Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> 4E-FTE czy 4EFE Turbo
Magic Wand
post Sat, 24 Nov 2012 - 14:58
Post #1


Rookie
Dołączył: Sat, 24 November 2012
Skąd: Wawa





Hello wszystkim.
Korzystając z okazji że to mój pierwszy post na tym zacnym forum chciałem się przywitać. Ale skierowała mnie tu konkretna kwestia. Jeżdżę Corollą E10 z 4EFE i poszukuję info. o tym co w temacie czyli 4E-FTE i 4EFE TURBO. Wiem że użytkownicy "Starlet gt" i "AutoR" zajmowali się tą kwestią ale nie znalazłem tego ,czego szukałem-czyli szczegółów tj. ewentualne koszty swapa, potrzebne graty, wrażenia itd. W związku z tym pada pytanie: Czy znacie moze kogoś kto mogłby opisac, albo napisać na pw coś wiecej o tym silniku? Widziałem gdzieś że ktoś uturbiał bodajże w "TOMSON motosrport" 4EFE ale nie pamietam dokładnie. Także bede wdzieczny za odp.

Pozdro.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 24 Nov 2012 - 14:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mate96
post Sat, 24 Nov 2012 - 15:33
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sat, 10 June 2006
Skąd: Wawa





Kiedyś delikatnie się tym interesowałem i wg. mnie najlepiej kupić cały front cut ze stanzy z wiązką, skrzynią, heblami, kompem itd.


--------------------
Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć
Fabia II RS daily
Suzuki SV650S żeby mieć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Magic Wand
post Sat, 24 Nov 2012 - 16:35
Post #3


Rookie
Dołączył: Sat, 24 November 2012
Skąd: Wawa





CYTAT(mate96 @ Sat, 24 Nov 2012 - 15:33) *
Kiedyś delikatnie się tym interesowałem i wg. mnie najlepiej kupić cały front cut ze stanzy z wiązką, skrzynią, heblami, kompem itd.

Dzięki za odpowiedź Mate96

To znaczy już ogarnąłem tyle , wiązka, Ecu, skrzynia silnik pasują plug & play. a uturbianie EFE to wydatek niebotyczny. chodziło Ci o glanze?smile.gif
ALe czy ktoś mógłby wkleić linka albo lepiej opisać starlete albo corollę z gotowym EFTE? Albo czy ktoś w okolicach Wawy porusza się takim cudem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Sat, 24 Nov 2012 - 17:50
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





Idealny projekt do umoczenia paru złotych. Czyli corolla E10+font cut glanza+robota+detale=15-25k. Za tą kaskę można kupić już uturbione auto i cieszyć się jazdą a nie walczyć z projektem.

Piszę tak ponieważ o mały włos nie kupiłem Toyoty Glanza. Liczyłem lekką ręką z rejestracją i przekładką 20-25k a za tyle można kupić CZT lub Polo gti więc po co kombinować.
Na szczęście wybrałem innego angola.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Magic Wand
post Sat, 24 Nov 2012 - 19:15
Post #5


Rookie
Dołączył: Sat, 24 November 2012
Skąd: Wawa





Iedziu nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem ale...
Zdaję sobie sprawę że przekładka z Glanzy to spory wydatek ale zdarza się że ktoś ma do sprzedania taki komplet(silnik, skrzynia ,ecu,wiązka) za 3500-4000 k PLN. wiem kto by mi mógł nawet owy swap zrobić. Pozostaje kwestia "niespodzianek" przy Swapie, dlatego szukam kogoś, kto mógłby mi coś wiecej powiedzieć o takim projekcie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Sat, 24 Nov 2012 - 20:59
Post #6


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





Jeżeli myslisz że SWAP motorowni z glanzy do corolki e10 będzie tanszy od przekładki starlet RHD/glanzaLHD to grubo się mylisz. Dlatego przemysl sobie od początku temat chyba że masz dużo czasu i kasy oraz Twoje auto może dłuuugo postać.

