![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sat, 28 December 2013 ![]() |
Dzień Dobry.
Na tapecie jest Audi TT pierwszej generacji, z przedziału 2000-2006, czyli już te "poprawione". Ktoś może przybliżyć nieco temat tego samochodu? W grę wchodzi silnik 1.8, jako bardziej rozwojowy. Ponuć są jego dwa modele. Czym się różnią i który jest "lepszy"? Z tego, co wiem, były 3 przedziały mocy. Najmocniejsza wychodziła tylko w Quattro? Czym się różnił silnik od pozostałych? Da się tą 180 km łatwym sposobem podkręcić do mocy wersji Quattro? Co z Haldexem? Bać się tego ustrojstwa? Jakieś bolączki tego napędu, albo rzeczy, o których przyszły właściciel powinien wiedzieć i zwrócić na nie uwagę przy zakupie? Czy ten model miał jakieś fuck-upy albo cechy charakterystyczne w stylu pękającej podłogi w e46 albo wyrywanych kielichów sprężyn przednich w w210? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_bartez90_* |
![]()
Post
#2
|
![]() |
Silniki roznia sie turbinami i osprzetem jak przeplywka, pompa paliwa, dv itp.
Ogolnie 180km mozesz latwi podkrecic na np 240-250 ale to nie na seryjnej turbinie, tylko trzeba robic hybryde. Do tego wieksze wtryski, np 380cc, dp i bedziesz mial tyle co najmocniejsze seryjne 1.8t 240km. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 13 February 2017 ![]() |
180 koni było w wersji 4x4
W ogóle to raczej trzeba operować bardziej kodami silników np. 1.8T 180KM AJQ /APP na sterowniku ME 7.5 ma turbo K03-026 bodajże i potencjał max na 200-210 koni, to jest zwykłe turbo k03 ale już 1,8T ARY/AUQ ME7.5 ma turbo K03-052 czyli to samo co w golfach/a3 AUM np..AUQ czyli Octavia RS, Golf IV GTI 180/A3 180 konne i tutaj spokojnie na 230-240 da radę w zależności od setupu. Generalnie te pierwsze 180 konne na k03 to tam na więcej jak 190 parę bym nie liczył bo to takie granice możliwości. czyli w sumie zwykłe 150 koni poprzeczniaki A3/Golf IV/Octavia na turbinie K03 po sofcie to jest +/- to samo co podstawowe Audi TT 180 koni AJQ/APP te pierwsze po prostu po wirusie kwestia 10 koni w jedną czy drugą stronę ale jadą podobnie. Dopiero zabawa jest przy turbinie K03s czyli AUQ albo mocniejsze wersje TT 225 konne Więc kwestia odpowiedniej wersji silnika. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 03 November 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
Zdecydowanie szukaj wersji 225, bo masz quattro I skrzynie 6 biegową (mocniejsza niż 5). Wszystkie odpowiedzi na pytania w niezliczonej liczbie wątków odnajdziesz na forum klubtt.pl
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 May 2005 Skąd: mam? Nie powiem ![]() |
1.8T 180KM AJQ /APP na sterowniku ME 7.5 ma turbo K03-026 bodajże i potencjał max na 200-210 koni, to jest zwykłe turbo k03 ale już 1,8T ARY/AUQ ME7.5 ma turbo K03-052 czyli to samo co w golfach/a3 AUM np..AUQ czyli Octavia RS, Golf IV GTI 180/A3 180 konne i tutaj spokojnie na 230-240 da radę w zależności od setupu. AJQ jest na ME 7.5 z jedną sondą wąskopasmową AUQ jest na ME 7.5.1 Zdecydowanie szukaj wersji 225, bo masz quattro I skrzynie 6 biegową (mocniejsza niż 5). w 180km quattro też masz skrzynie pod sprzęgło 240mm jak w 225 Podstawowe inforamcje o generacjach silników znajdziesz tutaj: http://gregor10.pl/ewolucja-silnika-18t/ |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sat, 28 December 2013 ![]() |
Dziękuję za dotychczasowe informacje.
A wypowie się ktoś o Haldeksie? Żywotność, działanie? Malisz, forum świetne, ale ma jedną zasadniczą wadę typową dla dużych for - tematy są tak rozrośnięte, ze aż nieczytelne. Przebijanie się przez 100+ stron w tematach z czego połowa zdjęć lub linków jest nieaktualna. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 03 November 2013 Skąd: Warszawa ![]() |
No tu się zgodzę
![]() ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 06:05 |