Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Audi A8 D3 4.2 tdi wiecej niz chip
dangerdx
post Mon, 16 Jul 2012 - 17:32
Post #1


User
Dołączył: Tue, 03 April 2007
Skąd: Chojnice-Pomorze





Witam
Nosze sie z zamiarem zmnany samochodu i zastawia mnie czy mozna cos wiecej zrobic niz chip z Audi A8 D3 4.2 tdi BVN.
Czy ktos slyszal o wymaine np turbin na wieksze wymianie intercoolera.
Dziekuje i pozdrawiam

Nikt nie ma jakiegos doswiadczenia ze zwiekszaniem mocy poza chipem w tym silniku??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 16 Jul 2012 - 17:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Aligator
post Fri, 20 Jul 2012 - 18:22
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 May 2003
Skąd: Katowice





Robiliśmy customowe FMICe do takiego samochodu. Te samochody bardzo różnie wychodzą w serii więc trzeba założyć że po programie wyjdzie ok. 400KM +-20KM w zależności od egzemplarza. Ten który robiliśmy miał w serii tylko ok. 300KM.

Wykres jest na naszej stronie internetowej:
http://www.dynosoft.pl/galeria/72-filma842tdi395km.html

Do turbin jest bardzo słaby dostęp i miejsca bardzo niewiele więc jedyne co by się dało zrobić to większe wirniki w seryjnych obudowach, ale nie wiem czy jest sens biorąc pod uwagę koszty i fakt że seryjne są dość wydajne.


--------------------
DYNOSOFT - Kompleksowy tuning silników

www.dynosoft.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Baks
post Sun, 22 Jul 2012 - 08:51
Post #3


User
Dołączył: Thu, 11 August 2011
Skąd: Wodzisław Ślaski





na stronie widzialem ze uklad wydechowy od s8 ktory wcale az tak rozluzniony nie jest a co jesli zrobic custom dalo by sie wiecej wyciagnac?/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RiDE_oR_dIe
post Sun, 22 Jul 2012 - 11:56
Post #4


Super User
Dołączył: Tue, 31 January 2006
Skąd: wRo





Posiadam w/w auto, uważam ze najrozsadniej robić sam program bo walenie customowych turbin ic i innych rzeczy w aucie tej klasy jest bzdura. Jak chcesz mieć szybka limuzyne to sprzedaj obecne a8, dołoż i kup s8. Z 4.2 tdi wyscigowki nigdy nie zrobisz, przynajmniej w tej budzie.


--------------------
AMG
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gusiew
post Sun, 22 Jul 2012 - 12:08
Post #5


Super User
Dołączył: Sat, 29 September 2007
Skąd: Łosice





Ciekawe ze 800 nm to nie jest wyscigowka. A moze dla ciebie spalanie 25 litrow s8 to sa grosze?? A i zapomniałem zapewne pan sobie jeszcze od spalania diesla odlicza 23%?? Jak duzo jezdzisz to s8 szczegolnie w trasach nie ma zadnego sensownego uzasadnienia chyba ze 10-15 tys na paliwo miesiecznie to dla ciebie zadne koszty.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Sun, 22 Jul 2012 - 12:38
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





10tyś miesięcznie na paliwo? Przy cenie 6zł za litr wyjdzie ponad 6500km, więc... A Ride or die ma rację, albo chip albo S8, inaczej będzie rzeźba.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Sun, 22 Jul 2012 - 12:57
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





Posiadałem a8 4,2 tdi i s8 V10 więc w tdi dołożyłbym cipsa na 400KM i olałbym myślenie o s8. Problem s8 polega na tym że koszty użytkowania tego auta nie odzwierciedlają osiągów. Śmiejecie się z wyniku powyżej 10 tyś zł. na paliwo ale to chyba macie w zamyśle tabelki producenta. Wykorzystując możliwości s8 400 zł dziennie było tak na styk (240-260km) o ile nie było korków.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RiDE_oR_dIe
post Sun, 22 Jul 2012 - 13:00
Post #8


Super User
Dołączył: Tue, 31 January 2006
Skąd: wRo





Nic sobie nie odliczam bo auto jest na prywatna osobę wiec troszkę nie trafiles z pojazdem po mnie, natomiast smiesza mnie tacy "panowie" jak ty, kupiles TDI a oczekujesz osiągow które ten samochód nie jest ci w stanie dać w realnych pieniądzach. Chcesz latać kup coś do upalania.


--------------------
AMG
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gusiew
post Sun, 22 Jul 2012 - 13:08
Post #9


Super User
Dołączył: Sat, 29 September 2007
Skąd: Łosice





Mowiłem o załozycielu posta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Baks
post Mon, 23 Jul 2012 - 23:02
Post #10


User
Dołączył: Thu, 11 August 2011
Skąd: Wodzisław Ślaski





oczywiste jest ze grzebanie pod maska i zabawa turbinami jest malo oplacalna ( oczywiscie jaknajbardziej sensowna) ale wydaje mi sie ze sama zabawa z dobrym ukladem wydechowym + wymiana filtrów na sportowe odpowiedniki jest w stanie przebic 420km i spokojnie pobic s8. Ktore jest totalnie bezsensowne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukkoz01
post Mon, 23 Jul 2012 - 23:14
Post #11


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





Akurat wydanie 6-8 tyś na: wydech, dobry fmic i program to żaden koszt. Bez względu czy jest to A8 4.2TDI czy RS6 V10TT, tam gdzie są turbiny warto robić wydech i cooler. To są najtańsze konie mechaniczne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Pablo vel 2hot_*
post Tue, 24 Jul 2012 - 13:36
Post #12









CYTAT(lukkoz01 @ Mon, 23 Jul 2012 - 23:14) *
Akurat wydanie 6-8 tyś na: wydech, dobry fmic i program to żaden koszt. Bez względu czy jest to A8 4.2TDI czy RS6 V10TT, tam gdzie są turbiny warto robić wydech i cooler. To są najtańsze konie mechaniczne.


