Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Audi a4 b5 1.8t AEB 150-180+, przeładowanie turbo.
Wasyllbn
post Mon, 14 Dec 2015 - 21:42
Post #1


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 April 2009





Witajcie, z autem borykam się już miesiąc czasu i ja i klient już straciliśmy nerwy. Po kolei: samochód to 1.8t w a4 b5 z 99 roku o oznaczeniu AEB (bez czujnika doładowania), przy pełnym bucie na 3 biegu w górę (czasami zdarza się to też na 2) następuje szarpnięcie autem i zmulenie. Czasami potrafi aż zgasić auto i wyskakuje bład przeładowania. Standardowo wymieniłem DV, bo ten upuszczał i zabrałem się za klapkę WG i gruszkę oraz n75 - wszystko sprawne w 100%. Pytanie - skąd n75 wie, że ma otworzyć wg? W AEB nie ma czujnika ciśnienia, z tego co kojarzę, to bierze odczyt z przepływki, przelicza jakie to doładowanie - czy na tej podstawie n75 ma się otworzyć? Jeśli tak, to w momencie wywalenia przeładowania (szarpnięcie autem) przypływka pokazuje wartość ~110-130, więc nie wydaje mi się, że to dużo, poza tym rośnie liniowo podczas przyspieszania.

Program robiony był lata temu w szwajcarii (stamtąd auto przyprowadziłem 3 miesiące temu pod klienta) w normalnej firmie tuningowej, naklejka na ECU stara jak świat więc wnioskuję z tego, że auto normalnie jeździło na tym setupie. Zapłon w porządku (świece, cewki, przewody). Pomożecie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 14 Dec 2015 - 21:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
krzysiekml
post Mon, 14 Dec 2015 - 21:57
Post #2


Frequent User
Dołączył: Sat, 20 July 2013
Skąd: Mława





a jaki jest boost w tym aucie ? masz podgląd ze wskaznika ?
bo ogólnie te wartości z przepływki nie robią szału ani na serię ani na jakiś program
WG sprawdzałeś jak jest ustawione ?
zrób loga 002,007 i 013,025 może coś będzie wiadomo więcej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pawel_M
post Mon, 14 Dec 2015 - 22:10
Post #3


Frequent User
Dołączył: Fri, 15 October 2010
Skąd: Lublin





Jeżeli auto jest z 99r to tego silnika nie powinno tam być. Skoro ktoś założył starszy silnik to może i program nie jest pod to auto ??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wasyllbn
post Mon, 14 Dec 2015 - 22:15
Post #4


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 April 2009





Ustawienie WG nie sprawdzałem, ale wygląda ok, boost nie sprawdzony, nie ma zainstalowanego zegara, a ja nie wsadziłem manometru jeszcze w rurę. Puki mam turbo na wierzchu chcę obczaić je i n75, żeby drugi raz nie wyciągać i wtedy zrobię logi o których piszesz. Ostatnie logowanie (tu mój błąd, raz wywaliło przy 120, a raz przy 170 na przepływce). Jak mogę udostępnić ogólnie plik excela z logami tak żebyście nie musieli ściągać niewiadomo czego z serwera?

Ps. to ostatni wypust przedlifta, pełny oryginał z vinem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klakson89
post Mon, 14 Dec 2015 - 23:05
Post #5


User
Dołączył: Thu, 30 December 2010





logi wrzuc na www.vaglog.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wasyllbn
post Mon, 14 Dec 2015 - 23:18
Post #6


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 April 2009





http://vaglog.pl/log_243282.html - markerami oznaczone szarpnięcia
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Tue, 15 Dec 2015 - 00:02
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Taka drobna uwaga, to ECU "ma w nosie" poziom doładowania i wcale go nie oblicza - dla niego ważne jest obciążenie (load wyrażony w ms) obliczany na podstawie przepływomierza. Ja bym mimo wszystko spróbował wymienić przepływomierz, bo jak dla mnie pokazuje dużo (120g/s przy 2600 RPM) - albo może po prostu regulacja doładowwania nie działa wcale (zatkany wydech?).


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wasyllbn
post Tue, 15 Dec 2015 - 06:28
Post #8


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 April 2009





Wydech raczej ok (pomijając jakieś dziurki smile.gif ), to na 1 biegu przy obecnej pogodzie się ślizga auto (quattro), W takim razie - składać wszystko do kupy i podmienić przepływkę?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Tue, 15 Dec 2015 - 21:21
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Ja bym spróbował, ew. sprawdź wiązkę na okoliczność zwarcia sygnału przepływomierza z zasilaniem.


