![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
Chciałbym przedstawić nasz ostatni projekt nad którym ostatnio pracowaliśmy. Pacjent(ka) to Alfa Romeo 156 z silnikiem 2.0 TS. Auto już niemłode więc wymagało sporo zabiegów żeby doprowadzić je do należytego stanu. Celem był szybki i wygodny turbo daily-driver z maksymalnie sleeperowym wyglądem
![]() Żeby być w zgodzie z regulaminem, na początek skrócony spec auta: Alfa Romeo 156 2.0TS * SILNIK - 2.0 16V TS - silnik po kapitalnym remoncie - blok planowany, osiowany, honowany pod nadwymiarowe tłoki - usunięte wałki balansujące - nowe panewki główne i korbowodowe - kute tłoki odprężające Woessner CR 8:1 - kute korbowody H-beam skręcone śrubami ARP 2000 - głowica po kompleksowej obróbce (gniazda, zawory, prowadnice, uszczelniacze, szczelność/planowanie, porting, osiowanie łożyskowania wałków - nowy wariator z panewkami - uszczelka pod głowicę Spesso Racing - olej Valvoline VR1 * UKŁAD DOLOTOWY - orurowanie malowane proszkowo na czarno - turbo -> IC 2,25" - IC -> przepustnica 2,5" - FMIC 550 x 140 x 65mm z przerobionymi wyjściami - łączniki silikonowe Samco - BOV Blitz Super-Sound - filtr powietrza HKS Super Flow - kolektor ssący Alfa 146 2.0TS - przepustnica 60mm Fiat Marea * UKŁAD WYDECHOWY - kolektor wydechowy by wizrdovoz - turbo TD05 18G - downpipe 3"->2,5" V-band - sekcja środkowa Ragazzon - tłumik końcowy Supersprint - termopara EGT * UKŁAD WTRYSKOWY - pompa paliwa Bosch "040" - wtryskiwacze Lucas 460cc - regulator ciśnienia paliwa 3 bar - od zbiornika do komory nowe, aluminiowe przewody paliwowe - przewody paliwowe na listwę Goodridge * UKŁAD CHŁODZENIA - nowa chłodnica wody - chłodnica oleju Mocal - podstawka pod filtr oleju z termostatem Fiat Punto GT - przewody chłodzenia z polerowanej stali nierdzewnej / łączniki silikonowe * UKŁAD NAPĘDOWY - napęd FWD - sprzęgło spiek 6-łopatkowy CG Motorsport - odchudzone i wyważone koło zamachowe - skrzynia / półosie po rewizji - nowy wysprzęglik - przewód sprzęgła w oplocie custom Goodridge - olej Valvoline * ELEKTRONIKA - VEMS + LCD w kabinie - wiązka silnikowa custom by ITAL Performance - dodatkowe wskaźniki ciśnienie oleju, temperatura oleju, boost Auto Gauge * HAMULCE - z przodu tarcze hamulcowe 330x32 z Alfy 156 GTA - zaciski 4-tłoczkowe Brembo z Jaguara - custom adaptery pod zaciski - przewody hamulcowe Goodridge - z tyłu tarcze 251mm, zaciski seryjne - nowe serwo i pompa hamulcowa - przewody hamulcowe metalowe 100% nowe - płyn hamulcowy Motul RBF660 * ZAWIESZENIE - w 100% nowe - nowe wahacze, łożyska, drążki, końcówki, tuleje, łączniki - maglownica po regeneracji, przewody ciśnieniowe wspomagania w oplocie - zwrotnice, sanki i inne elementy wypiaskowane i pomalowane proszkowo - sprężyny, amortyzatory nowe - seryjne - regulowana rozpórka kielichów przednich custom by ITAL Performance PLANY: obniżenie/utwardzenie auta, teraz stoi trochę jak koza ![]() * KOŁA - felgi oryginalne Alfa Romeo 17" - opony 215/45 R17 - dystanse przód/tył Sparco 20mm na stronę * WNĘTRZE - "bananowe" skóry - zabudowany na górze deski rozdzielczej LCD od vemsa - dodatkowe wskaźniki z wyłącznikami LC/Flat shift - shiftlight zabudowany w obudowie obrotomierza --------------------------------------- Trochę zdjęć i histori budowy --------------------------------------- Alfa przyjechała do nas w takim stanie. Samochód nie wyglądał źle ale wymagał sporo pracy. ![]() Razem z samochodem, przyjechało sporo różnych gratów ![]() ![]() Długo się nie zastanawiając zaczęliśmy rozbiórkę w drobny mak. ![]() ![]() ![]() ![]() Po wyjęciu silnika okazało się, że rudej jest więcej niż przypuszczaliśmy. Demontaż trwał dalej ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Silnik też nie był w zbyt dobrej kondycji co nie było problemem, z góry wiedzieliśmy że idzie do generalnego remontu. ![]() ![]() ![]() Buda została odwieziona do blacharza na naprawę. ![]() A my zabraliśmy się za rozbiórkę tego co pozostało. ![]() ![]() -------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
