Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> 3.0TDI V6 w Leon II FR
Morten84
post Tue, 31 May 2011 - 22:34
Post #1


User
Dołączył: Thu, 06 January 2011
Skąd: Stolica, ta prawdziwa... ;)





Zastanawiam się czy realny jest swap 3.0TDI w miejsce seryjnego BMN? Jeżeli ktoś posiada informacje nt. swapów w Leon 1P FR TDI będę wdzięczny za wszelkie info.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 31 May 2011 - 22:34
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
BartekSz
post Tue, 31 May 2011 - 22:43
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Mon, 10 October 2005
Skąd: Kraków/Łódź/Tarnów/Dębica





A to nie jest przypadkiem V6 montowane wzdłużnie ? W serii silnik poprzecznie zamontowany IMO bez dużego worka kasy niemożliwe rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Morten84
post Tue, 31 May 2011 - 22:49
Post #3


User
Dołączył: Thu, 06 January 2011
Skąd: Stolica, ta prawdziwa... ;)





Przyznam się, że nie mam zbyt dużej wiedzy w tym temacie. Stąd pytanie czy w ogóle jest to realne smile.gif Jestem aktualnie na etapie sprzedaży i poszukiwań nowego auta. Mój brat myśli o pozbyciu się swojej FR TDI i stąd ten pomysł.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
coolice
post Wed, 01 Jun 2011 - 09:54
Post #4


Frequent User
Dołączył: Thu, 30 March 2006





IMO nie warto się w takiego swapa bawić. Big turbo wstawić i ok 240km powinno być cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Morten84
post Wed, 01 Jun 2011 - 10:38
Post #5


User
Dołączył: Thu, 06 January 2011
Skąd: Stolica, ta prawdziwa... ;)





W tym rzecz, że 240KM to minimum. Rozglądam się za CUPRA 1P, więc wszystko wolniejsze odpada.
Tak myślałem, że wszyscy od razu powiedzą o swapie, że może i realny ale na pewno nie opłacalny.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Wed, 01 Jun 2011 - 11:30
Post #6


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





Jest raczej mocno nierealny, o opłacalności w ogóle nie ma co mówić wink.gif


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Wed, 01 Jun 2011 - 11:36
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





wstawiac vr6 turbo ew 1.8t. bedzie mocno taniej niz swap 3.0tdi a na 300km idzie je zrobic bez problemu .


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzegorzp
post Wed, 01 Jun 2011 - 11:47
Post #8


Super User
Dołączył: Sat, 30 August 2008
Skąd: Warszawa





powiedz co chcesz osiągnąć to będzie łatwiej doradzić, bo jak widzisz nie masz nawet najmniejszego pojęcia w tym temacie,

silnik v6 tdi nie wejdzie do leona, nie ma szans
jakikolwiek swap w tej budzie jest nie uzasadniony ekonomicznie. bo lepiej kupić od razu z odpowiednim silnikiem.

jeżeli chcesz "tanie" 240-300KM to najtaniej będzie modzić 1.8t lub trochę drożej 2.8vr6 zaturbić
ewentualnie można pojechać z 1.9tdi na 240-260KM ale moim zdaniem to już będzie generowało koszty

ile chcesz mocy i ile masz do wydania bo stwierdzenie "240KM to minimum" pozwala przypuszczać, że masz na ten cel parę worków siana
ewentualnie można kupić golfa r32 IV lub V który w serii ma 240-250KM
i może wtedy mieć DSG
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Morten84
post Wed, 01 Jun 2011 - 12:04
Post #9


User
Dołączył: Thu, 06 January 2011
Skąd: Stolica, ta prawdziwa... ;)





CYTAT(grzegorzp @ Wed, 01 Jun 2011 - 11:47) *
powiedz co chcesz osiągnąć to będzie łatwiej doradzić, bo jak widzisz nie masz nawet najmniejszego pojęcia w tym temacie,


Chcę zakupić DD, który raz na miesiąc odwiedzi tor, a przede wszystkim ma dawać frajdę z jazdy na co dzień. Brat będzie sprzedawał swojego Leona FR TDI, buda pewna i zdrowa więc do głowy przyszedł mi pomysł na 3.0TDI.

CYTAT(grzegorzp @ Wed, 01 Jun 2011 - 11:47) *
jakikolwiek swap w tej budzie jest nie uzasadniony ekonomicznie. bo lepiej kupić od razu z odpowiednim silnikiem.

ile chcesz mocy i ile masz do wydania bo stwierdzenie "240KM to minimum" pozwala przypuszczać, że masz na ten cel parę worków siana
ewentualnie można kupić golfa r32 IV lub V który w serii ma 240-250KM
i może wtedy mieć DSG


i dlatego właśnie skupię się na poszukiwaniach zdrowej CUPRY tak jak sobie założyłem, po programie będą okolice 300KM i to powinno na jakiś czas wystarczyć. Na auto mam ~70tys, ale chciałbym kupić coś świeżego gdyż przejeżdżam rocznie ponad 30tys i chcę mieć względny spokój. Więc raczej konkretne modzenie odpada.

