Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Audi 80 2.0 Turbo - pomóżcie
MarianMT
post Tue, 29 Jan 2013 - 23:59
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 29 January 2013





witam, to moje drugie ( mam nadzieje ze szczesliwe ) podejście do projektu audicy turbo, mianowicie - potrzeba mi wiedzy na temat sterowania ( czym - ECU Tuner ? ) oraz o czym nalezy pamietac przy modyfikacjach auta wolnossacego. turbina KKK fiat ducato 2.8 jtd, wastegate, manual boost controler, jakiej grubości uszczelka rozprężająca ( bez przesadyzmu ) dotrysk paliwa ? przepływomierz przed turbo czy za ? prosilbym o ludzką pomoc. wink.gif musze poszerzyć horyzonty pod skrzydlami fachowców wink.gif z góry dzieki za odpowiedzi - sensowne ; ) silnik to jednostka 2.0E 115 koni, oznaczenie ABK. ZAZNACZAM, ze nie chce uzyskiwac ogromnych doladowań, zachowanie bezpiecznej granicy wytrzymałości .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 29 Jan 2013 - 23:59
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Leo
post Wed, 30 Jan 2013 - 08:18
Post #2


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





rozumiem, że to taka sztuka dla sztuki?


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MarianMT
post Wed, 30 Jan 2013 - 09:48
Post #3


Rookie
Dołączył: Tue, 29 January 2013





mozna to tak nazwac, chce uniknąć zakuwania silnika, poprzedni silnik wyszedł z budy razem z turbiną, tym razem chciałbym aby ktos mnie o niektorych sprawach uświadomił ; )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Wed, 30 Jan 2013 - 09:53
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Najpierw czytaj potem pytaj ph34r.gif


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MarianMT
post Wed, 30 Jan 2013 - 10:24
Post #5


Rookie
Dołączył: Tue, 29 January 2013





wiem sporo na ten temat, lecz liczylem na inne odpowiedzi, najlepiej rzucic mięsem i niech se czyta pacan ? czy ladnie rozbudowac konwersacje i zrobic jedyny działający projekt ABK turbo ? HALO ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vwcorjacek
post Wed, 30 Jan 2013 - 10:30
Post #6


User
Dołączył: Sun, 27 November 2005
Skąd: dolny śląsk





jak dobrze poszukasz to na tym forum jest już wszystko napisane.i to nie jeden raz.chyba że oczekujesz porady krok po kroku...to wybacz.
Swoją droga jak nie masz ochoty nawet poszukać info na tematy cie interesujace to nie wiem skąd ją weźmiesz żeby uturbiać wolnossaka smile.gif

pozdroo


--------------------
Corrado 4motion Limited Edition
VR6T
B2 CQ 2.2T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Wed, 30 Jan 2013 - 10:42
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(MarianMT @ Wed, 30 Jan 2013 - 10:24) *
wiem sporo na ten temat, lecz liczylem na inne odpowiedzi, najlepiej rzucic mięsem i niech se czyta pacan ? czy ladnie rozbudowac konwersacje i zrobic jedyny działający projekt ABK turbo ? HALO ?


1) Czytaj, szukaj i póżniej pytaj.
2) Projekt jest ori ale nie dlatego że jest ori tylko dlatego że jest głupi i bez sensu.
3) Nikt nie garnie się do super pomocy bo obowiązuje punkt pierwszy i drugi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MarianMT
post Wed, 30 Jan 2013 - 10:52
Post #8


Rookie
Dołączył: Tue, 29 January 2013





PROJEKT JEST BEZ SENSU BO ? Ciężko napisac ...ajjj jak ciężko ..pare zdań na co musze zwrocic uwage w TYM SILNIKU. jaki powinien miec bezpieczny stopień spreżania, z mozliwościa normalnego odpalania ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Wed, 30 Jan 2013 - 11:34
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Podaj nr kom na pw. Mam dla Ciebie propozycję.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Leo
post Wed, 30 Jan 2013 - 12:07
Post #10


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





nie no, można chlopaka czemu nie, uświadomić, można też mu pomóc. Pytanie tylko mam jedno - na którym rozwiązaniu mamy się skupić, a'la Grabowski, czy a'la elektronika ?


