![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Super User Dołączył: Tue, 20 February 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Witam, z racji iż stałem się posiadaczem 535d chciałbym uchronić się przed jakąkolwiek awarią i zastanawiam się co zrobić z klapkami z kolektorze ssącym ?
Czytałem na ten temat sporo, dużo ludzi wywala je w 3.0d 204/218 jak i w 2.0d i nie ma różnicy tylko gdzieś znalazłem informacje, że o ile w manualu nie sprawia to żadnych kłopotów o tyle w automacie podobno się ich nie wywala ? Nie wiem ile w tym prawdy dlatego proszę o opinie. Pozdrawiam -------------------- 0-100 - 2.8
100-200 - 6.0 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 21 October 2011 ![]() |
Nie ma żadnej różnicy czy manual czy automat. W starszych wersjach 3.0d z automatyczną skrzynią, klapek nie było seryjnie. Te klapki to tzw klapki wirowe i mają jedynie związek ze spełnianiem norm szkodliwości spalin.
Wywalaj śmiało. Wszyscy świadomi użytkownicy BMW wywalają te klapki, niezależnie czy automat, czy manual. Ewentualnie możesz zawsze kupić nowy kolektor ![]() Jak byś potrzebował rady jak najsensowniej zaślepić te otworki po klapkach, żeby to elegancko wyglądało, to daj znać. I jeszcze jedna rzecz. Ja na twoim miejscu koniecznie wymieniłbym wszystkie uszczelki między kolektorem a głowicą. Niektórzy tego nie robią i uważają że nic im nie cieknie, ale wydaje mi się że w 535d ten numer nie przejdzie. Ten silnik trochę dmucha, więc nie warto na tym oszczędzać. Jakby coś, to pewien pan znany na forach bmw ma sklep z częściami i ma te uszczelki w bardzo przyzwoitych cenach ![]() Pozdrawiam. EDIT: Jak już masz kolektor zdjęty, sprawdź wszystkie świece żarowe. Idzie zima, więc szkoda silnika. ![]() |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Super User Dołączył: Tue, 20 February 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Powiem szczerze, że jak już to chyba wzorowałbym się na tym opisie diy - > http://forums.5series.net/topic/70452-remo...-diesel-engine/
Odnośnie uszczelek to rozumiem, że chodzi o te nr 2 -> https://www.bmwautoparts.pl/pl/katalog/czes...terowana-podcin ? Cena 20zł to za jedną sztukę czy komplet ![]() -------------------- 0-100 - 2.8
100-200 - 6.0 |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 07 December 2002 Skąd: w-wa ![]() |
jaka średnice zaślepek potrzebuje zeby zakorkować miejsce po klapkach w e70 3.0D?
-------------------- Fiat 126p, stan bardzo dobry
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 21 October 2011 ![]() |
Do zatkania potrzebna jest śruba z gwintem 6. Ja to robię śrubami na klucz imbusowy. Wcześniej gwintuję otwór, na śrubę zakładam oring 5x2 i delikatnie zapałką smaruję gwint śruby klejem. Jeżeli śruby są za długie, to wcześniej skracam wszystkie tak, żeby nie wystawały poza obrys tej wkładki plastikowej.
Jeżeli chodzi o uszczelki, to należy wymienić numery 2 i 3 z powyższego linka. Cena na tamtej stronie to oczywiście za sztukę, dlatego polecam popytać w częscidobmw. Tam Pan Maciek ma dobre ceny na te gumki. Jeszcze można przy okazji wymienić uszczelkę pod zaworem EGR. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Tue, 20 February 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Yyy z tego co widać po zdjęciach to poprostu wkręca się śrubki na klej i nic więcej.
Edit: wyprzedziłeś mnie ![]() -------------------- 0-100 - 2.8
100-200 - 6.0 |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 21 October 2011 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 07 December 2002 Skąd: w-wa ![]() |
chce wyrzucic caly system klapek i wstawic ladne zaslepki, a nie wkrecac srubki
są chyba 3 srednice tych klapek i pytanie jest jaka jest srednica w 3.0D e70 (chodzi o średnice w miejscu gdzie siedzi oring) http://www.ebay.co.uk/itm/33mm-BMW-Swirl-F...97#ht_988wt_932 o takie cos wychodzi ze maja chyba 33mm. sa jeszcze 22mm ale to chyba w 2.0D -------------------- Fiat 126p, stan bardzo dobry
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 21 October 2011 ![]() |
Zdaje się, że wszystko od common rail 2 wzwyż miało klapki 33mm, ale na 100% pewny nie jestem.