Jak chcesz możesz podjechać do mojego kolegi z Wawy który robi różne SWAPy te "łatwe i tanie" oraz te trudne i drogie ale sądzę że jak usłyszysz o kosztach i płynących z tego zabiegu zaletach to załamiesz się.

P.S.

Jak się zdecydujesz to dostaniesz pierwsze zadanie czyli kupić ponad 15 letni uturbiony silnik który nie będzie do remontu, ze sprawna turbiną i sprzęgłem.
Po
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Magic Wand
post Sat, 24 Nov 2012 - 23:49
Post #7


Rookie
Dołączył: Sat, 24 November 2012
Skąd: Wawa





Kolega Scorpion z forum Corolli uturbiał EFE wyszło ok 12 tys-znalazłem:)
Ok. wiem że sprawa Swapa to nie tania impreza ale Niemce bardzo często wrzucają EFT-y głownie do rolek i opisane projekty łacznie z przeszczepem hamulców z Glanzy ogarniają w kwocie 2.5k Euro z robocizną.(co nie musi być prawdą) Ale dlatego założyłem ten wątek, żeby wypowiedział się ktoś, kto to robił-podał koszta niespodzianki itd.
Ale jak będziesz tak miły i wrzucisz na PW ten adres do kolesia od swapów z wawy to będę wdzięczny
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Magic Wand
post Sun, 25 Nov 2012 - 00:07
Post #8


Rookie
Dołączył: Sat, 24 November 2012
Skąd: Wawa





Iedziu wertuję od pewnego czasu głównie niemiecki fora (najwiecej danych) no i od niedawna polskie. I zawsze wszyscy decydowali sie na swapa a nie przekładkę. W polsce przykłąd koleżanki ''Starlet GT"
Zawsze są nieprzewidziane koszta ale to nadal plug & play wiec kusi ale dzieki za info
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Sun, 25 Nov 2012 - 15:55
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Zdecydowanie polecam Ci kupić angola i go przekładać do euro starlety włącznie z body. Swap nie jest trudny w przeciwieńspwie do uturbiania, które mija się z celem.


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Magic Wand
post Sun, 25 Nov 2012 - 20:19
Post #10


Rookie
Dołączył: Sat, 24 November 2012
Skąd: Wawa





Driftman-dzięki za posta
To ja już trochę wariuję. Iedziu mówi że taka operacja 15-25k. Z drugiej strony uturbienie z kuciem , kolektorem , kompem i wydechem zamyka się w kwocie 12.
Wtf? Prawda to z tymi dwudziestoma kawałkami za swap z glanzy?

Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Sun, 25 Nov 2012 - 21:03
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(Magic Wand @ Sun, 25 Nov 2012 - 20:19) *
Driftman-dzięki za posta
To ja już trochę wariuję. Iedziu mówi że taka operacja 15-25k. Z drugiej strony uturbienie z kuciem , kolektorem , kompem i wydechem zamyka się w kwocie 12.
WTF? Prawda to z tymi dwudziestoma kawałkami za swap z glanzy?

Pozdro


Przyjmij kilka opcji :

1) SWAP- kupujesz zestaw 4k jak w banku masz reanimację turbinki i sprzęgła 2k robota licz cienko 3k. Po zamontowaniu dojdą takie tematy jak oleje, płyny rozrząd, wydech 2k. Później musisz zastosować jakiś zawias z heblem 1-4k. Suma 12-15k jeżeli jakimś cudem turbo i sprzęgło będzie ok. to 10-12k ale jeżeli motorownia będzie do remontu to dojdzie około 2-3k. No i nie zapomnij że SWAP do auta wartego max 5k przy sprzedaży będzie oznaczać mega stratę.

2) Kupujesz glanze oraz starlet min. 10k + robota i detale 2-4k. Suma 14k mocno optymistycznie

3) Uturbienie E10ki- wspominasz o kuciu, kolektorku, kompie itp. Więc samo założenie turbo w 8k zmieścisz się (bez kucia) ale i tak dojdzie sprzęgło, zawias, hebel. Co do kucia to finansowa masakra w stosunku do całego projektu.

