Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Alfa 159 2.4 JTDM, zaczynamy modyfikacje
wujek_stunt
post Tue, 14 Feb 2012 - 13:55
Post #1


User
Dołączył: Wed, 16 February 2011





Wiatm, jak w w opisie, zaczynam mody, a reczej narazie przygotowuje się do tego zeby od wiosny ruszyć z pracą nad moją bella. Do tej pory został wywalony DPF ( bo juz musiałem).
Kolejno chciałbym zrobić
- cały układ wydechowy- i pytania zaczynać od kolektora czy zostawić seryjny? jak obliczyć, a mzoe ktoś wie jaką średnice rury puścić? katalizator oczywiście zostanie, zrobić go na 3 przelotach, czy moze na 2 (myśle o 1 środkowym i 2 końcowych)?
- zrobić dolot- wiec przerabiac, czy zostawić serie? jeśli przerabiac to jak to się ma dieslu?
- co z intercoolerem? większy?
- blow off
- zaślepić egr
- i na koniec chip, oczywiscie indiwidualny pod te auto, zeby dobrze zestroić pod te mody

Koledzy, jakies sugestje, porady, coś jeszcze zrobić, jak sprzęgło to wytrzyma i ukąłd napedowy?

Pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 14 Feb 2012 - 13:55
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
czesław
post Tue, 14 Feb 2012 - 14:20
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





Wydech w Mg motorsport, odrazu z katami o wiekszej przepustowosci, kolektora nie ma sensu ruszac. Dolot seria. A z IC ciezko powiedziec, moze ktos ma wieksze doswiadczenia. Jaki blow off? Egr-a tez bym mechanicznie nie ruszal.


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CrocodileReggae
post Tue, 14 Feb 2012 - 14:23
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 March 2009





CYTAT(czesław @ Tue, 14 Feb 2012 - 14:20) *
Wydech w Mg motorsport, odrazu z katami o wiekszej przepustowosci,



czemu nie przelot?


--------------------
moment i moc by www.rperformance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
czesław
post Tue, 14 Feb 2012 - 14:34
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Thu, 11 December 2008
Skąd: Na dole z lewej strony mapy





Nie jestem zwolennikiem w autach do codziennego uzytku robienia takich rzeczy. Oprocz mocy sa jaszcze inne walory, ktore powinno sie brac pod uwage wink.gif


--------------------
Mocy Dostarcza JETRONIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomaszko
post Tue, 14 Feb 2012 - 15:45
Post #5


Rookie
Dołączył: Fri, 10 September 2010
Skąd: Zabrze





wujek_stunt, jeśli chodzi o modyfikacje silników JTD to odezwij się do kolegi CINEK_ , myślę że on ogarnia ten temat tutaj najlepiej i napisze od razu co można z tego motoru zmajstrować. Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kenobi
post Tue, 14 Feb 2012 - 15:55
Post #6


Frequent User
Dołączył: Thu, 19 May 2011
Skąd: DLU





jak wyzej, zagladnij na cinsoft.pl


--------------------
torque ? no, thanks !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Tue, 14 Feb 2012 - 16:24
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





Jesli chodzi o IC to polecam Kokar z Dabrowy Gorniczej. Zrobia go idealnie pod wymiar z bardzo dobrego rdzenia


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CINEK_
post Tue, 14 Feb 2012 - 21:58
Post #8


Super User
Dołączył: Sun, 28 December 2003
Skąd: Gliwice





Jeśli to 2.4 200ps z większym przebiegiem to sprawdź najpierw czy to serie trzyma. Ekologiczne wynalazki w tych silnikach potrafią i 40koni zabrać.
Dziś hamowałem taki wóz który w serii pokazał 160ps, po naprawie 195 i 420 po modzie 225/490 (cooler, wydech itd seria).

Pozdrawiam


--------------------
WWW.CINSOFT.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wujek_stunt
post Wed, 15 Feb 2012 - 13:30
Post #9


User
Dołączył: Wed, 16 February 2011





CYTAT(CINEK_ @ Tue, 14 Feb 2012 - 21:58) *
Jeśli to 2.4 200ps z większym przebiegiem to sprawdź najpierw czy to serie trzyma. Ekologiczne wynalazki w tych silnikach potrafią i 40koni zabrać.
Dziś hamowałem taki wóz który w serii pokazał 160ps, po naprawie 195 i 420 po modzie 225/490 (cooler, wydech itd seria).

Pozdrawiam


autko ma 114 tyś przebiegu, jest po wizycie w warsztacie, mam wymienione troszeczkę gratów i ogólnie przejrzano go. Na hamowni jeszcze nie mierzyłem, ale taki mam zamiar. A swoją drogą umówimy się bliżej lata na program biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CINEK_
post Wed, 15 Feb 2012 - 13:48
Post #10


Super User
Dołączył: Sun, 28 December 2003
Skąd: Gliwice





CYTAT(wujek_stunt @ Wed, 15 Feb 2012 - 13:30) *
autko ma 114 tyś przebiegu, jest po wizycie w warsztacie, mam wymienione troszeczkę gratów i ogólnie przejrzano go. Na hamowni jeszcze nie mierzyłem, ale taki mam zamiar. A swoją drogą umówimy się bliżej lata na program biggrin.gif


Przypadek który wyżej opisałem mial pod 170kkm przelotu najgorsze jest to ze wg ASO auto było sprawne; diagnostyka skończyła się na podpięciu examinera i sprawdzeniu błędów których (jeszcze) nie było. Sugeruję najpierw sprawdzić stan klap wirowych i całego osprzętu związanego z egrem bo to w tych autach jest prowodyrem wszystkich problemów (również dpfu). W innych sprawach zapraszam.

Pozdrawiam


--------------------
WWW.CINSOFT.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wujek_stunt
post Wed, 15 Feb 2012 - 14:02
Post #11


User
Dołączył: Wed, 16 February 2011





CYTAT(CINEK_ @ Wed, 15 Feb 2012 - 13:48) *
Przypadek który wyżej opisałem mial pod 170kkm przelotu najgorsze jest to ze wg ASO auto było sprawne; diagnostyka skończyła się na podpięciu examinera i sprawdzeniu błędów których (jeszcze) nie było. Sugeruję najpierw sprawdzić stan klap wirowych i całego osprzętu związanego z egrem bo to w tych autach jest prowodyrem wszystkich problemów (również dpfu). W innych sprawach zapraszam.

Pozdrawiam


akurat jak mogę to omijam ASO i narazie mi się to udaje. Auto robiłem u Pan Tomka w Lesznowoli który się specjalizuje we włoszczyźnie. Turbo chyba nie sprawdzał, zawór egr wymieniony, wtryskiwacze sprawdzał i mówił że są w bardzo dobry stanie. Na zegarze turbo bije 1.5, ale nie wiem czy coś po tym można wnioskować.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 10:08