![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 24 November 2012 Skąd: Wawa ![]() |
Hello wszystkim.
Korzystając z okazji że to mój pierwszy post na tym zacnym forum chciałem się przywitać. Ale skierowała mnie tu konkretna kwestia. Jeżdżę Corollą E10 z 4EFE i poszukuję info. o tym co w temacie czyli 4E-FTE i 4EFE TURBO. Wiem że użytkownicy "Starlet gt" i "AutoR" zajmowali się tą kwestią ale nie znalazłem tego ,czego szukałem-czyli szczegółów tj. ewentualne koszty swapa, potrzebne graty, wrażenia itd. W związku z tym pada pytanie: Czy znacie moze kogoś kto mogłby opisac, albo napisać na pw coś wiecej o tym silniku? Widziałem gdzieś że ktoś uturbiał bodajże w "TOMSON motosrport" 4EFE ale nie pamietam dokładnie. Także bede wdzieczny za odp. Pozdro. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Kiedyś delikatnie się tym interesowałem i wg. mnie najlepiej kupić cały front cut ze stanzy z wiązką, skrzynią, heblami, kompem itd.
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 24 November 2012 Skąd: Wawa ![]() |
Kiedyś delikatnie się tym interesowałem i wg. mnie najlepiej kupić cały front cut ze stanzy z wiązką, skrzynią, heblami, kompem itd. Dzięki za odpowiedź Mate96 To znaczy już ogarnąłem tyle , wiązka, Ecu, skrzynia silnik pasują plug & play. a uturbianie EFE to wydatek niebotyczny. chodziło Ci o glanze? ![]() ALe czy ktoś mógłby wkleić linka albo lepiej opisać starlete albo corollę z gotowym EFTE? Albo czy ktoś w okolicach Wawy porusza się takim cudem? |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Idealny projekt do umoczenia paru złotych. Czyli corolla E10+font cut glanza+robota+detale=15-25k. Za tą kaskę można kupić już uturbione auto i cieszyć się jazdą a nie walczyć z projektem.
Piszę tak ponieważ o mały włos nie kupiłem Toyoty Glanza. Liczyłem lekką ręką z rejestracją i przekładką 20-25k a za tyle można kupić CZT lub Polo gti więc po co kombinować. Na szczęście wybrałem innego angola. |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 24 November 2012 Skąd: Wawa ![]() |
Iedziu nie wiem czy dobrze Cię zrozumiałem ale...
Zdaję sobie sprawę że przekładka z Glanzy to spory wydatek ale zdarza się że ktoś ma do sprzedania taki komplet(silnik, skrzynia ,ecu,wiązka) za 3500-4000 k PLN. wiem kto by mi mógł nawet owy swap zrobić. Pozostaje kwestia "niespodzianek" przy Swapie, dlatego szukam kogoś, kto mógłby mi coś wiecej powiedzieć o takim projekcie |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Jeżeli myslisz że SWAP motorowni z glanzy do corolki e10 będzie tanszy od przekładki starlet RHD/glanzaLHD to grubo się mylisz. Dlatego przemysl sobie od początku temat chyba że masz dużo czasu i kasy oraz Twoje auto może dłuuugo postać.
Jak chcesz możesz podjechać do mojego kolegi z Wawy który robi różne SWAPy te "łatwe i tanie" oraz te trudne i drogie ale sądzę że jak usłyszysz o kosztach i płynących z tego zabiegu zaletach to załamiesz się. P.S. Jak się zdecydujesz to dostaniesz pierwsze zadanie czyli kupić ponad 15 letni uturbiony silnik który nie będzie do remontu, ze sprawna turbiną i sprzęgłem. Po |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 24 November 2012 Skąd: Wawa ![]() |
Kolega Scorpion z forum Corolli uturbiał EFE wyszło ok 12 tys-znalazłem:)
Ok. wiem że sprawa Swapa to nie tania impreza ale Niemce bardzo często wrzucają EFT-y głownie do rolek i opisane projekty łacznie z przeszczepem hamulców z Glanzy ogarniają w kwocie 2.5k Euro z robocizną.(co nie musi być prawdą) Ale dlatego założyłem ten wątek, żeby wypowiedział się ktoś, kto to robił-podał koszta niespodzianki itd. Ale jak będziesz tak miły i wrzucisz na PW ten adres do kolesia od swapów z wawy to będę wdzięczny |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 24 November 2012 Skąd: Wawa ![]() |
Iedziu wertuję od pewnego czasu głównie niemiecki fora (najwiecej danych) no i od niedawna polskie. I zawsze wszyscy decydowali sie na swapa a nie przekładkę. W polsce przykłąd koleżanki ''Starlet GT"
Zawsze są nieprzewidziane koszta ale to nadal plug & play wiec kusi ale dzieki za info |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Zdecydowanie polecam Ci kupić angola i go przekładać do euro starlety włącznie z body. Swap nie jest trudny w przeciwieńspwie do uturbiania, które mija się z celem.
