![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
Witajcie
Mam nastepujący problem. Buduję airbox do ITB i chciałbym go zintegrować z filtrem powietrza (tak jak w motocyklach) Mam wyliczoną pojemnośc i długość rury pod konkretne obroty i teraz moje pytanie : Czy do tego wzoru liczy się pojemność całego airboxu wraz z filtrem aż do rury dolotowej czy tylko od lejków do filtra ? Wydaje mi się że całość ale nie chce zgadywać bo budowa airboxu kosztuje mnie za dużo energii i tak. Będę wdzięczny za odpowiedź. Zadawałem to pytanie i na forum MaxRaceSoftware i na SpeedTalk ale nikt do tej pory nie udzielił mi odpowiedzi więc może tu znajdzie się jakaś pomoc ![]() Pozdrawiam Krzysiek -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 23 April 2009 Skąd: z lasu ![]() |
Moim zdaniem bierze się pod uwagę pojemność części "czystej", ale mogę się mylić.
![]() -------------------- :)
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
tez mi tak chodziło pp gowie ale co wtedy z pojemnoscią do której wchodzi rura bedąca przeciez integralną częścia rezonatora Helmoltza.
Jezeli to wszystko się liczy razem to ciekawe jaki wpływ na siłę rezonansu ma jednak niewątpliwie tłumiące działanie tkaniny filtrującej . Z drugie stronu gdyby było to cos strasznego to japońce i cała reszta od moto dałaby filtr przed airboxem tyle ze znów wystepuje tam problem z brakiem miejca na jeszcze jedną puchę... -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 23 April 2009 Skąd: z lasu ![]() |
No właśnie, mam podobne dylematy. Szukałem ostatnio informacji na ten temat i znalazłem sporo sprzeczności. Ogólnie moja konkluzja jest taka, że najlepiej wyliczyć to z grubsza, a potem dopracować metodą eksperymentalną i tak właśnie będę to robił u siebie.
![]() -------------------- :)
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
no tak ale powiedzmy ze normalnie będę miał airbox 2 litry a z filtrem wyjdzie 4 co daje znaczną róznice w długości rury co musze uwzglednić juz na etapie prohjektowania żeby ta rura mogła się wogóle zmieścić pod maską...
ech chyba dam filtr obok... -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 August 2003 Skąd: krakow ![]() |
http://img217.imageshack.us/img217/552/bmw4yt.jpg
wykres na samych lejkach i na lejkach + airbox naszego projektu, filtr jest na poczatku rury do puszki co do dlugosci interesuje Cie dlugosc kanalu czyli gniazdow zaworowe - koniec lejka (chyba najwaziejszy parametr przy budowie ITB), dlugoscia rury airbox - filtr zyskasz lub stracisz kilka Nm -------------------- ... soon
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
http://img217.imageshack.us/img217/552/bmw4yt.jpg wykres na samych lejkach i na lejkach + airbox naszego projektu, filtr jest na poczatku rury do puszki co do dlugosci interesuje Cie dlugosc kanalu czyli gniazdow zaworowe - koniec lejka (chyba najwaziejszy parametr przy budowie ITB), dlugoscia rury airbox - filtr zyskasz lub stracisz kilka Nm Dziekuje ci bardzo za odpowiedź. Piękny płaski wykres ...i to wszystko z fabrycznego 1.8 czy pojemność była powiększona ? Może masz gdzieś zdjęcie swojego airboxu ? Wiadomo ze będę eksperymentował z długoscia rury ale to juz na hamowni. Natomiast ciekawi mnie co się stanie jak wbuduje filtr w środek airboxu . W motocyklach wygląda to tak : ![]() ![]() potem jest odcinek zwężenia potrzebny do działania rezonatora i potem już kanały AIR RAM doporowadzające powietrze z przodu motocykla. Czy osłabi się działanie rezonatora w ten sposób ? -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 August 2003 Skąd: krakow ![]() |
![]() Uploaded with ImageShack.us tak wyglada airbox, pojemnosc 2.1 + ITB 4x45mm, reszta seria, bez itb i strojenia bylo 154KM nie mialem do czynienia z airboxami zintegrowanymi z filtrami ale jesli filt umozliwia odpowiedni przeplyw i nie jest zbyt blisko lejkow nie sadze aby mial jakis wplyw w naszym dolocie mamy filtr papierowy i jego sciagniecie nie dawalo zupelnie nic -------------------- ... soon
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
bardzo ładna obudowa, ze ta się zapytam - sprzedajecie takowe coś ?
a 2.1 w jaki sposób zrobione w tym BMW ? bo kolega ma silnik i sie zastanawia co z nim począć... -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 August 2003 Skąd: krakow ![]() |
jeszcze nie kwestia kilku/kilkunastu dni(forma jest modyfikowana), fotka byla robiona od razu po wyjeciu z formy, gotowa jest bardziej estetyczna,
jutro wrzuce fotki jak wyglada komplet czyli plyta z lejkami i airbox wage tego na foto to niecale 300g (wlokno szklane) po dopracowaniu formy beda rowniez z wlokna weglowego ok 200g PS bmw to silnik hartge 2.1 mialo miec 170KM mialo troche mniej, po ITB i strojeniu wyszlo ladnie , wkrotce dalsze modyfikcje -------------------- ... soon
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() SHIFT_oldschool Dołączył: Sun, 14 November 2004 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 August 2003 Skąd: krakow ![]() |
gotowej formy nie mamy ale jesli temat nie jest na juz to da sie zrobic
![]() -------------------- ... soon
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
a jaki przedział cenowy u Was to bedzie ? CZy projektowaliscie tą obudowę robiąc jakieś symulacje CFD lub testy innego rodzaju żeby upewnić się że rodział powietrza jest właściwy ?
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 07 August 2003 Skąd: krakow ![]() |
Projekt bazowal na doswiadczeniu i innych air boxach tego typu ... niestety czesto jego ksztalt bardziej zalezy od ilosci miejsca pod maska niz tego co wychodzi z symulacji. Niebawem sprawdzimy cala puszke wraz z lejkami i dolotem do niej na flow benchu wtedy odpowiem na pytanie jak praktycznie rozklada sie dystybucja powietrza miedzy cylindrami.
Biorac pod uwage wynik z hamowni raczej nie powinno byc rozczarowan , nie mielismy mozliwosc porownania jej z produktem Dbilas'a dedykowanym do tego samochodu bo poprostu ich puszki nie dalo sie fizycznie wlozyc. -------------------- ... soon
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
no to w takim razie czekam na ceny...
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Projekt bazowal na doswiadczeniu i innych air boxach tego typu ... niestety czesto jego ksztalt bardziej zalezy od ilosci miejsca pod maska niz tego co wychodzi z symulacji. Niebawem sprawdzimy cala puszke wraz z lejkami i dolotem do niej na flow benchu wtedy odpowiem na pytanie jak praktycznie rozklada sie dystybucja powietrza miedzy cylindrami. Biorac pod uwage wynik z hamowni raczej nie powinno byc rozczarowan , nie mielismy mozliwosc porownania jej z produktem Dbilas'a dedykowanym do tego samochodu bo poprostu ich puszki nie dalo sie fizycznie wlozyc. Tylko zrobcie test statyczny i dynamiczny. Statyczny czyli tylko jeden kanal ciagnie powietrze a dynamiczny ze pozostale kanaly powiedzmy ciagnal 50% powietrza a pomiar jest robiony na jednym kanale. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 10:03 |