Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Audi 80 B4 quattro, Rozstaw Srub w kole oraz hamulce
baloon21
post Mon, 09 Apr 2012 - 17:39
Post #1


User
Dołączył: Mon, 09 April 2012





Witajcie

Po pierwsze jestem nowym użytkownikiem na tym forum ale na szczęście nie jest ono mi obce smile.gif

Mam kilka pytań do Was odnośnie w sumie to całego zawieszenie (głownie zwrotnice) jak i hamulców do mojej audi 80 B4 quattro w sedanie. Już trochę czasu spędziłem w poszukiwaniu informacji ale nie znalazłem do końca jasnej i czytelnej odpowiedzi. Głównie rozchodzi się o zwrotnice z rozstawem 4x108 chce przejść na 5 śrub(lepszy wybór felg) i z tego co ja się dowiedziałem to taką operację mogę zrobić tylko z częściami z s2 z którymi dostęp jest ograniczony tongue.gif Czy jest możliwość zaadoptowania zwrotnicy z jakiegoś innego modelu (łatwiejszy dostęp) i jakby wyglądała w tym momencie sytuacja z zawieszenie czy sanki przednie i tylne + wahacze muszą być inne? no i najważniejsze jakie hamulce? Wiem że mogę zaadoptować 4tłoki z brembo na przód (nie ukrywam wolałbym coś w deseń 6-cio tłoków i trochę większa tarcze niż 324 ) ale niestety nadal nie mam pojęcia co z tyłem :/ Aha zapomniałem dodać auto będzie miało swoją wagę ponieważ będzie w nim siedzieć 2.7 z S4 na 500+ no i raczej wjadą też napędy z tego samego modelu co motor tak więc rozchodzi mi się o bezpieczne i wytrzymałe rozwiązania. z góry dzięki za pomoc smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 09 Apr 2012 - 17:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Witek88
post Mon, 09 Apr 2012 - 20:20
Post #2


User
Dołączył: Sun, 12 September 2010
Skąd: Łąg





Nie jestem w 100% piewien czy mój pomysł jest prawidłowy, sam kupiłem audi 80 już z przerobionym rozstawem na 5x112, no i tak się zastanawiełem czy zmiana samych piast od na przykład A4 nie wystarczy, bo łożyska są chyba te same, ale piszę czysto teoretycznie.


--------------------
zabawka - Audi 80 B4 V8 abz 299KM 400Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piku F1
post Tue, 10 Apr 2012 - 14:32
Post #3


Rookie
Dołączył: Tue, 27 March 2012





Od audi A4 B5 quattro tył na pewno da rade włożyć do B4 Quattro, z przodem może być problem i dlatego ten kto robił dawał przód S2 tył albo S2 albo tańszy sposób A4 B5 Quattro.
Z tego co wiem można jeszcze jakoś z audi 100C4 przód zrobić ale to nie pewne informacje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
baloon21
post Tue, 10 Apr 2012 - 16:25
Post #4


User
Dołączył: Mon, 09 April 2012





Piku F1 ale mówisz w tym momencie o całych zwrotnicach czy tylko piastach ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Witek88
post Tue, 10 Apr 2012 - 19:40
Post #5


User
Dołączył: Sun, 12 September 2010
Skąd: Łąg





No tył to faktycznie może pasować p&p z Ab B5, bo w zasadzie to zawieszenie tylne B4 i A4 quattro jest identyczne, a co do przodu, to w C4 jest inaczej rozwiązane zawieszenie, no chyba że same piasty podejdą.


--------------------
zabawka - Audi 80 B4 V8 abz 299KM 400Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Tue, 10 Apr 2012 - 23:22
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Frano1 w swojej b4 ma patent z piastami od b5 .
Cowboy chyba w Swoim projekcie opisywał wszystko krok po kroku


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
FOOR!4
post Wed, 11 Apr 2012 - 05:14
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sun, 24 December 2006
Skąd: 3CITY





