Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> 3UZ FE - wytrzymałość, zalety i wady
wałek
post Sat, 10 Dec 2016 - 13:04
Post #1


Frequent User
Dołączył: Tue, 27 October 2009





Panowie, szukam opini na temat silnika 4.3 v8 3uz. Silnik ma jeździć w CrossCountry w spec N/A
Ma ktoś jakieś doświadczenie z tym silnikiem? Jak trwałość i wytrzymałość? Dostępność części?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 10 Dec 2016 - 13:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
malin90
post Mon, 12 Dec 2016 - 10:53
Post #2


User
Dołączył: Wed, 15 August 2012





mam ten silnik w gs430 do jazy na co dzień
z dostępności części to cewki zapłonowe rozrząd dostępne bez problemu i całe szczęście bo jak cewki zrobią swój przebieg to po prostu puchną , przynajmniej widać która do wymiany
w razie co to panewki i pompa wody identyko jak w 1uz więc można dostać w pl
vvti praktycznie pancerne jest innej budowy jak w toyotach i się sprawdza , co najwyżej podobno lubi paść zaworek sterujący
uszczelniacze pokryw czy uszczelki pod głowice tylko e-bay tam bez problemu
ogulnie jako N/A wytrzymałość jak w późnym 1uzfe ( równie chude korby ) , z tym ze rozrząd jest już kolizyjny ze względu na wyższe sprężanie
jak silnik w dobrej kondycji to na przelocie i sportowym dolocie dobija do 300KM
seryjnie ECU niepodatne na wszelkie zmiany
przy swapie albo EMU albo cała wiązka z immo i kluczykiem
silnik posiada tak jakby zmienna długość dolotu , wewnątrz kolektora jest 8 przepustnic , bez osłony silnika słychać delikatne cykanie, nie da sie tego wyregulować ale to chyba pomijalne

z pomijalnych zalet jest to chyba najmniej palące V8 i to dość ciche nawet z przelotem
nie posiada fabrycznie EGR

z wad to dość mała moc ja na tę pojemność takie 4.2 audi bez fsi ma wiecej mocy i ciut lepiej zbiera się na niższych obr ale tam też sa inne wady
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Patry
post Tue, 13 Dec 2016 - 08:21
Post #3


User
Dołączył: Fri, 05 December 2008
Skąd: Łódź





Od lat sprawdzony silnik w Cross Country to M60B40, sam miałem w Land Cruiserze, przeżył 5 sezonów w tym 4 rajdy Drezno-Wrocław wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Grzesi(E30)k
post Tue, 13 Dec 2016 - 20:37
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Tue, 13 January 2009
Skąd: Białystok





Tylko to juz leciwa konstrukcja i znalezc cos sensownego bedzie cieeezko
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wałek
post Wed, 14 Dec 2016 - 20:07
Post #5


Frequent User
Dołączył: Tue, 27 October 2009





Dzięki za odpowiedzi smile.gif

niestety klient chce zostać przy jednostce Toyoty smile.gif
decyzja raczej podjęta - szukamy 3uz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BeeMiX
post Wed, 14 Dec 2016 - 21:16
Post #6


Moderator
Dołączył: Sat, 23 July 2005
Skąd: Nowy Jork / Choszczno





Odpalcie to na EMU Black i będziecie zadowoleni. Rzeczy typu uszczelki warto sprawdzać w ASO ceny są przystępne


--------------------
97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500
08 S500L
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Forest 200sx
post Fri, 16 Dec 2016 - 14:40
Post #7


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 April 2006
Skąd: Poznan





Mam 1uz vvti w 4runnerze , kilka 1uz i 3uz w różnych samochodach odpaliliśmy i mega polecam ten silnik . Mimo , że na papierze tego specjalnie nie widać , wydaje sporo mocniejszy od v8 bmw, dużo lepiej oddaje moc. Silniki są zwykle w zdecydowanie lepszym stanie (sprawne VVTI itp, w przeciwieństwie do vanosów) . Popularność v8 BMW wynika tylko z dostępności wersji z manualem i możliwości odpalania na seryjnej wiązce i ecu. Przy UZ musi wjechać Standalone ale od kiedy jest EMU to nie jest to problem wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Fri, 16 Dec 2016 - 17:30
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





CYTAT(malin90 @ Mon, 12 Dec 2016 - 10:53) *
z wad to dość mała moc ja na tę pojemność takie 4.2 audi bez fsi ma wiecej mocy i ciut lepiej zbiera się na niższych obr ale tam też sa inne wady


Tu mógłbym polemizować ponieważ posiadałem/jeździłem ałdiowymi V8 np: a8/s8 d2 i i jednak z dołu odczuwalnie w stosunku do gsV8 było gorzej. Może to kwestia odczuć płynących z napędu ale na papiurku 3uz ma 441Nm przy 3400 rpm więc w porównaniu do innych marek jest gitara.

