![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Panowie ktoś podpowie jaka jest różnica w silnikach powyższych aut.
Z tego co udało mi sie wyczytać są to podobne silniki, tylko pytanie jakie są różnice? Turbiny, CR, ciśnienie doładowania, komp itd ? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 10 February 2005 Skąd: Wałcz / Londyn ![]() |
-------------------- jest BMW E30 3xxi - power'ed by (ex Bartek Chrzanowski) engine 3.5 turbo - tune up by Maleckis -
skaleczone 328i oraz e39 M5 _http://www.beemka-klub.pl |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Dzięki. Ja na temat D10 poczytalem ale jak to sie ma do silnika z 535d e60. Czy BMW zmieniło coś czy tylko zmiany w sterowaniu i tyle?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Tue, 14 April 2009 ![]() |
Moja wiedza na temat D10 jest niewielka ale nie jest przypadkiem tak, że w Alpinie turbiny umieszczone są równolegle a nie szeregowo jak w 535d?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 23 October 2009 Skąd: Warszawa ![]() |
Andrzej_K dobrze napisał. Są dwie turbiny na 1-3, 3-6. Niezbyt to podobny motor. Bliżej temu pierwowzoru M57 z E39 niż z E60.
Sterowanie (w kwestii elektronicznej) też jest "stare". |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Tue, 17 January 2012 ![]() |
O które 535d pytasz? Są dwa, m57n crII 272km i poliftowe m57n2 crIII 286km które przynajmniej na papierze niewiele mają wspólnego.
Ten silnik z alpiny to ten sam co w e39 530d. Wg nr części wygląda to tak, silnik z e39 530d nie ma nic wspólnego z którymkolwiek 535d. Ale trochę zbaczając ma kilka wspólnych numerów części z e46 330d m57n 204km, pomijając nr a porównując same części różnice są baardzo niewielkie. Pierwszy to crI, drugi crII. Idąc dalej silnik z e46 330d 204km jest w zasadzie identycznym silnikiem jak 535d 272km. Ten 272km znów ma niewiele wspólnego wg nr części z 286km ale porównując części pewnie drastycznych zmian nie będzie bo to cały czas ewolucja silnika z e39 530d... Ja był bym skłonny przyznać, że jeśli chodzi o wytrzymałość poszczególnych elementów to jest bardzo podobna. -------------------- E46 Turbo
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Musiałem przeczytać 2 razy
![]() Gdzieś wyczytałem ze BMW wykorzystali właśnie silnik z D10 i tak powstało 535d ale rozumiem ze jednak pomimo samego słupka reszta jest inna.? Ok - a Turbiny D10 vs 535d - te same? |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Tue, 14 April 2009 ![]() |
CYTAT Ok - a Turbiny D10 vs 535d - te same? Nie mogą być te same bo w D10 masz dwie identyczne a w 535d jedna jest mała a druga duża. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Hmm to ciekawe i nie zaprzeczam bo nie wiem, ale widziałem wykresy - D10 po sofcie nałozony na 535d po sofcie i krzywe mocy i momentu bardzo podobnie idą.
W każdym razie dzięki za wyjaśnienie ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sun, 16 March 2003 Skąd: Sweden ![]() |
Nik, tloki z E39 530d siedza w nastepujacych modelach/silnikach, tak samo wal i korby.
E38: Detaljer på E38 E38 730d Limusin, Europa E39: Detaljer på E39 E39 530d Touring, Europa E39 530d Limusin, Europa E46: Detaljer på E46 E46 330d Touring, Europa E46 330d Limusin, Europa E46 330xd Limusin, Europa E46 330xd Touring, Europa E53: Detaljer på E53 Tlok E60 530d E46: Detaljer på E46 E46 320Cd coupe, Europa E46 320Cd Cabrio, Europa E46 320d Limusin, Europa E46 320d Touring, Europa E46 320td Compact, Europa E46 330Cd Cabrio, Europa E46 330Cd coupe, Europa E46 330d Touring, Europa E46 330d Limusin, Europa E46 330xd Limusin, Europa E46 330xd Touring, Europa E53: Detaljer på E53 E53 X5 3.0d SAV, Europa E60: Detaljer på E60 E60 530d Limusin, Europa E61: Detaljer på E61 E61 530d Touring, Europa E65: Detaljer på E65 E65 730d Limusin, Europa E83: Detaljer på E83 E83 X3 3.0d SAV, Europa E53 X5 3.0d SAV, Europa -------------------- E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Dzięki za info!!!
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Tue, 14 April 2009 ![]() |
W D10 siedzą pewnie tłoki Mahle, jak w każdej znanej mi Alpinie. Ciężko o jakieś konkretne info bo wyprodukowano tego niewiele.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sat, 21 February 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
No właśnie bardzo niewiele i info tez niewiele
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 09:20 |