![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 22 February 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam, zaistaniała potrzeba zakupu limuzyny, mam propo przejecia leasingu na A8 z motorem 4.2 diesel, auto dwulatnie z minimalnym przebiegiem, i tu pytanie, z czym to sie jje, czy możliwe mody, na co zwrócić uwagą, jakie najczęstsze usterki, drugie propo to 7 letnie S400 CDI, ale jak rozumiem, to raczej temat na inne forum, a może jednak uda się nakłonić do dyskusji w sprawie obydwu marek, z góry dzieki
-------------------- dostałem drugą szansę :-)))...
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 18 September 2008 Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa ![]() |
co do S400 CDI to gdzieś mi się obiło o uszy, że automaty nie wytrzymują ostrych startów, co do audi, nie wypowiem się
-------------------- '84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień '00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor '05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 12 January 2009 Skąd: Łódź ![]() |
400 CDI mieli każdą skrzynię biegów !!
motor fajny, mocny, dużo Nm - ale skrzynia nie radzi sobie z tym, A8 -> znajomy ma i sobie chwali, -------------------- E55T '98 - czyli V8 w wydaniu AMG :D
S211 320 CDI '06 + pakiet AMG |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
Znajomy ma A4 w 4.2TDI i powiem szczerze, że bardzo mi się to auto podoba.
-------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
A4 ?
-------------------- Zamiast na siłę ulepszać samochód lepiej ulepszyć kierowcę...
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
A4 z taką motorownią tez by mi sie podobało
![]() ![]() -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 13 October 2002 Skąd: gda ![]() |
Mój ojciec parę lat temu kupił półroczne A8 D3 4.0 TDi. Świetne auto, spisywało się bez zarzutu. Jeśli z czymś był problem to zawsze okazywało się to winą serwisu ("niby porządne" premium ASO Groblewski - Audi, Porsche, nawet Bentleya tam widziałem). Jak tknęli elektronikę to zawsze potem z czymś był kłopot. Jedyny naprawdę niepokojący objaw pojawił się gdzieś powyżej przebiegu 100tyś. km - mianowicie przy kickdownach ze skrzyni dobiegał krótki, cichy i niezbyt przyjemny jęk. Jedyna rada ASO to była wymiana oleju w skrzyni, która na jakiś czas pomagała. Ojciec dojeździł tak do 200tyś. km i poza dźwiękiem nic się nie działo. Następnie sprzedał auto i rok temu zmienił na nowe 4.2 TDi. Dotychczas przejechał 50tyś. km. Niby to samo, ale widać, że fura jest bardziej dopracowana, lepsze zawieszenie, przyjemniejszy dźwięk wydechu, no i przede wszystkim kilkadziesiąt koni więcej. Samochód sprawuje się idealnie, modami nie byliśmy zainteresowani, usterek nie zanotowano. Tarcze hamulcowe trzeba dość często zmieniać, ale to w ciężkim mocnym samochodzie specjalnie nie dziwi. Jeszcze jedna uwaga - w poprzednim egzemplarzu ojciec zaczął od 19'' runflatów, potem zmienił na zwykłe 18''. W nowym od początku są standardowe 17'' i w końcu skończyły się problemy z pogiętymi felgami.
-------------------- 318is
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 08 March 2004 Skąd: Lublin ![]() |
CYTAT w poprzednim egzemplarzu ojciec zaczął od 19'' runflatów, potem zmienił na zwykłe 18''. W nowym od początku są standardowe 17'' i w końcu skończyły się problemy z pogiętymi felgami. Za to zaczęły sie z tragicznym wyglądaem tego auta na tak małych kołach. To dziwne, po roku użytkowania A8 z 3.0 tdi czy to na ori czy na budżetowych podróbkach 18'' nie było żadnych problemów z kołami, wystepuje tak duża róznica w wadze między tymi wersjami silnikowymi? Potwierdzam problemy z elektroniką, a raczej serwisem który nie potrafi sobie z tym poradzić. Nie były to wielkie rzeczy, ot np. notorycznie psujące się zamykanie klapy bagażnika. 3.0 tdi jednak odradzam, silnik jest za słaby do tej masy auta. |
|
|
gość_Pablo vel 2hot_* |
![]()
Post
#9
|
![]() |
A8 4.2 TDI - Auto bajka, silnik i skrzynia biegów wytrzymuje mniej więcej mody do 360-380KM. Ważne jest przede wszystkim zawieszenie i to należy sprawdzić, naturalnie mam na myśli pneumatykę, ma czasami skłonności do rozsypywania się. Dodatkowo drążki kierownicze też nie dają rady i no największa wada to hamulce w 4.2 TDI są troszeczkę za słabe. Trzeba pomyśleć nad jakimś modem może z S8
![]() Osobiście używamy A8 3.0 TDI / 240 po programie Mastersa i auto bez zarzutu śmiga od nowości 90.000km, jedna wada to 20", zdecydowanie 18 lub 19 bez runflatów, bo można czasami przysiąść. Z komfortem do S420 CDI / S63 AMG na 19, 20" Audi trochę odstaje. Mercedes to wygodna kanapa najlepiej z kierowcą, Audi coś dla chcących prowadzić samemu ![]() Pozdrawiam, |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 05 December 2005 Skąd: Kraków ![]() |
A8 - nie wiem tylko jak to sie stalo ze stoisz przed wyborem pomiedzy 2- a 7-letnim autem? Od tej strony patrzac sprawa jest oczywista tak dlugo jak nie staniemy przed nadkryterium w postaci budzetu ;-)
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 22 February 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
w rodzinie są 2 S500 i taki też wybór mi doradzano, ale chciałem diesla i stad też taki dylemat, ogladałem konkretne s400, jeśli wybór padłby na ten model szukałbym z ostatniego roku produkcji, jak na razie wszystko przemawia na rzecz A8, i tak też chyba zastanie ,dzięki za sugestie
-------------------- dostałem drugą szansę :-)))...
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 19 January 2004 Skąd: Radom ![]() |
Mój brat jeździ na codzień A8 4,2TDi i G400CDI. 400CDI mega awaryjny wóz, więcej stoi w warsztacie niż jeździ, natomiast A8 nie dość, że bezawaryjne to ładne, wygodne, z zacięciem sportowym, a na pneumatyce zdarza się wrócić do domu przez dość wyboisty las...
400CDI słynie z awaryjności, zarówno S400, jak np. G400. Poza tym stara buda S-klasy już jest mocno oklepana, i to nie ze względu na to, że jest po prostu strasznie ładna, jak w A8, tylko zrobiło się to bardzo tanie i źle osławione auto. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 11 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
-------------------- 2021 Audi R8 V10
1991 Ferrari Testarossa |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 09:09 |