W tym samym czasie trwała reanimacja i naprawa blacharska.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Po pewnym czasie samochód został ogarnięty blacharsko i przygotowany do lakierowania. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() I finalnie polakierowany. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
Tymczasem w warsztacie trwały prace nad przygotowaniem silnika i osprzętu.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Po lakierowaniu buda spowrotem wróciła do nas na uzbrajanie i składanie. ![]() Prace trwały dalej. ![]() ![]() ![]() Ogarnęliśmy też trochę skrzynie biegów bo wyglądała tragicznie. ![]() Koło zamachowe zostało odchudzone i wyważone. ![]() Pordzewiałe elementy zawieszenia zostały zawiezione do piaskowania i malowania proszkowego. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() -------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
Do silnika powoli dochodziły kolejne elementy.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Oryginalny przewód sprzęgła skorodował na amen więc należało wykonać nowy. Ze względu na to, że Alfa stosuje w pompie/wysprzęgliku szybkozłączki należało dotoczyć odpowiednie redukcje ze stali nierdzewnej dzięki czemu mogliśmy wykorzystać sprawdzone elementy firmy Goodridge. ![]() Doszły też nowe części takie jak pompa, sondy i intercooler. ![]() ![]() ![]() ![]() Pompa hamulcowa też została "wyprana" ![]() ![]() Przyszła też paczka z gratami do ogarnięcia elektroniki silnika. ![]() Silnik zaczął nabierać kształtów. ![]() ![]() ![]() W trakcie trwania projektu nastąpiła zmiana wybranej turbosprężarki. Kolektor wydechowy był wykonany z flanszą T3 a nowa turbina z flanszą T25. Żeby bezinwazyjnie zamontować ją na uprzednio wykonanym kolektorze został wykonany odpowiedni adapter, w którym zamontowaliśmy przy okazji sonde EGT. ![]() Równolegle trwały prace nad układem paliwowym. ![]() ![]() Turbo zostało zamontowane. ![]() ![]() ![]() Po ułożeniu przewodów paliwowych, zabraliśmy się za montaż pompy paliwa. Wybór padł na sprawdzonego i co ważne bardzo cichego Boscha "040". Dotoczyliśmy odpowiednie redukcje dzięki czemu pompa została bezboleśnie zamontowana w oryginalnym koszu. ![]() ![]() ![]() -------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
Układ hamulcowy został wykonany praktycznie od zera. Poniżej trochę zdjęć z prac.
![]() ![]() ![]() Prace nad układem paliwowym zostały zakończone. ![]() ![]() Silnik i komora zaczęła nabierać kształtu i nastrajała pozytywnie do dalszej części prac. ![]() ![]() Wykorzystując oryginalny wspornik z wersji JTD udało się elegancko zamontować VEMSa. ![]() ![]() Tymczasem zabraliśmy się za ogarnięcie układu dolotowego. ![]() ![]() ![]() ![]() Który finalnie wyszedł tak: ![]() ![]() ![]() Motorownia od spodu zaczęła jakoś wyglądać ![]() ![]() ![]() Zawieszenie i hamulce. ![]() Kabelkologie czas zacząć. Wiązka silnikowa została wykonana od zera. ![]() ![]() ![]() ![]() Panel pod dodatkowe zegary. ![]() ![]() Po lakierowaniu auto zostało z grubsza umyte. ![]() Już na nowej hali (w tzw. "międzyczasie" w firmie był remont i adaptacja większych pomieszczeń). Kolektor i downpipe oraz widok przodu z coolerem. ![]() ![]() ![]() -------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
Tak wyszedł zestaw wskaźników z wbudowanym shiftlightem. Dobry, dyskretny i bardzo czytelny nawet w słoneczne dni patent
![]() ![]() ![]() ![]() I parę zdjęć ze środka. ![]() ![]() ![]() Finalnie po wielu miesiącach prac nad autem pod maską wygląda to tak. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() I na sam koniec auto z zewnątrz. (wiem, na glebe z nim ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() W tej chwili auto jest na dotarciu i śmiga powoli na doładowaniu 0,3 bar. Docelowo ma być 300PS/400Nm +. Ile wyjdzie zobaczymy po finalnym strojeniu. Pzdr. -------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 10 October 2005 Skąd: Kraków/Łódź/Tarnów/Dębica ![]() |
Bardzo czysta,schludnie wykonana robota na niezbyt popoularnej bazie !!