EDIT: Jeszcze można zrobić samemu coś w rodzaju zaślepki. Trzeba nagwintować ten otwór w obudowie klapki, wkręcić w niego śrubkę na klej, a potem resztę tego plastiku, który wchodzi w kolektor po prostu uciąć ładnie i równo stołową piłą do metalu. Uszczelki można także wymienić na nowe. Efekt końcowy jest porównywalny z zaślepką z ebaya. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Jaka jest zywotnosc tych kolektorów tzn przy jakim przebiegu powinno się go wymienić?
-------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 21 October 2011 ![]() |
Nie ma reguły. Niektórzy wymieniają przy 200 tys inni przy 300, jeszcze inni myślą że przy 200 a w rzeczywistości robią to przy 400
![]() Z tego co pamiętam, to po 2004 BMW poprawiło te kolektory i klapki nie powinny już sprawiać problemów, ale ludzie i tak je wywalają, bo podobno i te poprawione też potrafią mieć luzy. Ja się dziwię, że tak poważna marka jaką jest BMW nie może zrobić tych klapek z jednego odlewu jakiegoś aluminium dla świętego spokoju swoich klientów. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 18 February 2005 Skąd: Południe ![]() |
Ja dla ciekawostki powiem, ze przy REALNYM przebiegu 130kkm w e65 730d wpadla klapka do 5 cylindra i troszkę narozrabiała.
-------------------- 911 992 4S
M5 F90 800KM |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 07 December 2002 Skąd: w-wa ![]() |
nie strasz
![]() -------------------- Fiat 126p, stan bardzo dobry
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
User Dołączył: Fri, 15 August 2008 ![]() |
Ja powiem tylko tyle ze nie polecam usuwania klapek w aucie ktore ma wydech typu przelot bez KAT itp. Usunalem kiedys te klapki u siebie w E46 330d i myslalem sie udusze jak auto stalo odpalone gdzies w garazu czy warsztacie. Na swiatlach jak stalem to tez bylo mocno czuc spaliny. Po zalozeniu nowego kolektora z klapkami naprawde byla duzo roznica.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Super User Dołączył: Tue, 20 February 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja akurat jak na razie mam seryjny wydech ( choć nie ukrywam, że chciałbym go zmienić za jakiś czas
![]() -------------------- 0-100 - 2.8
100-200 - 6.0 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 21 October 2011 ![]() |
Ja powiem tylko tyle ze nie polecam usuwania klapek w aucie ktore ma wydech typu przelot bez KAT itp. Usunalem kiedys te klapki u siebie w E46 330d i myslalem sie udusze jak auto stalo odpalone gdzies w garazu czy warsztacie. Na swiatlach jak stalem to tez bylo mocno czuc spaliny. Po zalozeniu nowego kolektora z klapkami naprawde byla duzo roznica. Jeżeli masz przelot bez katalizatorów, to naturalną rzeczą jest, że spaliny same w sobie śmierdzą bardziej niż przy wydechu z katalizatorem. Niemniej nie to było przyczyną smrodu, a raczej złe uszczelnienie otworów po klapkach, przez co do komory silnika dostawało się powietrze ze spalinami z egru, a dalej już przez klimatyzację do środka. Wydech w tym wypadku nie ma znaczenia. |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Fri, 15 August 2008 ![]() |
Najbardziej smierdzialo na zewnatrz a nie w aucie ale nie o to tu chodzi. Wazne ze klapki mozna spokojnie wywalac.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 17 April 2005 Skąd: Trójmiasto ![]() |
A jaki problem co 100tys po prostu wstawiac nowy kolektor za 1500zl ?? Jak dla mnie bez sensu ta cala zabawa.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 21 October 2011 ![]() |
Mówisz poważnie? Ja wole wadę fabryczną poprawić niż jeździć z czymś, co jest oczywistym partactwem ze strony BMW.
Zobacz sobie jak wyglądają klapy wirowe z kolektorów mazdy i porównaj z tymi z bmw. Tam masz sam metal i to jest porządne rozwiązanie. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 24 June 2009 Skąd: Poznań ![]() |
Igloo- sory ale Twój post to sygnał do BMW że wszystko jest o'k.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 04 September 2025 - 21:00 |