Ogólnie:

Bardzo fajny silnik nie będę pisał ze fajniejszy od konkurencji z EU bo wywołam burzę ale po doświadczeniach moich i kolegów z konkurencją nie zamieniłbym go na inne V8 biggrin.gif


Go to the top of the page
 
+Quote Post
yaaro
post Wed, 28 Dec 2016 - 13:22
Post #9


User
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Wrocław





CYTAT(Forest 200sx @ Fri, 16 Dec 2016 - 14:40) *
Mam 1uz vvti w 4runnerze , kilka 1uz i 3uz w różnych samochodach odpaliliśmy i mega polecam ten silnik . Przy UZ musi wjechać Standalone ale od kiedy jest EMU to nie jest to problem wink.gif


Uświadom mnie Forest czy ciężko jest zmusić VVTi do pracy pod EMU. Rozumiem, że Standalone jest jedyną rozsądną opcją przy tych silnikach, bo oryginalne ECU jest bardzo sprytne i nie lubi ingerencji ale jak jest ze zmiennymi fazami? Kojarzę coś z opisów dawnych projektów, że ludzie mieli problemy z VVTi gdy uruchamiali silnik na oryginalnym ECU ale bez automatycznej skrzyni albo, że większość standalone nie obsługiwała VVTi dlatego w zeswapowanych 1UZ ten system po prostu nie działał. Czy wysterowanie VVTi w tych konkretnych silnikach za pomocą EMU jest upierdliwe, czy może do ogarnięcia w taki sposób aby działał sprawnie i płynnie ? Jak rozwiązano sterowanie w 1UZ/3UZ ? Siłownik hydrauliczny sterowany zaworami? Silnik krokowy ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin90
post Wed, 28 Dec 2016 - 17:42
Post #10


User
Dołączył: Wed, 15 August 2012





sterowanie VVTI w 3uzfe odbywa sie przez zaworek PWM . w praktyce pod standalone jedno wyjście EMU wystarczy aby zaworki lewy i prawy podłączyć równolegle i zasterować z mapki obroty/ podcisnienie
w manualu od tego silnika jest nawet opis z prostą grafika pokazujący przy jakich obciążeniach o jaki kąt powinien przesunąć się wałek. dla jałowych obr zaworki są wyłaczone więc mozna odpalic bez sygnału na VVTI
podług serwisówki sprawdzając zaworek czy działa można go podłączyć na max 5 sek pod 12V więc albo zasilane są z 5V lub przy max wypełnieniu PWM 50% napięcie nie powinno przekroczyć 5V na zaworku przy zasilaniu z 12V
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yaaro
post Wed, 28 Dec 2016 - 23:25
Post #11


User
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Wrocław





Czyli hydrauliczny siłownik. No to wydaje się czytelne. Dzięki za oświecenie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silikone
post Thu, 29 Dec 2016 - 12:26
Post #12


Frequent User
Dołączył: Tue, 21 October 2008
Skąd: Hebdów/Kraków





CYTAT(malin90 @ Wed, 28 Dec 2016 - 17:42) *
sterowanie VVTI w 3uzfe odbywa sie przez zaworek PWM . w praktyce pod standalone jedno wyjście EMU wystarczy aby zaworki lewy i prawy podłączyć równolegle i zasterować z mapki obroty/ podcisnienie
w manualu od tego silnika jest nawet opis z prostą grafika pokazujący przy jakich obciążeniach o jaki kąt powinien przesunąć się wałek. dla jałowych obr zaworki są wyłaczone więc mozna odpalic bez sygnału na VVTI
podług serwisówki sprawdzając zaworek czy działa można go podłączyć na max 5 sek pod 12V więc albo zasilane są z 5V lub przy max wypełnieniu PWM 50% napięcie nie powinno przekroczyć 5V na zaworku przy zasilaniu z 12V


nie mialem jeszcze stycznosci akurat z tym silnikiem, ale jakos nie wyobrazam sobie sterowac plynnym vvti na 2 walkach za pomoca jednego wyjscia z emu.
nie zmienia to faktu ze majac emu mozemy tymi vvti sterowac.


