Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> A może tak silnik 3.6 fsi turbo
knopers
post Mon, 21 Feb 2011 - 19:27
Post #1


Frequent User
Dołączył: Sat, 11 September 2010
Skąd: słupno





Wcześniejsza dyskusja dotyczyła obecności turbiny w silnikach W8, V8 i W12 , a także VR6.

Tam też padało dużo stwierdzeń , trochę faktów, wiele za i przeciw. Ogólnie sprawa otwarta i ścieżka nie do końca sprawdzona jeżeli chodzi o W8 i W12 w Polsce. Jeśli chodzi o V8 to jednak duży silnik i z turbinami jego waga będzie dość pokażna co czyni go zbyt mało przydatnym w sporcie.

Pozostaje jednak VR6 , który jest już dość dobrze rozpracowany i w połączeniu z turbo uzyskuje całkiem niezłe parametry.

Jednak największym pojemnościowo silnikiem grupy VW jest 3,6 fsi V6 - czyli dość krótki i zwarty. Montowany w Q7 jest całkiem niezłą alternatywą dla VR6, a do tego sporo wyższa pojemność. Więc po cóż tu się szarpać z VR6 3,2 z R32?
Problemem jego jest dość duża pojemność z jednego cylindra. A jak to ma się do turbo ? Cena zakupu takiego motorku to coś około 10000zł. Ciekawi mnie to , czy gra jest warta świeczki. Co o tym sądzicie?
Macie jakieś swoje zdanie na ten temat?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 21 Feb 2011 - 19:27
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
rennen
post Mon, 21 Feb 2011 - 21:49
Post #2


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Temat ciekawy - silnik siedzi też w skodzie superb, można zrobić konkurencje dla audi RS6 za 1/3 ceny wink.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Mon, 21 Feb 2011 - 22:00
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Myślę, że słowoklucz w tym wypadku to FSI które nie ułatwia uturbienia takiego wynalazku....


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daniel1d11
post Mon, 21 Feb 2011 - 22:04
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008





Gdzieś kiedyś czytałem że w tym silniku są jakieś problemy z wałem przy większych mocach. Do golfów dwójek w pl wsadzają te silniki jako wolnossące.


--------------------
10.9ET 210km/h Zegrze Pomorskie 2010r. Golf ProTurbo AWD Street<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daniel1d11
post Mon, 21 Feb 2011 - 22:05
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008





CYTAT(Gr00bY @ Mon, 21 Feb 2011 - 22:00) *
Myślę, że słowoklucz w tym wypadku to FSI które nie ułatwia uturbienia takiego wynalazku....

Trzeba było by przerabiać na zwykły wtrysk tylko ciekawe czy gra jest warta świeczki.


--------------------
10.9ET 210km/h Zegrze Pomorskie 2010r. Golf ProTurbo AWD Street<
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Mon, 21 Feb 2011 - 23:17
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





Knopers...z tą wagą V8 bym się tak nie rozpędzał ..bo V8 na łańcuchu waży 195KG ,a stare VR6 12v 2,8 -174kg..podejrzewam że już starsze VR6 24v zbliżą się wagą do V8 ...a FSI pewnie je przewyższa . VR6 ma tą zaletę że odstępy między czopami głównymi są nie wielkie,a sam wał podparty jest aż w 7 punktach .
P.S Przemek zdecydowałeś się co pakujesz już do A4 którą będzie jeździła żona po przesiadce z g40??
Czy lepiej kupić gotowca czyli s2 avant ??


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
knopers
post Mon, 21 Feb 2011 - 23:38
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sat, 11 September 2010
Skąd: słupno





Gotowiec -to pójście na łatwiznę. Nie wiem Kiwi , ale ten VR6 najbardziej pasuje pod turbo. Staje się jednak zbyt popularny. A od dużej pojemności lepsza jest zawsze jeszcze większa pojemność. Mam chęci na jakiś naprawdę konkretny projekt, poza moimi niedokończonym. Ale musi być na skalę światową smile.gif Chodzi po głowie stare porsche i zabawa z transaxle, ale myślę usilnie nad sercem takiego cuda.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Tue, 22 Feb 2011 - 00:20
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





No to jak ma być na skalę światową, to R36 turbo odpada - trochę tego już jeździ. Generalnie ludzie przerabiają to na klasyczny wtrysk, ale jednak R36...


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 22 Feb 2011 - 08:37
Post #9


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(knopers @ Mon, 21 Feb 2011 - 19:27) *
Jednak największym pojemnościowo silnikiem grupy VW jest 3,6 fsi V6 - czyli dość krótki i zwarty. Montowany w Q7 jest całkiem niezłą alternatywą dla VR6, a do tego sporo wyższa pojemność. Więc po cóż tu się szarpać z VR6 3,2 z R32?
Problemem jego jest dość duża pojemność z jednego cylindra. A jak to ma się do turbo ? Cena zakupu takiego motorku to coś około 10000zł. Ciekawi mnie to , czy gra jest warta świeczki. Co o tym sądzicie?
Macie jakieś swoje zdanie na ten temat?


poczytaj to, o R36 1000HP z Danii:

http://forums.vwvortex.com/showthread.php?...bigturbo-build..

nie wiem co ma pojemność jednego cylindra ?

