![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 29 January 2013 ![]() |
witam, to moje drugie ( mam nadzieje ze szczesliwe ) podejście do projektu audicy turbo, mianowicie - potrzeba mi wiedzy na temat sterowania ( czym - ECU Tuner ? ) oraz o czym nalezy pamietac przy modyfikacjach auta wolnossacego. turbina KKK fiat ducato 2.8 jtd, wastegate, manual boost controler, jakiej grubości uszczelka rozprężająca ( bez przesadyzmu ) dotrysk paliwa ? przepływomierz przed turbo czy za ? prosilbym o ludzką pomoc.
![]() ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
rozumiem, że to taka sztuka dla sztuki?
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 29 January 2013 ![]() |
mozna to tak nazwac, chce uniknąć zakuwania silnika, poprzedni silnik wyszedł z budy razem z turbiną, tym razem chciałbym aby ktos mnie o niektorych sprawach uświadomił ; )
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Najpierw czytaj potem pytaj
![]() -------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 29 January 2013 ![]() |
wiem sporo na ten temat, lecz liczylem na inne odpowiedzi, najlepiej rzucic mięsem i niech se czyta pacan ? czy ladnie rozbudowac konwersacje i zrobic jedyny działający projekt ABK turbo ? HALO ?
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sun, 27 November 2005 Skąd: dolny śląsk ![]() |
jak dobrze poszukasz to na tym forum jest już wszystko napisane.i to nie jeden raz.chyba że oczekujesz porady krok po kroku...to wybacz.
Swoją droga jak nie masz ochoty nawet poszukać info na tematy cie interesujace to nie wiem skąd ją weźmiesz żeby uturbiać wolnossaka ![]() pozdroo -------------------- Corrado 4motion Limited Edition
VR6T B2 CQ 2.2T |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
wiem sporo na ten temat, lecz liczylem na inne odpowiedzi, najlepiej rzucic mięsem i niech se czyta pacan ? czy ladnie rozbudowac konwersacje i zrobic jedyny działający projekt ABK turbo ? HALO ? 1) Czytaj, szukaj i póżniej pytaj. 2) Projekt jest ori ale nie dlatego że jest ori tylko dlatego że jest głupi i bez sensu. 3) Nikt nie garnie się do super pomocy bo obowiązuje punkt pierwszy i drugi. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 29 January 2013 ![]() |
PROJEKT JEST BEZ SENSU BO ? Ciężko napisac ...ajjj jak ciężko ..pare zdań na co musze zwrocic uwage w TYM SILNIKU. jaki powinien miec bezpieczny stopień spreżania, z mozliwościa normalnego odpalania ?
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
Podaj nr kom na pw. Mam dla Ciebie propozycję.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
nie no, można chlopaka czemu nie, uświadomić, można też mu pomóc. Pytanie tylko mam jedno - na którym rozwiązaniu mamy się skupić, a'la Grabowski, czy a'la elektronika ?
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
Zdecydowanie elektronika. ABK jest na elektronicznym wtrysku. Ma nędzny przepływomierz klapkowy Boscha. Piggyback, wywalenie przepływki - to banał, mam to zrobione w ABK. Do tego MBC do śmieci - Piggyback wysteruje turbosprężarkę precyzyjnie, będzie można dmuchnąć w wyższych partiach obrotów i nie obciążać korb. Trubo, które autor wątku ma, nie zrobi więcej niż 180KM, a raczej 170+. ABK, to zniesie i bez odprężania, ale na granicy stuku. ABK ma wysoki stopień sprężania. W wersji taniej - dwie uszczelki stalowe do kupy z ABFa z modem przekładek i będzie dobrze. W wersji mniej oszczędnej...inna głowica, wałek i turbo...można podziałać sporo więcej. Bardzo lubię silniki na jednym wałku. Mają fajniejszy dół niż 16tki. 16tkę turbo bardzo mocną już mam...Dla żony robię właśnie ABK turbo na markiety.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Fri, 05 December 2008 Skąd: DW ![]() |
jak chcesz mało dmuchać, to:
* zakładaj turbo na seryjny silnik, * egt w kolektor, * afr w wydech * zapłon opóźnij o 1,5 stopnia na psi(honda stajl ;D) na początek i stroić paliwo, później det can na uszy i stroić zapłon da się 0,5b spokojnie nadmuchać w silnik z cr 11:1 na paliwku 95, tylko trzeba uważać przy strojeniu |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
Racja. Miewam na hamowni Hondy z takim CR, że zapiera dech, a nic nie stuka. ABK ma 10,4:1. Jest zapas.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 29 January 2013 ![]() |
chłopaki nie wiem jak dziękować za rozwinięcie tematu ! super
![]() |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Opcji jest dużo a naprawde czytając nawet podobe tematy można wsio zakumać, sam takim tropem szedłem