Wydech w czym? Mniej czytaj Auto Świat i zejdź na ziemie z forumowego świata.

Odnośnie Audi A8 4.2 TDI

Audi A8 jak każda generacja limuzyny szczególnie z motorem 4.2 TDI nie jest przygotowana dla zapaleńców sportowych osiągów. Trochę kolega pomylił przeznaczenie auta albo do końca nie przemyślał. Wersja S8 również nie należy do mega sprinterów ale fajnie mruczy i nadaje szyku biggrin.gif Jest słabsza od MB S63 AMG ale nadrabia trakcją. Użytkowanie tych aut nie należy do tanich, więc rozmowa o kosztach nie ma sensu - Ani ten diesel nie jest oszczędny ani V10 + dodatkowe koszty eksploatacyjne.

Zejdźmy na ziemie to jest Audi A8 a nie A4 z ledami po gimnazjum, więc jak chcesz poprawić osiągi zrób program, ponieważ daje najlepszy stosunek ceny do przyrostu, a reszta jest Twoją indywidualną sprawą chcesz to możesz nawet założyć silnik z Veyrona - kwestia motywacji i kasy.

Powodzenia!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gusiew
post Tue, 24 Jul 2012 - 13:57
Post #13


Super User
Dołączył: Sat, 29 September 2007
Skąd: Łosice





Widze ze ilość pieniędzy w kieszeni zmieniła niektórym całkowicie podejście do sprawy. Zapomniał wół kiedy cielęciem był. Wydech w czym?? A to nie można zrobić mniej restrykcyjnego wydechu w audi a8 4.2 tdi?? Zaraz powiecie mi po co?? A po co robić bmw m5 z 500 koni na 800?? W tym wypadku podniesienie mocy poprzez zwykłe zabiegi typu poprawa softu intercoolerow i wydechu to chyba nie jest duzy koszt w stosunku do ceny zakupu?? A koszt paliwa chociażby 15 vs 25 to dla was nie ma różnicy?? jak zarabiacie 25 tysięcy miesięcznie do kieszeni to widzę ze oszczędzać to nie ma po co...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukkoz01
post Tue, 24 Jul 2012 - 14:08
Post #14


Super User
Dołączył: Thu, 22 September 2011
Skąd: Warszawa





Dzięki teraz zacznę czytać to co Ty kolego. Od jutra kupuje "Fakt".

Wracając do tematu. Nie widzę przeszkód żeby nie wrzucić lepszego coolera czy wydechu. Na pewno jeżdżąc w trasach ze stałą prędkością oscylującą w granicach 200-250km/h te dwa komponenty przyczynią się do zmniejszenia EGT i wydłużenia żywotności silnika. Nikt nikomu nie każe wyrzucać DPF-a czy robić basowego wydechu. Istnieje kilka firm w Polsce które zrobią to tak, że ciężko będzie odróżnić na pierwszy rzut oka czy auto było modyfikowane. Takie S8 w trasie przy dynamicznej jeździe będzie palić 35litrów, 4.2tdi nie powinno przekroczyć 20litrów. Więc jeżeli ktoś chce mieć mocnego połykacza kilometrów, niech go ma.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Pablo vel 2hot_*
post Tue, 24 Jul 2012 - 16:43
Post #15









CYTAT(lukkoz01 @ Tue, 24 Jul 2012 - 14:08) *
Dzięki teraz zacznę czytać to co Ty kolego. Od jutra kupuje "Fakt".

Wracając do tematu. Nie widzę przeszkód żeby nie wrzucić lepszego coolera czy wydechu. Na pewno jeżdżąc w trasach ze stałą prędkością oscylującą w granicach 200-250km/h te dwa komponenty przyczynią się do zmniejszenia EGT i wydłużenia żywotności silnika. Nikt nikomu nie każe wyrzucać DPF-a czy robić basowego wydechu. Istnieje kilka firm w Polsce które zrobią to tak, że ciężko będzie odróżnić na pierwszy rzut oka czy auto było modyfikowane. Takie S8 w trasie przy dynamicznej jeździe będzie palić 35litrów, 4.2tdi nie powinno przekroczyć 20litrów. Więc jeżeli ktoś chce mieć mocnego połykacza kilometrów, niech go ma.


Dziękuje, że podzielasz moje zdanie jako nowy fan "Faktu" laugh.gif

Boże co tutaj się dzieje na tym SR ...

Miłego modyfikowania cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dangerdx
post Mon, 30 Jul 2012 - 08:29
Post #16


User
Dołączył: Tue, 03 April 2007
Skąd: Chojnice-Pomorze





witam koledzy
dziekuje za wasze wypowiedzi ,moje pytania pojawily sie po analizie ilosci moich kilometorw w roku- jest ich dosc duzo, wczesniej byl w planie s8 jako szybka limuzyna, ale jako ze robie duzo km pomylsem o wzmocnionym 4.2 tdi , prawdopodobnie na wiosne zakup i od razu mod -program , ale myslem przy okazji czy mozna cos wiecej. Z tego co czytalem w waszych wypowidzach i na forach zagranicznych to przyjdzie wydech + ic , a z turbinami to nie wiem musialbym cene widziec takje przerobki.
Jeszcze raz dziekuje i pozdriwaiam

koledzy jeszcze jedno pytanko jak wyglda w tym samochodzie zawias i hamulce , jak sie spisuja??
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 09:42