![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Witam. Mój dobry znajomy (niestety nie ja
![]() - wiek 6-12 miesięcy (ewentualnie trochę starsze ale z niskim przebiegiem) - diesel (roczne przebiegi nawet pod 100 tys.) - auto szybkie i dynamiczne - im więcej mocy/momentu tym lepiej - gównie do szybkich przelotów autostradowych - spalanie jakieś przyzwoite (przy tym przebiegu rocznym to nie dziwota) oczywiście względem oferowanych osiągów - 80% autostrady z tego sporo u naszych zachodnich sąsiadów - dobre właściwości jezdne i prowadzenie przy wysokich prędkościach (nawet 200+) ale przy zachowaniu dobrego komfortu - możliwość wygodnego podróżowania w 4 dorosłych chłopa - wygląd reprezentacyjny ale nie ostentacyjny - koszty użytkowania utrzymane na rozsądnym poziomie również po gwarancji (ewentualne awarie) bo auto ma pojeździć 3-4 lata - budżet ok. 50 tyś euro netto z możliwością ewentualnego naciągnięcia do 70 tyś euro netto Wstępnie brane pod uwagę : - Audi A8 4.2 TDI (ten najnowszy model) - Audi A7 Sportback 3.0 TDI (poliftingowy) - BMW 640 d Grand Coupe ??? Te auta to nie mój target więc nie mam zbyt dużej wiedzy na ich temat. Interesują mnie kwestie eksploatacyjne i wrażenia z jazdy. BMW 5 i 7 raczej odpadają. SUV-om mówimy dziękuję. Jakieś sugestie - opinie? -------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 10 May 2008 Skąd: inąd ![]() |
Jeśli dorosłe chłopy są choć trochę rosłe, to z tego co wymieniłeś tylko A8. Mam 192 cm wzrostu i w A7 ani 6 GC bym z tyłu dłuższej podróży raczej nie chciał odbywać...
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 17 February 2005 ![]() |
W A8 czulym sie najpewniej na dlugich, szybkich trasach - najwieksza pojemnosc w V8.
-------------------- 2024 F-Pace D300
2011 E90 330d 2000 W210 E55 BTG 9:49 (IS200) |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Przy tych założeniach tylko A8.
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 ![]() |
a7 ma z tyłu mało miejsca a jak masz więcej niż 185 to nie bierz wersji z szyberdachem bo obniża podsufitkę i nie ma miejsca na głowę (wiedza z autopsji a7 3.0tfsi) Jak na takie długie trasy to faktycznie a8 ew może a6 c7 bo wszystko ze ścięta linią dachu raczej nie nadaje się dla 4 osób.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Jeszcze merce nie były wymienione
-------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 17 September 2011 Skąd: Płock ![]() |
Zdecydowanie A8
-------------------- E 63 S AMG
E30 318is zbudowane na Tor ;) E36 328 zbudowane na Tor ;) |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Najczęściej w aucie będzie jeździł kierowca w pojedynkę ewentualnie w dwie osoby ale od czasu do czasu trzeba będzie kogoś przewieść na tylnych fotelach i dobrze było by aby podróżowało się tam wygodnie. Osobiście myślę, ze A8 to najlepsza opcja ale interesuje mnie jeszcze BMW 6 Grand coupe. Kierowca jest przed 40 i prowadzi bardzo dynamicznie i ciekawy jestem jak wygląda kwestia prowadzenia A8 względem BMW 6 (głównie po autostradzie bo górskich serpentyn u nas jak na lekarstwo nie to co w Alpach) oraz porównanie osiągów (wrażenia z życia- dane katalogowe znam). Z tego co się orientuje to silnik 4.2 TDI jest generalnie bardzo polecany ale może ktoś się wypowie. I kwestia różnicy pomiędzy 4.2 tdi a 3.0 tdi. Czy opłaca się zapłacić więcej przy zakupie i na stacji ?
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 17 September 2011 Skąd: Płock ![]() |
Zdecydowanie polecam 4.2 względem 3.0 . Spalanie bardzo podobne a osiągi zgoła odmienne .
-------------------- E 63 S AMG
E30 318is zbudowane na Tor ;) E36 328 zbudowane na Tor ;) |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 07 February 2015 ![]() |
w 6 GC z tyłu dorośli faceci w trasie nie będą mieli komfortowo.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Jesli przyszly wlasciciel ma klase to Maserati, jesli lumpenproretariat to bedzie Audi...
|
|
|
gość_gucior_* |
![]()
Post
#12
|
![]() |
pytanie jak włoszczyzna zniesie przebiegi 100k km rocznie, raczej słabo i po dwóch latach będzie można wyrzuć do rzeki takie Maserati,
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
na pewno świetną dostępność serwisu, know how i części.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 19 August 2004 Skąd: Sosnowiec ![]() |
Szybka (nawet bardzo) włoszczyzna w benzynie jest w planach na weekendowe jazdy ale to potem. Co do Maserati to auto na pewno ma klasę ale chyba bardziej ekonomiczną w eksploatacji i bezproblemową jeśli chodzi o zakup opcją jest Audi. Jakie jest realne spalanie autostradowe w A8 4.2 TDI? Jakie są słabe punkty i jakie koszty serwisowania (czy jest coś co cenowo powala nawet biorąc pod uwagę, ze to klasa wyższa więc tanio nie będzie)?
-------------------- sygnatury komercyjne są dostępne dla kont PRO
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 17 September 2011 Skąd: Płock ![]() |
Miałem 4.2 tdi zrobiłem blisko 250 tyś km . Spalanie :-
przy prędkościach autostradowych w PL 10-11l przy 200 km/h około 14 przy 250 km/h około 16-17 przy delikatnej jezdzie ale dalej normalnej można spokojnie osiągnać 10 l Z bolączek ja miałem wiecznie problem z hamulcami ( bicie ) wymieniałem zawsze tarcze z klockami do końca nie poradziłęm sobie z tym problemem .( polecam ceramikę która myślę rozwiąże ten problem u mnie nie było ) Drobne minusy -aktywny tempomat i automatyczne długie światła działają z pewnym opóżnieniem ( gorzej jak np w BMW7 czy Mercedesie ) -wycierająca się kierownica ( ja miałem wersje Balao ) -dżwignia zmiany biegów ( wrzucenie biegu R stanowi problem nie jest intuicyjne , ciężko szybko dokonać zmiany z D na R i z R na D ) Serwis w moim przypadku auto przy tym przebiegu miało tylko eksploatacyjne naprawy także ciężko ocenić cenę cześci itp jedno jest pewne jest na 100% taniej niż w przypadku Porsche itp ile taniej ciężko ocenić. -------------------- E 63 S AMG
E30 318is zbudowane na Tor ;) E36 328 zbudowane na Tor ;) |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Mon, 25 July 2011 ![]() |
Lexus LS.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 16 December 2015 Skąd: Szczecin ![]() |
Dlaczego nie nowa 7? Deklasuje aktualne a8 + już chyba legendarny nieawaryjny 3litrowy silnik BMW przy trasie 600km średnia przelotowa 220 spalanie poniżej 10 ON (komp podawał 9,2 ale coś ściemniał). W tym budżecie za bardzo z opcjami sie nie poszaleje ale już w podstawce jest dużo dodałbym M pak ale w tym będzie zawiecha adaptacyjna nie wiem jak z trwałością przy takich przelotach ale na autobahnie to w skore nie dostanie raczej.
6GC/A7 z tyłu to się raczej dla dzieci nadają nie dorosłych facetów zwłaszcza jak to będą pod 40 tatuśkowie ![]() -------------------- BMW F10 530D 2010
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:16 |