![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 27 October 2009 ![]() |
Panowie, szukam opini na temat silnika 4.3 v8 3uz. Silnik ma jeździć w CrossCountry w spec N/A
Ma ktoś jakieś doświadczenie z tym silnikiem? Jak trwałość i wytrzymałość? Dostępność części? |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Wed, 15 August 2012 ![]() |
mam ten silnik w gs430 do jazy na co dzień
z dostępności części to cewki zapłonowe rozrząd dostępne bez problemu i całe szczęście bo jak cewki zrobią swój przebieg to po prostu puchną , przynajmniej widać która do wymiany w razie co to panewki i pompa wody identyko jak w 1uz więc można dostać w pl vvti praktycznie pancerne jest innej budowy jak w toyotach i się sprawdza , co najwyżej podobno lubi paść zaworek sterujący uszczelniacze pokryw czy uszczelki pod głowice tylko e-bay tam bez problemu ogulnie jako N/A wytrzymałość jak w późnym 1uzfe ( równie chude korby ) , z tym ze rozrząd jest już kolizyjny ze względu na wyższe sprężanie jak silnik w dobrej kondycji to na przelocie i sportowym dolocie dobija do 300KM seryjnie ECU niepodatne na wszelkie zmiany przy swapie albo EMU albo cała wiązka z immo i kluczykiem silnik posiada tak jakby zmienna długość dolotu , wewnątrz kolektora jest 8 przepustnic , bez osłony silnika słychać delikatne cykanie, nie da sie tego wyregulować ale to chyba pomijalne z pomijalnych zalet jest to chyba najmniej palące V8 i to dość ciche nawet z przelotem nie posiada fabrycznie EGR z wad to dość mała moc ja na tę pojemność takie 4.2 audi bez fsi ma wiecej mocy i ciut lepiej zbiera się na niższych obr ale tam też sa inne wady |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 05 December 2008 Skąd: Łódź ![]() |
Od lat sprawdzony silnik w Cross Country to M60B40, sam miałem w Land Cruiserze, przeżył 5 sezonów w tym 4 rajdy Drezno-Wrocław
![]() |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 13 January 2009 Skąd: Białystok ![]() |
Tylko to juz leciwa konstrukcja i znalezc cos sensownego bedzie cieeezko
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 27 October 2009 ![]() |
Dzięki za odpowiedzi
![]() niestety klient chce zostać przy jednostce Toyoty ![]() decyzja raczej podjęta - szukamy 3uz |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Odpalcie to na EMU Black i będziecie zadowoleni. Rzeczy typu uszczelki warto sprawdzać w ASO ceny są przystępne
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 03 April 2006 Skąd: Poznan ![]() |
Mam 1uz vvti w 4runnerze , kilka 1uz i 3uz w różnych samochodach odpaliliśmy i mega polecam ten silnik . Mimo , że na papierze tego specjalnie nie widać , wydaje sporo mocniejszy od v8 bmw, dużo lepiej oddaje moc. Silniki są zwykle w zdecydowanie lepszym stanie (sprawne VVTI itp, w przeciwieństwie do vanosów) . Popularność v8 BMW wynika tylko z dostępności wersji z manualem i możliwości odpalania na seryjnej wiązce i ecu. Przy UZ musi wjechać Standalone ale od kiedy jest EMU to nie jest to problem
![]() |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
z wad to dość mała moc ja na tę pojemność takie 4.2 audi bez fsi ma wiecej mocy i ciut lepiej zbiera się na niższych obr ale tam też sa inne wady Tu mógłbym polemizować ponieważ posiadałem/jeździłem ałdiowymi V8 np: a8/s8 d2 i i jednak z dołu odczuwalnie w stosunku do gsV8 było gorzej. Może to kwestia odczuć płynących z napędu ale na papiurku 3uz ma 441Nm przy 3400 rpm więc w porównaniu do innych marek jest gitara. Ogólnie: Bardzo fajny silnik nie będę pisał ze fajniejszy od konkurencji z EU bo wywołam burzę ale po doświadczeniach moich i kolegów z konkurencją nie zamieniłbym go na inne V8 ![]() |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Mam 1uz vvti w 4runnerze , kilka 1uz i 3uz w różnych samochodach odpaliliśmy i mega polecam ten silnik . Przy UZ musi wjechać Standalone ale od kiedy jest EMU to nie jest to problem ![]() Uświadom mnie Forest czy ciężko jest zmusić VVTi do pracy pod EMU. Rozumiem, że Standalone jest jedyną rozsądną opcją przy tych silnikach, bo oryginalne ECU jest bardzo sprytne i nie lubi ingerencji ale jak jest ze zmiennymi fazami? Kojarzę coś z opisów dawnych projektów, że ludzie mieli problemy z VVTi gdy uruchamiali silnik na oryginalnym ECU ale bez automatycznej skrzyni albo, że większość standalone nie obsługiwała VVTi dlatego w zeswapowanych 1UZ ten system po prostu nie działał. Czy wysterowanie VVTi w tych konkretnych silnikach za pomocą EMU jest upierdliwe, czy może do ogarnięcia w taki sposób aby działał sprawnie i płynnie ? Jak rozwiązano sterowanie w 1UZ/3UZ ? Siłownik hydrauliczny sterowany zaworami? Silnik krokowy ? |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
User Dołączył: Wed, 15 August 2012 ![]() |
