Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Amerykanskie V8 - dlaczego europejskie tak nie "chodza&
guzior
post Sun, 31 Dec 2006 - 16:48
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 21 December 2006
Skąd: Żyrardów





Dlaczego amerykanskie silniki V8 maja znacznie (dla mnie) przyjemniejszy dzwiek niz te europejskie (chociazby beemoskie V?
Czy da sie taki sam dzwiek uzyskac w europejskim silniku?
Jak?


PS. Może troche głupie pytanie:
Czy da rade z silnika R6 (BMW, 3,5litra - M30B35) wydobyc chociaz zblizony dzwiek do amerykanskiej V8?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 31 Dec 2006 - 16:48
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kubek
post Sun, 31 Dec 2006 - 20:20
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





Moze dlatego ze amerykanie nie zakladaja Remusa, a europejczycy nie zakladaja Borla. Czy np w BMW czesto ludzie zmieniaja kolektory wydechowe?
[url:3bgvtmpm]http://www.youtube.com/watch?v=YAjR1gQyIF4[/url:3bgvtmpm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jtjerry
post Mon, 01 Jan 2007 - 12:03
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 June 2004
Skąd: W-wa





auto cenzura


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szaba
post Mon, 01 Jan 2007 - 14:24
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Thu, 17 February 2005
Skąd: Katowice





do M30 bmw załóż długi kolektor (trzeba wyspawać), gaźnik 2B4 solexa i wydech rurowy, odpręż silnik i też będzie stłumione dudnienie słychać... ale wiele z mocy nie zostanie przy takim setupie


--------------------
Szabana_Design
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dedis
post Mon, 01 Jan 2007 - 15:30
Post #5


Super User
Dołączył: Thu, 14 July 2005
Skąd: Chorzów





taka jest prawda, że tylko amerykańskie V8 potrafią tak pięknie i cicho bulgotać na wolnych obrotach przy wolnej jeździe i tak potwornie i donośnie ryczeć na wysokich... europejskie V8 też potrafia wydać z siebie piekne dźwięki (jak BMW i niektóre mercedesy - wszelkie 55AMG np.) ale to nie jest to samo. baaaardzo ładnie brzmią też V8 jaguara.
dla mnie liderami w dźwięku V8 są LS1/LS6 z corvetty C5 i LS7 z C6Z06, zaraz po nich sa chyba 4,6 mustanga... praktycznie wszystkie muscle car's pięknie krzyczą

i nie popieram tych co chwalą za dźwięk włoskie V8 (jak np. 360 modena - według mnie jego dźwięk jest poprostu kijowy i denerwujący na dłuższą metę) ale to moje zdanie. ale np. uwielbiam dźwięk R6 BMW, czy VR6 VW, czy V6 audi (RS4 głównie) czy R5 volvo, japońskie R6 (supra np.) czy V6 (NSX), potrafią cudownie śpiewać!

rzecz gustu i upodobań... każde ma w sobie "coś"

pzdr!


--------------------
NO POWER = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adik G
post Mon, 01 Jan 2007 - 16:19
Post #6


Super User
Dołączył: Fri, 16 January 2004
Skąd: Poznań





w kategorii dźwięku jeszcze bym wspomniał alfoskie V6 3,2 litra (156 GTA, 147 GTA, GT 3,2).

Silnik już co prawda wychodzi z oferty, a nowe 3,2 bazuje na oplowskiej jednostce (Brera, 159) i nie gada tak ładnie, ale za to ma wejść niedługo nowy silnik V8 konstruowany wspólnie z Maserati. Założe się o każde pieniądze że będzie ładnie brzmiał

Pzdr


--------------------
***Jest: X5 5.0i; S80 2,5T; R1200 GSA***
***Było: Trabi 601 deLuxe; Polonez; Nexia; Asia Rocsta 2,2D; P 306 1,8 aut.; Fabia 1,4; Vectra 2,2DTI; AR GT 3,2 V6***
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dedis
post Mon, 01 Jan 2007 - 17:17
Post #7


Super User
Dołączył: Thu, 14 July 2005
Skąd: Chorzów





CYTAT("Adik G":3cfickdf)
a nowe 3,2 bazuje na oplowskiej jednostce (Brera, 159) i


poważnie

no fakt alfowe V6 też ładnie wrzeszczą


--------------------
NO POWER = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Arttur
post Tue, 02 Jan 2007 - 06:21
Post #8


Frequent User
Dołączył: Sat, 26 August 2006
Skąd: Schaumburg





Nikt nie wspomnial o tym ze amerykanskie silniki wg standartow przyjetych w europie maja troche zacofana konstrukcje , co nie zmienia faktu ze stary silnik moze byc bardzo mily dla ucha...
Ktos wspomnial cos o VR 6 ??
Posluchajcie tego[url:au5ovitd]http://www.youtube.com/watch?v=u0ye3qNyCkw[/url:au5ovitd]
Brzmi nie zle...

Pozdrawiam


--------------------
TT quattro + GT 2871R = :-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kubek
post Tue, 02 Jan 2007 - 06:54
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 12 February 2004





CYTAT("Arttur":1r3e6mk0)
Nikt nie wspomnial o tym ze amerykanskie silniki wg standartow przyjetych w europie maja troche zacofana konstrukcje ...

To powiedz mi jak to sie dzieje ze ta amerykanska "zacofana konstrukcja" jezdzi lepiej niz nie jedno europejskie auto czasem dwa, trzy razy drozsze?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Arttur
post Tue, 02 Jan 2007 - 07:32
Post #10


Frequent User
Dołączył: Sat, 26 August 2006
Skąd: Schaumburg





Moze jakies przyklady ?