--------------------
_

_http://www.facebook.com/poweredbyM.Klasa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin90
post Thu, 29 Dec 2016 - 13:35
Post #13


User
Dołączył: Wed, 15 August 2012





2 zaworki wynikają z 2 głowic
sterowanie tylko na wałkach ssących
fabrycznie komputer ma do dyspozycji jeszcze 2 czujniki na wałkach po vvti, w celu korekcji sygnału na zaworek wynikajacej z zmiennej gęstości oleju po temperaturze, nie ma tam wielkiego ciśnienia więc zimny wymaga większego otwarcia
w emu nie ma opcji sprzęzenia zwrotnego sygnału z czujników , przesuniecie na vvti nie wpływa na zmianę pozycji głównego czujnika wałka rozrządu więc spięcie obu zaworków razem nie przeszkadza, no chyba że po jakiej ingerencji w kanały olejowe typu natrysk na tłoki zmieni się cisnienie oleju w bloku i zaworki faktycznie zaczą wymagać innego sterowania. inaczej szkoda wyjścia z EMU
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Forest 200sx
post Thu, 29 Dec 2016 - 14:22
Post #14


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 April 2006
Skąd: Poznan





Wszystkie Uzety odpalałem na podstawowym EMU więc i tak muszą chodzić w wastedsparku (8cyl) .
VVTI działa bezproblemowo ALE trzeba korzystać z osobnych wyjść. Wynika to z różnych ciśnień oleju w głowicach, rożnego zużycia zaworków, różnych temp głowic itp itd. Nawet PID nieraz musi być trochę inaczej ustawiony dla lewej i prawej głowicy , tak jak Steady POS. Natomiast mapa ustalamy jedną dla obu wałków ssących.
Działa to naprawdę dobrze na EMU i niema z tym problemów, VVTI są szybkie i precyzyjne.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silikone
post Thu, 29 Dec 2016 - 15:54
Post #15


Frequent User
Dołączył: Tue, 21 October 2008
Skąd: Hebdów/Kraków





Tak jak forest pisze. Po to sa 2 czujniki i 2 zawory...
emu na podstawie odczytu z tych czujników steruje zaworami.
Także istnieje jak to nazwales ''sprzezenie zwrotne''


--------------------
_

_http://www.facebook.com/poweredbyM.Klasa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yaaro
post Thu, 29 Dec 2016 - 18:19
Post #16


User
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Wrocław





No to wygląda na to, że nie potrzebnie obawiałem się VVTi szukając UZta do budowy daily car'a. 3UZ ze swoim momentem byłby w sam raz dla mnie. Założeniem było uruchomić to na seryjnym ECU, a wiedziałem, że bez automatycznej skrzyni będzie problem z VVTi. Kupiłem więc niekompletnego Lexa SC400 z pierwszym 1UZ na grubej korbie. Gdy pojawił się pomysł na kompresor (który już sobie czeka), oczywiste było, że SA będzie najlepszym pomysłem na wysterowanie tego. Mogłem więc od razu pójść w 3UZ + EMU
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin90
post Fri, 30 Dec 2016 - 07:16
Post #17


User
Dołączył: Wed, 15 August 2012





w zabawce mam 1UZ bez VVTI dlatego na EMU się nie bawiłem w zmienne fazy zbytnio
tak dla zaspokojenia mojej ciekawości może ktoś wrzucić screna z miejsca gdzie wybiera się te czujniki dla VVTI bo w opcjach widze tylko przypisanie wyjścia pod zaworek , czy też tylko na podstawie wglądu w oscyloskop można wywnioskować przesunięcie ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
silikone
post Fri, 30 Dec 2016 - 09:23
Post #18


Frequent User
Dołączył: Tue, 21 October 2008
Skąd: Hebdów/Kraków





W instrukcję zobacz. Tam jest wszystko napisane


--------------------
_

_http://www.facebook.com/poweredbyM.Klasa
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 05:57