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 27 November 2006 Skąd: Warszawa/Wawer ![]() |
Cudo na kołach!
Patent z shiftlight'em i LCD na górze deski bardzo mi się podoba. Po dotarciu sugeruję jakiś filmik pokazujący jak przyspiesza ![]() -------------------- you can't be a proper petrolhead unless you've owned an Alfa
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Wed, 22 September 2010 Skąd: WPR ![]() |
Pod maską można robić operacje na otwartym sercu. Czysto, schludnie, ładnie i z gustem.
Projekt palce lizać, mam nadzieję, że silnik zaskoczy na plus ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 17 September 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
fajnie się takie projekty ogląda:) bardzo pedantyczne podejście do sprawy co popieram w 100%
![]() |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Jak zwykle klasa. Kilka aut już widziałem od was, zawsze mam pozytywne wrażenia co do czystości wykonania.
Interesuje mnie patent z wyświetlaczem. Sterowany jest bezpośrednio z kompa, czy jakiś osobny układ? Jakieś świecidło do warningów jest, czy tylko ma ładnie wyglądać a nie ostrzegać? -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
profi !!
ale ten grill to kto skrzywdzil? ![]() |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 10 March 2011 Skąd: 22 ![]() |
baardzo fajny projekt
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Katowice ![]() |
baza może się komuś nie podobać, sens takiej modyfikacji również... ale wykonanie i udokumentowanie jest na najwyższym poziomie. Myślę, że to jeszcze lepiej wpływa na efekt marketingowy przedsięwzięcia
![]() Nie znam się specjalnie na Alfie ale czy w wersjach Q2 (czy jak one się tam nazywały i o ile nie był to tylko diesel) nie występowała OEM szpera, którą można by tutaj zastosować? -------------------- "The smarter you play, the luckier you'll be"
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 10 March 2011 Skąd: 22 ![]() |
baza może się komuś nie podobać, sens takiej modyfikacji również... A to już akurat sprawa właściciela na szczęście ![]() Mi np. zarówno baza jak i sens (czyli daily-drive) bardzo się podobają. Co do Alfy - Q2 to tylko diesele z torsenem ![]() Osobiście wolałbym kombinować z dorzuceniem szpery, ale widać właścicielowi niepotrzebna ![]() |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 02 December 2008 Skąd: wuwua ![]() |
![]() Uploaded with ImageShack.us ![]() By uczeszsie at 2011-05-03 po raz kolejny moc idzie w parze z wyglądem, zajebisty sleeper. -------------------- 206 S16T 300KM 400Nm by ital-performance
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
wyglada jak dzieło sztuki
![]() aż szkoda to brudzić jazdą ![]() -------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 July 2008 Skąd: mazowsze ![]() |
Naprawdę fajna sprawa takie auto i bardzo profi robota.
Fajnie, że ktoś się na takie auto zdecydował, brakuje mocnych Alf w PL . Nie znam się specjalnie na Alfie ale czy w wersjach Q2 (czy jak one się tam nazywały i o ile nie był to tylko diesel) nie występowała OEM szpera, którą można by tutaj zastosować? Q2 p&p można zamontować w JTD i V6. TSy mają niestety inne skrzynie. -------------------- G27.pl
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
Wykonanie jak zwykle na najwyzszym poziomie.
Teraz tylko cieszyc sie autem -------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 04 August 2009 Skąd: Ldz ![]() |
Profi projekt, wygląda to super, ciekawe jak TS będzie się zachowywał na męskich boostach. Jakie temperatury są w kolektorze ssącym, (bo ta wtyczka wystająca z dolotu pomiędzy bov-em a przepustnicą to pewnie termistorek NTC), pytam bo filtr powietrza bardzo blisko kolektora wydechowego i turbiny a tam pewnie nie za zimno?
I na koniec, TD05 18G na flanszy t2, jak to? -------------------- Delta HPE, 2X Dedra Integrale
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 16:21 |