Atu plus c20xe ( W trakcie budowa silnika c22xe) |
Atu plus c20xe ( W trakcie budowa silnika c22xe) |
Sun, 02 Jun 2013 - 17:31
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 February 2013 Skąd: sieradz |
MODEL: Polonez Atu Plus 1999r
Modyfikacje: SILNIK: C20xe z opla calibry (W chwili obecnej szykuje hybryde c22xe) UKŁAD DOLOTOWY: Kolektor ssący seria ,pawercap własnej produkcji ,seryjna puszka i filtrz forda eskorta 1.8 16v UKŁAD WYDECHOWY: Kolektor wydechowy 4-2-1 z rur o przelocie 43mm , potem tłumik przelotowy 55mm , następnie tłumnik przelotowy o średnicy 50mm i tłumnik koncowy też przelotowy o średnicy 50mm. wszystko własnej produkcji UKŁAD WTRYSKOWY: seryjny ,wtryski niebieskie z motronica 2.8 ELEKTRONIKA:Wiązka silnika z opla calibry motronic 2.5 spieta z wiązką poloneza UKŁAD CHŁODZENIA: chłodnica z poloneza 1.9D z dwoma wiatrakami z przodu UKŁAD NAPĘDOWY: skrzynia z opla omegi R25 , wał składak z opla omegi i poloneza , tarcza sprzęgłowa 228mm z opla omegi 2.3D docisk z c20xe , most seryjny , alumy 16" ZAWIESZENIE: przód w trakcie, tył resory trzy piórowe , amortyzatory opel omega kombi UKŁAD HAMULCOWY: przód tarcze hamulcowe wentylowane i zaciski z forda eskorta 1.6 16v, tył w trakcie Witam opisze wam troszke mojego poldka . Dlaczego atu plus ? Poprostu podoba mi sie ta buda. To już 4 silnik w tym polonezie łącznie z seryjnym . Były 1.6 ohv potem 1.4 16v rover , 1.6 16v rover no i przeskoczyłem na opla. Z tego co poczytałem w sieci podobno poldka z tym silnikiem jeszcze nie było . Każdy ze znajomych ,nie obcykany w temacie dziwi sie jak połączyłem silnik z przednionapedowej calibry z tylnonapedowym polonezem.. Oto kilka fotek z produkcji poldka c20xe. tu mamy cały zespół napedowy tu fotki z wpasowywania silnika i przeróbki komory silnika z nim związane. widok miski i drążka stabilizacyjnego który został przesunięty na mocowaniach do przodu żeby nie wadził o miske olejową . Oryginalne mocowania poduszek na belce roverowej tez zostały wysunięte do przodu oczywiście z winy kopułki. Ogólnie lewarek po prawie 3 godzinnych zabawach przez kuzyna (jest od omegi B)wyszedł w tym samym miejscu co oryginał trzeba tylko pociągnąć suwak na dźwigni żeby wsteczny wchodził tak jak ma omega . Sprzęgło to oryginalny docisk od c20xe i tarcza sprzegłowa od omegi 2.3 disla o średnicy 228mm żeby pasowała na frez skrzyni. Pompę wspomagania(wąż od pompy ohv pasuje gwintem w oplowską) musieliśmy odwrócić do góry nogami żeby nie kolidowała z mocowaniem drążka reakcyjnego . Nawet fajnie to wyszło paski altka i wspomy ułożyły się w kształcie litery V . Zastosowaliśmy chłodnicę od poldka disla z dwoma wiatrakami które zamontowane są od strony grila a nie w komorze silnika. Obrotomierz został od rovera i działa bez problemu. Linka prędkościomierza pasuje gwintem w skrzybnie omy, założyliśmy tylko impulsator oo poldka gsi bo wiązka c20xe tego wymaga ,chociaż nie którzy w astrach gsi po swapach nie mają go w ogóle podłączonego. To tyle . Jak coś to jeszcze pytajcie . A i pokrywa świec została przeze mnie przerobiona z napisu opel dohc 16v na daewoo dohc 16v ,no bo moje aty wyszło z pod igły daewoo . tu kolektor wydechowy z rur o srednicy 43mm , poprzedni był z rovera 1.6 16v gdyż brakło czasu na na budowe w trakcie swapu na c20xe. Tyle z prac przy swapie Wygląd ogólny ,zdjęcia ze zloty fso. tu autko na 15" alumie , w tej chwili mam 16" calowe fele na lato jak na zdjeciach ze zlotu , zima stal 14". Powiem tak dużo zrobione ale jeszcze dużo zostalo do zrobienia . Poldka używam na codzień i dlatego czas jest moim najwiekszym wrogiem . Co nowego ? Jestem w trakcie budowy hybrydy silnika c22xe . Wyglądac będzie to tak ; głowica z c20xe, kompletny blok z silnika x22xe z omegi , miska stalowa z opla omegi , dolot i elektryka z c20xe . Opisy na ten temat wstępnie zaczołem w temacie kolegi yten , ale w najblirzszym czasie wszystko opisze tu. No to tyle. A jeszcze filmik z małych wariacji http://www.youtube.com/watch?v=xcqjylBoxqE Wszelka krytyka też mile widziana ( dobra i zła) |
|
|
Wspieraj forum |
Sun, 02 Jun 2013 - 17:31
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Sun, 02 Jun 2013 - 18:08
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 22 April 2010 Skąd: Warszawa |
Cieszy mnie że jest w śród ludzi chęć grzebania w tych wozach. Delikatnie mówiąc doskonałe nie są ani pod względem zawieszenia, nadwozia i hamulców ale to w końcu polska konstrukcja i kawałek jakiejś tam motoryzacyjnej historii naszego kraju.
