Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Audi 100 2.1 R5 Turbo 182 KM - co można zrobić?
2E-E
post Thu, 30 Jan 2014 - 18:01
Post #1


Frequent User
Dołączył: Tue, 03 July 2007





Witam

Kupiłem Audi 100 z 1984r z silnikiem 2.1 (2144cm3) R5 182 KM. Samochód dobrze się zbiera ale słyszałem, że pod maską w pobliżu prawego błotnika znajduje się śruba do regulacji wolnych obrotów i można ją lekko podkręcić zwiększając dawkę paliwa.
Przy turbinie jest znowusz kolejna śrubka gdzie też chyba można zwiększyć ciśnienie doładowania?

Kolejna sprawa to czy np wycięcie pierwszego i drugiego tłumika wpłynie jakoś pozytywnie na moc?

Ogólnie rozchodzi się o to co można w tym silniku niewielkim nakładem finansowym poprawić smile.gif


--------------------
Skoda Octavia I 1.8T 20V 221 KM & 329 Nm by TuneUp Gdańsk
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 30 Jan 2014 - 18:01
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Leo
post Fri, 31 Jan 2014 - 07:44
Post #2


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





KG to prymitywny silnik, mimo, że mocniejszy od nowszych MC, ale jego możliwości tuningu to początek lat osiemdziesiątych.
Za dużo nie pokombinujesz, trzeba by najpierw sprawdzić w jakim stanie jest silnik, potem można pokombinować... Kiedyś chłopaki robili z niego jakieś 240 KM, ale ponieważ dostępność silników MC (do których są obcykane czipy i mody) jest duża i tanio, nikt już w KG się nie bawi, bo osprzęt już wysłużony i nie da się za bardzo tego obejść, bo regulacja będzie w kosmos... Mechaniczny wtrysk, który już na pewno niedomaga...
Jedź z nim najpierw na hamownię, zmierz w jakiej kondycji jest silnik... potem zastanów się ile chcesz kasy wydać, i zobaczymy, czy warto.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Sat, 01 Feb 2014 - 23:48
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Ja bym szedl w elektronike i wtedg wszystko mozliwe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdHdmfe
post Tue, 04 Feb 2014 - 09:22
Post #4


User
Dołączył: Sun, 01 December 2013
Skąd: Katowice





popieram poprzedników, kupił bym raczej coś na elektronice
mechanicznym wtryskiem się lepiej nie baw (klapa, szpila) bo później mogą być frytki z ponownym ustawieniem, strasznie delikatne urządzenia..

i z czystej ciekawości, pod maską zawitało LPG?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Wed, 05 Feb 2014 - 19:17
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Szedł w elektornikę w sensie dołożyć temu silnikowi Electronic Fuel Injection
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AdHdmfe
post Wed, 05 Feb 2014 - 20:13
Post #6


User
Dołączył: Sun, 01 December 2013
Skąd: Katowice





chyba lepiej by by było poszukać jednostki 20vt
Go to the top of the page
 
+Quote Post
2E-E
post Tue, 11 Feb 2014 - 17:29
Post #7


Frequent User
Dołączył: Tue, 03 July 2007





Gazu LPG nie ma, tankuję go Pb98 smile.gif

Mocy nie udało mi się jeszcze zmierzyć bo u nas nikt nie ma hamowni do 4x4. Chyba jest zdrowe bo Audi A4 1.8T 205 KM i 322 Nm FWD objeżdżam do 170 km/h za każdym razem a max poleciałem nią licznikowe 240 km/h

Czyli wymieniając spręzynkę w Wastegate i podkręcając śrubką dawkę paliwa nie ugram paru KM?


--------------------
Skoda Octavia I 1.8T 20V 221 KM & 329 Nm by TuneUp Gdańsk
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Thu, 13 Feb 2014 - 13:48
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





Bez sondy AFR to tak troche w ciemno, ale jakby nie było da sie to zrobić w taki sposób i coś napewno przybedzie jeżeli turbo jeszcze dmucha i paliwa nie zabraknie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Thu, 13 Feb 2014 - 15:18
Post #9


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(2E-E @ Tue, 11 Feb 2014 - 19:29) *
Czyli wymieniając spręzynkę w Wastegate i podkręcając śrubką dawkę paliwa nie ugram paru KM?


Albo ugrasz 5KM albo tloki spłyną... to trochę ryzykowna gra, w tak starym silniku wszystko może albo niedomagać albo chodzić na granicy wytrzymałości, skutki tego mogą być opłakane. Albo jak chcesz zrobić to porządnie to wymień sporo elementów - pompa wody, pompa oleju, rozrząd (mam nadzieję, że już wymieniłeś) zapłon, przejrzyj układ paliwowy i dokładnie zbadaj stan silnika, zawiasu i napędów i wtedy możesz myśleć o dłubaniu. Jak nie to zostaw to w spokoju i ciesz się jazdą, zapomnij o tym że w 30 letnim aucie "podkręcisz śrubkę przy zaworku" i będzie latało jak szalone a konsekwencji zero rolleyes.gif. A już na pewno nie rób nic "na oko", ja to już przerabiałem, jeszcze pół obrotu, jeszcze troszkę bo mi tamten odchodzi a potem kupujesz nowy silnik wink.gif pomiar AFR i EGT to minimum.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Thu, 13 Feb 2014 - 21:59
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





Dużo śrubką nie ugrasz bo moze na gorze bedzie paliwo ale na dole z kolei bedzie zalewalo w diably.
Tak jak mówią poprzednicy - trzeba iść w EFI. Bardzo średnio zestrojone 10vt spokojnie wypluje 230-240KM, a można by iść grubiej - co zamierzam niedługo sprawdzić wink.gif


