Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Audi a6 c4 swap
enjooy
post Sat, 20 Aug 2016 - 15:48
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 30 March 2014





Witam, przymierzam sie do przekładki silnika z 2.8 V6 i teraz nie wiem w ktora strone isc, czy 2.7 bT, 4.2 czy moze 2.2T. Ogromnie mnie ciągnie do 2.7 bo ma wiekszy potencjał tak mi sie przynajmniej wydaje. Potrzebuje odpowiedzi na kilka pytan tj. Czy przy swapie na w/w V6 i v8 trzeba przerabiac mocowania? Jak wyglada sprawa z maglownica, sankami, zostaja moje czy tez trzeba rzezbic? Ogolnie prosiłbym o naswietlenie sprawy jak to wyglada, co wymaga przeróbek. Z góry dziekuje za pomoc. Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 20 Aug 2016 - 15:48
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
dyzio007
post Sun, 21 Aug 2016 - 14:49
Post #2


Frequent User
Dołączył: Mon, 23 April 2007
Skąd: Łódź





z 2.7 jest chyba problrm z upchnieciem z seryjnymi turbinami bo przeszkadzają drązki kierownicze


--------------------
_
Go to the top of the page
 
+Quote Post
enjooy
post Sun, 21 Aug 2016 - 21:40
Post #3


Rookie
Dołączył: Sun, 30 March 2014





Od czegos innego turbiny sa wkladane czy kolektory? Czy poprostu wymiana magla/drążków? Jak zatem wygląda sprawa z v8 od a8?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Sun, 21 Aug 2016 - 22:21
Post #4


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





może coś z 07K... taki popularny silnik ostatnio. W tej budzie byłaby to pierwszyzna smile.gif


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
enjooy
post Mon, 22 Aug 2016 - 12:14
Post #5


Rookie
Dołączył: Sun, 30 March 2014





Jezeli chodzi o 07k to jakos do mnie to nie przemawia, mam srednie podejscie do silnikow fsi/tfsi. Moze dlatego ze slyszalem o nich wiele zlych opinii.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Mon, 22 Aug 2016 - 12:42
Post #6


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





ten do Ciebie przemówi wink.gif


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
enjooy
post Mon, 22 Aug 2016 - 13:58
Post #7


Rookie
Dołączył: Sun, 30 March 2014





Serio poszedlbym w strone tego 2.7 tylko jak wyglada sprawa z sankami i tymi drazkami? Magiel od innego wrzucic?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marek [a6]
post Mon, 22 Aug 2016 - 14:43
Post #8


Rookie
Dołączył: Tue, 18 August 2015





witam. buda niby 100 ale 2.7 pasuje ... https://www.facebook.com/Nosb-Performance-2...009444602452774
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Mon, 22 Aug 2016 - 18:00
Post #9


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(enjooy @ Mon, 22 Aug 2016 - 13:58) *
Serio poszedlbym w strone tego 2.7 tylko jak wyglada sprawa z sankami i tymi drazkami? Magiel od innego wrzucic?


Bierz 07K a jak nie to stare 5 cylindrów smile.gif mają największy potencjał i najlepszy dźwięk


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
enjooy
post Tue, 23 Aug 2016 - 16:26
Post #10


Rookie
Dołączył: Sun, 30 March 2014





2.2 turbo ma wiekszy potencjał od 2.7bT?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sajmondesign
post Tue, 23 Aug 2016 - 18:04
Post #11


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 September 2014
Skąd: Olsztyn





CYTAT(enjooy @ Tue, 23 Aug 2016 - 16:26) *
2.2 turbo ma wiekszy potencjał od 2.7bT?


No jasne i seryjne słupki wytrzymują więcej mocy ~550KM, a przy 2.7bt trzeba juz grubo modzić aby "bezawaryjne" 500+ osiągnąć smile.gif

Łapy, skrzynie itp. wszystko jest do dostania bez problemu, więc wsadzenie tego też nie będzie stanowiło problemu

Go to the top of the page
 
+Quote Post
enjooy
post Wed, 24 Aug 2016 - 07:17
Post #12


Rookie
Dołączył: Sun, 30 March 2014





Jezdzila jedna audi z 2.2T z moca okolo 300km i podczas kreski korba wyszla mu bokiem, stad te moje zdziwienie ze 2.7 niby wiecej wytrzyma
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Wed, 24 Aug 2016 - 07:25
Post #13


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





a wiesz ile jeździ takich co im korba nie wyszła bokiem?
Jeden pies co tam wsadzisz, i tak koszta będą spore.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Wed, 24 Aug 2016 - 08:06
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





no przy 2.7bT raczej drozej bo wszystkiego jest x2, ciezki, fabrycznie nie przygotowany na wiele wlasciwie z kazdej strony. Tak czuje ze za cene zakupu kompletu i zamontowania 2.7bT było by 2.2T po remoncie z montazem


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
enjooy
post Sat, 27 Aug 2016 - 03:03
Post #15


Rookie
Dołączył: Sun, 30 March 2014





A co powiecie o 4.2 z a8 oprocz tego ze sa olejozerne? smile.gif niby pojemnosc duza i silnik nie wysilony, z czasem moze kompresor lub nitro ale to juz dalsze plany rolleyes.gif zdaje sobie sprawe z tego ze nie jest on lekki. Ogladalem kilka s6 wlasnie z v8 pod maska. Bulgot tego potworka jest piekny ale niestety byly bardzo zaniedbane.