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Wed, 30 Jan 2013 - 12:22
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Zdecydowanie elektronika. ABK jest na elektronicznym wtrysku. Ma nędzny przepływomierz klapkowy Boscha. Piggyback, wywalenie przepływki - to banał, mam to zrobione w ABK. Do tego MBC do śmieci - Piggyback wysteruje turbosprężarkę precyzyjnie, będzie można dmuchnąć w wyższych partiach obrotów i nie obciążać korb. Trubo, które autor wątku ma, nie zrobi więcej niż 180KM, a raczej 170+. ABK, to zniesie i bez odprężania, ale na granicy stuku. ABK ma wysoki stopień sprężania. W wersji taniej - dwie uszczelki stalowe do kupy z ABFa z modem przekładek i będzie dobrze. W wersji mniej oszczędnej...inna głowica, wałek i turbo...można podziałać sporo więcej. Bardzo lubię silniki na jednym wałku. Mają fajniejszy dół niż 16tki. 16tkę turbo bardzo mocną już mam...Dla żony robię właśnie ABK turbo na markiety.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
knivre
post Wed, 30 Jan 2013 - 12:23
Post #12


User
Dołączył: Fri, 05 December 2008
Skąd: DW





jak chcesz mało dmuchać, to:
* zakładaj turbo na seryjny silnik,
* egt w kolektor,
* afr w wydech
* zapłon opóźnij o 1,5 stopnia na psi(honda stajl ;D) na początek

i stroić paliwo, później det can na uszy i stroić zapłon

da się 0,5b spokojnie nadmuchać w silnik z cr 11:1 na paliwku 95, tylko trzeba uważać przy strojeniu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Wed, 30 Jan 2013 - 12:27
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Racja. Miewam na hamowni Hondy z takim CR, że zapiera dech, a nic nie stuka. ABK ma 10,4:1. Jest zapas.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MarianMT
post Wed, 30 Jan 2013 - 16:21
Post #14


Rookie
Dołączył: Tue, 29 January 2013





chłopaki nie wiem jak dziękować za rozwinięcie tematu ! super wink.gif myslalem nad kupnem ecu tunera 3, turbina do regeneracji sie nadaje na dzień dzisiejszy, rozwiązanie z wywaleniem przeplywomierza jak najbardziej na TAK. dwoch uszczelek nie chce dawac, jak juz to jakas blaszka rozprężająca 1mm ? kompletuje całego kita, wiec jak macie cos o zaoferowania to jestem otwarty ; ) celowałem w westegage + manual boost controller. Kefirsky za chwilke wysylam numerek ; )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Wed, 30 Jan 2013 - 20:20
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Opcji jest dużo a naprawde czytając nawet podobe tematy można wsio zakumać, sam takim tropem szedłem smile.gif

1. Jak niemasz chęci narazie do eletkroniki możesz jpomyśleć nad FMU ale taka przyjemność też koło 300 kosztuje
2. Kupuj det2 używke, ale lepiej det3, moja uwaga jak niemiałeś z tym kontaktu najpierw kup det-a i podłącz go do auta bez turba, mniej popsujesz:) jak go troszke opanujesz to wjio z turbem

Wtedy masz pole do zabawy, tak det steruje doładowaniem ale tanio to zaworek N75 które są liche, MAC kosztuje traoche, a podejrzewam że projekt ma być tani w miare możliwości smile.gif

Działaj ino elektronika niejest łatwa jak sie jest laikiem jak JA biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Wed, 30 Jan 2013 - 20:36
Post #16


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT(mlody1921 @ Wed, 30 Jan 2013 - 20:20) *
Opcji jest dużo a naprawde czytając nawet podobe tematy można wsio zakumać, sam takim tropem szedłem smile.gif

1. Jak niemasz chęci narazie do eletkroniki możesz jpomyśleć nad FMU ale taka przyjemność też koło 300 kosztuje
2. Kupuj det2 używke, ale lepiej det3, moja uwaga jak niemiałeś z tym kontaktu najpierw kup det-a i podłącz go do auta bez turba, mniej popsujesz:) jak go troszke opanujesz to wjio z turbem

Wtedy masz pole do zabawy, tak det steruje doładowaniem ale tanio to zaworek N75 które są liche, MAC kosztuje traoche, a podejrzewam że projekt ma być tani w miare możliwości smile.gif