Opcje które Ci wymieniłem zakładają bardzo optymistyczne warianty, gdzie każdy handlarz jest uczciwy a każda kupiona część używana będzie zgodna z opisem. Więc jeżeli kochasz E10kę to kuj, uturbiaj, SWAPaj wink.gif a jeżeli zależy Ci na szybkim jeżdżeniu to kup sobie coś oryginalnego z turbo i będziesz miał sto razy więcej frajdy niż z wymyślania dziwnych połączeń. Więc dojście do 25k jak trochę mniej Ci się poszczęści i przy założeniu że ktoś będzie CI składał auto, stroił itp jest jak najbardziej możliwe.



Go to the top of the page
 
+Quote Post
sadam55
post Sun, 25 Nov 2012 - 22:15
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 March 2007





poszukaj info jak w tą bude wchodzi 2zz.
może to jest lepsza opcja bo wg mnie na gotowo da sie zmieścić w dyszce.a masz 190 koni i fajnie krecacy sie motor.minusem jest jego awaryjna głowica


--------------------
yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Magic Wand
post Mon, 26 Nov 2012 - 00:15
Post #13


Rookie
Dołączył: Sat, 24 November 2012
Skąd: Wawa





Iedziu-dzieki za kompleksową odpowiedź i za kontakt. Szczerze powiedziawszy rozważałem opcję 1 i 3. co do 1 opcji to zgadzam się niemal w zupełności z tym co napisałes. Z tym że oczywiście najpierw zrobiłbym wszystko poza silnikiem-podwozie,zawias itd. Biorę oczywiście pod uwagę szlif głowicy i inne sprawy przy zakupie 4E-FTE rozrząd, olej itd. Tuning i mody nigdy nie prznoszą zysku kasy-to wiem:)
Ale pozwolę niezgodzić się z pkt nr. 3. Nie wiem jakie jest Twoje doświadczenie w tej kwestii (bo moje niewielkie) ale już gadałem z ludźmi którzy dokładnie to robili to nie ma tragedii (kute, odprężające tłoki i korby)
W każdym razie dzieki za poświęcony czas
Nawiązalem za to kontakt z ludźmi którzy zajmują sie tym pro. także zobaczymy:)
Sadam55 głównie zależy mi na tym aby wszystko było P & P także 2zz odpada. Inne wiązka, ecu, łapy, nieprzewidziane koszty a 4EFTE po podkręceniu Boost contolera pociągnie 160-180KM na seryjnym ECU. Ale dzieki za pomysl.
Pozdro dla wszystkich
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Driftman
post Wed, 28 Nov 2012 - 01:02
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Mon, 29 January 2007
Skąd: Z Mercedesów i Hond





Z dwiema starletami miałem do czynienia, a jedną zbudowałem od zera jakbyś chciał coś wiedzieć to mogę Ci podać telefon na priva. Tak jak napisałem polecam przekładać mając dwa auta. Euro starlete w super stanie kupisz za 3=3.5k. To wspaniałe szybkie auto, nasza ważya 720 kg smile.gif oczywiście kompletne body, hebel, ciemne seryjne szyby, cała tapicerka itp.wszystko

dużo na ten temat może Ci powiedzieć user tego forum Autor
pozdro

tak idzie 190 koni ! smile.gif
http://www.youtube.com/watch?v=1Gp27FyDVW8...feature=related


--------------------
Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ?
Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny.
Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Magic Wand
post Wed, 28 Nov 2012 - 19:11
Post #15


Rookie
Dołączył: Sat, 24 November 2012
Skąd: Wawa





CYTAT(Driftman @ Wed, 28 Nov 2012 - 01:02) *
Z dwiema starletami miałem do czynienia, a jedną zbudowałem od zera jakbyś chciał coś wiedzieć to mogę Ci podać telefon na priva. Tak jak napisałem polecam przekładać mając dwa auta. Euro starlete w super stanie kupisz za 3=3.5k. To wspaniałe szybkie auto, nasza ważya 720 kg smile.gif oczywiście kompletne body, hebel, ciemne seryjne szyby, cała tapicerka itp.wszystko

dużo na ten temat może Ci powiedzieć user tego forum Autor
pozdro

tak idzie 190 koni ! smile.gif
http://www.youtube.com/watch?v=1Gp27FyDVW8...feature=related


