Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> Akumulator rozruchowy LiFePO4
nomaster
post Thu, 13 Jul 2023 - 11:31
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





Cześć, Szukam sposobu na odchudzenie samochodu w jak najmniej ingerencyjny sposób a już na pewno bez rezygnacji z komfortu i wpadł mi do głowy pomysł wrzucenia aku typu LiFePO4. Napięcia pracy i ładowania praktycznie identyczne jak kwasiaków więc na podmiankę 1:1 a waga 2x mniejsza. Ktoś stosował/próbował? Jakieś przeciwskazania?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 13 Jul 2023 - 11:31
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Rezor
post Thu, 13 Jul 2023 - 15:17
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Przedewszystkim kupić prawdziwy LiFePo4 smile.gif
Kupiłem raz Aliant ale okazał się LiPo i zaraz padł. Pouche spuchły i nadawał się już tylko do kosza. Nawet wbudowany balancer mu nie pomógł. Teraz mam typowo LiFePo4 do pojazdów, bez balancera i wszystko śmiga.
https://shop.gwl.eu/LiFePO4-batteries-12V/G...4-12V-20Ah.html
Dla dobrego snu zamontuj sobie killswitch i nie dopuść do mocnego rozładowania. W trybie typowego kwasiaka: rozruch i doładowanie teoretycznie LiFePo4 powinno być wieczne.


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomaster
post Tue, 18 Jul 2023 - 12:42
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





Rozumiem, że masz taki aku zamontowany u siebie? Ja raczej potrzebowałbym coś o pojemności 60Ah, żeby jednak nie bawić się w wyłączanie prądu itp.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Tue, 18 Jul 2023 - 21:34
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Pytanie co masz u siebie podłączone i na jak długo zostawiasz samochód. Wbrew pozorom 20Ah powinno wystarczyć na tyle co 60Ah kwasiaka. Ja mam już 2 lata tego 20Ah i dobrze się trzyma ale nie ma na czym się rozładować bo wyciągam hebel. Killswitch to mimo wszystko w LiFePo4 przymus, niezależnie od rozumiaru i najlepiej pod ręką.


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomaster
post Mon, 24 Jul 2023 - 11:06
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





Ogólnie to jest to moje S8 D2 mocno ponoszone ale z pełnym wyposażeniem i wnętrzem. Samochód używany jako daily, robi też krótkie trasy +-300km co jakiś czas i zależy mi na niezawodności. Czasem stoi 1h np z włączonym radiem czy cos. Postoje to raczej do tygodnia max.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Mon, 24 Jul 2023 - 11:21
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





Jakoś nie widzę sensu w kupowaniu lekkiego akumulatora do Audi S8.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Mon, 24 Jul 2023 - 11:57
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Ile chcesz zdjąć masy? Jeżeli to daily to zawsze każdy kilogram będzie schodzil razem z komfortem. Przy masie S8 te kilkanaście kg nie zrobi Ci różnicy, a jak będziesz chciał większy aku to zaczne się zabawa z poprawną eksploatacją, balancerem, ładowaniem etc i korzyści z redukcji jeszcze mniejsze. Na małym aku o godzinnym staniu na i słuchaniu radia zapomnij. Możesz na start wywalić tapicerkę z bagażnika i zerwać wygłuszenie, zyskasz tyle samo smile.gif


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomaster
post Mon, 24 Jul 2023 - 13:21
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





Właśnie nie zyskam, w tym samochodzie praktycznie wszytko jest lekkie, wywalenie wygłuszenia z bagażnika to 2kg i Jet to nieproporcjonalne do tego co się traci. Lekki Aku to 20 kg na start mniej w dodatku można powiedzieć że bez kosztów. Wiem doskonale że to kropla w morzu ale jednak tych kropel może znajdzie się więcej. Cel to -100kg żeby wrócić do wagi fabrycznej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Mon, 24 Jul 2023 - 17:15
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





Stracisz na użyteczności. Jak w temacie napisałeś: Aku rozruchowy, długie postoje czy słuchanie radia odpada. Jak wsadzisz dużego klocka to nie będzie 20kg tylko bliżej 10, wydasz krocie i zarżniesz ogniwa po 1 zimie


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomaster
post Mon, 24 Jul 2023 - 19:43
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





Mógłbym w zimę wracać do kwasiaka i tak się nie poszaleje na mokrym zimnym asfalcie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Tue, 25 Jul 2023 - 01:04
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





Zamiast kupować lekki akumulator wstaw 2 fotele kubełkowe.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
akim
post Tue, 25 Jul 2023 - 08:29
Post #12