![]() 1. Jak niemasz chęci narazie do eletkroniki możesz jpomyśleć nad FMU ale taka przyjemność też koło 300 kosztuje 2. Kupuj det2 używke, ale lepiej det3, moja uwaga jak niemiałeś z tym kontaktu najpierw kup det-a i podłącz go do auta bez turba, mniej popsujesz:) jak go troszke opanujesz to wjio z turbem Wtedy masz pole do zabawy, tak det steruje doładowaniem ale tanio to zaworek N75 które są liche, MAC kosztuje traoche, a podejrzewam że projekt ma być tani w miare możliwości ![]() Działaj ino elektronika niejest łatwa jak sie jest laikiem jak JA ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Opcji jest dużo a naprawde czytając nawet podobe tematy można wsio zakumać, sam takim tropem szedłem ![]() 1. Jak niemasz chęci narazie do eletkroniki możesz jpomyśleć nad FMU ale taka przyjemność też koło 300 kosztuje 2. Kupuj det2 używke, ale lepiej det3, moja uwaga jak niemiałeś z tym kontaktu najpierw kup det-a i podłącz go do auta bez turba, mniej popsujesz:) jak go troszke opanujesz to wjio z turbem Wtedy masz pole do zabawy, tak det steruje doładowaniem ale tanio to zaworek N75 które są liche, MAC kosztuje traoche, a podejrzewam że projekt ma być tani w miare możliwości ![]() Działaj ino elektronika niejest łatwa jak sie jest laikiem jak JA ![]() Mac wcale nie kosztuje dużo. A kupno używanego N75 i ładowanie go do nieodprężonego silnika jest strzałem w kolano. Albo nowy, który kosztuje nie wiele mniej od mac'a, albo właśnie mac. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
Nowy n75 oryginalny Pierburga kosztuje około 130PLN i żyje 20lat (używki średnio 80!!), mam gotowe rozwiązania w postaci wiązki i piggybacka DEC naszej produkcji, który jeżdzi już w ABK - mogę pomóc z gotowymi konfiguracjami itp. Do tego sam mam ABK, DECa i niebawem turbo. DEC ma opcję EFI i może sterować wtryskami samodzielnie, bez seryjnego ECU jak Fuel Implant w DET 3, ale jest wyraźnie tańszy. Testowałem go w ABK i w opcji z EFI i tylko modulując sygnały seryjnego osprzętu. Działa bardzo dobrze w ABT, który seryjnie jest na mechanicznym wtrysku.
Zaturbionych ABK w PL, opisanych i żyjących nie ma. 2E z VW owszem - mają niższy stopiueń sprężania. Zwykle projekty kapitulowały przez nieodpowiednie sterowanie i drogę na skróty. Jeżeli masz turbosprężarkę do regeneracji...to ją odpuść i kup Garrett'a TD04 12T, 13T lub 14T z Volvo. Potencjał wystarczy na możliwości ABK, wbudowany WG, który ogarnia, wbudowany DV, który wystarczy. Kompaktowa i tania turbosprężarka. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 29 January 2013 ![]() |
no to tak, musze jeszcze poczytac jakie są rodzaje kompów, ktory ma jakie mozliwosci , znalazlem ecutuner 3, kosztuje 670 zeta, jesli macie jakies tansze rozwiazania wystarczajace na wysterowanie tego to jestem za ; ) lecz do niedawna mialem zamiar kupic w/w. kupilem manual boost controler, teraz przymierzam sie do zakupu westegage i wypuszczenie go w powietrze pod autem, nie w wydech. chciałbym pozbyc sie przeplywomierza jesli jest to banalne, boje sie sondy szerokopasmowej bo nigdy nie mialem doczynienia z jakimkolwiek sterowaniem silnikiem. jestem w tym zielony ;/ Kefirsky dodał mi zapału ;p czekam z niecierpliwościa na " propozycje " od niego ; ) kwestia smarowania jest mi juz znana, restryktor dedykowany pojdzie w obieg, przewody w oplocie i pożądny grawitacyjny spływ do michy ; ) intercooler od 1.8t, kolekor wydechowy od passata 1,9 tdi, pasuje idealnie bo gniazda wydechowe sa idenyczne, do tego flansza zeby TYM RAZEM wyciagnac turbo blizej maski dla wygody ewentualnego demontazu w celach naprawczych rzecz jasna ; ) koc termiczy tez bedzie. jesli mowicie ze da sie bez odprezenia ( chodz nie widzi mi sie jazda na granicy stuku ) to moge sprobowac, lecz sciaganie glowicy w b4 to sama przyjemność ; ) WIEC : jakies propozycje + link z ewentualnymi namiarami zakupu na komp ktory to ogarnie ?
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 29 January 2013 ![]() |
jestem gotowy kupić goowe elementy, nie dlatego ze ide na latwizne lecz nie chce zawalic roboty, ciesze ze sa ludzie ktorzy pilnuja zebym nie spierniczyl moda
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 24 March 2003 Skąd: Niepolska ![]() |
Wpisz na alledrogo DEC. Pomogę Ci z instalcją, na strojenie zapraszam, mam hamownię obciążeniową ośkę DP. 4WD stroję na drodze, chociaż na Audi mam inne patenty.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 20:52 |