Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Alpina e39 D10 biturbo vs BMW e60 535d, Różnice w silnikach
Nikolas
post Fri, 08 Feb 2013 - 12:32
Post #1


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Panowie ktoś podpowie jaka jest różnica w silnikach powyższych aut.

Z tego co udało mi sie wyczytać są to podobne silniki, tylko pytanie jakie są różnice? Turbiny, CR, ciśnienie doładowania, komp itd ?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 08 Feb 2013 - 12:32
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
slawo
post Fri, 08 Feb 2013 - 17:40
Post #2


Frequent User
Dołączył: Thu, 10 February 2005
Skąd: Wałcz / Londyn





tu link do opisu e39:

http://www.alpina-archive.com/?page_id=187


--------------------
jest BMW E30 3xxi - power'ed by (ex Bartek Chrzanowski) engine 3.5 turbo - tune up by Maleckis -


skaleczone 328i oraz e39 M5

_http://www.beemka-klub.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Fri, 08 Feb 2013 - 17:50
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Dzięki. Ja na temat D10 poczytalem ale jak to sie ma do silnika z 535d e60. Czy BMW zmieniło coś czy tylko zmiany w sterowaniu i tyle?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzej_K
post Fri, 08 Feb 2013 - 18:58
Post #4


Super User
Dołączył: Tue, 14 April 2009





Moja wiedza na temat D10 jest niewielka ale nie jest przypadkiem tak, że w Alpinie turbiny umieszczone są równolegle a nie szeregowo jak w 535d?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ryczko100
post Fri, 08 Feb 2013 - 19:24
Post #5


Super User
Dołączył: Fri, 23 October 2009
Skąd: Warszawa





Andrzej_K dobrze napisał. Są dwie turbiny na 1-3, 3-6. Niezbyt to podobny motor. Bliżej temu pierwowzoru M57 z E39 niż z E60.
Sterowanie (w kwestii elektronicznej) też jest "stare".
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adddam
post Fri, 08 Feb 2013 - 20:42
Post #6


User
Dołączył: Tue, 17 January 2012





O które 535d pytasz? Są dwa, m57n crII 272km i poliftowe m57n2 crIII 286km które przynajmniej na papierze niewiele mają wspólnego.
Ten silnik z alpiny to ten sam co w e39 530d.
Wg nr części wygląda to tak, silnik z e39 530d nie ma nic wspólnego z którymkolwiek 535d.
Ale trochę zbaczając ma kilka wspólnych numerów części z e46 330d m57n 204km, pomijając nr a porównując same części różnice są baardzo niewielkie. Pierwszy to crI, drugi crII. Idąc dalej silnik z e46 330d 204km jest w zasadzie identycznym silnikiem jak 535d 272km. Ten 272km znów ma niewiele wspólnego wg nr części z 286km ale porównując części pewnie drastycznych zmian nie będzie bo to cały czas ewolucja silnika z e39 530d... Ja był bym skłonny przyznać, że jeśli chodzi o wytrzymałość poszczególnych elementów to jest bardzo podobna.


--------------------
E46 Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Fri, 08 Feb 2013 - 20:53
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Musiałem przeczytać 2 razy wink.gif Jeżeli dobrze zorumiem to konstrukcyjne wszystkie 3.0D są ewolucją tego z E39? Idąc dalej D10 konstrukcyjne (osprzęt) ma inny niż reszta silników 272/286hp? (Ech te oznaczenia..) Ale pomimo innego osprzetu są to te same silniki (Tłoki, korby)?
Gdzieś wyczytałem ze BMW wykorzystali właśnie silnik z D10 i tak powstało 535d ale rozumiem ze jednak pomimo samego słupka reszta jest inna.?
Ok - a Turbiny D10 vs 535d - te same?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzej_K
post Fri, 08 Feb 2013 - 21:22
Post #8


Super User
Dołączył: Tue, 14 April 2009





CYTAT
Ok - a Turbiny D10 vs 535d - te same?


Nie mogą być te same bo w D10 masz dwie identyczne a w 535d jedna jest mała a druga duża.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Fri, 08 Feb 2013 - 21:40
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Hmm to ciekawe i nie zaprzeczam bo nie wiem, ale widziałem wykresy - D10 po sofcie nałozony na 535d po sofcie i krzywe mocy i momentu bardzo podobnie idą.

W każdym razie dzięki za wyjaśnienie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
artix
post Sun, 10 Feb 2013 - 20:45
Post #10


Moderator
Dołączył: Sun, 16 March 2003
Skąd: Sweden





Nik, tloki z E39 530d siedza w nastepujacych modelach/silnikach, tak samo wal i korby.

E38: Detaljer på E38
E38 730d Limusin, Europa

E39: Detaljer på E39
E39 530d Touring, Europa
E39 530d Limusin, Europa

E46: Detaljer på E46
E46 330d Touring, Europa
E46 330d Limusin, Europa
E46 330xd Limusin, Europa
E46 330xd Touring, Europa

E53: Detaljer på E53


Tlok E60 530d

E46: Detaljer på E46
E46 320Cd coupe, Europa
E46 320Cd Cabrio, Europa
E46 320d Limusin, Europa
E46 320d Touring, Europa
E46 320td Compact, Europa
E46 330Cd Cabrio, Europa
E46 330Cd coupe, Europa
E46 330d Touring, Europa
E46 330d Limusin, Europa
E46 330xd Limusin, Europa
E46 330xd Touring, Europa

E53: Detaljer på E53
E53 X5 3.0d SAV, Europa

E60: Detaljer på E60
E60 530d Limusin, Europa

E61: Detaljer på E61
E61 530d Touring, Europa

E65: Detaljer på E65
E65 730d Limusin, Europa

E83: Detaljer på E83
E83 X3 3.0d SAV, Europa
E53 X5 3.0d SAV, Europa


--------------------
E36 coupe M50b28 T by Artix
Audi A4 B8 TDI Avant by KingSoft
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Sun, 10 Feb 2013 - 21:24
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





Dzięki za info!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrzej_K
post Sun, 10 Feb 2013 - 21:45
Post #12


Super User
Dołączył: Tue, 14 April 2009





W D10 siedzą pewnie tłoki Mahle, jak w każdej znanej mi Alpinie. Ciężko o jakieś konkretne info bo wyprodukowano tego niewiele.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nikolas
post Sun, 10 Feb 2013 - 22:52
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Sat, 21 February 2004
Skąd: Warszawa





No właśnie bardzo niewiele i info tez niewiele sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 16 June 2024 - 09:55