Natomiast nie podoba mi się bardzo robienie z tego auta tego czym nie jest czyli wszelkiego rodzaju odpustowe bad look'i wloty i wyloty służące niczemu albo błyskawice nasmarkane aerografem. Zdecydowanie bardziej podoba mi się klimat tego poloneza którego właścicielem obecnie jest Gabriel, a poprzednio był on u mnie (w serii) -------------------- https://www.facebook.com/HypertechRacing
|
|
|
Sun, 02 Jun 2013 - 18:19
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 February 2013 Skąd: sieradz |
Co do wlotów to służa do odprowadzania ciepła z komory , to nie sa naklejki na masce . W pełni szanuje wypowiedź kolegi , każdy je to co lubi. Co do poldka ze zdjęcia super kolor
|
|
|
Sun, 02 Jun 2013 - 18:21
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa |
No i załóż z przodu zacisk i tarcze z Mondeo V6 (siada P&P, jedynie trzeba sfrezować 2mm) bo te seryjne heble z escorta 1.6 16v to ledwo tego escorta zatrzymuja
-------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
Sun, 02 Jun 2013 - 18:31
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Sat, 05 July 2008 Skąd: Białystok |
Czemu nie jakaś Vka, nie mieści się w komorę? Taki 3L Poldomir byłby już ciekawy. Z C20XE seryjnych mostów za szybko nie zjada?
|
|
|
Sun, 02 Jun 2013 - 19:21
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa |
Tak jak Filip napisał. Dobre koło i gleba i nic więcej nie trzeba Ja jest ze sztywnością budy? Zawsze mi się kojarzyło, że jak poldek stał na nierównościach to drzwi się nie dało zamknąć. To była wada konkretnego tego egzemplarza czy po prostu ten typ tak ma?
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
Sun, 02 Jun 2013 - 19:43
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 08 July 2012 Skąd: Mordor (W-ch) / Opole |
Jakiś drążek Panharda by się przydał....
-------------------- Viki`B powered by y/z16xe (ruda tańczy jak szalona :D )
|
|
|
Sun, 02 Jun 2013 - 20:24
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 22 April 2010 Skąd: Warszawa |
i stabilizator na tył
-------------------- https://www.facebook.com/HypertechRacing
|
|
|
Sun, 02 Jun 2013 - 23:12
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Fri, 07 December 2012 Skąd: WI |
Kolor poloneza właściciela w realu trochę odbiega od fotografii tutaj ukazanej , mimo tego twoje auto dizajnem nie powala jak zauważyli to przedmówcy fajnie że dokonałeś sprawdzonego wyboru jeżeli chodzi o motor . Ciekawe jak będzie z napędem jak kolega zauważył .
|
|
|
Sun, 02 Jun 2013 - 23:20
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 22 April 2010 Skąd: Warszawa |
vra wytrzymuje to i c20 ogarnie
-------------------- https://www.facebook.com/HypertechRacing
|
|
|
Mon, 03 Jun 2013 - 08:18
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Wed, 06 May 2009 Skąd: Jelenia Góra |
Filip - boski ten czerwony Caro plus, można gdzieś dopaść więcej jego zdjęć?
