Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> 535d 272KM - jak to jest z tymi klapkami ?, Wywalać czy kupić nowy kolektor ?
VIP
post Tue, 08 Nov 2011 - 12:53
Post #1


Super User
Dołączył: Tue, 20 February 2007
Skąd: Warszawa





Witam, z racji iż stałem się posiadaczem 535d chciałbym uchronić się przed jakąkolwiek awarią i zastanawiam się co zrobić z klapkami z kolektorze ssącym ?

Czytałem na ten temat sporo, dużo ludzi wywala je w 3.0d 204/218 jak i w 2.0d i nie ma różnicy tylko gdzieś znalazłem informacje, że o ile w manualu nie sprawia to żadnych kłopotów o tyle w automacie podobno się ich nie wywala ? Nie wiem ile w tym prawdy dlatego proszę o opinie.

Pozdrawiam


--------------------
0-100 - 2.8
100-200 - 6.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 08 Nov 2011 - 12:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kowalski
post Tue, 08 Nov 2011 - 15:58
Post #2


Frequent User
Dołączył: Fri, 21 October 2011





Nie ma żadnej różnicy czy manual czy automat. W starszych wersjach 3.0d z automatyczną skrzynią, klapek nie było seryjnie. Te klapki to tzw klapki wirowe i mają jedynie związek ze spełnianiem norm szkodliwości spalin.

Wywalaj śmiało. Wszyscy świadomi użytkownicy BMW wywalają te klapki, niezależnie czy automat, czy manual. Ewentualnie możesz zawsze kupić nowy kolektor rolleyes.gif

Jak byś potrzebował rady jak najsensowniej zaślepić te otworki po klapkach, żeby to elegancko wyglądało, to daj znać. I jeszcze jedna rzecz. Ja na twoim miejscu koniecznie wymieniłbym wszystkie uszczelki między kolektorem a głowicą. Niektórzy tego nie robią i uważają że nic im nie cieknie, ale wydaje mi się że w 535d ten numer nie przejdzie. Ten silnik trochę dmucha, więc nie warto na tym oszczędzać. Jakby coś, to pewien pan znany na forach bmw ma sklep z częściami i ma te uszczelki w bardzo przyzwoitych cenach wink.gif

Pozdrawiam.

EDIT: Jak już masz kolektor zdjęty, sprawdź wszystkie świece żarowe. Idzie zima, więc szkoda silnika. cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VIP
post Tue, 08 Nov 2011 - 16:38
Post #3


Super User
Dołączył: Tue, 20 February 2007
Skąd: Warszawa





Powiem szczerze, że jak już to chyba wzorowałbym się na tym opisie diy - > http://forums.5series.net/topic/70452-remo...-diesel-engine/

Odnośnie uszczelek to rozumiem, że chodzi o te nr 2 -> https://www.bmwautoparts.pl/pl/katalog/czes...terowana-podcin ?
Cena 20zł to za jedną sztukę czy komplet tongue.gif ?


--------------------
0-100 - 2.8
100-200 - 6.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Tue, 08 Nov 2011 - 17:02
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





jaka średnice zaślepek potrzebuje zeby zakorkować miejsce po klapkach w e70 3.0D?


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kowalski
post Tue, 08 Nov 2011 - 17:13
Post #5


Frequent User
Dołączył: Fri, 21 October 2011





Do zatkania potrzebna jest śruba z gwintem 6. Ja to robię śrubami na klucz imbusowy. Wcześniej gwintuję otwór, na śrubę zakładam oring 5x2 i delikatnie zapałką smaruję gwint śruby klejem. Jeżeli śruby są za długie, to wcześniej skracam wszystkie tak, żeby nie wystawały poza obrys tej wkładki plastikowej.

Jeżeli chodzi o uszczelki, to należy wymienić numery 2 i 3 z powyższego linka. Cena na tamtej stronie to oczywiście za sztukę, dlatego polecam popytać w częscidobmw. Tam Pan Maciek ma dobre ceny na te gumki. Jeszcze można przy okazji wymienić uszczelkę pod zaworem EGR.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VIP
post Tue, 08 Nov 2011 - 17:14
Post #6


Super User
Dołączył: Tue, 20 February 2007
Skąd: Warszawa





Yyy z tego co widać po zdjęciach to poprostu wkręca się śrubki na klej i nic więcej.
Edit: wyprzedziłeś mnie tongue.gif


--------------------
0-100 - 2.8
100-200 - 6.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kowalski
post Tue, 08 Nov 2011 - 17:21
Post #7


Frequent User
Dołączył: Fri, 21 October 2011





Zaczekaj chwilę. Zaraz wrzucę fotki obrazujące co mam na myśli.

EDIT: Tak to mniej więcej wygląda:





Oczywiście oring można sobie podarować i wkleić całość na obfitą ilość kleju. Mi akurat bardziej takie rozwiązanie odpowiada.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Tue, 08 Nov 2011 - 17:55
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





chce wyrzucic caly system klapek i wstawic ladne zaslepki, a nie wkrecac srubki
są chyba 3 srednice tych klapek i pytanie jest jaka jest srednica w 3.0D e70 (chodzi o średnice w miejscu gdzie siedzi oring)

http://www.ebay.co.uk/itm/33mm-BMW-Swirl-F...97#ht_988wt_932

o takie cos
wychodzi ze maja chyba 33mm. sa jeszcze 22mm ale to chyba w 2.0D


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kowalski
post Tue, 08 Nov 2011 - 20:46
Post #9


Frequent User
Dołączył: Fri, 21 October 2011





Zdaje się, że wszystko od common rail 2 wzwyż miało klapki 33mm, ale na 100% pewny nie jestem.