sterowanie VVTI w 3uzfe odbywa sie przez zaworek PWM . w praktyce pod standalone jedno wyjście EMU wystarczy aby zaworki lewy i prawy podłączyć równolegle i zasterować z mapki obroty/ podcisnienie
w manualu od tego silnika jest nawet opis z prostą grafika pokazujący przy jakich obciążeniach o jaki kąt powinien przesunąć się wałek. dla jałowych obr zaworki są wyłaczone więc mozna odpalic bez sygnału na VVTI podług serwisówki sprawdzając zaworek czy działa można go podłączyć na max 5 sek pod 12V więc albo zasilane są z 5V lub przy max wypełnieniu PWM 50% napięcie nie powinno przekroczyć 5V na zaworku przy zasilaniu z 12V |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Czyli hydrauliczny siłownik. No to wydaje się czytelne. Dzięki za oświecenie
![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 21 October 2008 Skąd: Hebdów/Kraków ![]() |
sterowanie VVTI w 3uzfe odbywa sie przez zaworek PWM . w praktyce pod standalone jedno wyjście EMU wystarczy aby zaworki lewy i prawy podłączyć równolegle i zasterować z mapki obroty/ podcisnienie w manualu od tego silnika jest nawet opis z prostą grafika pokazujący przy jakich obciążeniach o jaki kąt powinien przesunąć się wałek. dla jałowych obr zaworki są wyłaczone więc mozna odpalic bez sygnału na VVTI podług serwisówki sprawdzając zaworek czy działa można go podłączyć na max 5 sek pod 12V więc albo zasilane są z 5V lub przy max wypełnieniu PWM 50% napięcie nie powinno przekroczyć 5V na zaworku przy zasilaniu z 12V nie mialem jeszcze stycznosci akurat z tym silnikiem, ale jakos nie wyobrazam sobie sterowac plynnym vvti na 2 walkach za pomoca jednego wyjscia z emu. nie zmienia to faktu ze majac emu mozemy tymi vvti sterowac. -------------------- _
![]() _http://www.facebook.com/poweredbyM.Klasa |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
User Dołączył: Wed, 15 August 2012 ![]() |
2 zaworki wynikają z 2 głowic
sterowanie tylko na wałkach ssących fabrycznie komputer ma do dyspozycji jeszcze 2 czujniki na wałkach po vvti, w celu korekcji sygnału na zaworek wynikajacej z zmiennej gęstości oleju po temperaturze, nie ma tam wielkiego ciśnienia więc zimny wymaga większego otwarcia w emu nie ma opcji sprzęzenia zwrotnego sygnału z czujników , przesuniecie na vvti nie wpływa na zmianę pozycji głównego czujnika wałka rozrządu więc spięcie obu zaworków razem nie przeszkadza, no chyba że po jakiej ingerencji w kanały olejowe typu natrysk na tłoki zmieni się cisnienie oleju w bloku i zaworki faktycznie zaczą wymagać innego sterowania. inaczej szkoda wyjścia z EMU |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 03 April 2006 Skąd: Poznan ![]() |
Wszystkie Uzety odpalałem na podstawowym EMU więc i tak muszą chodzić w wastedsparku (8cyl) .
VVTI działa bezproblemowo ALE trzeba korzystać z osobnych wyjść. Wynika to z różnych ciśnień oleju w głowicach, rożnego zużycia zaworków, różnych temp głowic itp itd. Nawet PID nieraz musi być trochę inaczej ustawiony dla lewej i prawej głowicy , tak jak Steady POS. Natomiast mapa ustalamy jedną dla obu wałków ssących. Działa to naprawdę dobrze na EMU i niema z tym problemów, VVTI są szybkie i precyzyjne. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 21 October 2008 Skąd: Hebdów/Kraków ![]() |
Tak jak forest pisze. Po to sa 2 czujniki i 2 zawory...
emu na podstawie odczytu z tych czujników steruje zaworami. Także istnieje jak to nazwales ''sprzezenie zwrotne'' -------------------- _
![]() _http://www.facebook.com/poweredbyM.Klasa |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
No to wygląda na to, że nie potrzebnie obawiałem się VVTi szukając UZta do budowy daily car'a. 3UZ ze swoim momentem byłby w sam raz dla mnie. Założeniem było uruchomić to na seryjnym ECU, a wiedziałem, że bez automatycznej skrzyni będzie problem z VVTi. Kupiłem więc niekompletnego Lexa SC400 z pierwszym 1UZ na grubej korbie. Gdy pojawił się pomysł na kompresor (który już sobie czeka), oczywiste było, że SA będzie najlepszym pomysłem na wysterowanie tego. Mogłem więc od razu pójść w 3UZ + EMU
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
User Dołączył: Wed, 15 August 2012 ![]() |
w zabawce mam 1UZ bez VVTI dlatego na EMU się nie bawiłem w zmienne fazy zbytnio
tak dla zaspokojenia mojej ciekawości może ktoś wrzucić screna z miejsca gdzie wybiera się te czujniki dla VVTI bo w opcjach widze tylko przypisanie wyjścia pod zaworek , czy też tylko na podstawie wglądu w oscyloskop można wywnioskować przesunięcie ? |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 21 October 2008 Skąd: Hebdów/Kraków ![]() |
W instrukcję zobacz. Tam jest wszystko napisane
-------------------- _
![]() _http://www.facebook.com/poweredbyM.Klasa |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 05:57 |