-------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 24 November 2012 Skąd: Wawa ![]() |
Driftman-dzięki za posta
To ja już trochę wariuję. Iedziu mówi że taka operacja 15-25k. Z drugiej strony uturbienie z kuciem , kolektorem , kompem i wydechem zamyka się w kwocie 12. Wtf? Prawda to z tymi dwudziestoma kawałkami za swap z glanzy? Pozdro |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Driftman-dzięki za posta To ja już trochę wariuję. Iedziu mówi że taka operacja 15-25k. Z drugiej strony uturbienie z kuciem , kolektorem , kompem i wydechem zamyka się w kwocie 12. WTF? Prawda to z tymi dwudziestoma kawałkami za swap z glanzy? Pozdro Przyjmij kilka opcji : 1) SWAP- kupujesz zestaw 4k jak w banku masz reanimację turbinki i sprzęgła 2k robota licz cienko 3k. Po zamontowaniu dojdą takie tematy jak oleje, płyny rozrząd, wydech 2k. Później musisz zastosować jakiś zawias z heblem 1-4k. Suma 12-15k jeżeli jakimś cudem turbo i sprzęgło będzie ok. to 10-12k ale jeżeli motorownia będzie do remontu to dojdzie około 2-3k. No i nie zapomnij że SWAP do auta wartego max 5k przy sprzedaży będzie oznaczać mega stratę. 2) Kupujesz glanze oraz starlet min. 10k + robota i detale 2-4k. Suma 14k mocno optymistycznie 3) Uturbienie E10ki- wspominasz o kuciu, kolektorku, kompie itp. Więc samo założenie turbo w 8k zmieścisz się (bez kucia) ale i tak dojdzie sprzęgło, zawias, hebel. Co do kucia to finansowa masakra w stosunku do całego projektu. Opcje które Ci wymieniłem zakładają bardzo optymistyczne warianty, gdzie każdy handlarz jest uczciwy a każda kupiona część używana będzie zgodna z opisem. Więc jeżeli kochasz E10kę to kuj, uturbiaj, SWAPaj ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
poszukaj info jak w tą bude wchodzi 2zz.
może to jest lepsza opcja bo wg mnie na gotowo da sie zmieścić w dyszce.a masz 190 koni i fajnie krecacy sie motor.minusem jest jego awaryjna głowica -------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 24 November 2012 Skąd: Wawa ![]() |
Iedziu-dzieki za kompleksową odpowiedź i za kontakt. Szczerze powiedziawszy rozważałem opcję 1 i 3. co do 1 opcji to zgadzam się niemal w zupełności z tym co napisałes. Z tym że oczywiście najpierw zrobiłbym wszystko poza silnikiem-podwozie,zawias itd. Biorę oczywiście pod uwagę szlif głowicy i inne sprawy przy zakupie 4E-FTE rozrząd, olej itd. Tuning i mody nigdy nie prznoszą zysku kasy-to wiem:)
Ale pozwolę niezgodzić się z pkt nr. 3. Nie wiem jakie jest Twoje doświadczenie w tej kwestii (bo moje niewielkie) ale już gadałem z ludźmi którzy dokładnie to robili to nie ma tragedii (kute, odprężające tłoki i korby) W każdym razie dzieki za poświęcony czas Nawiązalem za to kontakt z ludźmi którzy zajmują sie tym pro. także zobaczymy:) Sadam55 głównie zależy mi na tym aby wszystko było P & P także 2zz odpada. Inne wiązka, ecu, łapy, nieprzewidziane koszty a 4EFTE po podkręceniu Boost contolera pociągnie 160-180KM na seryjnym ECU. Ale dzieki za pomysl. Pozdro dla wszystkich |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 29 January 2007 Skąd: Z Mercedesów i Hond ![]() |