EDIT: Jeszcze można zrobić samemu coś w rodzaju zaślepki. Trzeba nagwintować ten otwór w obudowie klapki, wkręcić w niego śrubkę na klej, a potem resztę tego plastiku, który wchodzi w kolektor po prostu uciąć ładnie i równo stołową piłą do metalu. Uszczelki można także wymienić na nowe. Efekt końcowy jest porównywalny z zaślepką z ebaya.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Tue, 08 Nov 2011 - 21:35
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





Jaka jest zywotnosc tych kolektorów tzn przy jakim przebiegu powinno się go wymienić?


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kowalski
post Tue, 08 Nov 2011 - 21:49
Post #11


Frequent User
Dołączył: Fri, 21 October 2011





Nie ma reguły. Niektórzy wymieniają przy 200 tys inni przy 300, jeszcze inni myślą że przy 200 a w rzeczywistości robią to przy 400 biggrin.gif , a są i tacy co wcale nie wymieniają i mają te gdzieś, i też jeżdżą.

Z tego co pamiętam, to po 2004 BMW poprawiło te kolektory i klapki nie powinny już sprawiać problemów, ale ludzie i tak je wywalają, bo podobno i te poprawione też potrafią mieć luzy. Ja się dziwię, że tak poważna marka jaką jest BMW nie może zrobić tych klapek z jednego odlewu jakiegoś aluminium dla świętego spokoju swoich klientów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Performante
post Tue, 08 Nov 2011 - 22:14
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Fri, 18 February 2005
Skąd: Południe





Ja dla ciekawostki powiem, ze przy REALNYM przebiegu 130kkm w e65 730d wpadla klapka do 5 cylindra i troszkę narozrabiała.


--------------------
911 992 4S
M5 F90 800KM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Wed, 09 Nov 2011 - 10:07
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





nie strasz smile.gif


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cezar 6nf
post Wed, 09 Nov 2011 - 11:29
Post #14


User
Dołączył: Fri, 15 August 2008





Ja powiem tylko tyle ze nie polecam usuwania klapek w aucie ktore ma wydech typu przelot bez KAT itp. Usunalem kiedys te klapki u siebie w E46 330d i myslalem sie udusze jak auto stalo odpalone gdzies w garazu czy warsztacie. Na swiatlach jak stalem to tez bylo mocno czuc spaliny. Po zalozeniu nowego kolektora z klapkami naprawde byla duzo roznica.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
VIP
post Wed, 09 Nov 2011 - 11:50
Post #15


Super User
Dołączył: Tue, 20 February 2007
Skąd: Warszawa





Ja akurat jak na razie mam seryjny wydech ( choć nie ukrywam, że chciałbym go zmienić za jakiś czas smile.gif ) więc myślę, że jakoś by mi to nie przeszkadzało, a nowy kolektor to pewnie ok 1500 - 2000 pln .


--------------------
0-100 - 2.8
100-200 - 6.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kowalski
post Wed, 09 Nov 2011 - 16:07
Post #16


Frequent User
Dołączył: Fri, 21 October 2011





CYTAT(Cezar 6nf @ Wed, 09 Nov 2011 - 11:29) *
Ja powiem tylko tyle ze nie polecam usuwania klapek w aucie ktore ma wydech typu przelot bez KAT itp. Usunalem kiedys te klapki u siebie w E46 330d i myslalem sie udusze jak auto stalo odpalone gdzies w garazu czy warsztacie. Na swiatlach jak stalem to tez bylo mocno czuc spaliny. Po zalozeniu nowego kolektora z klapkami naprawde byla duzo roznica.


Jeżeli masz przelot bez katalizatorów, to naturalną rzeczą jest, że spaliny same w sobie śmierdzą bardziej niż przy wydechu z katalizatorem. Niemniej nie to było przyczyną smrodu, a raczej złe uszczelnienie otworów po klapkach, przez co do komory silnika dostawało się powietrze ze spalinami z egru, a dalej już przez klimatyzację do środka. Wydech w tym wypadku nie ma znaczenia.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cezar 6nf
post Wed, 09 Nov 2011 - 16:35
Post #17


User
Dołączył: Fri, 15 August 2008





Najbardziej smierdzialo na zewnatrz a nie w aucie ale nie o to tu chodzi. Wazne ze klapki mozna spokojnie wywalac.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Igloo
post Wed, 09 Nov 2011 - 18:48
Post #18


Super User
Dołączył: Sun, 17 April 2005
Skąd: Trójmiasto





A jaki problem co 100tys po prostu wstawiac nowy kolektor za 1500zl ?? Jak dla mnie bez sensu ta cala zabawa.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kowalski
post Wed, 09 Nov 2011 - 20:13
Post #19


Frequent User
Dołączył: Fri, 21 October 2011





Mówisz poważnie? Ja wole wadę fabryczną poprawić niż jeździć z czymś, co jest oczywistym partactwem ze strony BMW.
Zobacz sobie jak wyglądają klapy wirowe z kolektorów mazdy i porównaj z tymi z bmw. Tam masz sam metal i to jest porządne rozwiązanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kamosor
post Thu, 10 Nov 2011 - 14:29
Post #20


User
Dołączył: Wed, 24 June 2009
Skąd: Poznań





Igloo- sory ale Twój post to sygnał do BMW że wszystko jest o'k.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 04 September 2025 - 21:00