Frequent User
Dołączył: Tue, 21 August 2012





To może taki mały 35/40 ah zamiast (zakładam) wielkiej fabrycznej krowy. Jak tak śmigam w e34 540 turbo i działa wszystko ok już z piąty rok. A to zawsze -10kg
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomaster
post Tue, 25 Jul 2023 - 08:33
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





No to by było zupełnie wbrew założeniom, to ma być nie coś jak ekstremalne odchudzanie do zimowych skoków narciarskich zawodnika sumo a raczej rzeźbienie masy smile.gif. Cel to -100kg z jak najmniejsza utratą komfortu. Z tym, że w tym samochodzie to bardzo ciężkie bo wagę głównie nabija: skrzynia, silnik, napędy, wyposażenie, podwójne szyby. Temu wpadł mi do głowy aku 20+kg vs lifepo 6kg. to 14kg jakby nie patrzeć. Mam kupione do innego projektu akumulatory lifepo 200ah i ich waga jest dosłownie piórkowa w porównaniu do kwasowych. dodatkowo czasem chodzi mi po głowie ewywalenie lpg, to też -20kg i już mam 34kg, podobno da się jakąś tylną ławę alu od którejś A6 to pewnie kolejne -10kg ziarnko do ziarnka... 100kg jest już wyraźnie odczuwalne nawet przy tej masie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Tue, 25 Jul 2023 - 10:20
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





CYTAT(nomaster @ Tue, 25 Jul 2023 - 08:33) *
No to by było zupełnie wbrew założeniom, to ma być nie coś jak ekstremalne odchudzanie do zimowych skoków narciarskich zawodnika sumo a raczej rzeźbienie masy smile.gif. Cel to -100kg z jak najmniejsza utratą komfortu. Z tym, że w tym samochodzie to bardzo ciężkie bo wagę głównie nabija: skrzynia, silnik, napędy, wyposażenie, podwójne szyby. Temu wpadł mi do głowy aku 20+kg vs lifepo 6kg. to 14kg jakby nie patrzeć. Mam kupione do innego projektu akumulatory lifepo 200ah i ich waga jest dosłownie piórkowa w porównaniu do kwasowych. dodatkowo czasem chodzi mi po głowie ewywalenie lpg, to też -20kg i już mam 34kg, podobno da się jakąś tylną ławę alu od którejś A6 to pewnie kolejne -10kg ziarnko do ziarnka... 100kg jest już wyraźnie odczuwalne nawet przy tej masie.

200ah lifepo to waga zbliżona do 80Ah kwasiaka. LiPo są lżejsze, tańsze i bardziej niebezpieczne smile.gif upewniłbym się, że to faktycznie lifepo4 i faktycznie jest tam 200ah. Wielu producentów stosuje swoje "przeliczniki" i podaje pojemność x4 bo gdzieś komuś tak się kiedyś utarło, że tak powinno się przeliczać kwasiaka na ogniwa litowe. Skoro masz to montuj. Upewnij się tylko, że nie przekraczasz napięcia ładowania i napięcia rozładowania. Testuj i sam się przekonasz czy Ci to odpowiada.

PS. 100kg to wbrew pozorom bardzo dużo. Ja mam dość mocno odchudzony wóz i na wadze wyszło 1350kg full zatankowany bez kierowcy. Względem 1580kg fabryki. Jest jeszcze gdzie schodzić z masy "za darmo" ale to już nie jest samochód do jazdy po bułki


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomaster
post Tue, 25 Jul 2023 - 10:28
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





Te które mam są do innego zastosowania i mają niestety zbyt niski prąd maksymalny na rozruch. Ale sam fakt wagowy robi ogromne wrażenie, stąd ten temat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Tue, 25 Jul 2023 - 11:06
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





CYTAT(nomaster @ Tue, 25 Jul 2023 - 10:28) *
Te które mam są do innego zastosowania i mają niestety zbyt niski prąd maksymalny na rozruch. Ale sam fakt wagowy robi ogromne wrażenie, stąd ten temat.

Jeszcze pytanie czy to diesel wink.gif Benzyniaka magazyn 200Ah spokojnie pociągnie. Mam dwie V8ki i w piku biorą te 200A ale to na ułamek sekundy. 2.0HDi już miał problem wystartować


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Fri, 11 Aug 2023 - 12:04
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Moszesz kupić w PL w pieknej obudowie z wyjsciami na klemy zestaw 40Ah LTO Litowo tytanowe, sa mega lekkie oddaja bardzo dużo, i przy naładowaniu do 14.5v tyle trzymają, używamy ich do Car Audio
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomaster
post Wed, 23 Aug 2023 - 13:45
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





Daj jakieś źródło tego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 06:08