Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> A8 4.2 TDI Opinie, Chce kupić, ew S400 CDI
yanaki
post Wed, 10 Jun 2009 - 21:34
Post #1


Super User
Dołączył: Tue, 22 February 2005
Skąd: Warszawa





Witam, zaistaniała potrzeba zakupu limuzyny, mam propo przejecia leasingu na A8 z motorem 4.2 diesel, auto dwulatnie z minimalnym przebiegiem, i tu pytanie, z czym to sie jje, czy możliwe mody, na co zwrócić uwagą, jakie najczęstsze usterki, drugie propo to 7 letnie S400 CDI, ale jak rozumiem, to raczej temat na inne forum, a może jednak uda się nakłonić do dyskusji w sprawie obydwu marek, z góry dzieki


--------------------
dostałem drugą szansę :-)))...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 10 Jun 2009 - 21:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
matteusz
post Wed, 10 Jun 2009 - 23:22
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





co do S400 CDI to gdzieś mi się obiło o uszy, że automaty nie wytrzymują ostrych startów, co do audi, nie wypowiem się


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Oktan
post Thu, 11 Jun 2009 - 15:23
Post #3


User
Dołączył: Mon, 12 January 2009
Skąd: Łódź





400 CDI mieli każdą skrzynię biegów !!
motor fajny, mocny, dużo Nm - ale skrzynia nie radzi sobie z tym,

A8 -> znajomy ma i sobie chwali,


--------------------
E55T '98 - czyli V8 w wydaniu AMG :D
S211 320 CDI '06 + pakiet AMG
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Fri, 12 Jun 2009 - 13:24
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





Znajomy ma A4 w 4.2TDI i powiem szczerze, że bardzo mi się to auto podoba.


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mile
post Fri, 12 Jun 2009 - 14:11
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 December 2004
Skąd: Warszawa





A4 ?


--------------------
Zamiast na siłę ulepszać samochód lepiej ulepszyć kierowcę...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SajneK
post Fri, 12 Jun 2009 - 14:30
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 04 February 2005
Skąd: Pruszków





A4 z taką motorownią tez by mi sie podobało smile.gif fajnie by przodem ryło smile.gif


--------------------
Lexus IS200t
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piechur
post Fri, 12 Jun 2009 - 15:17
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 13 October 2002
Skąd: gda





Mój ojciec parę lat temu kupił półroczne A8 D3 4.0 TDi. Świetne auto, spisywało się bez zarzutu. Jeśli z czymś był problem to zawsze okazywało się to winą serwisu ("niby porządne" premium ASO Groblewski - Audi, Porsche, nawet Bentleya tam widziałem). Jak tknęli elektronikę to zawsze potem z czymś był kłopot. Jedyny naprawdę niepokojący objaw pojawił się gdzieś powyżej przebiegu 100tyś. km - mianowicie przy kickdownach ze skrzyni dobiegał krótki, cichy i niezbyt przyjemny jęk. Jedyna rada ASO to była wymiana oleju w skrzyni, która na jakiś czas pomagała. Ojciec dojeździł tak do 200tyś. km i poza dźwiękiem nic się nie działo. Następnie sprzedał auto i rok temu zmienił na nowe 4.2 TDi. Dotychczas przejechał 50tyś. km. Niby to samo, ale widać, że fura jest bardziej dopracowana, lepsze zawieszenie, przyjemniejszy dźwięk wydechu, no i przede wszystkim kilkadziesiąt koni więcej. Samochód sprawuje się idealnie, modami nie byliśmy zainteresowani, usterek nie zanotowano. Tarcze hamulcowe trzeba dość często zmieniać, ale to w ciężkim mocnym samochodzie specjalnie nie dziwi. Jeszcze jedna uwaga - w poprzednim egzemplarzu ojciec zaczął od 19'' runflatów, potem zmienił na zwykłe 18''. W nowym od początku są standardowe 17'' i w końcu skończyły się problemy z pogiętymi felgami.


