![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 01 March 2020 ![]() |
Siema,, mam dwie kwestie:
1. mam waxboxa w aucie, ktore dopiero kupilem. Z tego co wyczytalem to sa to poprostu ponawiercane dziury na dnie puszki filtra powietrza. Czy takie rozwiazanie ma prawo powodowac dzwiek podobny do blowoffa po puszczeniu gazu? Czy jednak szukac jakies drobnej nieszczelnosci. W przypadku gdyby byla nawet najdrobniejsza nieszczelnosc to komp to pokaze jako blad? Odnosnie odpalania. Rano na zimnym silniku ZAWSZE auto nie odpala za pierwszym razem, gasnie. Dopiero za drugim razem odpala bez problemu. Jedyny blad w bloku "engine" to cos tam "voltage too low". Czyzby akumulator? Pozdro! Aha, moc auta 260/340 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Tak, ten dźwięk może być przez wkładkę/tip/wax box, ale dla świętego spokoju sprawdź strzykawką i wężykiem zawór DV czy elegancko strzykawkę w obie strony trzyma jak zasysasz/dmuchasz w niego.
Musisz rano przed odpaleniem zdjąć wężę oba z listwy wtryskowej, z powrotu ma kapać benzyna jedynie ewentualnie, ale z zasilania powinno mocno trysnąć paliwo, jeśli tak nie będzie to cofa Ci się paliwo przez noc do baku przez nieszczelny zaworek zwrotny w pompie paliwa lub masz źle dobrane dawki rozruchowe w sofcie jeśli dodanie gazu pomaga w odpaleniu (to znaczy, że zalany). -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sun, 01 March 2020 ![]() |
Hej, bylem wlasnie przy aucie. Dv sprawny, zajrzalem tez do puszki filtra i faktycznie sa tam powycinane okragle otwory, zastanawiam sie po co. Czy nie bedzie to powodowalo zasysanie lewego powietrza? Co to wlasciwie daje. Moze sprobowac to czyms zakleic (czym)? Mogloby to powodowac jakies swirowanie przeplywki i lekkie falowanie wskazowki obrotomierza (1 mm w gore i dol).
Co do odpalania to narazie sprawdzilem regulator cisnienia paliwa, nie wyglada jakby puszczal paliwo w wezyk do kolektora. Chcialem sprawdzic vagiem jakie sa korekty lambda, ale nigdzie tego nie moge znalezć w blokach pomiarowych. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Pomiary sondy masz 001+031+032, zrób loga statycznego i potem drugiego 001+002+090.
Jeśli pod filtrem są nawierty puszki to spoko, jeśli nad filtrem to bierze lewe nieprzefiltrowane. Przepływka jest dalej, więc nie ma to znaczenia na jej odczyt i falowania. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Sun, 01 March 2020 ![]() |
Mis, te logi maja byc na cieplym silniku?
Dwa, to czy moge zrobic jakis log gdzie bedzie widac czy nie wystepuje spalanie stukowe? Tak profilaktycznie, bo ostatnio w pospiechu zalalem paliwo 95 i zauwazylem, ze popsy sa jakies cichsze i rzadsze, a ustawione sa w programie od 4,200, ogolnie jest moc, silnik pracuje gladko, cicho nie szarpie... |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sun, 01 March 2020 ![]() |
Logi, ktore udalo mi się zrobic rano:
https://vaglogs.com/log/001-031-032-d69a8b2...cd-6f9ba728a855 https://vaglogs.com/log/001-031-090-b959caf...5d-71003ee4df3a Czy zrobione sa poprawnie i cos z nich wynika? |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Termostat Ci nie żyje wynika z logów.
Reszta akceptowalna. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Sun, 01 March 2020 ![]() |
Hej, moze to dlatego, ze logowalem tuz po odpaleniu zamiast poczekac az sie rozgrzeje?
Co do cofania paliwa do baku, to faktycznie po zdjeciu wezyka doprowadzajacego paliwo do listywy cisnienie prawie zerowe. Czy zaworek, ktory odpowiada za utrzymywanie cisnienia paliwa znajduje sie w filtrze paliwa, i tym samym po jedonwymianie powinno byc ok? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Wątpię, bo temperatura zamiast rosnąć to spada.
![]() Zaworek w tym wozie znajduje się w pompie paliwa, więc ją należy wymienić. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Sun, 01 March 2020 ![]() |
Czyli cała pompa do wymiany rozumiem, tzn, przynajmniej wsad, ale raczej kupie cala ta piersburg czy jakos tak. Rozumiem tez, ze gdybym chcial jechac do tunera zeby wywalil mi popsy to lepiej jechac po wymianie? Dziwi mnie tylko, ze auto ma normalna moc, zadnych innych dolegliwosci, no chyba ze przez pompe dochodzi do powstawania nieprawidlowej mieszanki, bo na zimnym, na dwojce przy lekkim depnieciu potrafi delikatnie poszarpac po czym jest juz ok.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
A kto wie jaką masz wtedy mieszankę jak jeszcze sonda lambda nawet wtedy nie chodzi.
Jest sposób na takie rzeczy, ale wymaga to całkiem innej strategii strojenia, która jest ZAWSZE na delikatny minus, który zapobiega takim szarpnięciom i problemom w me7, a sonda po aktywacji sobie ten nadmiar zdejmuje bez problemów. ![]() Wkład pompy tak możesz z Pierburga dać nowy, testowane, działa. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
User Dołączył: Sun, 01 March 2020 ![]() |
Hej, czy to cofanie sie paliwa moze oznaczac jednoczesnie, ze pompa jest slaba i np. przy wysokich obrotach daje za malo?
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Nie ma to związku z mojego doświadczenia, to dwie różne usterki mogące czasem występować jednoczęśnie.
Cofanie paliwa = długie odpalanie rankiem. Spadające górą na bucie ciśnienie = uboga mieszanka i mocne plusowanie korekty sondy w logach. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 21:08 |