Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> AEB 1.8T mam go juz dosc, brzęczenie łańcucha - prosze o pomoc
pawkog
post Fri, 19 Sep 2008 - 20:33
Post #1


User
Dołączył: Sun, 27 January 2008
Skąd: Tarnów





Może ktos mi pomoze.
pacient passat b5 aeb 1,8t okol 190 tysiecy na szafie

problem taki

- wymieniłem olej zaraz po zakupie auta jakeis poł roku temu bylo zalane 0w40 mobil wiec wlałem tez taki sam
- pojdziłem troche 2 tysiace ? zaczał byc łyszalny brzdęk łancucha wiec przy okazji rozrządu z przdu wymienilem łańcuch+napinacz hydrauliczny (stary łancuch lekko naciągniety, napinacz lekko slizgacze przytarte - 1mm
- po wymienie łańcucha i napinacza dalej słychac łańcuch zwaszcza przy zejsciu z obrotów po puszczeniu gazu
- wszycy mechanicy swterdzili ze olej za zadki zmienilem i olej na 10w60 vr1 valov.. łańuch dalej słychac. wiec cisnienie
- cisnienie oleju zmierzyłem na wolnych 1,5 bara, a przy 3 tys i wyzej deczko podna 3 bary wiec pompa papa
- wymieniłem dzis pompe oleju nowka Febi
- łańcuch daje słychac - rozpacz ! sad.gif

- jakie rady ?


--------------------
-------
AUTO MOTO SERWIS

WWW.AUTOMOTOSERWIS.COM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 19 Sep 2008 - 20:33
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
dżordżyk
post Fri, 19 Sep 2008 - 21:25
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





CYTAT(pawkog @ Fri, 19 Sep 2008 - 20:33) *
Może ktos mi pomoze.
pacient passat b5 aeb 1,8t okol 190 tysiecy na szafie

problem taki

- wymieniłem olej zaraz po zakupie auta jakeis poł roku temu bylo zalane 0w40 mobil wiec wlałem tez taki sam
- pojdziłem troche 2 tysiace ? zaczał byc łyszalny brzdęk łancucha wiec przy okazji rozrządu z przdu wymienilem łańcuch+napinacz hydrauliczny (stary łancuch lekko naciągniety, napinacz lekko slizgacze przytarte - 1mm
- po wymienie łańcucha i napinacza dalej słychac łańcuch zwaszcza przy zejsciu z obrotów po puszczeniu gazu
- wszycy mechanicy swterdzili ze olej za zadki zmienilem i olej na 10w60 vr1 valov.. łańuch dalej słychac. wiec cisnienie
- cisnienie oleju zmierzyłem na wolnych 1,5 bara, a przy 3 tys i wyzej deczko podna 3 bary wiec pompa papa
- wymieniłem dzis pompe oleju nowka Febi
- łańcuch daje słychac - rozpacz ! sad.gif

- jakie rady ?

A gdzie ty tam masz łańcuch w AEB przy rozrządzie? chyba z tyłu to jest łańcuszek i napinacz nastawnika wałków rozrządu, ale z przodu przy rozrządzie ja nie mam żadnego łańcucha.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Fri, 19 Sep 2008 - 21:30
Post #3


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT(dżordżyk @ Fri, 19 Sep 2008 - 21:25) *
A gdzie ty tam masz łańcuch w AEB przy rozrządzie? chyba z tyłu to jest łańcuszek ale z przodu przy rozrządzie ja nie mam żadnego łańcucha.


W głowicy pomiędzy wałkami rozrządu jest łańcuszek


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dżordżyk
post Fri, 19 Sep 2008 - 21:33
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Thu, 29 March 2007
Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie





CYTAT(pavel @ Fri, 19 Sep 2008 - 21:30) *
W głowicy pomiędzy wałkami rozrządu jest łańcuszek

No fakt jest. Ale jest on w głowicy praktycznie i jest tak samo oblewany olejem jak wałki. Chyba, że zbyt luźny.


--------------------
Audi 20V Turbo Quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawkog
post Fri, 19 Sep 2008 - 21:39
Post #5


User
Dołączył: Sun, 27 January 2008
Skąd: Tarnów





no tak to wiem napisałem ze wymienilem komplety rozrzad paski napinacze i łańcuch i jego napincz który to łańcuch, spina oba wałki, ktoś ma jakie sugestie, porady co zrobic, gdzie zaglądnąc ?


--------------------
-------
AUTO MOTO SERWIS

WWW.AUTOMOTOSERWIS.COM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Fri, 19 Sep 2008 - 21:42
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Jakiej firmy napinacz i łańcuch?


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Sat, 20 Sep 2008 - 12:00
Post #7


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





Paweł jakie masz teraz cisnienie oleju?

Jest szansa ze zle poskladali Ci ten lancuszek, weryfikowales to?


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawkog
post Sat, 20 Sep 2008 - 13:11
Post #8


User
Dołączył: Sun, 27 January 2008
Skąd: Tarnów





Napinacz i łańuch nie pamietam jakie firmy, ale markowy, Piotrze ciśnienia nie mierzyłem jeszcze.

Podejżewam jeszcze zapchane sitko w napinaczu jest to mozliwe ? Smok troche byl przypchany w pompie.

W tygodniu chyba zabiore sie za głowę i przepacze co i jak bo juz sił mi brakuje do tego szczerze wam powiem !