Dzieki Driftman!
Nie wiem jakie jest twoje stanowisko w kwestii kosztów-ile razem do kupy by to kosztowało?Ale pogadalem trochę (i nadal będę) gadać z chlopakami z tego forum i nie tylko i w tym momencie posiadając info. od paru niezależnych modzących w Toyotach to dość spore koszty nawet jak za samego swapa. Chętnie wysłucham jeszcze jednego źródła. Także jak możesz, to pochwal się więdzą tu albo na pw. Ja będę bardzo wdzięczny.

Pozdro.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Magic Wand
post Wed, 28 Nov 2012 - 19:24
Post #16


Rookie
Dołączył: Sat, 24 November 2012
Skąd: Wawa





Dritman-To jeszcze raz ja.
Dziś jestem trochę nie wyspany-Chodziło mi o to że są różne teorie w kwestii kosztów. (I dalej...) Jak ty się na to zapatrujesz

Pozdo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dolar666
post Thu, 29 Nov 2012 - 18:51
Post #17


Frequent User
Dołączył: Wed, 20 October 2010
Skąd: Sandomierz / Lublin





Z tego co mnie się o uszy obiło to seryjne 4EFTE bez żadnych modów poza podciągnięciem boostu potrafi 190KM wypluć.

Odezwij się do prażyna z Sakura Motors w krakowie jak mnie pamięć nie myli miał kompletnego SWAP-a czyli silnik, skrzynia, wiązka i ECU w okolicach 3k PLN

Turbić 4efe ->szkoda czasu i pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Magic Wand
post Thu, 29 Nov 2012 - 23:47
Post #18


Rookie
Dołączył: Sat, 24 November 2012
Skąd: Wawa





CYTAT(dolar666 @ Thu, 29 Nov 2012 - 18:51) *
Z tego co mnie się o uszy obiło to seryjne 4EFTE bez żadnych modów poza podciągnięciem boostu potrafi 190KM wypluć.

Odezwij się do prażyna z Sakura Motors w krakowie jak mnie pamięć nie myli miał kompletnego SWAP-a czyli silnik, skrzynia, wiązka i ECU w okolicach 3k PLN

Turbić 4efe ->szkoda czasu i pieniędzy


Dzięki dolar666

Dobrze Ci się chyba obiło, bo mnie tak samo się wydaje w (kwestii mocy i boost controlera) smile.gif

A ten silnik to ruina?smile.gif pytam bo widziałem w jednej motorowni EFTE za mniej więcej taką kwote i wyglądał jakby ktoś poobrzucał go granatami. Tzn. liczę sie z tym że rozrzad, oleje płyny, turbo, IC bedą do wymiany ale tamten naprawdę wyglądal tragicznie

Gdzie znajdę tego Prażyna bo wpukuje w google sakura motors i nic konkretnego się nie pojawia?

Pozdro.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Fri, 30 Nov 2012 - 00:41
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(Magic Wand @ Thu, 29 Nov 2012 - 23:47) *
Gdzie znajdę tego Prażyna bo wpukuje w google sakura motors i nic konkretnego się nie pojawia?

Pozdro.


Forum celica-club poland




Go to the top of the page
 
+Quote Post
dolar666
post Fri, 30 Nov 2012 - 09:45
Post #20


Frequent User
Dołączył: Wed, 20 October 2010
Skąd: Sandomierz / Lublin





http://www.sakura-motors.net/
https://www.facebook.com/pages/Sakura-Motors/350939798326121

Co do stanu silnika to niewiele pomogę bo go nie widziałem, dzwoń i pytaj
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 09:11