![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 03 July 2007 ![]() |
Witam
Kupiłem Audi 100 z 1984r z silnikiem 2.1 (2144cm3) R5 182 KM. Samochód dobrze się zbiera ale słyszałem, że pod maską w pobliżu prawego błotnika znajduje się śruba do regulacji wolnych obrotów i można ją lekko podkręcić zwiększając dawkę paliwa. Przy turbinie jest znowusz kolejna śrubka gdzie też chyba można zwiększyć ciśnienie doładowania? Kolejna sprawa to czy np wycięcie pierwszego i drugiego tłumika wpłynie jakoś pozytywnie na moc? Ogólnie rozchodzi się o to co można w tym silniku niewielkim nakładem finansowym poprawić ![]() -------------------- Skoda Octavia I 1.8T 20V 221 KM & 329 Nm by TuneUp Gdańsk
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
KG to prymitywny silnik, mimo, że mocniejszy od nowszych MC, ale jego możliwości tuningu to początek lat osiemdziesiątych.
Za dużo nie pokombinujesz, trzeba by najpierw sprawdzić w jakim stanie jest silnik, potem można pokombinować... Kiedyś chłopaki robili z niego jakieś 240 KM, ale ponieważ dostępność silników MC (do których są obcykane czipy i mody) jest duża i tanio, nikt już w KG się nie bawi, bo osprzęt już wysłużony i nie da się za bardzo tego obejść, bo regulacja będzie w kosmos... Mechaniczny wtrysk, który już na pewno niedomaga... Jedź z nim najpierw na hamownię, zmierz w jakiej kondycji jest silnik... potem zastanów się ile chcesz kasy wydać, i zobaczymy, czy warto. -------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Ja bym szedl w elektronike i wtedg wszystko mozliwe.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 01 December 2013 Skąd: Katowice ![]() |
popieram poprzedników, kupił bym raczej coś na elektronice
mechanicznym wtryskiem się lepiej nie baw (klapa, szpila) bo później mogą być frytki z ponownym ustawieniem, strasznie delikatne urządzenia.. i z czystej ciekawości, pod maską zawitało LPG? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Szedł w elektornikę w sensie dołożyć temu silnikowi Electronic Fuel Injection
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 01 December 2013 Skąd: Katowice ![]() |
chyba lepiej by by było poszukać jednostki 20vt
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 03 July 2007 ![]() |
Gazu LPG nie ma, tankuję go Pb98
![]() Mocy nie udało mi się jeszcze zmierzyć bo u nas nikt nie ma hamowni do 4x4. Chyba jest zdrowe bo Audi A4 1.8T 205 KM i 322 Nm FWD objeżdżam do 170 km/h za każdym razem a max poleciałem nią licznikowe 240 km/h Czyli wymieniając spręzynkę w Wastegate i podkręcając śrubką dawkę paliwa nie ugram paru KM? -------------------- Skoda Octavia I 1.8T 20V 221 KM & 329 Nm by TuneUp Gdańsk
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
Bez sondy AFR to tak troche w ciemno, ale jakby nie było da sie to zrobić w taki sposób i coś napewno przybedzie jeżeli turbo jeszcze dmucha i paliwa nie zabraknie
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Czyli wymieniając spręzynkę w Wastegate i podkręcając śrubką dawkę paliwa nie ugram paru KM? Albo ugrasz 5KM albo tloki spłyną... to trochę ryzykowna gra, w tak starym silniku wszystko może albo niedomagać albo chodzić na granicy wytrzymałości, skutki tego mogą być opłakane. Albo jak chcesz zrobić to porządnie to wymień sporo elementów - pompa wody, pompa oleju, rozrząd (mam nadzieję, że już wymieniłeś) zapłon, przejrzyj układ paliwowy i dokładnie zbadaj stan silnika, zawiasu i napędów i wtedy możesz myśleć o dłubaniu. Jak nie to zostaw to w spokoju i ciesz się jazdą, zapomnij o tym że w 30 letnim aucie "podkręcisz śrubkę przy zaworku" i będzie latało jak szalone a konsekwencji zero ![]() ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
Dużo śrubką nie ugrasz bo moze na gorze bedzie paliwo ale na dole z kolei bedzie zalewalo w diably.
Tak jak mówią poprzednicy - trzeba iść w EFI. Bardzo średnio zestrojone 10vt spokojnie wypluje 230-240KM, a można by iść grubiej - co zamierzam niedługo sprawdzić ![]() -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 06 January 2011 Skąd: Gloucester ![]() |
ja mialem kiedys audi 100 sport szerokie blotniki i mial 2,2 turbo nie pamietam jakie ozn znajomy sciagnal wezyk z zaworka sterujacgo doladowaniem i zaczela sie jazda
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
ja mialem kiedys audi 100 sport szerokie blotniki i mial 2,2 turbo nie pamietam jakie ozn znajomy sciagnal wezyk z zaworka sterujacgo doladowaniem i zaczela sie jazda ![]() Zdejm wężyk z WG? Świetna rada, bardzo dobra rada - pycha! |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
ja mialem kiedys audi 100 sport szerokie blotniki i mial 2,2 turbo nie pamietam jakie ozn znajomy sciagnal wezyk z zaworka sterujacgo doladowaniem i zaczela sie jazda ![]() wiesz zapewne jak działa wtrysk mechaniczny, takie zdejmowanie wężyków wcześniej lub później źle się skończy... EFI - to jedyna rozsądna droga, jeśli chce się z tego silnika coś więcej BEZPIECZNIE wycisnąć! -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 08 July 2012 ![]() |
ja mialem kiedys audi 100 sport szerokie blotniki i mial 2,2 turbo nie pamietam jakie ozn znajomy sciagnal wezyk z zaworka sterujacgo doladowaniem i zaczela sie jazda ![]() wiecej takich dobrych porad a zobaczymy ile wytrzyma seryjne 2.2T 10V zanim spłynie |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 06 January 2011 Skąd: Gloucester ![]() |
hehe nie no spadnie czy przerwie sie komus wezyk z wg to przeciez tloki poplyna co to w ogole za bzdura watpie ze ktos to udowodni ze mu tloki splynely w takim audi a najlepiej jakies egt zamontuj i patrz zeby 1000 st nie przekraczala temp .oczywiscie jeszcze najlepiej to taak kup se komputer det3 lub jakis vems itp itd jak masz duzo siana to silnik od porsche
![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 08 November 2004 Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin ![]() |
Jak się komuś przerwie to zabezpieczenia zadziałają i odetnie, Ty kolegę namawiasz do zrobienia osobnego zasilania pompy
![]() Masz rację, wcale nie musi od razu jebnac ale jak jebnie to wtedy co..? Musisz wziąc pod uwagę, że nie każdy jest czujny i nie każdy monitoruje uważnie pracę silnika. Ty sprawdzisz i ugrasz, ktos przeczyta, że można, podkręci i przesadzi i kuku gotowe bo to tylko k-jet -------------------- Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było... Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Na apmotorsport ..był kiedyś user HIV z audi 90 b2 quattro ...miał tam pod maską czysto mechaniczne 10VT z mocą ok 250KM ...może by się wypowiedział w temacie .
Ogólnie czysto mechaniczne było KG(182KM) ,1B(200KM) ..mam racje ?? -------------------- quattro
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 09:09 |