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eskol
post Fri, 14 Feb 2014 - 07:10
Post #11


Frequent User
Dołączył: Thu, 06 January 2011
Skąd: Gloucester





ja mialem kiedys audi 100 sport szerokie blotniki i mial 2,2 turbo nie pamietam jakie ozn znajomy sciagnal wezyk z zaworka sterujacgo doladowaniem i zaczela sie jazda smile.gif ale na gazie bo na pb przeladowywalo tzn odcinalo pompe paliwa .a ty musialbys oddzielne zasilanie podlaczyc do pompy zeby ci paliwa nie odcinalo chyba ze w kg jest inaczej najpierw zdejm wezyk idacy od turbo do zaworka
Go to the top of the page
 
+Quote Post
burski
post Fri, 14 Feb 2014 - 07:59
Post #12


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





CYTAT(eskol @ Fri, 14 Feb 2014 - 09:10) *
ja mialem kiedys audi 100 sport szerokie blotniki i mial 2,2 turbo nie pamietam jakie ozn znajomy sciagnal wezyk z zaworka sterujacgo doladowaniem i zaczela sie jazda smile.gif ale na gazie bo na pb przeladowywalo tzn odcinalo pompe paliwa .a ty musialbys oddzielne zasilanie podlaczyc do pompy zeby ci paliwa nie odcinalo chyba ze w kg jest inaczej najpierw zdejm wezyk idacy od turbo do zaworka

Zdejm wężyk z WG?
Świetna rada, bardzo dobra rada - pycha!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Fri, 14 Feb 2014 - 08:32
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





CYTAT(eskol @ Fri, 14 Feb 2014 - 09:10) *
ja mialem kiedys audi 100 sport szerokie blotniki i mial 2,2 turbo nie pamietam jakie ozn znajomy sciagnal wezyk z zaworka sterujacgo doladowaniem i zaczela sie jazda smile.gif ale na gazie bo na pb przeladowywalo tzn odcinalo pompe paliwa .a ty musialbys oddzielne zasilanie podlaczyc do pompy zeby ci paliwa nie odcinalo chyba ze w kg jest inaczej najpierw zdejm wezyk idacy od turbo do zaworka


wiesz zapewne jak działa wtrysk mechaniczny, takie zdejmowanie wężyków wcześniej lub później źle się skończy...
EFI - to jedyna rozsądna droga, jeśli chce się z tego silnika coś więcej BEZPIECZNIE wycisnąć!


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
marszall
post Fri, 14 Feb 2014 - 09:15
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Sun, 08 July 2012





CYTAT(eskol @ Fri, 14 Feb 2014 - 09:10) *
ja mialem kiedys audi 100 sport szerokie blotniki i mial 2,2 turbo nie pamietam jakie ozn znajomy sciagnal wezyk z zaworka sterujacgo doladowaniem i zaczela sie jazda smile.gif ale na gazie bo na pb przeladowywalo tzn odcinalo pompe paliwa .a ty musialbys oddzielne zasilanie podlaczyc do pompy zeby ci paliwa nie odcinalo chyba ze w kg jest inaczej najpierw zdejm wezyk idacy od turbo do zaworka


wiecej takich dobrych porad a zobaczymy ile wytrzyma seryjne 2.2T 10V zanim spłynie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eskol
post Fri, 14 Feb 2014 - 11:57
Post #15


Frequent User
Dołączył: Thu, 06 January 2011
Skąd: Gloucester





hehe nie no spadnie czy przerwie sie komus wezyk z wg to przeciez tloki poplyna co to w ogole za bzdura watpie ze ktos to udowodni ze mu tloki splynely w takim audi a najlepiej jakies egt zamontuj i patrz zeby 1000 st nie przekraczala temp .oczywiscie jeszcze najlepiej to taak kup se komputer det3 lub jakis vems itp itd jak masz duzo siana to silnik od porsche smile.gif ja odpowiadam ze mozna ugrac troche mocy dodajac doladowania ale jakies tam ryzyko jest teraz jak jezdzisz upalasz to tez masz ryzyko
Go to the top of the page
 
+Quote Post
noorec
post Fri, 14 Feb 2014 - 12:56
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Mon, 08 November 2004
Skąd: Wawa/Kobyłka/Radzymin





Jak się komuś przerwie to zabezpieczenia zadziałają i odetnie, Ty kolegę namawiasz do zrobienia osobnego zasilania pompy wink.gif
Masz rację, wcale nie musi od razu jebnac ale jak jebnie to wtedy co..?
Musisz wziąc pod uwagę, że nie każdy jest czujny i nie każdy monitoruje uważnie pracę silnika. Ty sprawdzisz i ugrasz, ktos przeczyta, że można, podkręci i przesadzi i kuku gotowe bo to tylko k-jet


--------------------
Audi 80 2.2 20V turbo quattro by STREET LANE GARAGE
Holset HX35 VEMS Powered 415KM/490Nm ET 11,62 - tak było...
Holset Hybrid EMU Powered 460KM/540Nm Power Slider - YEAH BABY :D
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Fri, 14 Feb 2014 - 14:16
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Na apmotorsport ..był kiedyś user HIV z audi 90 b2 quattro ...miał tam pod maską czysto mechaniczne 10VT z mocą ok 250KM ...może by się wypowiedział w temacie .

Ogólnie czysto mechaniczne było KG(182KM) ,1B(200KM) ..mam racje ??


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 09:09