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Tue, 15 Dec 2015 - 22:07
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Nieszczelny dolot/zawyżająca przepływka. Przez to dobija do limitera 3d loadu od przeładowania.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
klakson89
post Tue, 15 Dec 2015 - 23:01
Post #11


User
Dołączył: Thu, 30 December 2010





przy nieszczelnym dolocie wskazania nie powinny byc zanizone?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wasyllbn
post Tue, 15 Dec 2015 - 23:14
Post #12


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 April 2009





Złożone, okazało się ogólnie, że auto ma większe turbo od seryjnego, poniżej fotki. Nie uśmiecha mi się przerabiać całego silnika na serię, wolałbym doprowadzić to do ładu. Podmieniłem przepływkę od innego samochodu ale różniły się numerami. Ta co jest na aucie to: 0280 217 112, druga miała chyba końcówkę 120, acz też z AEBa, poprawy zero. Wszystkie podciśnienia nowe, nieszczelności poeliminowane (była jedna spora). Nie wiem w co łapy wepchać dalej. Zrobić te logi które podaliście wyżej?

Foty (co to za suszarka?):

Go to the top of the page
 
+Quote Post
tjwasiak
post Tue, 15 Dec 2015 - 23:23
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 15 October 2003
Skąd: Warszawa





Zastosowałeś przepływomierz z Saab'a czy Volvo (nie pamiętam), ale z doświadczenia wiem że przy HFM2 to nie rzutuje dopóki zachowana jest oryginalna średnica. Sprawdzałeś wiązkę? Logi możesz zrobić, ale jak dla mnie źródłem problemu jest przeładowanie po prostu - może sztangę wyregulować?


--------------------
question = ( to ) ? be : ! be;
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wasyllbn
post Tue, 15 Dec 2015 - 23:27
Post #14


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 April 2009





Sztangę wyregulować? Mogłem to zrobić przed założeniem jej na auto... tongue.gif

Poznajesz to turbo? To nie jest k03 raczej, bo widać że strona gorąca jest dospawana do kata i ma większą średnicę niż seria

Ps. zastosowany wyjęty z Passata, wyglądem identyczne, no ładnie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krzysiekml
post Wed, 16 Dec 2015 - 05:53
Post #15


Frequent User
Dołączył: Sat, 20 July 2013
Skąd: Mława





turbo to zwykłe k03-005
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wasyllbn
post Wed, 16 Dec 2015 - 08:18
Post #16


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 April 2009





CYTAT(krzysiekml @ Wed, 16 Dec 2015 - 05:53) *
turbo to zwykłe k03-005

Gorąca strona ma większą średnice od serii i uszczelka nie pasowała z katalogowej wersji 150km , tylko trzeba było dobrać ze 180. To na pewno to najsłabsze turbo?

Poza tym - gdzie sprawdzić które numery przeplywek będą miały tutaj zastosowanie? Bo mam jeszcze 2x AGU na placu i mogę podmienić
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krzysiekml
post Wed, 16 Dec 2015 - 17:55
Post #17


Frequent User
Dołączył: Sat, 20 July 2013
Skąd: Mława





zeliwa w k03 we wzdłużnych silnikach są te same czy to w b5 150 i 180 czy w b6 150,163,170 i 190 wszystkie mocowania te same i uszczelki tak samo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wasyllbn
post Sun, 20 Dec 2015 - 11:42
Post #18


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 April 2009





Rozumiem, tak przynajmniej mówił katalog fischera w mojej hurtowni. Panowie, problem rozwiązany, kusiło mnie to od samego początku, tyle, że przez ten stary sterownik nie wiedziałem czy i których logów się czepić. Orobiłem się jak głupi, a w końcu kolega wziął ją na logi i wyszły cewki (jedna, czy ze dwie), auto jedzie dość dobrze, po dupohamowni i odczytach z przepływki (okazuje się, że chyba są realne), orientacyjnie ma ~200KM.

Więc cewki podmienione i auto śmiga. Dla potomnych - błędów wypadania nie było, świece lux, pokrywa nie ciekła, cewki nie zmęczone jeszcze życiem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 11:21