![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 27 January 2008 Skąd: Tarnów ![]() |
Może ktos mi pomoze.
pacient passat b5 aeb 1,8t okol 190 tysiecy na szafie problem taki - wymieniłem olej zaraz po zakupie auta jakeis poł roku temu bylo zalane 0w40 mobil wiec wlałem tez taki sam - pojdziłem troche 2 tysiace ? zaczał byc łyszalny brzdęk łancucha wiec przy okazji rozrządu z przdu wymienilem łańcuch+napinacz hydrauliczny (stary łancuch lekko naciągniety, napinacz lekko slizgacze przytarte - 1mm - po wymienie łańcucha i napinacza dalej słychac łańcuch zwaszcza przy zejsciu z obrotów po puszczeniu gazu - wszycy mechanicy swterdzili ze olej za zadki zmienilem i olej na 10w60 vr1 valov.. łańuch dalej słychac. wiec cisnienie - cisnienie oleju zmierzyłem na wolnych 1,5 bara, a przy 3 tys i wyzej deczko podna 3 bary wiec pompa papa - wymieniłem dzis pompe oleju nowka Febi - łańcuch daje słychac - rozpacz ! ![]() - jakie rady ? -------------------- -------
AUTO MOTO SERWIS WWW.AUTOMOTOSERWIS.COM |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
Może ktos mi pomoze. pacient passat b5 aeb 1,8t okol 190 tysiecy na szafie problem taki - wymieniłem olej zaraz po zakupie auta jakeis poł roku temu bylo zalane 0w40 mobil wiec wlałem tez taki sam - pojdziłem troche 2 tysiace ? zaczał byc łyszalny brzdęk łancucha wiec przy okazji rozrządu z przdu wymienilem łańcuch+napinacz hydrauliczny (stary łancuch lekko naciągniety, napinacz lekko slizgacze przytarte - 1mm - po wymienie łańcucha i napinacza dalej słychac łańcuch zwaszcza przy zejsciu z obrotów po puszczeniu gazu - wszycy mechanicy swterdzili ze olej za zadki zmienilem i olej na 10w60 vr1 valov.. łańuch dalej słychac. wiec cisnienie - cisnienie oleju zmierzyłem na wolnych 1,5 bara, a przy 3 tys i wyzej deczko podna 3 bary wiec pompa papa - wymieniłem dzis pompe oleju nowka Febi - łańcuch daje słychac - rozpacz ! ![]() - jakie rady ? A gdzie ty tam masz łańcuch w AEB przy rozrządzie? chyba z tyłu to jest łańcuszek i napinacz nastawnika wałków rozrządu, ale z przodu przy rozrządzie ja nie mam żadnego łańcucha. -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
A gdzie ty tam masz łańcuch w AEB przy rozrządzie? chyba z tyłu to jest łańcuszek ale z przodu przy rozrządzie ja nie mam żadnego łańcucha. W głowicy pomiędzy wałkami rozrządu jest łańcuszek -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 29 March 2007 Skąd: Tarnowskie Góry-Sląskie ![]() |
W głowicy pomiędzy wałkami rozrządu jest łańcuszek No fakt jest. Ale jest on w głowicy praktycznie i jest tak samo oblewany olejem jak wałki. Chyba, że zbyt luźny. -------------------- Audi 20V Turbo Quattro
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 27 January 2008 Skąd: Tarnów ![]() |
no tak to wiem napisałem ze wymienilem komplety rozrzad paski napinacze i łańcuch i jego napincz który to łańcuch, spina oba wałki, ktoś ma jakie sugestie, porady co zrobic, gdzie zaglądnąc ?
-------------------- -------
AUTO MOTO SERWIS WWW.AUTOMOTOSERWIS.COM |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Jakiej firmy napinacz i łańcuch?
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR ![]() |
Paweł jakie masz teraz cisnienie oleju?
Jest szansa ze zle poskladali Ci ten lancuszek, weryfikowales to? -------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 27 January 2008 Skąd: Tarnów ![]() |
Napinacz i łańuch nie pamietam jakie firmy, ale markowy, Piotrze ciśnienia nie mierzyłem jeszcze.