A trzymając się tematu każdy pojazd polskiej produkcji ze zdłubaną motorownią na propsie, jedyne co ogarnalbym wspomnianą wcześniej wiejską stylówę auta :/ Powodzenia w modach. |
|
|
Mon, 03 Jun 2013 - 11:08
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 05 January 2011 Skąd: Gdańsk |
Z zewnątrz trzeba przyznać że wiocha na maxa przez co czyni to auto niezłym sleeperem (może to miał autor na myśli?). Ale pod maską, bardzo fajnie
-------------------- Było:
Astra F Kombi GL '92 1.4 8v -> 2.0 8v. Vectra B Kombi Sport Zender '01 2.6 24v. Jest: Volvo V70 '98 T5 |
|
|
Tue, 04 Jun 2013 - 23:59
Post
#13
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 February 2013 Skąd: sieradz |
co do mostu narazie wytrzymuje . Stabilizator mam już na oku od kombi. v-ka jakoś narazie mnie nie rajcuje i zostają narazie 4 gary. Hample z eskorta dużo lepiej działają niż lucasy z poldka ale będe chciał zwiekszyc tarcze na 257mm i inne zaciski. Od mondeo nigdy sie nad tym nie zastanawiałem . U kuzyna leżą kompletne musze mu je zabrac i pokombinować. Buda poldka jak sie podniesie z przodu na lewarku to jest mały kłopot z otwarciem dzrzwi chyba fabryczna wada bo miałem przejściówke z 91r i też tak było. Co do wyglądu ,autko miało byc inne i było to robione jakieś 4 lata temu chyba( silnik c20xe nw koniec czerwca będzie rok jak mieszka w tej budzie). Człowiek był młodszy inne wizje miał ,można go nazwać sleeperem bo jak niektóre fury wyprzedzam to po odczytaniu napisu na tylnej klapie , na cb radiu są wielce zdziwieni. Ogólnie przód jest cały do poprawy. Prawdopodobnie wruci seryjna maska . Ale tył zostanie taki jak jest teraz ( spoiler był z atu na złomie ściągnięty więc chyba oryginal powinien być ) . A jeszcze gleba , z przodu wylądują sprężyny od trucka disla , tylko jeszcze niewiem ile je obciąć bo u nas drogi są typowo terenowe a poldkiem dojeżdżam na codzień do pracy i tydzień w miesiącu jeżdże z pełnym składem, tak że za wiele go nie opuszcze. A felga jak pasuje do niego ??
|
|
|
Wed, 05 Jun 2013 - 06:26
Post
#14
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 27 September 2011 |
felga powinna być co najmniej o cal (albo 2) większa i niższe opony bo balon straszny
-------------------- RallyeGolf -1.8T- 472/519
|
|
|
Wed, 05 Jun 2013 - 08:31
Post
#15
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa |
Super wybór bazy . Co do body to poszukaj, czasem za pare stówek da się kupić komplet zderzaków w kolor, ja bym na Twoim miejscu przymierzył seryjne body + ładna felga. Znając życie to co teraz jest nie wróciło by już na auto.
Pozdrawiam |
|
|
Wed, 05 Jun 2013 - 18:05
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 15 June 2010 Skąd: Łódź |
Mechanicznie spoko, ale wizualnie to chyba jakiś skecz. Gdzieś tu na forum jest wątek o tak wyglądających autach.
|
|
|
Thu, 06 Jun 2013 - 09:58
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 February 2013 Skąd: sieradz |
Ok wiem już że preferujecie seryjnie wyglądające poldki , tak jak pisałem bedą przeróbki ale co nieco zostanie . Zderzak przedni bedzie seryjny zinnym przedłużeniem , troche dłuższe progi których obecnie brakuje, maska wruci raczej seryjna (faktycznie za dużo jest udziwniona), tył zostanie taki jak jest bo mi się podoba ,chce żeby lekko się odrużniał od reszty aut ,no i bedzie lekka gleba. Co do opon w chwili obecnej mam 195x50 przód i tył 205x45 na 16". Drogi u mnie są bardzo garbate i na takim zestawie trudno go uprowadzić. A chciałbym jeszcze wrzucić tuleje zawieszenia poliuretanowe. Słyszałem że fajnie się sprawdzają. Jutro prawdopodobnie będe miał tylny stab z kombi. Tylko czasu potrzeba na ogarnięcie i czasem sponsor by się przydał
|
|
|
Thu, 06 Jun 2013 - 12:26
Post
#18
|
|
I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) |
Chyba lubisz mieć koszmary w nocy, wiem że to nie forum o stylingu, ale ile mogą kosztować seryjne elementy nadwozia do poldka? Nie rozumiem po co ludzie poświecają czas, energię i pieniądze by auto wyglądało gorzej niż oryginał ale może lepiej skupmy się na mechanicznej stronie. Najlepiej nie rób fotek z zewnątrz za bardzo, ktoś może lubi przegladając forum coś podjadać i się to źle skończy
-------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
Fri, 07 Jun 2013 - 23:46
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 24 February 2013 Skąd: sieradz |
dobra koniec tematu o wyglądzie , jeszcze przyjdzie na to czas. Dzisiaj zakupiłem tylny stabilizator z poldka kombi.
|
|
|
Sat, 08 Jun 2013 - 11:10
Post
#20
|
|
User Dołączył: Sun, 28 November 2010 |
Ma ktoś namiar na tego czerwonego?
Ten srebrny kojarzy mi się z Polonezem Turbo z Mławy. |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 11:09 |