![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 March 2010 ![]() |
Witam
Czy ktos uzywal carbonowych airboxow simoty? Chce poprawic dolot w swoim samochodzie, gdzie stozek lapie bezposrednio cieple powietrze. Planuje zalozyc taka puszke i podłączyć rurę do zderzaka aby lapal tylko zimne powietrze. Boxy itg czy bmc są kilka razy droższe dlatego pytanie czy montując to ustrojstwo niczego nie popsuję? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 March 2010 ![]() |
306 2.0 16v
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Raczej względem nieosłoniętego stożka popsuć nie dasz rady, natomiast czy będzie lepiej niż na serii to nie byłbym pewien.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 March 2010 ![]() |
Problem w tym ze w moim przypadku oryginalnej puchy nie da sie zamontowac, a dolot z gti6 czy xsary vts z ktorych mam przepustnice chyba nie wystepuje w przyrodzie:)
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 ![]() |
Ten airbox dławi przepływ powietrza. lepiej działa goły ztożek umieszczony w chłodnym miejscu.
-------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Moim zdaniem wszystko zależy od doboru odpowiedniej wielkości do silnika - z resztą to nie tylko dotyczy wyrobów Simoty, ale każdego innego tego typu filtra/dolotu.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 March 2010 ![]() |
Wlasnie glownie chodzi mi o to czy nie dlawi przeplywu. Silnik nie bedzie zbyt wyzylowany- ok 180km
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
ten dolot to ryzyko wtopy kasy
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
MiP - w przypadku silników N/A każdy tuning dolotu/wydechu to "ryzyko wtopy kasy" niestety.
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 March 2010 ![]() |
MiP- jeśli to nie tajemnica, czy mógłbyś powiedziec jak masz teraz rozwiazany dolot w xsarze? Zastanawiam sie jeszcze nad tym czy nie dać sobie spokoju z dlubaniem serii, i moze pojsc w itb
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
wiem, sam się zajmuję wolnossacymi silnikami, a tutaj widzę spore ryzyko wtopy kasy, na szczęście niewielkiej, ale ja nie chciałem próbować nawet
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 15 October 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Proponuję się tylko zastanowić czy samochód po przejściu na ITB nie stanie się zbyt uciążliwy w codziennej eksploatacji. Bo to przecież nie tylko ITB - trzeba jeszcze czymś to zestroić, przy okazji z uwagi na słabsze podciśnienie serwo mniej efektywnie wspomaga hamulce...
-------------------- question = ( to ) ? be : ! be;
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 07 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Mialem ten airbox i to po prostu nie ma prawa dobrze dzialac skoro przykladowo u mnie pucha filtra byla pojemnosciowo 2x wieksza. ja cetralnie czulem ze gorzej chodzi od opcji z bdb dolotem powietrza do puchy. Poprawdz cuś na złączkach w zimne miejsce i będzie lepiej niż stożek w klaustrofobicznym owalu.
-------------------- Ford Escort Cabrio '88
Recaro Leather interior Bilstei Wolf Suspension ex rst :) 2.0 16v zetec in progress |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 ![]() |
No nie do końca tak jest. Przez ten klaustrofobiczny box filtr nie pracuje całą powierzchnią.
Moim zdaniem wszystko zależy od doboru odpowiedniej wielkości do silnika - z resztą to nie tylko dotyczy wyrobów Simoty, ale każdego innego tego typu filtra/dolotu. -------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
przekrój wlotu do puszki ma znaczenie, jak jest maly, bedzie dlawil.
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 March 2010 ![]() |
Nie bede sie bawil z puszkami, zdecydowalem ze bedzie itb. W zwiazku z tym pytanie, jakiej srednicy przepustnic szukac, czy 40 mm bedzie ok do silnika 2.0 16v czy jednak szukac czegos ze srednica 42 badz 46 mm?
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Wyważasz otwarte drzwi. Poszukaj na forum.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 March 2010 ![]() |
Oczywiscie MIP czytalem Twoje tematy, wiem ze miales 46mm z zx12r, jak wiesz kanal ssacy i rura dolotowa ma 40 mm dlatego zastanawiam sie czy nie mozna by jednak zastosowac przepustnic np z cbr 929, dlatego ze srednice wewnetrzne i zewnetrzne od strony dolotu sa identyczne i odpada rzezba ze spawaniem flansz itd.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
a co z przepustnica i wałkiem?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 March 2010 ![]() |
O co konkretnie pytasz z tymi przepustnicami? Walek mam rewarowy- 270st/0.1mm i 220st/1.27mm i 9,1 mm wzniosu. Wiekszego nie bedzie bo to max jezeli chodzi o regrind seryjnego walka. Obecnie przy cr 11.5 jest 168koni, i max moc przy 6400rpm. Auto nie strojone pod obecny setup i afr kiepski. Przypominam seria to 132km
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 12:25 |