Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Audi A4 BPW, Zatarty silnik
Rychoo
post Sun, 11 Oct 2015 - 20:57
Post #1


User
Dołączył: Mon, 31 March 2008
Skąd: Kraków





Witam

Kupiłem właśnie A4 z 2007 roku z silnikiem BPW (2.0 TDI, 140 koni, 8 zaworów).
Wiem że kiepski motor, ale co zrobić. Ten jest zatarty (stanął na autostradzie)
Proszę Was, o propozycje co zrobić by jeździć bezawaryjnie takim autem.
Zmienić silnik? na jaki?
Naprawić?

Silnik, a bardziej moc chciałbym celować w ok. 200 koni (jak się da, ma być bezawaryjnie)

Pzdr.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 11 Oct 2015 - 20:57
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Rafal87
post Mon, 12 Oct 2015 - 07:47
Post #2


Rookie
Dołączył: Thu, 06 November 2014





Pewnie sie zatarl przez naped pompy oleju, z 2.0 mozesz szukac BKD 16V bedzie mniej awaryjny i po wymianie turbo mozesz spokojnie robic 200koni+ tylko nie wiem czy nie bedzie problemow z jego wlozeniem do a4 choc mysle ze do zrobienia, najwieksza bolaczka tego silnika bedzie glowica ale to i tak duzo mniej problemow niz z 2.0montowanymi w a4 czy passatach a moze trafisz na taka juz po wymianie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rychoo
post Mon, 12 Oct 2015 - 08:56
Post #3


User
Dołączył: Mon, 31 March 2008
Skąd: Kraków





Jest informacja na a4-klub: " jednostka praktycznie identyczna z 1,9 tdi AWX, AVF, maja nawet taka sama głowicę. "
Mój miał wymienioną głowicę na gwarancji, może jak by dać dół z w/w, a resztę z mojego BPW?
Miało by to ręce i nogi?
Zmiana z 8v na 16v, co wiąże się oprócz zakupu silnika BKD.

Pzdr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Mon, 12 Oct 2015 - 16:48
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





Szczera rada dać sobie spokuj z przewagą dzięki technice czytaj grupie szmelwagena bo inżynierów od silników maja gorszych niż silniki kosiarek b&s... Wsadz na sztukę drugi słupek i nich kto inny się z tym męczy... Honda accord z kseria i LPG przy a4 to szczyt niezawodności...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Synek
post Mon, 12 Oct 2015 - 17:41
Post #5


Super User
Dołączył: Tue, 14 July 2015





BPW to ostatni tdi którym można pojęździć i zrobić jakąś moc.
Napęd pompy oleju tam nie ma wałków balansowych także to nie jest jak w 16V.
POdejrzewam że przebieg spory brak czasu na wymianę oleju i jest suma bólu.

Ja bym nie szukał już BPW bo są drogie słupki ale poszukał AWX a jeszcze lepiej ASZ bo w troszkę mniejszych budach chodziły a pasują P&P jako wzdłużny silnik.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rychoo
post Tue, 13 Oct 2015 - 07:49
Post #6


User
Dołączył: Mon, 31 March 2008
Skąd: Kraków





Dzięki za odpowiedz.

Szukać AWX, AVF, ASZ, jakiś szczególnie będzie dobry, czy wszystkie są na jednym poziomie, korby maja te same?
ASZ ma jakieś lepsze pompki, tylko ciężko o taki zdrowy słupek.
Wiem, ze trzeba wymienić panewki na wzmocnione, pompa z 1,9. Tak aby nie ściągać miski później.