Tylko nie takie typu V8 7.0 vs V8 4.2

Pozdrawiam


--------------------
TT quattro + GT 2871R = :-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dedis
post Tue, 02 Jan 2007 - 07:58
Post #11


Super User
Dołączył: Thu, 14 July 2005
Skąd: Chorzów





przykładowo V8 LS1/LS6 z vetty (5,7) C5 (344/385/405ps) vs V12 BMW 5,0/5,4 (320/380ps?)

dźwięk - vetta
osiągi - vetta
spalanie - vetta i to z ogromną przewagą!
poza tym jest mniejszy i lżejszy...
i po co ta technologia? jak i bez niej dobra sprawdzona konstrukcja jest lepsza...


--------------------
NO POWER = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kucza
post Tue, 02 Jan 2007 - 08:13
Post #12


Frequent User
Dołączył: Sun, 14 March 2004
Skąd: Kętrzyn/Wawa





CYTAT("Dedis":73ssact8)
przykładowo V8 LS1/LS6 z vetty (5,7) C5 (344/385/405ps) vs V12 BMW 5,0/5,4 (320/380ps?)

dźwięk - vetta
osiągi - vetta
spalanie - vetta i to z ogromną przewagą!
poza tym jest mniejszy i lżejszy...
i po co ta technologia? jak i bez niej dobra sprawdzona konstrukcja jest lepsza...


Jak widac BMW umie robic tylko dobre R6-stki


--------------------
Auto nie powinno wyglądać na szybsze niż jest w rzeczywistości.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jtjerry
post Tue, 02 Jan 2007 - 09:33
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Tue, 22 June 2004
Skąd: W-wa





auto cenzura


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
srbenda
post Tue, 02 Jan 2007 - 09:53
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Mon, 05 September 2005
Skąd: Katowice / Banja Luka





dzwiek jest zwiazany rowniez z ksztaltem komory spalanie (HEMI)


--------------------
#włoszczyzna
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gondoljerzy
post Tue, 02 Jan 2007 - 10:27
Post #15


Super User
Dołączył: Wed, 20 November 2002
Skąd: Łomża (podlaskie)





Komorę spalania ,,hemi" mają nasze duże fiaty i polonezy. Czy brzmią podobnie do amerykańskich V8?


--------------------
róbmy swoje.
Galancina 2.0 87r po reanimacji! Śmiga!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomeQ
post Tue, 02 Jan 2007 - 10:43
Post #16


Forum Homee
Dołączył: Fri, 22 November 2002
Skąd: Stalowa Wola/Warszawa





A co takiego wspanialego oprocz nowych silnikow z corvetty skonstrulowali amerykanie ?
Dedis porownaj sobie np. M5 v8 i v10 do vetty jesli mamy sie brandzlowac danymi z papieru


--------------------
Fiat ///// Car of the Year 1967/1970/1972/(1980)/1984/1989/1995/1996/(1998)/(2001)/2004/2008
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Tue, 02 Jan 2007 - 12:13
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





CYTAT("srbenda":cngsp1l9)
dzwiek jest zwiazany rowniez z ksztaltem komory spalanie (HEMI)


oraz stopnia sprezania... itd itd

dzwiek us V8 zawsze byl mily dla ucha i to od obrotow biegu jalowego do konca obrotomierza

slychac ze w tt siedzi v6, ale gra ladnie


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Warpi
post Tue, 02 Jan 2007 - 12:26
Post #18


Super User
Dołączył: Mon, 17 May 2004
Skąd: LBI





U nas jeździ Audi V8 4,2 na przelotowym i bardzo ładnie brzmi właśnie tak po amerykańsku a jak by miał jeszcze trochę większą pojemność na pewno nie ustępował by w dźwięku amerykańskim konstrukcjom.


--------------------
CCWA i ARX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HighMan
post Tue, 02 Jan 2007 - 12:56
Post #19


Super User
Dołączył: Mon, 03 November 2003
Skąd: W-wa/ Radom





[url:1a3ntq8l]http://www.youtube.com/watch?v=4tW8rb2l3ls&mode=related&search=[/url:1a3ntq8l]

Możecie wstawiać tu jakieś przelotówki podpięte do V-ek, jak to TT, ale to i tak lipa.

Jak ktoś ma okazję, to zapraszam na jakiś zlot amerykańców.
Zwykłe kombi rodzinne, obciachowe drwno na bokach drzwi, z wydechem z rurki 5 cm, żadne doloty, wydechy.
Po prostu zwykłe V8 amerykański i zwykły tłumik.

Brzmieniowo takie stare V8 zostawia wszytsko inne daleko w tyle.
Nie podpinał bym pod to jakichś ideologii, że to gorsze technicznie silniki, że dwa zawory, że odprężone i słabe i stąd tak brzmią.
Widziałem Corvette StinRay z 1969 420KM. Brzmiała jak amerykańskie V8.

Nie wiem na czym to polega, ale te silniki są nie do pobicia.
Reszta brzmień to takie nie wiadomo co, przy tych autach......


--------------------
Boogie

Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wombat
post Tue, 02 Jan 2007 - 13:04
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 16 February 2003
Skąd: Wawa Ursus





e tam V8 to V8 i tyle. O dzwięku decyduje głównie układ cylindrów i kolejnosc zapłonu oraz układ wydechowy.
Rzędowa 4 nie brzmi jak V4 i nie brzmi jak 4 cylindrowy boxer. To normalne.

Słyszałem europejskie V8 z rozpierdzielonymi wydechami i brzmiały tak rasowo, po amerykańsku.


--------------------
____________________________________________
Dizlem - lamusie, możesz wozić se mamusie...
Wombat
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 26 June 2025 - 07:22