Z dwiema starletami miałem do czynienia, a jedną zbudowałem od zera jakbyś chciał coś wiedzieć to mogę Ci podać telefon na priva. Tak jak napisałem polecam przekładać mając dwa auta. Euro starlete w super stanie kupisz za 3=3.5k. To wspaniałe szybkie auto, nasza ważya 720 kg
![]() dużo na ten temat może Ci powiedzieć user tego forum Autor pozdro tak idzie 190 koni ! ![]() http://www.youtube.com/watch?v=1Gp27FyDVW8...feature=related -------------------- Hondy i Mercedesy
Diagnozujesz czy zgadujesz ? Elektronika Diagnostyka i Serwis Mechaniczny. Współpraca z Monster Garaż-kompleksowe remonty silników. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 24 November 2012 Skąd: Wawa ![]() |
Z dwiema starletami miałem do czynienia, a jedną zbudowałem od zera jakbyś chciał coś wiedzieć to mogę Ci podać telefon na priva. Tak jak napisałem polecam przekładać mając dwa auta. Euro starlete w super stanie kupisz za 3=3.5k. To wspaniałe szybkie auto, nasza ważya 720 kg ![]() dużo na ten temat może Ci powiedzieć user tego forum Autor pozdro tak idzie 190 koni ! ![]() http://www.youtube.com/watch?v=1Gp27FyDVW8...feature=related Dzieki Driftman! Nie wiem jakie jest twoje stanowisko w kwestii kosztów-ile razem do kupy by to kosztowało?Ale pogadalem trochę (i nadal będę) gadać z chlopakami z tego forum i nie tylko i w tym momencie posiadając info. od paru niezależnych modzących w Toyotach to dość spore koszty nawet jak za samego swapa. Chętnie wysłucham jeszcze jednego źródła. Także jak możesz, to pochwal się więdzą tu albo na pw. Ja będę bardzo wdzięczny. Pozdro. |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 24 November 2012 Skąd: Wawa ![]() |
Dritman-To jeszcze raz ja.
Dziś jestem trochę nie wyspany-Chodziło mi o to że są różne teorie w kwestii kosztów. (I dalej...) Jak ty się na to zapatrujesz Pozdo |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 October 2010 Skąd: Sandomierz / Lublin ![]() |
Z tego co mnie się o uszy obiło to seryjne 4EFTE bez żadnych modów poza podciągnięciem boostu potrafi 190KM wypluć.
Odezwij się do prażyna z Sakura Motors w krakowie jak mnie pamięć nie myli miał kompletnego SWAP-a czyli silnik, skrzynia, wiązka i ECU w okolicach 3k PLN Turbić 4efe ->szkoda czasu i pieniędzy |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 24 November 2012 Skąd: Wawa ![]() |
Z tego co mnie się o uszy obiło to seryjne 4EFTE bez żadnych modów poza podciągnięciem boostu potrafi 190KM wypluć. Odezwij się do prażyna z Sakura Motors w krakowie jak mnie pamięć nie myli miał kompletnego SWAP-a czyli silnik, skrzynia, wiązka i ECU w okolicach 3k PLN Turbić 4efe ->szkoda czasu i pieniędzy Dzięki dolar666 Dobrze Ci się chyba obiło, bo mnie tak samo się wydaje w (kwestii mocy i boost controlera) ![]() A ten silnik to ruina? ![]() Gdzie znajdę tego Prażyna bo wpukuje w google sakura motors i nic konkretnego się nie pojawia? Pozdro. |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 20 October 2010 Skąd: Sandomierz / Lublin ![]() |
http://www.sakura-motors.net/
https://www.facebook.com/pages/Sakura-Motors/350939798326121 Co do stanu silnika to niewiele pomogę bo go nie widziałem, dzwoń i pytaj |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 09:11 |