problemem moze być mniejsze rozwarcie cylindrów (bliżej tuleje cylindrów), duży skok tłoka itd itp

z tym problemem wału to IMO jakiś urban legend... pokażcie mi silnik VAG gdzie się wał rozpada po zwiększeniu mocy o 100% ? tym bardziej w VR6 10,5 gdzie silnik przypomina idealnie wyważone R6

jak to alternatywa do VR6 skoro R36 to tez VR6 ? smile.gif V6 to nazwa handlowa i wszytskie VRy od około 2000 roku w golfach IV, audi A3, TT, touaregu, phaetonie, audi Q7 nazywają się V6, wszytskie sa podobnie zwarte i blok ma około 43,5 cm

moim zdaniem najfajniejszy moze być silnik R32 FSI - montowany wyłącznie w passatach - oznaczenie bodajże AXZ

tu masz artykuł z blogsilinka oraz SSP, zresztą tenmat R36 był juz wielokrotnie omawiany:

http://blogsilnika.blogspot.com/2009/02/ni...-go-maluja.html

http://sandbox.enjoybeing.net/veedub/vw_vr6_self_study.pdf


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Tue, 22 Feb 2011 - 10:24
Post #10


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(cowboy @ Tue, 22 Feb 2011 - 08:37) *
nie wiem co ma pojemność jednego cylindra ?


to, że nie lubi wysokich obrotów - silniki które kręcą się bardzo wysoko nie przekraczają 500 cc / cylinder


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Tue, 22 Feb 2011 - 11:04
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(rennen @ Tue, 22 Feb 2011 - 10:24) *
to, że nie lubi wysokich obrotów - silniki które kręcą się bardzo wysoko nie przekraczają 500 cc / cylinder


Też do końca tak nie jest ...liczy się wykorbienie wału ,masa ukladu tłoko-korbowego .


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Tue, 22 Feb 2011 - 11:10
Post #12


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT(kiwi @ Tue, 22 Feb 2011 - 11:04) *
Też do końca tak nie jest ...liczy się wykorbienie wału ,masa ukladu tłoko-korbowego .


Twoja teoria może i jest ciekawa ale w praktyce jest tak jak mówię wink.gif - oczywiście nie każde 4 cylindrowe 2.0 kręci się tak samo dobrze, ale nic z dużymi cylindrami nie pokręci do 8k czy wyżej - spójrz na porsche turbo i R35 GTRy gdzie ludzie wydają nieraz wywortkę pieniędzy na tuning silnika, rzadko kiedy kręcą nawet do 8000 i nie dobiją do 9000 czy 9500 rpm nigdy


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 22 Feb 2011 - 11:47
Post #13


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(rennen @ Tue, 22 Feb 2011 - 10:24) *
to, że nie lubi wysokich obrotów - silniki które kręcą się bardzo wysoko nie przekraczają 500 cc / cylinder


no tak ale to duże uproszczenie lepiej chyba posługiwac się wykorbieniem wału lub skokiem tłoka
sama pojemność nie zawsze jest precyzyjna bo moze być duża średnica tłoka, w przypadku R36 skok to 96,4 czyli średnia predkość tłoka 25ms wychodzi przy niecałych 7800 rpm
dla porówniania stary VR6 2.8L ma pojemnośc cylindra 465cc i 25ms ma przy 8300 a nowy R32 FSI ma pojemnosci cylindra 528cc i mozna go podobnie zakręcić - bo mają podobne wykorbienie
oczywiście podałem tylko średnią predkość ale trzeba by uwzględnić masę tłoków, przyspieszenie tłoka RTS ratio - zdaje sie że długość korbowodu ma wpływ na przyspieszenie tłoka..
no ale to juz trzeba sobie policzyć smile.gif skoro projekt ma być światowy..

generalnie silniki FSI mają lepsze głowice od VRów starych, wystarczy spojrzeć na porównanie głowic R32 i R32/36 FSI


moim zdaniem na zaturbienie VRa FSI trzeba liczyć dużo kasy bo za bardzo gratów do tego nie ma... w sumie jeszcze kwestia jak ma być moc docelowa ? bo od tego trzeba zacząć
swiatowa ma być moc osiagnieta czy swiatowy znaczy sie silnik którego jeszcze nikt nie zaturbił smile.gif
jesli to drugie to brać w12 z audi A8 z suchą miska olejową - bedzie latac po zakrętach


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kiwi
post Tue, 22 Feb 2011 - 12:05
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Sun, 25 October 2009
Skąd: Łódź





CYTAT(rennen @ Tue, 22 Feb 2011 - 11:10) *
Twoja teoria może i jest ciekawa ale w praktyce jest tak jak mówię wink.gif - oczywiście nie każde 4 cylindrowe 2.0 kręci się tak samo dobrze, ale nic z dużymi cylindrami nie pokręci do 8k czy wyżej - spójrz na porsche turbo i R35 GTRy gdzie ludzie wydają nieraz wywortkę pieniędzy na tuning silnika, rzadko kiedy kręcą nawet do 8000 i nie dobiją do 9000 czy 9500 rpm nigdy


Nie jest ciekawa...po prostu tak jest .. wink.gif


--------------------
quattro
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 07:29