Działaj ino elektronika niejest łatwa jak sie jest laikiem jak JA biggrin.gif


Mac wcale nie kosztuje dużo. A kupno używanego N75 i ładowanie go do nieodprężonego silnika jest strzałem w kolano. Albo nowy, który kosztuje nie wiele mniej od mac'a, albo właśnie mac.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Wed, 30 Jan 2013 - 21:21
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Nowy n75 oryginalny Pierburga kosztuje około 130PLN i żyje 20lat (używki średnio 80!!), mam gotowe rozwiązania w postaci wiązki i piggybacka DEC naszej produkcji, który jeżdzi już w ABK - mogę pomóc z gotowymi konfiguracjami itp. Do tego sam mam ABK, DECa i niebawem turbo. DEC ma opcję EFI i może sterować wtryskami samodzielnie, bez seryjnego ECU jak Fuel Implant w DET 3, ale jest wyraźnie tańszy. Testowałem go w ABK i w opcji z EFI i tylko modulując sygnały seryjnego osprzętu. Działa bardzo dobrze w ABT, który seryjnie jest na mechanicznym wtrysku.
Zaturbionych ABK w PL, opisanych i żyjących nie ma. 2E z VW owszem - mają niższy stopiueń sprężania. Zwykle projekty kapitulowały przez nieodpowiednie sterowanie i drogę na skróty.

Jeżeli masz turbosprężarkę do regeneracji...to ją odpuść i kup Garrett'a TD04 12T, 13T lub 14T z Volvo. Potencjał wystarczy na możliwości ABK, wbudowany WG, który ogarnia, wbudowany DV, który wystarczy. Kompaktowa i tania turbosprężarka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MarianMT
post Wed, 30 Jan 2013 - 21:28
Post #18


Rookie
Dołączył: Tue, 29 January 2013





no to tak, musze jeszcze poczytac jakie są rodzaje kompów, ktory ma jakie mozliwosci , znalazlem ecutuner 3, kosztuje 670 zeta, jesli macie jakies tansze rozwiazania wystarczajace na wysterowanie tego to jestem za ; ) lecz do niedawna mialem zamiar kupic w/w. kupilem manual boost controler, teraz przymierzam sie do zakupu westegage i wypuszczenie go w powietrze pod autem, nie w wydech. chciałbym pozbyc sie przeplywomierza jesli jest to banalne, boje sie sondy szerokopasmowej bo nigdy nie mialem doczynienia z jakimkolwiek sterowaniem silnikiem. jestem w tym zielony ;/ Kefirsky dodał mi zapału ;p czekam z niecierpliwościa na " propozycje " od niego ; ) kwestia smarowania jest mi juz znana, restryktor dedykowany pojdzie w obieg, przewody w oplocie i pożądny grawitacyjny spływ do michy ; ) intercooler od 1.8t, kolekor wydechowy od passata 1,9 tdi, pasuje idealnie bo gniazda wydechowe sa idenyczne, do tego flansza zeby TYM RAZEM wyciagnac turbo blizej maski dla wygody ewentualnego demontazu w celach naprawczych rzecz jasna ; ) koc termiczy tez bedzie. jesli mowicie ze da sie bez odprezenia ( chodz nie widzi mi sie jazda na granicy stuku ) to moge sprobowac, lecz sciaganie glowicy w b4 to sama przyjemność ; ) WIEC : jakies propozycje + link z ewentualnymi namiarami zakupu na komp ktory to ogarnie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MarianMT
post Wed, 30 Jan 2013 - 21:38
Post #19


Rookie
Dołączył: Tue, 29 January 2013





jestem gotowy kupić goowe elementy, nie dlatego ze ide na latwizne lecz nie chce zawalic roboty, ciesze ze sa ludzie ktorzy pilnuja zebym nie spierniczyl moda wink.gif daj jakies namiary a bankowo sie dogadamy, za pomoc w strojeniu tez cos odpale, moze wyjsc tak ze przyjade z autem po zamontowaniu wszystkiego prócz kompa, mam lawete, dla mnie to nie problem wink.gif Kefirsky widac ze wiesz o co chodzi, sporo mnie wyprzedziles z tematem, chcialbym sie kiedys ustawic na kresce, bedzie to cwiarteczka jedynych takich aut w polsce OBY wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kefirsky
post Wed, 30 Jan 2013 - 22:05
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Mon, 24 March 2003
Skąd: Niepolska





Wpisz na alledrogo DEC. Pomogę Ci z instalcją, na strojenie zapraszam, mam hamownię obciążeniową ośkę DP. 4WD stroję na drodze, chociaż na Audi mam inne patenty.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 20:52