Czesc kolego,
jak nowy nowemu powiem Ci ze tez sobie ubzduralem sobie przejscie na 5x112 ze wzgledu na hebel i felgi. Co gorsza felgi juz nabylem biggrin.gif .
Wracajac do tematu jak przeszukasz zagraniczne fora to mozesz znalesc cokolwiek.
Piasty na przod "podchodza" (czytaj sa baza do modyfikacji) z 100 S4 (92-96) NIE PODCHODZA Z INNYCH 100 (dostepne na alledrogo za 60/nowe) ze wzgledu na frez. W moim przypadku chodzi mi o podpasowanie wszystkiego pod V6(wyjsciowo) i takie niusy czytalem nie wiem jak jest w innych przypadkach ale zawsze mozna przegub zmienic dopoki pasuje frez na polosi.
Jedynym minusem tego rozwiazania jest zmiana odsadzenia ale " w dobrym kierunku" bo do srodka czyli mozna latwo wrocic do poprzedniego przez zastosowanie dystansu (pod tarcze) jezeli chcesz trafic w stare jarzmo ale jak pisales ze chcesz sie bawic z brembo moze nie bedzie potrzeby dopoki nie bedzie gdzies obcieralo.
Niestety nie mialem mozliwosci zweryfikowania powyzszych wiadomosci ze wzgledu na to ze nie ma mnie w kraju. Na ta chwile trace siano na graty nie wiedzac czy sie przydadza wink.gif . Tyl podchodzi z b5 jak juz wspomniano, powodujac zmiane odsadzenia na zewnatrz co nie stanowi klopotu i wtedy mozna zastosowac wentylowane tarcze i zaciski z A8 D2 ...lub brembo + dodatkowy zacisk do obslugi recznego (hydrauliczny lub mechaniczny zalezy jaki zacisk zastosujesz) po uprzednim dorobieniu mocowania. Przez zastosowanie redukcji mozesz zrobic z tylu dokladnie to co z przodu (mowie i srednicy tarczy - ale po co) ale jak wspomnial KIWI w tej kwestii przejrzyj temat Cowboy-a on tam grubo cudowal.
Jak sie uwiniesz z modami do poczatku czerwca to daj znac.
Na allegro znalazlem raz caly zestaw z S2 za 1600, wtedy wydawalo mi sie drogo....ale teraz nie wiem...zyskujesz sporo czasu na uniknieciu kombinacji !


Go to the top of the page
 
+Quote Post
baloon21
post Wed, 11 Apr 2012 - 21:48
Post #8


User
Dołączył: Mon, 09 April 2012





ja będę chciał raczej modzić wszystko na napędach z S4, co z tego wyjdzie zobaczymy, tak więc temat półosiek i "przygłupów" jest nadal otwarty. Co do tego kompletu za 1600 to troszeczkę wyj.... mnie z butów i odpuściłem ale jak do tej pory nie znalazłem nic innego, tańszego. Dla mnie było by to głupotom, a do tego dochodzą jeszcze koszty całego zawiasu z S2. Wracając załóżmy, że tył będzie pasował z b5 (miejmy nadzieje, że każde B4 oprócz esy mialo to samo zawieszenie u mnie było/jeszcze częściowo siedzi wszystko z 2.0 wersja competition) p&p załóżmy też, że przód spasuje z 100 S4 ale zostaje tak czy tak teraz kwestja jak będą grały z tym wszystkim tarcze ? (o adaptery sie nie boje bo i tak wszystko pewnie trzeba będzie dorabiać) no i najważniejsze co z ET samych piast ? Tak co by się nie okazało, że jest różnica kilku centymetrów między przodem a tyłem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 12 Apr 2012 - 10:28
Post #9


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(FOOR!4 @ Wed, 11 Apr 2012 - 05:14) *
Przez zastosowanie redukcji mozesz zrobic z tylu dokladnie to co z przodu (mowie i srednicy tarczy - ale po co) ale jak wspomnial KIWI w tej kwestii przejrzyj temat Cowboy-a on tam grubo cudowal.
Jak sie uwiniesz z modami do poczatku czerwca to daj znac.
Na allegro znalazlem raz caly zestaw z S2 za 1600, wtedy wydawalo mi sie drogo....ale teraz nie wiem...zyskujesz sporo czasu na uniknieciu kombinacji !


ja na obu osiach mam kombinowane hamulce (345/32 i 280/22), jak ktos dorabia adaptery pod zaciski oraz stosuje nie seryjne tarcze to wychodzi taniej kombinowanie, trzeba frezować, podtaczac itd

jesli chcesz miec seryjne tarcze, zaciski to warto szukac zestawu z S2

ja patrzyłem tez na późniejszy koszt zakupu tarcz i klocków, bo jak ktoś zamierza upalać to trzeba brać pod uwagę przy wyborze tarcz i zacisków wink.gif



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
baloon21
post Thu, 12 Apr 2012 - 19:30
Post #10


User
Dołączył: Mon, 09 April 2012





Powiem Ci tak pierwsze co to dla mnie urywają cycki ceny i dostępność niektórych części. Dlatego też wolałbym zostać przy kombinacji i zastosować częściowo na tym co mam (w sumie to myślałem o takim samy setupie rozmiarowym co Ty) Tylko... no właśnie tylko czy ktoś już śmiga w 80 na zwrotnicach: tył z b5 i i same piasty z 100 z przodu. jak to ma się do powiedzmy ET przodu z tyłem ponieważ nie uśmiecha mi się też zakładać dystansów (jakoś nie jestem do tego przekonany tym bardziej w mocniejszym aucie) A i czy możesz powiedzieć jak rozwiązałeś u Siebie tą kwestie ? Jakie masz zaciski i co z tarczami, seria ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 13:36