![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 29 May 2013 ![]() |
Ciśnienie oleju. Problem.
Mój problem polega na tym iż podczas jazdy od czasu do czasu na gorącym silniku zapala się ciśnienie oleju i zaczynają klekotać, "najprawdopodobniej" regulatory zaworów. Zaczęło się tak dziać jakieś 3 miesiące temu. Po sprawdzeniu na bagnecie ilości oleju zmieniłem go na pełny syntetyk Motula (ponoć pełny był lany poprzednio). Okazało się jednak, że poziom oleju w silniku się podnosi co wskazywałoby na dostawanie się paliwa lub płynu chłodniczego. Płynu chłodniczego nie ubywa więc on teoretycznie i chyba praktycznie odpada. Pozostaje kwestia paliwa, które mogło się dostać z lejącego wtrysku. Problem z ciśnieniem oleju przestał się pojawiać na czas jakiegoś miesiąca. Po około pół miesiąca założyłem gaz i od kiedy jeżdżę na gazie poziom oleju nie podnosi się, przynajmniej nie na tyle żebym mógł to zauważyć, jednak problem z ciśnieniem nie przestaje dokuczać. Po około 2 miesiącach postanowiłem zmienić olej na półsyntetyczny, co również nie przyniosło oczekiwanych rezultatów. Kontrolka przeważnie zapala się po przejechaniu +-30km. Gdy silnik jest rozgrzany i zredukuje mu bieg, obroty auta wskoczą na 1800 ponieważ zmniejszam prędkość poprzez hamowanie silnikiem i wtedy pojawia się problem ciśnienia. W dniu wczorajszym zmieniłem czujnik ciśnienia oleju, sprawdziłem ciśnienie, sprawdziłem jakość spalin. Wszystko okazało się książkowe i w silniku nic nie jest spalane na darmo i nie wygląda na rozszczelnionego. Biorę również pod uwagę panewki, które są do wymiany. Napisałem to, ponieważ wymiana panewek jest dosyć kosztowna. Wiąże się to z zdjęciem miski i jak już będzie ona na dole przydałoby się wyczyścić smoka. Przed zdjęciem miski zastanawiam się jeszcze nad zrobieniem płukanki i wróceniem do oleju pełnego syntetyka 5W50. Co myślicie o tym? Drugim problemem jaki mi dokucza jest klekoczący bardzo mocno silnik po nagrzaniu i pokazaniu się kontrolki od ciśnienia oleju. Dosłownie nap*****lajacym silniku. Myślę, że klekoczą regulatory zaworów. Chciałbym żeby ktoś przybliżył mi kwestie wymiany ich. Koszta, jak ciężka robota tego, i co związane z tym dodatkowo. Mechanik u którego byłem ostatnio stwierdził, że przeważnie regulatory zaworów wymienia się przy wymianie rozrządu. Prosiłbym o potwierdzenie tej "nowiny". Ma ktoś może jakieś inne pomysły w związku z klekotaniem i ciśnieniem? Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi! |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Najpierw zajmij się cisnieniem oleju, a potem dalej. Ciśnienie spada po nagrzaniu silnika bo prawdopodobnie pompa daje je zbyt niskie. Pierwsze do sprawdzenia smok pompy, bo może być zawalony syfem. Niekiedy pomaga po prostu wyczyszczenie smoka. Ale niekiedy kończy się na remoncie silnika. Jak już będzie miska na dole można panweki sprawdzić. Tak w ogóle to zapalająca się kontrolka oleju na czerwono to nic dobrego i lepiej czym prędzej przywrócić ciśnienie na zadany poziom bo jak przytrzesz silnik to będzie do wywalenia, potem aby go poskładać na dobrze to albo trzeba wszystko wymianiać wewnątrz, albo kupić drugi. Szklankami zajmiejsz się później. One klekoczą ale cały silnik dostaje prawdopodobnie zbyt mało oleju. Kolejna sprawa że jeśli istnieje przypuszczenie że paliwo leciałlo do oleju to czym prędzej go wymianić, bo rozcieńczony olej może spowodować przytarcie silnika.Weź też pod uwagę, że im rzadzy olej tym niższe jego ciśnienie i odwrotnie im gęstszy tym ciśnienie jest wyższe. Najpierw miska na dół i obadać to co napisałem.
-------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 29 May 2013 ![]() |
W środe micha leci w dół. Wymieniona zostanie pompa, zrobiona plukanka i powrot do pełnego syntetyka. Jaki olej wlac na 7kkm bo nie chce kupic za 200 zł Motula albo LM i go za miesiac wylac tak jak zrobilem ostatnio?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 07:19 |