![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 31 March 2008 Skąd: Kraków ![]() |
Witam
Kupiłem właśnie A4 z 2007 roku z silnikiem BPW (2.0 TDI, 140 koni, 8 zaworów). Wiem że kiepski motor, ale co zrobić. Ten jest zatarty (stanął na autostradzie) Proszę Was, o propozycje co zrobić by jeździć bezawaryjnie takim autem. Zmienić silnik? na jaki? Naprawić? Silnik, a bardziej moc chciałbym celować w ok. 200 koni (jak się da, ma być bezawaryjnie) Pzdr. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 06 November 2014 ![]() |
Pewnie sie zatarl przez naped pompy oleju, z 2.0 mozesz szukac BKD 16V bedzie mniej awaryjny i po wymianie turbo mozesz spokojnie robic 200koni+ tylko nie wiem czy nie bedzie problemow z jego wlozeniem do a4 choc mysle ze do zrobienia, najwieksza bolaczka tego silnika bedzie glowica ale to i tak duzo mniej problemow niz z 2.0montowanymi w a4 czy passatach a moze trafisz na taka juz po wymianie.
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 31 March 2008 Skąd: Kraków ![]() |
Jest informacja na a4-klub: " jednostka praktycznie identyczna z 1,9 tdi AWX, AVF, maja nawet taka sama głowicę. "
Mój miał wymienioną głowicę na gwarancji, może jak by dać dół z w/w, a resztę z mojego BPW? Miało by to ręce i nogi? Zmiana z 8v na 16v, co wiąże się oprócz zakupu silnika BKD. Pzdr. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Szczera rada dać sobie spokuj z przewagą dzięki technice czytaj grupie szmelwagena bo inżynierów od silników maja gorszych niż silniki kosiarek b&s... Wsadz na sztukę drugi słupek i nich kto inny się z tym męczy... Honda accord z kseria i LPG przy a4 to szczyt niezawodności...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 14 July 2015 ![]() |
BPW to ostatni tdi którym można pojęździć i zrobić jakąś moc.
Napęd pompy oleju tam nie ma wałków balansowych także to nie jest jak w 16V. POdejrzewam że przebieg spory brak czasu na wymianę oleju i jest suma bólu. Ja bym nie szukał już BPW bo są drogie słupki ale poszukał AWX a jeszcze lepiej ASZ bo w troszkę mniejszych budach chodziły a pasują P&P jako wzdłużny silnik. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 31 March 2008 Skąd: Kraków ![]() |
Dzięki za odpowiedz.
Szukać AWX, AVF, ASZ, jakiś szczególnie będzie dobry, czy wszystkie są na jednym poziomie, korby maja te same? ASZ ma jakieś lepsze pompki, tylko ciężko o taki zdrowy słupek. Wiem, ze trzeba wymienić panewki na wzmocnione, pompa z 1,9. Tak aby nie ściągać miski później. Mój BPW miał 229 tys. jak się zatarł. Olej zmieniany co ok. 20 tys. Widocznie serwis miał wywalone, ile będzie koleś jeździł i z pompą nic nie zrobili. |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 31 March 2008 Skąd: Kraków ![]() |
Hi
Zakupiłem drugi BPW, jakiej marki kupić panewki? BPW ma wałki balansujące, które zostają, jednak kultura pracy jednostki jest wyższa z nimi. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Thu, 21 March 2013 ![]() |
Pierwsze co, to przerobić napęd pompy olejowej.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 31 March 2008 Skąd: Kraków ![]() |
Będzie przerobiony ten imbus
![]() I dlatego pytam jeszcze o te panewki. Bo chce to poskładać i tam nie zaglądać w najbliższej przyszłości ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 15 November 2015 ![]() |
tak jak przedmówcy BPW to jedyny ostatni silnik z konkretnej konstrukcji pod moce 300 km
to że sie zatarł było kwestia czasu jak we wszytkich produkcjach w obecnych czasch koncerenu vw audi i tak dalej winowajcą jest specjalnie wadliwie skonstruowany modół wyruwnoważający czyli albo naped od wału do modółu a także na raz wada z imbusem do pompy oleju u mnie nie robiłem juz tego samego błedu inwestujac w ten modół bo to tylkoo zbędne kilo w tym silniku Mam także silnik BPW tylko do tego jeszcze naped Q dochodzi. Auto sprowadzone ze szwajcari przebieg 195 tysiecy udokumentowane zaraz jak zakupiłem na wymiane przy rozrzadzie poszedl ten modół, zakupilem nowa pompe i cala reszte czesci z serwisu aso modysikacji dokonalem sam. Zapytasz pewnie o wnioski a więc kultura pracy silnika taka sama, nawet moze cichsza to tego wchodzenie na oborty jak by płynniejsze/szybsze. Nie zuważylem zadnych drgań w środku ani na zewnatrz auta ... ale wiadomo jak ktoś ma DM i poduchy do wymiany to póżniej mogą być cyrki ... BPW jest identycznej konstrukcji co awx awf asz ma tylko wieksze tłoki(albo komore) nie wiem dokladnie bo nie wnikałem . Szukałem takiej jednostki bo mam kilka takich aut z tym silnikiem w domu nigdy mnie nie zawiodły, i nie zawiodą jak się bd o nie dbać ![]() co do panewek wez z firmy glyco z info wiem że były zakładane do ori vw wiem też ze jezeli silnik nie byl uwalony to dół panewek nawet nie trzeba dotykać .... ważniejsza bd góra w głowicy bo tam napewno już dotarte sa ... i nie zapomnij nowych śrub dać są juz o nowej konstrukcji które sie nie popuszczaja tak jak stare ![]() pozdro M. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 14 July 2015 ![]() |
Wieksza komora spalania minimalnie i średnica tłoka bo uszczelka pod głowicę inna.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 31 March 2008 Skąd: Kraków ![]() |
Silnik poskładany, w środę wjedzie w karoserie.
kupiłem inny niby po przebiegu do 200 tys., ale wał trzeba było szlifować na 1 nad wymiar na korbach. Reszta nominał. Przy okazji, osiowanie, kantowanie i wymiana tulejek w korbach, honowanie, pierścienie, głowica na cacy. Kpl. panewek Kolbenshmidt, do wałka też. O jakich śrubach piszesz, bo głowicy, pompek i stopy korb kupiłem nowe. Silnik poskładany na "nowy" Pzdr. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 15 November 2015 ![]() |
miałem na myśli od korb* jakieś tam "edycje" miały gwint przez całą długość śruby
nowe miały tylko odpowiednią długość gwintu i specilany wytłoczenia żeby nie mogły bładzić i sie przemieszczać w otworach ![]() l ładnie odmłodzony silnik ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 22:19 |