Dzięki wszystkim za info, tak jak myślałem nie ma to większego sensu biorąc pod uwagę moje oczekiwania w stosunku do auta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzegorzp
post Wed, 01 Jun 2011 - 16:08
Post #10


Super User
Dołączył: Sat, 30 August 2008
Skąd: Warszawa





po samym programie to z cupry nie będziesz miał 300KM
na 300KM potrzebne będą dalsze mody nie sam program.
jeżeli chcesz samochód upalać czasem na torze to moim zdaniem wszystko trzeba robić z zapasem, bo inaczej już w połowie pierwszego dnia jak będzie cieplaj to coś się wysra.
więc praktycznie to już będą praktycznie wszystkie co ważniejsze części do wymiany m.in wydech, cały dolot, IC, wtryski, turbina itp. tematów o 1,8t jest multum
ale tak jak piszesz to najlepsza opcja to cupra plus mody, ale nie licz, że samym programem zrobisz 300KM

ps. można ewentualnie brać 2.8 vr6 ona ma chyba 204KM i zaturbić i przy bardzo ładnym momencie itp. będziesz miał okolice 350KM (bardzo delikatny setup)
ale to będzie drożej niż poprzednia opcja
Go to the top of the page
 
+Quote Post
celinskip
post Wed, 01 Jun 2011 - 17:53
Post #11


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 November 2004
Skąd: Lublin





Kolego po co podopowiadasz o silniku 1.8t? On wystepowal w Leonie ale 1. W 2 (1P) a dokładnej Cuprze mamy 2.0 TFSI, które programem i wydechem spokojnie dojdzie do tych 300 km.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzegorzp
post Wed, 01 Jun 2011 - 18:08
Post #12


Super User
Dołączył: Sat, 30 August 2008
Skąd: Warszawa





zrozumiałem że chodziło o I
a jeżeli o II
to oczywiście jest tak jak napisałeś
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Morten84
post Wed, 01 Jun 2011 - 18:35
Post #13


User
Dołączył: Thu, 06 January 2011
Skąd: Stolica, ta prawdziwa... ;)





Chodzi oczywiście o II gen. czyli 1P. Okolice 300KM powinny być po samym programie. Program + IC z S3 = 31x?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Morten84
post Thu, 02 Jun 2011 - 11:04
Post #14


User
Dołączył: Thu, 06 January 2011
Skąd: Stolica, ta prawdziwa... ;)





Kontynuując temat BMN -> co można zrobić za 15tyś z tym silnikiem i jakich mocy mogę się spodziewać? Pewną budę mam pod nosem i jeszcze została by kasa na mody. Są szanse, że po takich modach BMN będzie szybszy od seryjnej CUPRY 1P?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzegorzp
post Thu, 02 Jun 2011 - 11:23
Post #15


Super User
Dołączył: Sat, 30 August 2008
Skąd: Warszawa





sam program to lekko ponad 200KM
250KM to też nie problem,
i mody nie pochłoną 15tys, myślę że spokojnie w 10tys się zmieścisz
ale czy będzie szybszy od cupry....
CUPRY też mają gifty w serii więc ciężko prorokować, pewnie zależnie od warunków
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bubolak
post Thu, 02 Jun 2011 - 12:12
Post #16


User
Dołączył: Thu, 14 May 2009





Silniki TFSI (BWA,BWJ) potrafią mieć nawet 30KM bonusu. Co do BMNa to z DSG na starcie z LC coś ugrasz, ale potem... Już lepiej kupić FRkę BWA z DSG +IC z S3+soft i masz 280KM i do Cupry można startować.


--------------------
Renttner Apartamenty - Warszawa -> www.renttner.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Morten84
post Thu, 02 Jun 2011 - 12:15
Post #17


User
Dołączył: Thu, 06 January 2011
Skąd: Stolica, ta prawdziwa... ;)





CYTAT(bubolak @ Thu, 02 Jun 2011 - 12:12) *
Już lepiej kupić FRkę BWA z DSG +IC z S3+soft i masz 280KM i do Cupry można startować.