Najgorsza sprawa jest to, iz juz przed zmiana kompletu łańcucha i napinacza bylo nie tak i po zmianie problem nie ustąpił sad.gif


--------------------
-------
AUTO MOTO SERWIS

WWW.AUTOMOTOSERWIS.COM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gelus
post Thu, 02 Apr 2009 - 11:05
Post #9


Super User
Dołączył: Sun, 08 April 2007
Skąd: Polska





mam ten sam problem co kolega.... od paru tyg zaczal doskwierac coraz glosniejszy dzwiek w okolicach lancuszka, podejrzenie padlo na lancuszek lub napinacz, sprawa lancuszka nie jest tragiczna koszt nowego to ok 130zl , gorzej jest z napinaczem bo ok 500 zl po znizkach w aso (gdzie indziej nie idzie go dostac:() potem juz uszczelki.... ok 200zl,
martwi mnie te napinacz, kombinowal ktos cos z tym juz? jakies zlote rady? bo nie usmiecha mi sie wydac 500zl za napinacz...
silnik AGU przebieg 191 tys km
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Thu, 02 Apr 2009 - 13:47
Post #10


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





AGU ZTCP to poprzeczniak. Kolega ostatnio to wymienial w swoim A3 i koszt laczny kompletu był jakies okolo 550pln. Mile zaskoczenie bylo bo mechanik wczesniej wycenial na 850pln same graty.


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gelus
post Thu, 02 Apr 2009 - 13:51
Post #11


Super User
Dołączył: Sun, 08 April 2007
Skąd: Polska





wiem ze poprzeczny, ale lancuszek i napinacz jest taki sam z tego co widze, a nie chcialem juz zaladac nowego tematu, hmm to dziwne ze 550 zł wyszlo, normalnie sam napinacz w aso (skoda) po max znizkach wyszedl ok 500zł mi, lancuszek 150zł, i komplet uszczelek siemringow pod pokrywe,walki to ok 200zł... na allegro koles wystawia uzywany zestaw za 300zl ale pytanie co on warty... http://allegro.pl/item575699191_audi_a4_pa...cz_1_8_20v.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawkog
post Thu, 02 Apr 2009 - 22:56
Post #12


User
Dołączył: Sun, 27 January 2008
Skąd: Tarnów





u mnie brzęczał zwór WG, niestety mechanicy znowu sie mylili.........


--------------------
-------
AUTO MOTO SERWIS

WWW.AUTOMOTOSERWIS.COM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gelus
post Fri, 03 Apr 2009 - 07:27
Post #13


Super User
Dołączył: Sun, 08 April 2007
Skąd: Polska





to raczej bankowo lancuszek, cisnienie oleju sprawdzone, na wolnych prawie 2 bary
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Sat, 14 Jan 2012 - 00:16
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





I co pomogło na ten brzęczący chrobotający łancuch wałków rozrządu ? Czy może coś innego było ?


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jakub1t
post Sat, 14 Jan 2012 - 10:09
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Karczew





Miałem podobny problem (aeb), wymieniłem napinacz i łańcuch . Dalej chrobotanie , stukanie słychać , przyczyna to popękana turbina i wirnik ocierał o obudowę .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rOBERTO795
post Sat, 14 Jan 2012 - 11:17
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Sun, 22 May 2011
Skąd: Będzin





CYTAT(jakub1t @ Sat, 14 Jan 2012 - 10:09) *
Miałem podobny problem (aeb), wymieniłem napinacz i łańcuch . Dalej chrobotanie , stukanie słychać , przyczyna to popękana turbina i wirnik ocierał o obudowę .


CZyli musiało byc gdzieś zapocenie olejem lub jego wyciek i olej też musiał znikac oraz spadek mocy


--------------------
1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KYLOMC
post Sat, 14 Jan 2012 - 12:53
Post #17


User
Dołączył: Sun, 27 March 2011





koledzy brzęczenie przy zejściu z obrotów to nie łańcuch tylko klapka WG w turbinie na 100% mam to samo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jakub1t
post Sat, 14 Jan 2012 - 13:08
Post #18


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Karczew





CYTAT(rOBERTO795 @ Sat, 14 Jan 2012 - 11:17) *
CZyli musiało byc gdzieś zapocenie olejem lub jego wyciek i olej też musiał znikac oraz spadek mocy


Turbina suchutka , po prostu część żeliwna popękała i w środku sie troche przemieściła i ocierała o wirnik . Po rozebraniu widać było przesunięcie żeliwa i miejsce przycierania . (Mimo to pompowała całkiem nieźle 1.1 bara do 0.6 przy 6000 )
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Sat, 14 Jan 2012 - 13:47
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





U mnie tak to słychac http://www.youtube.com/watch?v=5p5Fidmgz7M
tylko na cieplym silniku , tylko w przedziale obrotow 1300-1800
rozciagniety łancuch wałków rozrządu ? Co myślicie ?


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rOBERTO795
post Sat, 14 Jan 2012 - 21:13
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Sun, 22 May 2011
Skąd: Będzin





CYTAT(GREGOR10 @ Sat, 14 Jan 2012 - 13:47) *
U mnie tak to słychac http://www.youtube.com/watch?v=5p5Fidmgz7M
tylko na cieplym silniku , tylko w przedziale obrotow 1300-1800
rozciagniety łancuch wałków rozrządu ? Co myślicie ?



Myśle że nie u mnie jest to dużo cichsze i trzeba być naprawde przeczulonym żeby to usłyszeć- jutro nagram filmik. Ale u mnie po wymianie napinacza, łańcuszka, paskow, uszczelek, oleju dzwięk jest ciut mniejszy- jeszcze-ale być może olej to jakoś wyciszył. Już zacząlem się zastanawiać czy to czasem nie DP z nierdzewki lub część wydechu tez z tej stali nie wytwarza jakiś wibracji smile.gif. Sam już nie wiem. Bo wydałem ponad 1000zł na części a dzwięk który mnie drażnił jest słyszalny dalej.

P.S to też nie dwumasa smile.gif. Może turbo sie kończy smile.gif


--------------------
1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 15:30