Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Audi S3 vs Audi A3 1,8T, koszty utrzymania
Yacek
post Tue, 19 Aug 2008 - 01:39
Post #1


Frequent User
Dołączył: Tue, 31 May 2005





Czy koszty utrzymania Audi S3 są dużo wyższe niż 1,8T ? Spalanie pomijam, bo dużych różnic nie ma, lecz pytam o części zamienne i eksploatacyjne, czy są dużo droższe/trudniej dostępne niż te do A3 1,8T ? Czy części blacharskie (błotniki, drzwi itp.) są takie same w tych samochodach ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 19 Aug 2008 - 01:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
(A)rturo
post Tue, 19 Aug 2008 - 02:26
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Tue, 15 March 2005
Skąd: Bełchatów





Czesci blacharskie sa inne - drozsze
Ale utrzymanie jest praktycznie takie same.
Dla przykladu ostanio kupowalem rozrząd w intercarsie: 350zl z pompa wody zaplacilem.
To samo co do 1.8T w octavi/a3 itp.
Filtry, oleje to samo.
No iw s3 masz z tylu wahacz nie belke wiec dodatkowe koszty zwiazane z wymiana wszelakich gum.
Wiecej nie wiem bo odpukac mi sie nic nie zepsulo jeszcze smile.gif


Mialem a3 1.8T teraz mam s3 1.8T

Masz pytania to pytaj chetnie odpowiem.


--------------------
Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yacek
post Tue, 19 Aug 2008 - 10:12
Post #3


Frequent User
Dołączył: Tue, 31 May 2005





Właśnie nie byłem do końca pewien czy elementy blacharskie są te same. Jak oglądam ogłoszenia to auta są niby identyczne, jednak S3 jakby bardziej "nadmuchane".
Czy wszystkie elementy blacharskie są inne ? Warto było zmieniać A3 1,8T na S3 ? Nie myślałeś o modach A3 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
(A)rturo
post Tue, 19 Aug 2008 - 10:23
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Tue, 15 March 2005
Skąd: Bełchatów





Pytasz pewnie bo chcesz kupic ese po dzwonie?
napewno zderzaki, blotniki nie wiem jak maska ale klapa jest taka sama
progi sa inne, nie wiem czy dach nie jest szerszy choc to trzeba bylo by sprawdzic


S3 jest zdecydowanie drozsze w zakupie niz A3 A3 1.8T z 01 roku kupujesz powiedzmy za ~25/30 kola natomiast za ladna S3 trzeba dac powyzej 40 tys lekko

A3 to byla oska, nie widzialem sensu jej modyfikowac, do tego martwic sie o jakies awarie. tutaj mam program wiekszy ic i wydech i na gotowo sporo wiecej KM niz w A3. Do tego bezawaryjnie.
Wrocilem z urlopu pokanalem blisko 3500km eska w 10 dni i zadnych problemow do tego spalanie zaskoczylo mnie bardzo
Interesowalo mnie szybsze auto niz mialem bez awaryjne - takie mam.
Niestety swoja eske kupilem gdy nie bylo juz sniegu i nie poznal jeszcze do konca zalety Q, mam nadzieje ze ta zima bedzie obfitowac w duzo snieeegu smile.gif


--------------------
Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yacek
post Tue, 19 Aug 2008 - 10:42
Post #5


Frequent User
Dołączył: Tue, 31 May 2005





Szukam raczej auta bezwypadkowego, ale nie chciałbym sie później zamartwiać, że części jakoś strasznie drogie, ale widzę, że nie jest tak źle.
Silnikowo S3 dużo sie różni oa A3 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
(A)rturo
post Tue, 19 Aug 2008 - 10:50
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Tue, 15 March 2005
Skąd: Bełchatów





Duzo nie duzo. Nie wiem co chciales zawrzeć w swoim pytaniu


--------------------
Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yacek
post Tue, 19 Aug 2008 - 10:58
Post #7


Frequent User
Dołączył: Tue, 31 May 2005





Miałem na myśli różnice mechaniczne. Np. tłoki, korbowody.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
(A)rturo
post Tue, 19 Aug 2008 - 11:45
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Tue, 15 March 2005
Skąd: Bełchatów





Na to pytanie pewnie odpowie pavel


--------------------
Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Tue, 19 Aug 2008 - 12:09
Post #9


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT(antinet @ Tue, 19 Aug 2008 - 11:45) *
Na to pytanie pewnie odpowie pavel


cool.gif jasneee
Korbowody są identyczne, a tłoki różnią się wgłębieniem w denku (tłoki w S3/TT225 są bardziej odprężające niż w 150/180KM)


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yacek
post Tue, 19 Aug 2008 - 13:25
Post #10


Frequent User
Dołączył: Tue, 31 May 2005





To jeszcze jedno pytanie - dlaczego tak mało jest S3 225KM - czyzby szły na rynek pozaeuropejski ?
Czym różnią się (oprócz softu) modele S3 210KM a 225KM ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Tue, 19 Aug 2008 - 14:34
Post #11


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





kupuj raczej model po licie, który był od 2001. Jest dużo usprawnień i auto znacznie lepiej wygląda

różnice wg mnie żadne w tych modelach (210,225) chodź niektórzy twierdzą że jakieś różnice były.


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dkosowa1
post Tue, 19 Aug 2008 - 17:34
Post #12


Frequent User
Dołączył: Sat, 18 October 2003
Skąd: Kielce





antinet, dach jest taki sam jak w a3, maska tez, klapa taka sama tylko ma daszek na szyba.

Pavel, napewno korby sa takie same? A co ze stopa korbowodu 19mm i 20mm??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
(A)rturo
post Tue, 19 Aug 2008 - 18:25
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Tue, 15 March 2005
Skąd: Bełchatów





Albert: lifting byl pod koniec 2000
Ja mam z listopada 00 i juz jest po liftingu.


--------------------
Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
-=Majkel=-
post Tue, 19 Aug 2008 - 23:26
Post #14


User
Dołączył: Tue, 09 December 2003
Skąd: Sosnowiec/Wwa





zycze powodzenia w szukaniu bezwypadkowego egzemplarza... jest to dosc ciezkie wink.gif

jesli jestes przyszykowany na umiarkowane spalanie w granicach 12 litrow to bierz s3 i sie nie zastanawiaj bo roznice w czesciach do a3 i s3 sa male, a napewno s3 da Ci duzo wiecej frajdy z jazdy no i jest lepiej wyposazone etc.


--------------------
Baza wyjściowa: 226KM/347Nm
Aktualnie: 246KM/346Nm
Docelowo: ?
Bemowo 28.04.2007: 13.97 sek ET
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Albert
post Wed, 20 Aug 2008 - 07:27
Post #15


Administrator
Dołączył: Thu, 10 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(antinet @ Tue, 19 Aug 2008 - 18:25) *
Albert: lifting byl pod koniec 2000
Ja mam z listopada 00 i juz jest po liftingu.


tak smile.gif ale to już jest model 2001


--------------------
Administrator forum - kontakt forum@racingforum.pl

TP: 1:42.147 | 450 km | 1335kg | slick Hankook 260

VERKLINE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ven
post Thu, 21 Aug 2008 - 12:33
Post #16


Rookie
Dołączył: Fri, 04 January 2008
Skąd: Racibórz





CYTAT(-=Majkel=- @ Tue, 19 Aug 2008 - 22:26) *
napewno s3 da Ci duzo wiecej frajdy z jazdy


od seryjnej 1.8T napewno ;)


--------------------
Audi A3 1.8T AGU K04H CompSport
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 08:59