![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 11 September 2010 Skąd: słupno ![]() |
Wcześniejsza dyskusja dotyczyła obecności turbiny w silnikach W8, V8 i W12 , a także VR6.
Tam też padało dużo stwierdzeń , trochę faktów, wiele za i przeciw. Ogólnie sprawa otwarta i ścieżka nie do końca sprawdzona jeżeli chodzi o W8 i W12 w Polsce. Jeśli chodzi o V8 to jednak duży silnik i z turbinami jego waga będzie dość pokażna co czyni go zbyt mało przydatnym w sporcie. Pozostaje jednak VR6 , który jest już dość dobrze rozpracowany i w połączeniu z turbo uzyskuje całkiem niezłe parametry. Jednak największym pojemnościowo silnikiem grupy VW jest 3,6 fsi V6 - czyli dość krótki i zwarty. Montowany w Q7 jest całkiem niezłą alternatywą dla VR6, a do tego sporo wyższa pojemność. Więc po cóż tu się szarpać z VR6 3,2 z R32? Problemem jego jest dość duża pojemność z jednego cylindra. A jak to ma się do turbo ? Cena zakupu takiego motorku to coś około 10000zł. Ciekawi mnie to , czy gra jest warta świeczki. Co o tym sądzicie? Macie jakieś swoje zdanie na ten temat? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Temat ciekawy - silnik siedzi też w skodzie superb, można zrobić konkurencje dla audi RS6 za 1/3 ceny
![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Myślę, że słowoklucz w tym wypadku to FSI które nie ułatwia uturbienia takiego wynalazku....
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 ![]() |
Gdzieś kiedyś czytałem że w tym silniku są jakieś problemy z wałem przy większych mocach. Do golfów dwójek w pl wsadzają te silniki jako wolnossące.
-------------------- 10.9ET 210km/h Zegrze Pomorskie 2010r. Golf ProTurbo AWD Street<
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 ![]() |
Myślę, że słowoklucz w tym wypadku to FSI które nie ułatwia uturbienia takiego wynalazku.... Trzeba było by przerabiać na zwykły wtrysk tylko ciekawe czy gra jest warta świeczki. -------------------- 10.9ET 210km/h Zegrze Pomorskie 2010r. Golf ProTurbo AWD Street<
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Knopers...z tą wagą V8 bym się tak nie rozpędzał ..bo V8 na łańcuchu waży 195KG ,a stare VR6 12v 2,8 -174kg..podejrzewam że już starsze VR6 24v zbliżą się wagą do V8 ...a FSI pewnie je przewyższa . VR6 ma tą zaletę że odstępy między czopami głównymi są nie wielkie,a sam wał podparty jest aż w 7 punktach .
P.S Przemek zdecydowałeś się co pakujesz już do A4 którą będzie jeździła żona po przesiadce z g40?? Czy lepiej kupić gotowca czyli s2 avant ?? -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 11 September 2010 Skąd: słupno ![]() |
Gotowiec -to pójście na łatwiznę. Nie wiem Kiwi , ale ten VR6 najbardziej pasuje pod turbo. Staje się jednak zbyt popularny. A od dużej pojemności lepsza jest zawsze jeszcze większa pojemność. Mam chęci na jakiś naprawdę konkretny projekt, poza moimi niedokończonym. Ale musi być na skalę światową
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
No to jak ma być na skalę światową, to R36 turbo odpada - trochę tego już jeździ. Generalnie ludzie przerabiają to na klasyczny wtrysk, ale jednak R36...
-------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Jednak największym pojemnościowo silnikiem grupy VW jest 3,6 fsi V6 - czyli dość krótki i zwarty. Montowany w Q7 jest całkiem niezłą alternatywą dla VR6, a do tego sporo wyższa pojemność. Więc po cóż tu się szarpać z VR6 3,2 z R32? Problemem jego jest dość duża pojemność z jednego cylindra. A jak to ma się do turbo ? Cena zakupu takiego motorku to coś około 10000zł. Ciekawi mnie to , czy gra jest warta świeczki. Co o tym sądzicie? Macie jakieś swoje zdanie na ten temat? poczytaj to, o R36 1000HP z Danii: http://forums.vwvortex.com/showthread.php?...bigturbo-build.. nie wiem co ma pojemność jednego cylindra ? problemem moze być mniejsze rozwarcie cylindrów (bliżej tuleje cylindrów), duży skok tłoka itd itp z tym problemem wału to IMO jakiś urban legend... pokażcie mi silnik VAG gdzie się wał rozpada po zwiększeniu mocy o 100% ? tym bardziej w VR6 10,5 gdzie silnik przypomina idealnie wyważone R6 jak to alternatywa do VR6 skoro R36 to tez VR6 ? ![]() moim zdaniem najfajniejszy moze być silnik R32 FSI - montowany wyłącznie w passatach - oznaczenie bodajże AXZ tu masz artykuł z blogsilinka oraz SSP, zresztą tenmat R36 był juz wielokrotnie omawiany: http://blogsilnika.blogspot.com/2009/02/ni...-go-maluja.html http://sandbox.enjoybeing.net/veedub/vw_vr6_self_study.pdf -------------------- |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
nie wiem co ma pojemność jednego cylindra ? to, że nie lubi wysokich obrotów - silniki które kręcą się bardzo wysoko nie przekraczają 500 cc / cylinder -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
to, że nie lubi wysokich obrotów - silniki które kręcą się bardzo wysoko nie przekraczają 500 cc / cylinder Też do końca tak nie jest ...liczy się wykorbienie wału ,masa ukladu tłoko-korbowego . -------------------- quattro
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
Też do końca tak nie jest ...liczy się wykorbienie wału ,masa ukladu tłoko-korbowego . Twoja teoria może i jest ciekawa ale w praktyce jest tak jak mówię ![]() -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
to, że nie lubi wysokich obrotów - silniki które kręcą się bardzo wysoko nie przekraczają 500 cc / cylinder no tak ale to duże uproszczenie lepiej chyba posługiwac się wykorbieniem wału lub skokiem tłoka sama pojemność nie zawsze jest precyzyjna bo moze być duża średnica tłoka, w przypadku R36 skok to 96,4 czyli średnia predkość tłoka 25ms wychodzi przy niecałych 7800 rpm dla porówniania stary VR6 2.8L ma pojemnośc cylindra 465cc i 25ms ma przy 8300 a nowy R32 FSI ma pojemnosci cylindra 528cc i mozna go podobnie zakręcić - bo mają podobne wykorbienie oczywiście podałem tylko średnią predkość ale trzeba by uwzględnić masę tłoków, przyspieszenie tłoka RTS ratio - zdaje sie że długość korbowodu ma wpływ na przyspieszenie tłoka.. no ale to juz trzeba sobie policzyć ![]() generalnie silniki FSI mają lepsze głowice od VRów starych, wystarczy spojrzeć na porównanie głowic R32 i R32/36 FSI ![]() moim zdaniem na zaturbienie VRa FSI trzeba liczyć dużo kasy bo za bardzo gratów do tego nie ma... w sumie jeszcze kwestia jak ma być moc docelowa ? bo od tego trzeba zacząć swiatowa ma być moc osiagnieta czy swiatowy znaczy sie silnik którego jeszcze nikt nie zaturbił ![]() jesli to drugie to brać w12 z audi A8 z suchą miska olejową - bedzie latac po zakrętach -------------------- |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 25 October 2009 Skąd: Łódź ![]() |
Twoja teoria może i jest ciekawa ale w praktyce jest tak jak mówię ![]() Nie jest ciekawa...po prostu tak jest .. ![]() -------------------- quattro
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 07:29 |