![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Wed, 11 January 2012 Skąd: czewa ![]() |
Od jakiegoś czasu auto zaczęło puszczać siwe bąki ale tylko i wyłącznie po puszczeniu gazu i hamowaniu silnikiem zastanawiam się czy uszczelnienie turbiny nie poszło garett gt28rs przez jakięś 300 km jeżdziłem bez restryktora który obniża ciśnienie oleju czy to mogło rozszczelnić turbo narazie jest na dotarciu zrobiłem juz 600 km przy dodawaniu gazu nawet do 3.5 tys nie kopci tylko przy odpuszczeniu albo hamowaniu silnikiem z góry dzięki za odp dodam ze dolot suchutki ani kropli olej
http://tinypic.com/r/2hoiuzp/5 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 December 2008 Skąd: Poznań ![]() |
jak masz podłączoną odme?
pzdr |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Wed, 11 January 2012 Skąd: czewa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
User Dołączył: Sun, 09 June 2013 ![]() |
Czyli auto dymi jak jest durze podciśnienie w kolektorze , ja stawiam na uszczelniacze zaworowe a co z tym idzie w parze to prowadnice zaworowe bo jeśli one mają luz to wymiana samych uszczelniaczy na wiele się nie zda .
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Wed, 11 January 2012 Skąd: czewa ![]() |
Czyli auto dymi jak jest durze podciśnienie w kolektorze , ja stawiam na uszczelniacze zaworowe a co z tym idzie w parze to prowadnice zaworowe bo jeśli one mają luz to wymiana samych uszczelniaczy na wiele się nie zda . GŁOWICA pO pORTINGU WSZYSTKO NOWE ITD MA pRZEJECHANE 500 KM DOpIERO MODEL: 94, EG4, 3D SILNIK: D16Z6T GARRET GT 28RS * GŁOWICA po portingu zawory na trzy kąty polerowane kanały i poszerzane * obrubka bloku * szpilki głowicy ARP * kute tłoki vitara *kute korby eagle *Panewki główne ACL Race 5M1957H Honda Civic/CRX D *Panewki korbowe ACL Race Honda * wałek rozrządu comps cams * prowadnice i uszczelniacze SUPERTECH * uszczelka pod ssący jakaś termo * grubsza aluminiowa chłodnica wody * wtryskiwacze 560cc * regulowane kółka rozrządu SKUNK 2 * Block Geard * wzmacniacz zapłonu mds *świece irydowe * chłodnica oleju 16 rzędowa mocala *Podstawka Pod filtr oleju mocala * blow off= hks * pompa paliwa Walbro 255 *Fender Washers * zbiorniczek wyrównawczy od motocykla gsr 600 * grubsze kable zapłonowe vms czerwone * odPowietrzenie skrzyni korbowej Przewód Goodridge High-Performance *Pokrywa zaworów malowana Proszkowo w stolicy UKLAD DOLOTOWY: * przepustnica 72mm BDl * filtr K&N *inter cooler |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 03 December 2006 Skąd: łódzkie ![]() |
raczej turbo przy zwalonych uszczelniaczach zaworowych auto powinno dymic po dłuższym postoju
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Wed, 11 January 2012 Skąd: czewa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 June 2010 ![]() |
Ale czy przy uszkodzonym uszczelniaczu turbo,bedzie dymil tylko po puszczeniu gazu?
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
User Dołączył: Wed, 12 June 2013 ![]() |
ja mam nowe turbo tylko zostalo zregenerowane boo nie bylo poprawnie wystartowane i po dluzszej jezdzie spokojnej auto dymi na postoju..rowniez dymi wlasnie bez jazdy tylko samego dluzszego postoju,czy to oznacza uszczelniacze w turbo po stronie goracej?bo po zalozeniu nowego turbo nie przejechalem 100km.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 21 November 2007 Skąd: Koszalin ![]() |
A prowadnice zaworowe były wymieniane??