--------------------
318is
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piki
post Fri, 12 Jun 2009 - 16:30
Post #8


Frequent User
Dołączył: Mon, 08 March 2004
Skąd: Lublin





CYTAT
w poprzednim egzemplarzu ojciec zaczął od 19'' runflatów, potem zmienił na zwykłe 18''. W nowym od początku są standardowe 17'' i w końcu skończyły się problemy z pogiętymi felgami.

Za to zaczęły sie z tragicznym wyglądaem tego auta na tak małych kołach. To dziwne, po roku użytkowania A8 z 3.0 tdi czy to na ori czy na budżetowych podróbkach 18'' nie było żadnych problemów z kołami, wystepuje tak duża róznica w wadze między tymi wersjami silnikowymi? Potwierdzam problemy z elektroniką, a raczej serwisem który nie potrafi sobie z tym poradzić. Nie były to wielkie rzeczy, ot np. notorycznie psujące się zamykanie klapy bagażnika. 3.0 tdi jednak odradzam, silnik jest za słaby do tej masy auta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Pablo vel 2hot_*
post Sat, 13 Jun 2009 - 09:45
Post #9









A8 4.2 TDI - Auto bajka, silnik i skrzynia biegów wytrzymuje mniej więcej mody do 360-380KM. Ważne jest przede wszystkim zawieszenie i to należy sprawdzić, naturalnie mam na myśli pneumatykę, ma czasami skłonności do rozsypywania się. Dodatkowo drążki kierownicze też nie dają rady i no największa wada to hamulce w 4.2 TDI są troszeczkę za słabe. Trzeba pomyśleć nad jakimś modem może z S8 biggrin.gif

Osobiście używamy A8 3.0 TDI / 240 po programie Mastersa i auto bez zarzutu śmiga od nowości 90.000km, jedna wada to 20", zdecydowanie 18 lub 19 bez runflatów, bo można czasami przysiąść. Z komfortem do S420 CDI / S63 AMG na 19, 20" Audi trochę odstaje. Mercedes to wygodna kanapa najlepiej z kierowcą, Audi coś dla chcących prowadzić samemu cool.gif

Pozdrawiam,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RaNaar
post Sat, 13 Jun 2009 - 10:38
Post #10


Frequent User
Dołączył: Mon, 05 December 2005
Skąd: Kraków





A8 - nie wiem tylko jak to sie stalo ze stoisz przed wyborem pomiedzy 2- a 7-letnim autem? Od tej strony patrzac sprawa jest oczywista tak dlugo jak nie staniemy przed nadkryterium w postaci budzetu ;-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yanaki
post Sat, 13 Jun 2009 - 20:59
Post #11


Super User
Dołączył: Tue, 22 February 2005
Skąd: Warszawa





w rodzinie są 2 S500 i taki też wybór mi doradzano, ale chciałem diesla i stad też taki dylemat, ogladałem konkretne s400, jeśli wybór padłby na ten model szukałbym z ostatniego roku produkcji, jak na razie wszystko przemawia na rzecz A8, i tak też chyba zastanie ,dzięki za sugestie


--------------------
dostałem drugą szansę :-)))...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bombel
post Sun, 14 Jun 2009 - 14:30
Post #12


Super User
Dołączył: Mon, 19 January 2004
Skąd: Radom





Mój brat jeździ na codzień A8 4,2TDi i G400CDI. 400CDI mega awaryjny wóz, więcej stoi w warsztacie niż jeździ, natomiast A8 nie dość, że bezawaryjne to ładne, wygodne, z zacięciem sportowym, a na pneumatyce zdarza się wrócić do domu przez dość wyboisty las...
400CDI słynie z awaryjności, zarówno S400, jak np. G400.
Poza tym stara buda S-klasy już jest mocno oklepana, i to nie ze względu na to, że jest po prostu strasznie ładna, jak w A8, tylko zrobiło się to bardzo tanie i źle osławione auto.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Elberoth
post Mon, 15 Jun 2009 - 16:02
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 11 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(mile @ Fri, 12 Jun 2009 - 13:11) *
A4 ?


Naturalnie miałem na myśli A8.


--------------------
2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 09:09