Zima sie zbliza a autko i tak planuje garazowac, silnik mysle ze dalbym rade sam przelozyc, a część związaną z elektryka polece osobie która to ogarnie.

Coraz czesciej mysle czy nie lepiej bedzie kupic s6 wlasnie z takim silnikiem i ja odpicowac, czasami trochę sie w tym gubie tongue.gif czekam na wasze opinie apropo swapu v8 smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sajmondesign
post Sat, 27 Aug 2016 - 03:13
Post #16


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 September 2014
Skąd: Olsztyn





nie jest lekki? ABZ jest lzejszy niz 2.2t tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Sat, 27 Aug 2016 - 08:40
Post #17


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(enjooy @ Sat, 27 Aug 2016 - 03:03) *
A co powiecie o 4.2 z a8 oprocz tego ze sa olejozerne? smile.gif niby pojemnosc duza i silnik nie wysilony, z czasem moze kompresor lub nitro ale to juz dalsze plany rolleyes.gif zdaje sobie sprawe z tego ze nie jest on lekki. Ogladalem kilka s6 wlasnie z v8 pod maska. Bulgot tego potworka jest piekny ale niestety byly bardzo zaniedbane.

Zima sie zbliza a autko i tak planuje garazowac, silnik mysle ze dalbym rade sam przelozyc, a część związaną z elektryka polece osobie która to ogarnie.

Coraz czesciej mysle czy nie lepiej bedzie kupic s6 wlasnie z takim silnikiem i ja odpicowac, czasami trochę sie w tym gubie tongue.gif czekam na wasze opinie apropo swapu v8 smile.gif


Jak chcesz mieć moc i szybkie auto to wstawiaj 5 cylindrów, a jak chcesz niewiadomo czego no to trudno ci podpowiedzieć wink.gif ABZ to rzeźba ze skrzynią, mniej wrażliwe na przegrzanie (alu blok), problemy z zapłonem, no i nie były projektowane z myślą o katowaniu na odcince jak 5 cyl turbo z rajdowymi korzeniami. Bez turbo będzie sporo wolniejsze niż lekko zrobione 20V turbo, przy mocnej jeździe pewnie też bardziej awaryjne. Ktoś tu na forum (bodajże Linarr) ma ABZ po dość sporych przeróbkach w audi B5 i ma 326 KM czyli wartość gdzie w 5 cylindrach dopiero zaczyna się zabawa smile.gif może pogadaj z nim to ci więcej podpowie, guzior też robi dużo swapów V8.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Linarr
post Sat, 27 Aug 2016 - 09:41
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 January 2015
Skąd: Żyrardów





z perspektywy czasu stwierdzam że trzeba było kupić tą ske c5 i tyle hehe. Co do oleju to te silniki mają 20 lat już więc uszczelniacze i prowadnice zaworowe do wymiany, tędy olej ucieka. Są też wycieki spod uszczelek głowic zazwyczaj. Co do skrzyni to nie wiem o co chodzi wink.gif zamach ze sprzęgłem guzior załatwił do tego przekładka z 2,7bita i skrzynia 01e siada elegancko. Te 320 koni było na custom wałkach (są do sprzedania) i kolektorach wydechowych (nie dostaniesz takich tongue.gif guzikowi się nie będzie chciało ich robić biggrin.gif )
A jak chcesz dalej dłubać to abz się do tego świetnie nadaje biggrin.gif trochę odprężony przyjmuje na seryjnym słupku 2b na miękko co daje jakieś 700/900. Kompletny silnik z osprzętem waży podobno 210kg
ps ja z nim od 1,5 roku pracuję wink.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
sajmondesign
post Sat, 27 Aug 2016 - 13:31
Post #19


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 September 2014
Skąd: Olsztyn





v8 siada bezproblomowo ze skrzynia 01E i są z 3 patenty jak nie wiecej jak to polaczyc, od przerabiania dwumasu najednomas, przez jednomas z manuala pod tarcze 240mm, po customowe zestawy ze sprzeglem wielotarczowym (polecam kolege Ali'ego na tym forum smile.gif )

Seryjny slupek jest bardzo wytrzymaly, kumpel przy dwóch turbawkach ma juz ponad 800koni i jezdzi juz tak kolejny rok bezawaryjnie. Planuje dalej dlubac swoja droga, a uturbienie ABZta jest tansza impreza niz kucie 2.2t i robienie glowicy na 800, a waga z dwoma turbinami podobna, a moze nawet mniejsza, bo wolnossak na pewno lzejszy jest od 2.2t bo wazylismy kiedys przy swapie do 80b4 smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Linarr
post Sat, 27 Aug 2016 - 15:56
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Sun, 25 January 2015
Skąd: Żyrardów





dawaj jakiś link do tego bita v8 biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 07:29