest lepiej? Może jeszcze słowo wyjaśnienia: ja się zawodowo przez dłuższy czas zajmowałem testowaniem aut pod względem NVH. Jedną z najważniejszych rzeczy jaką się wtedy nauczyłem było, że NIE DA SIĘ na podstawie pierwszego wrażenia (a tylko takie mamy gdy kupujemy używane auto - sory) ocenić jak będzie wyglądała dłuższa eksploatacja. Dlatego najbardziej liczę na głosy ludzi którzy może mieli kilka z wymienionych samochodów ew. jeździli dłużej jakimiś innymi itp. Dzięki, Luk |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: From Hell ![]() |
![]() 6.0 V12, 394KM i 570Nm, wolnossak, 170tyś km, udokumentowane, ASO itd, auto bezwypadkowe, od 2008 roku zrobiło 14tyś km z rękach obecnego właściciela, jako...5 auto, poza innymi zabawkami. Część starych wyjadaczy kojarzy pewnie właściciela o nicku pewnego detektywa jeżdżącego Fastbackiem ![]() -------------------- "We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 11 January 2005 Skąd: łódzkie ![]() |
w cenie 50-70kpln, to te auta wymienione (A8, 7, S) to będą miały przebiegi na poziomie 200-400kkm i co najmniej z 10 lat
![]() Raceboy, fajny, ale przy intensywnej eksploatacji szybko sie podda... -------------------- Porsche 911 (992)
BMW X7 M60iX (G07) |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 14 May 2013 ![]() |
... 6.0 V12, 394KM i 570Nm, wolnossak, 170tyś km, udokumentowane, ASO itd, auto bezwypadkowe, od 2008 roku zrobiło 14tyś km z rękach obecnego właściciela, jako...5 auto, poza innymi zabawkami. Część starych wyjadaczy kojarzy pewnie właściciela o nicku pewnego detektywa jeżdżącego Fastbackiem ![]() Wiem o kogo chodzi, kojarzę też, że ten user zakładał parę lat temu wątek podobny do mojego teraz ale zawartość odpłynęła chyba w niebyt. Być może w najbliższym czasie będe miał okazję przejechać się W140 S600 i ewentualnie bym się odezwał (tak jak pisałem, to jest wybór "podwyższonego ryzyka" - z jednej strony niby spełnia większość wymogów, z drugiej te samochody są już starawe i może być zbyt "niedzisiejszy"). Tak czy owak dziękuję. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Jak inne są zamulone zostaje ci merc 63 AMG. Najtańszy to będzie E, ale i tak minimum 20k poza budżetem.
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
Bierz tą W140, chyba tam jak dobrze pamiętam jest dołożona chłodnica oleju skrzyni żeby właśnie takie autostradowe rajdy były bez problemu?
Wszystko co nowsze w tych limuzynowatych budach będzie awaryjniejsze, z wiekszym przebiegiem i doższe w zakupie oraz w eksploatacji - bez sensu. Sprzedaj A8 dorzuć troche i kup V12, reszta zostanie Ci na pieszczenie jej dalej -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Ja bym brał tego co Ci podsunął raceboy .Takie auta się jeszcze wtedy nie psuły, a ten ma mały przebieg. Swego czasu najdroższe coupe świata i myślę że najbardziej komfortowe . Moc zakładana jest, niuton rządzi, bezpieczne również.
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja bym brał tego co Ci podsunął raceboy .Takie auta się jeszcze wtedy nie psuły, a ten ma mały przebieg. Swego czasu najdroższe coupe świata i myślę że najbardziej komfortowe . Moc zakładana jest, niuton rządzi, bezpieczne również. W ktorym roku/latach C140 bylo najdrozszym coupe swiata? |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
lex gs 450h/460,w 460 jest awd mozliwe, a8 4.2 tdi+ soft
-------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
W ktorym roku/latach C140 bylo najdrozszym coupe swiata? 92-93 -------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 05:29 |