-------------------- Who Dares Wins
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 09 December 2008 Skąd: OSTRZESZÓW ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Wed, 11 January 2012 Skąd: czewa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
A masz restryktor do turbo? Sprawdz to, mialem po regeneracji turbo taki objaw. Nie bylo restryktora i za duze cisnienie powodowalo wywalanie oleju przez uszczelniacze i zaslone dymna przy hamowaniu silnikiem.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Wed, 11 January 2012 Skąd: czewa ![]() |
A masz restryktor do turbo? Sprawdz to, mialem po regeneracji turbo taki objaw. Nie bylo restryktora i za duze cisnienie powodowalo wywalanie oleju przez uszczelniacze i zaslone dymna przy hamowaniu silnikiem. siemka własnie na początku nie miałem tego restryktora zrobiłem tak jakieś 400 km ale delikatnie jeżdze do 3 tys ale przy takiej jezdzie ciśnienie było w granicach 5.5 na ciepłym od 3 do 3.5=4 a wiem ze garety muszż mieć max do 1.8 hyba dlatego nie wiem czy nie padło uszczelnienie turbo od tego wysokiego ciśnienia |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
User Dołączył: Sun, 09 June 2013 ![]() |
No i co teraz z tą turbiną zrobisz ? Zeby wymienić uszczelniacze to chyba nie da rady samemu bo potem trzeba to wywazyc tak ? Przed chwilą czytałem tutaj w innym wontku ze wywazenie jest niepotrzebne troche smiac mi się z tego chce ale może akurat prawda to jest co o tym sądzicie ?
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
A masz juz ten restryktor? jesli zamontowales taki jaki ma byc (gt28rs jest na kulkach?), a nadal kopci, to napewno masz uszczelniacze do wymiany. Nie wiem tylko,czy na kulkach sie turbiny regeneruje.
Idz do tego , kto Ci montowal turbo bez restryktora i niech teraz naprawi to, co zepsul. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 ![]() |
Jakiej średnicy masz restryktor? Powinien mieć 0,8 mm.
-------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, ale chyba można sprawdzić, czy olej jest w dolocie, zdejmując wąż wychodzące z turbiny i wtedy będzie wiadomo, czy to turbina puszcza.
Nie masz czasem tak, że w zbiorniczku płynu chłodzącego podnosi się poziom, płynu? U znajomego po montażu kolektora ssącego z d16z6 do silnika d16y7 są podobne objawy. Na razie turbiny nie ma, a objawy podobne, tylko, że dymek jest niebieskawy, przy bucie, a przy odjęciu, jakby para w zimn dni. Po dodaniu turbiny jest tak samo, tyle, że wywala dodatkowo płyn ze zbiorniczka. Obstawiam połączenie kolektora ssącego z głowicą. W głowicy d16y7 jest okrągły otwór na płyn, a w kolektorze d16z6 kwadratowy, uszczelka z d16z6 również miała kwadratowy. Sądzę, że tam jest nieszczelność i stąd na wolnych obrotach silnik ssie sobie płyn, a przy bucie podciśnienie z turbiny wciskane jest do zbiorniczka. Na dniach będzie to rozbierane i uszczelniane. Miało być od razu czymś posmarowane, ale niektórzy twierdzili, że będzie ok. Proponował bym w tym przypadku sprawdzić to połączenie, tym bardziej, że uszczelka jakaś termiczna. Nie mam pewności, że w naszym przypadku jest to, to, ale takie mam podejrzenie. Na ori kolektorze z d16y7 tego objawu nie było. Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam, ale chyba można sprawdzić, czy olej jest w dolocie, zdejmując wąż wychodzące z turbiny i wtedy będzie wiadomo, czy to turbina puszcza. Nie masz czasem tak, że w zbiorniczku płynu chłodzącego podnosi się poziom, płynu? U znajomego po montażu kolektora ssącego z d16z6 do silnika d16y7 są podobne objawy. Na razie turbiny nie ma, a objawy podobne, tylko, że dymek jest niebieskawy, przy bucie, a przy odjęciu, jakby para w zimn dni. Po dodaniu turbiny jest tak samo, tyle, że wywala dodatkowo płyn ze zbiorniczka. Obstawiam połączenie kolektora ssącego z głowicą. W głowicy d16y7 jest okrągły otwór na płyn, a w kolektorze d16z6 kwadratowy, uszczelka z d16z6 również miała kwadratowy. Sądzę, że tam jest nieszczelność i z tond na wolnych obrotach silnik ssie sobie płyn, a przy bucie podciśnienie z turbiny wciskane jest do zbiorniczka. Na dniach będzie to rozbierane i uszczelniane. Miało być od razu czymś posmarowane, ale niektórzy twierdzili, że będzie ok. Proponował bym w tym przypadku sprawdzić to połączenie, tym bardziej, że uszczelka jakaś termiczna. Nie mam pewności, że w naszym przypadku jest to, to, ale takie mam podejrzenie. Na ori kolektorze z d16y7 tego objawu nie było. Pozdrawiam. Sory za OT, ale Z TOND ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
I jeszcze: jak podcisnienie moze byc wciskane do zbiorniczka?
Rowniez- co ma kolektor do podnoszacego sie plynu w zbiorniczku? -------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:07 |