![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Cześć, Szukam sposobu na odchudzenie samochodu w jak najmniej ingerencyjny sposób a już na pewno bez rezygnacji z komfortu i wpadł mi do głowy pomysł wrzucenia aku typu LiFePO4. Napięcia pracy i ładowania praktycznie identyczne jak kwasiaków więc na podmiankę 1:1 a waga 2x mniejsza. Ktoś stosował/próbował? Jakieś przeciwskazania?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Przedewszystkim kupić prawdziwy LiFePo4
![]() Kupiłem raz Aliant ale okazał się LiPo i zaraz padł. Pouche spuchły i nadawał się już tylko do kosza. Nawet wbudowany balancer mu nie pomógł. Teraz mam typowo LiFePo4 do pojazdów, bez balancera i wszystko śmiga. https://shop.gwl.eu/LiFePO4-batteries-12V/G...4-12V-20Ah.html Dla dobrego snu zamontuj sobie killswitch i nie dopuść do mocnego rozładowania. W trybie typowego kwasiaka: rozruch i doładowanie teoretycznie LiFePo4 powinno być wieczne. -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Rozumiem, że masz taki aku zamontowany u siebie? Ja raczej potrzebowałbym coś o pojemności 60Ah, żeby jednak nie bawić się w wyłączanie prądu itp.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Pytanie co masz u siebie podłączone i na jak długo zostawiasz samochód. Wbrew pozorom 20Ah powinno wystarczyć na tyle co 60Ah kwasiaka. Ja mam już 2 lata tego 20Ah i dobrze się trzyma ale nie ma na czym się rozładować bo wyciągam hebel. Killswitch to mimo wszystko w LiFePo4 przymus, niezależnie od rozumiaru i najlepiej pod ręką.
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Ogólnie to jest to moje S8 D2 mocno ponoszone ale z pełnym wyposażeniem i wnętrzem. Samochód używany jako daily, robi też krótkie trasy +-300km co jakiś czas i zależy mi na niezawodności. Czasem stoi 1h np z włączonym radiem czy cos. Postoje to raczej do tygodnia max.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Jakoś nie widzę sensu w kupowaniu lekkiego akumulatora do Audi S8.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Ile chcesz zdjąć masy? Jeżeli to daily to zawsze każdy kilogram będzie schodzil razem z komfortem. Przy masie S8 te kilkanaście kg nie zrobi Ci różnicy, a jak będziesz chciał większy aku to zaczne się zabawa z poprawną eksploatacją, balancerem, ładowaniem etc i korzyści z redukcji jeszcze mniejsze. Na małym aku o godzinnym staniu na i słuchaniu radia zapomnij. Możesz na start wywalić tapicerkę z bagażnika i zerwać wygłuszenie, zyskasz tyle samo
![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Właśnie nie zyskam, w tym samochodzie praktycznie wszytko jest lekkie, wywalenie wygłuszenia z bagażnika to 2kg i Jet to nieproporcjonalne do tego co się traci. Lekki Aku to 20 kg na start mniej w dodatku można powiedzieć że bez kosztów. Wiem doskonale że to kropla w morzu ale jednak tych kropel może znajdzie się więcej. Cel to -100kg żeby wrócić do wagi fabrycznej.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Stracisz na użyteczności. Jak w temacie napisałeś: Aku rozruchowy, długie postoje czy słuchanie radia odpada. Jak wsadzisz dużego klocka to nie będzie 20kg tylko bliżej 10, wydasz krocie i zarżniesz ogniwa po 1 zimie
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Mógłbym w zimę wracać do kwasiaka i tak się nie poszaleje na mokrym zimnym asfalcie.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 03 July 2010 ![]() |
Zamiast kupować lekki akumulator wstaw 2 fotele kubełkowe.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 21 August 2012 ![]() |
To może taki mały 35/40 ah zamiast (zakładam) wielkiej fabrycznej krowy. Jak tak śmigam w e34 540 turbo i działa wszystko ok już z piąty rok. A to zawsze -10kg
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
No to by było zupełnie wbrew założeniom, to ma być nie coś jak ekstremalne odchudzanie do zimowych skoków narciarskich zawodnika sumo a raczej rzeźbienie masy
![]() |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
No to by było zupełnie wbrew założeniom, to ma być nie coś jak ekstremalne odchudzanie do zimowych skoków narciarskich zawodnika sumo a raczej rzeźbienie masy ![]() 200ah lifepo to waga zbliżona do 80Ah kwasiaka. LiPo są lżejsze, tańsze i bardziej niebezpieczne ![]() PS. 100kg to wbrew pozorom bardzo dużo. Ja mam dość mocno odchudzony wóz i na wadze wyszło 1350kg full zatankowany bez kierowcy. Względem 1580kg fabryki. Jest jeszcze gdzie schodzić z masy "za darmo" ale to już nie jest samochód do jazdy po bułki -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Te które mam są do innego zastosowania i mają niestety zbyt niski prąd maksymalny na rozruch. Ale sam fakt wagowy robi ogromne wrażenie, stąd ten temat.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Te które mam są do innego zastosowania i mają niestety zbyt niski prąd maksymalny na rozruch. Ale sam fakt wagowy robi ogromne wrażenie, stąd ten temat. Jeszcze pytanie czy to diesel ![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Moszesz kupić w PL w pieknej obudowie z wyjsciami na klemy zestaw 40Ah LTO Litowo tytanowe, sa mega lekkie oddaja bardzo dużo, i przy naładowaniu do 14.5v tyle trzymają, używamy ich do Car Audio
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Daj jakieś źródło tego.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 06:08 |