FR TFSI nie wchodzi w grę bo już bym wolał poszukać od razu Cupry. BMN mam pod ręką i ewentualnie modzenie BMN wchodzi w grę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Orelek
post Thu, 02 Jun 2011 - 23:02
Post #18


User
Dołączył: Sat, 10 January 2004
Skąd: Wawa





CYTAT(grzegorzp @ Thu, 02 Jun 2011 - 11:23) *
sam program to lekko ponad 200KM
250KM to też nie problem,
i mody nie pochłoną 15tys, myślę że spokojnie w 10tys się zmieścisz
ale czy będzie szybszy od cupry....
CUPRY też mają gifty w serii więc ciężko prorokować, pewnie zależnie od warunków


Jako posiadacz modzonego silnika BMN uważam, że 250 tu już problem. Na chwilę obecną jest opracowany i przetestowany mod nieco słabszy ale trudny do poprawy.

Co do pytania co można zrobić za 15k. Za te pieniądze założysz:
- większą turbinę (GT22xx)
- wydech przelotowy z nierdzewki (oczywiście bez DPFa) + dolot do nowej turbiny + reszta niezbędnych drobnych modyfikacji
- wystroisz

Wyjdzie ci ok. 230-245hp / 420-450Nm, przy czym moc to będzie "wszystko co się dało"(brak paliwa) a niuton będzie programowo ograniczony. W MR-motors zrobią ci to za jakieś 10k, więc piątka jeszcze zostanie. Niestety, oprócz pieniędzy musisz posiadać duże zapasy anielskiej cierpliwości. Co ci mogę powiedzieć z własnego doświadczenia, to że Witek (Rogalotti) nie wyśpi się, nie zje ale ci to wystroi najlepiej jak się da. Niestety mechaniką i logistyką nie on się zajmuje i o mechanicznej części przeróbki takiego komplementu powiedzieć nie mogę, a o terminowości nic nie napiszę bo by mnie zbanowano za wulgaryzmy.
Jak taki Leon będzie jeździć? Ja robiłem Alteę, sporo od Leona cięższą. Wybebeszoną zrobiłem w piekielnym (~30-32stopnie) upale 14,7 na ćwiartkę. Kolega Oluś, z którym wtedy przegrałem walkę o puchar, a który jechał Leonem po identycznym modzie, zrobił 14,6. Dowiedz się ile robi seryjna Cupra 1P, to będziesz wiedział co szybsze. Generalnie seryjnych diesli 1.9-2.0 na drodze nie zauważasz, a modzone mijasz z palcem w nosie patrząc na zdziwione twarze kierowców.
Z tego co wiem MR-motors zrobił 3 takie silniki. Moją Alteę (zgłosiłem się jako królik doświadczalny, bo nikt wtedy jeszcze takich modów nie robił), Olusiowego Leona i Skodę Octavię kolegi Sesika. Podobno Sesik coś miał jeszcze kombinować z wtryskami, żeby wiecej paliwa podlać i jeszcze parę koni wykrzesać ale jak to się zakończyło nie wiem. Jeśli zabawa w zamianę końcówek wtrysków da jakiś efekt, to turbina podobno do 260-280hp wystarczy.
Dotychczas zrobiłem na GT22 55 tysięcy km bez żadnych większych problemów. Dosłownie miesiąc temu padła gruszka sterowania turbiną i mając z tej okazji wyjęte turbo, postanowiłem je zawieźć do przeglądu / czyszczenia / regeneracji. Z opinii turbiniarza brak luzów i stan ok. Jeśli interesuje cię coś jeszcze, to pisz na priv do mnie, ew. Olusia lub Sesika.


--------------------
Orełek

BMN++
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sesik
post Fri, 03 Jun 2011 - 08:41
Post #19


User
Dołączył: Fri, 03 July 2009
Skąd: WN





Więcej niż 260KM na seryjnych wtryskach nie uzyska się (a nie seryjnych nie ma i raczej nie da się z chiny ludowe znaleźć), jak to miało by być auto na tor to do rzeczy które wymienił kolega Orełek dopisałbym porządnego Fmicka. Mi po bardzo dynamicznej jeździe, w mieście gdzie co chwile hamujesz a później pedał w podłogę, olej się gotuje smile.gif



--------------------
ET - 13.666- street diesel
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Morten84
post Fri, 03 Jun 2011 - 10:47
Post #20


User
Dołączył: Thu, 06 January 2011
Skąd: Stolica, ta prawdziwa... ;)





Dzięki za informacje, okazały się bardzo przydatne. Mianowicie utwierdziły mnie w przekonaniu, że dłubanie FR-ki mojego brata nie ma sensu. Przy budżecie jaki posiadam zrobię FR BMN 2007r. na ~250KM i wydam praktycznie całą kwotę na moc, a w planach miałem jeszcze zawias, hamulce i kilka pierdół do środka. Lepiej w tej kwocie poszukać Cupra 1P z 2007- 2008r. i na początek dorzucić IC + Soft. Tak z czystej ciekawości zapytam jeszcze jak CS uzyskuje w Golfie MKI z 2.0TDI 350KM skoro nie ma wydajniejszych wtrysków?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 02 September 2025 - 21:19