Podejżewam jeszcze zapchane sitko w napinaczu jest to mozliwe ? Smok troche byl przypchany w pompie. W tygodniu chyba zabiore sie za głowę i przepacze co i jak bo juz sił mi brakuje do tego szczerze wam powiem ! Najgorsza sprawa jest to, iz juz przed zmiana kompletu łańcucha i napinacza bylo nie tak i po zmianie problem nie ustąpił ![]() -------------------- -------
AUTO MOTO SERWIS WWW.AUTOMOTOSERWIS.COM |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 April 2007 Skąd: Polska ![]() |
mam ten sam problem co kolega.... od paru tyg zaczal doskwierac coraz glosniejszy dzwiek w okolicach lancuszka, podejrzenie padlo na lancuszek lub napinacz, sprawa lancuszka nie jest tragiczna koszt nowego to ok 130zl , gorzej jest z napinaczem bo ok 500 zl po znizkach w aso (gdzie indziej nie idzie go dostac:() potem juz uszczelki.... ok 200zl,
martwi mnie te napinacz, kombinowal ktos cos z tym juz? jakies zlote rady? bo nie usmiecha mi sie wydac 500zl za napinacz... silnik AGU przebieg 191 tys km |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR ![]() |
AGU ZTCP to poprzeczniak. Kolega ostatnio to wymienial w swoim A3 i koszt laczny kompletu był jakies okolo 550pln. Mile zaskoczenie bylo bo mechanik wczesniej wycenial na 850pln same graty.
-------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 April 2007 Skąd: Polska ![]() |
wiem ze poprzeczny, ale lancuszek i napinacz jest taki sam z tego co widze, a nie chcialem juz zaladac nowego tematu, hmm to dziwne ze 550 zł wyszlo, normalnie sam napinacz w aso (skoda) po max znizkach wyszedl ok 500zł mi, lancuszek 150zł, i komplet uszczelek siemringow pod pokrywe,walki to ok 200zł... na allegro koles wystawia uzywany zestaw za 300zl ale pytanie co on warty... http://allegro.pl/item575699191_audi_a4_pa...cz_1_8_20v.html
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 27 January 2008 Skąd: Tarnów ![]() |
u mnie brzęczał zwór WG, niestety mechanicy znowu sie mylili.........
-------------------- -------
AUTO MOTO SERWIS WWW.AUTOMOTOSERWIS.COM |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 April 2007 Skąd: Polska ![]() |
to raczej bankowo lancuszek, cisnienie oleju sprawdzone, na wolnych prawie 2 bary
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
I co pomogło na ten brzęczący chrobotający łancuch wałków rozrządu ? Czy może coś innego było ?
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
Miałem podobny problem (aeb), wymieniłem napinacz i łańcuch . Dalej chrobotanie , stukanie słychać , przyczyna to popękana turbina i wirnik ocierał o obudowę .
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Miałem podobny problem (aeb), wymieniłem napinacz i łańcuch . Dalej chrobotanie , stukanie słychać , przyczyna to popękana turbina i wirnik ocierał o obudowę . CZyli musiało byc gdzieś zapocenie olejem lub jego wyciek i olej też musiał znikac oraz spadek mocy -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Sun, 27 March 2011 ![]() |
koledzy brzęczenie przy zejściu z obrotów to nie łańcuch tylko klapka WG w turbinie na 100% mam to samo
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
CZyli musiało byc gdzieś zapocenie olejem lub jego wyciek i olej też musiał znikac oraz spadek mocy Turbina suchutka , po prostu część żeliwna popękała i w środku sie troche przemieściła i ocierała o wirnik . Po rozebraniu widać było przesunięcie żeliwa i miejsce przycierania . (Mimo to pompowała całkiem nieźle 1.1 bara do 0.6 przy 6000 ) |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
U mnie tak to słychac http://www.youtube.com/watch?v=5p5Fidmgz7M
tylko na cieplym silniku , tylko w przedziale obrotow 1300-1800 rozciagniety łancuch wałków rozrządu ? Co myślicie ? -------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
U mnie tak to słychac http://www.youtube.com/watch?v=5p5Fidmgz7M tylko na cieplym silniku , tylko w przedziale obrotow 1300-1800 rozciagniety łancuch wałków rozrządu ? Co myślicie ? Myśle że nie u mnie jest to dużo cichsze i trzeba być naprawde przeczulonym żeby to usłyszeć- jutro nagram filmik. Ale u mnie po wymianie napinacza, łańcuszka, paskow, uszczelek, oleju dzwięk jest ciut mniejszy- jeszcze-ale być może olej to jakoś wyciszył. Już zacząlem się zastanawiać czy to czasem nie DP z nierdzewki lub część wydechu tez z tej stali nie wytwarza jakiś wibracji ![]() P.S to też nie dwumasa ![]() ![]() -------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 08 July 2025 - 15:30 |