Mój BPW miał 229 tys. jak się zatarł.
Olej zmieniany co ok. 20 tys.
Widocznie serwis miał wywalone, ile będzie koleś jeździł i z pompą nic nie zrobili.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rychoo
post Fri, 23 Oct 2015 - 07:41
Post #7


User
Dołączył: Mon, 31 March 2008
Skąd: Kraków





Hi

Zakupiłem drugi BPW, jakiej marki kupić panewki?
BPW ma wałki balansujące, które zostają, jednak kultura pracy jednostki jest wyższa z nimi.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
pajel
post Fri, 23 Oct 2015 - 09:34
Post #8


User
Dołączył: Thu, 21 March 2013





Pierwsze co, to przerobić napęd pompy olejowej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rychoo
post Fri, 23 Oct 2015 - 12:19
Post #9


User
Dołączył: Mon, 31 March 2008
Skąd: Kraków





Będzie przerobiony ten imbus smile.gif
I dlatego pytam jeszcze o te panewki.
Bo chce to poskładać i tam nie zaglądać w najbliższej przyszłości smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Penzo
post Sun, 15 Nov 2015 - 21:49
Post #10


Rookie
Dołączył: Sun, 15 November 2015





tak jak przedmówcy BPW to jedyny ostatni silnik z konkretnej konstrukcji pod moce 300 km

to że sie zatarł było kwestia czasu jak we wszytkich produkcjach w obecnych czasch koncerenu vw audi i tak dalej
winowajcą jest specjalnie wadliwie skonstruowany modół wyruwnoważający czyli albo naped od wału do modółu a także na raz wada z imbusem do pompy oleju

u mnie nie robiłem juz tego samego błedu inwestujac w ten modół bo to tylkoo zbędne kilo w tym silniku

Mam także silnik BPW tylko do tego jeszcze naped Q dochodzi. Auto sprowadzone ze szwajcari przebieg 195 tysiecy udokumentowane
zaraz jak zakupiłem na wymiane przy rozrzadzie poszedl ten modół, zakupilem nowa pompe i cala reszte czesci z serwisu aso modysikacji dokonalem sam. Zapytasz pewnie o wnioski a więc kultura pracy silnika taka sama, nawet moze cichsza to tego wchodzenie na oborty jak by płynniejsze/szybsze. Nie zuważylem zadnych drgań w środku ani na zewnatrz auta ... ale wiadomo jak ktoś ma DM i poduchy do wymiany to póżniej mogą być cyrki ... BPW jest identycznej konstrukcji co awx awf asz ma tylko wieksze tłoki(albo komore) nie wiem dokladnie bo nie wnikałem . Szukałem takiej jednostki bo mam kilka takich aut z tym silnikiem w domu nigdy mnie nie zawiodły, i nie zawiodą jak się bd o nie dbać wink.gif
co do panewek wez z firmy glyco z info wiem że były zakładane do ori vw wiem też ze jezeli silnik nie byl uwalony to dół panewek nawet nie trzeba dotykać .... ważniejsza bd góra w głowicy bo tam napewno już dotarte sa ...
i nie zapomnij nowych śrub dać są juz o nowej konstrukcji które sie nie popuszczaja tak jak stare wink.gif

pozdro M.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Synek
post Sun, 15 Nov 2015 - 22:51
Post #11


Super User
Dołączył: Tue, 14 July 2015





Wieksza komora spalania minimalnie i średnica tłoka bo uszczelka pod głowicę inna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rychoo
post Mon, 16 Nov 2015 - 13:55
Post #12


User
Dołączył: Mon, 31 March 2008
Skąd: Kraków





Silnik poskładany, w środę wjedzie w karoserie.
kupiłem inny niby po przebiegu do 200 tys., ale wał trzeba było szlifować na 1 nad wymiar na korbach. Reszta nominał.
Przy okazji, osiowanie, kantowanie i wymiana tulejek w korbach, honowanie, pierścienie, głowica na cacy.
Kpl. panewek Kolbenshmidt, do wałka też.

O jakich śrubach piszesz, bo głowicy, pompek i stopy korb kupiłem nowe.
Silnik poskładany na "nowy"
Pzdr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Penzo
post Mon, 16 Nov 2015 - 22:03
Post #13


Rookie
Dołączył: Sun, 15 November 2015





miałem na myśli od korb* jakieś tam "edycje" miały gwint przez całą długość śruby
nowe miały tylko odpowiednią długość gwintu i specilany wytłoczenia żeby nie mogły bładzić i sie przemieszczać w otworach wink.gif

l ładnie odmłodzony silnik wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 22:19