Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> 2NZFE a K3VET
vip-er
post Thu, 17 Jul 2003 - 16:26
Post #1


Super User
Dołączył: Wed, 13 November 2002
Skąd: Gdańsk





2NZFE(Toyota Yaris 1.3) a K3VET (Daihatsu YRV 1.3 Turbo), czy ktos wie cos wie cos wiecej nt. tego silnika z Daihatsu ??? Podobno to ten sam silnik co w Toyocie, ale z turbiną. Pojemność w obu taka sama: 1298ccm;
oba mają po dwa wałki rozrząu, oba mają też zmienne fazy rozrządu (VVTi i DVVT), ale jest cos co je rózni: średnica x skok tłoka , w Yarisie jest 75 x 73,5 a w YRV 72 x 79,7 Czy jest szansa, żeby kolektor z Daihatsu pasował do Toyoty???

Jakby ktos wiedzial jakie turbo ma to Daihatsu to bardzo proszę o podzielenie się tą informacją


--------------------
Części nowe i używane do samochodów z USA - 501 98 47 37

nick Allegro = ViperUSA

WWW CZESCI TK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 17 Jul 2003 - 16:26
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Gul
post Thu, 17 Jul 2003 - 16:32
Post #2


Sutener Mocy
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z Mokotowa





podjedź do jakiegokolwiek sklepu w stylu IC i sprawdź czy oba auta mają takie same uszczelki pod kolektor.. jeśli tak, to wszystko pasuje. no i chyba nie są to aż tak pokrewne silniki skoro i skok i średnica ccylindra się rużnia..
Może Marcin będzie wiedzial coś więcej bo startował daihatsu w modlinie.


--------------------
VTG crew
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Thu, 17 Jul 2003 - 16:56
Post #3


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





Ten z YRV ma sie nijak do tego z Charade, którym jechał Marcin. Ten ostatni to 3-cylindrowy, stukonny CB-80 stosowany w Charade G100. Natomiast ten z Yarisa/YRV jest czterocylindrowy i o 10 lat nowszy. Byc moze silnik Toyoty został dostosowany do turbo w YRV poprzez obniżenie kompresji i zmniejszenie pojemności skokowej (japońskie przepisy!) ale to trzebaby poszukać.


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vip-er
post Thu, 17 Jul 2003 - 17:14
Post #4


Super User
Dołączył: Wed, 13 November 2002
Skąd: Gdańsk





hwojtek, pojemnosc jest taka sama a kompresja w Yarisie to 10.5 , a w YRV 8.5

Gul, tak zrobię


--------------------
Części nowe i używane do samochodów z USA - 501 98 47 37

nick Allegro = ViperUSA

WWW CZESCI TK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hwojtek
post Thu, 17 Jul 2003 - 17:34
Post #5


test driver
Dołączył: Mon, 25 November 2002
Skąd: zewsząd





CYTAT("vip-er":14kfj97s)
hwojtek, pojemnosc jest taka sama a kompresja w Yarisie to 10.5 , a w YRV 8.5


Fakt, nie chcialo mi sie liczyc, w kazdym razie skoro jest wiekszy skok tloka, to musi miec sam z siebie lepszy moment z dolu, a jak jeszcze turbo, to hoho. Natomiast nie jest to niestety następca tej skądinąd wybitnie udanej jednostki z Charade'a. YRV jest dostępny w PL?


--------------------
Wojtek

"Rule the bends, bend the rules."

TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vip-er
post Thu, 17 Jul 2003 - 21:46
Post #6


Super User
Dołączył: Wed, 13 November 2002
Skąd: Gdańsk





CYTAT("hwojtek":2dmx021w)
YRV jest dostępny w PL?


nie wiem.


--------------------
Części nowe i używane do samochodów z USA - 501 98 47 37

nick Allegro = ViperUSA

WWW CZESCI TK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin07
post Mon, 21 Jul 2003 - 08:50
Post #7


Super User
Dołączył: Fri, 29 November 2002
Skąd: Pruszkow





podchodzisz do sprawy bardzo idealistycznie. To opowiem Ci o teoretycznie prostszej sprawie - 4efe (corolla i starlet 1.4 16V) i 4efte (starlet glanca V) te same silniki a jeden z nich z turbawka. Tylko ze problem jest glebszy. - inne tloki itd. to co kombinujesz pachnie druciarstwem. BTW Do silnika o ktorym piszesz masz gotowy kit z kompresorem BLITZ (ecu plus intercooler plus wszystkie graty) za rownowartosc 10000 PLN. Czyli koszt turbo w Polskiej Wersji Drucianej


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gul
post Mon, 21 Jul 2003 - 12:40
Post #8


Sutener Mocy
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: z Mokotowa





no niedokońca.. w wersji na używanych częsciach można zalożyć "soft" turbo za ~połowę tej ceny...


--------------------
VTG crew
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin07
post Mon, 21 Jul 2003 - 12:50
Post #9


Super User
Dołączył: Fri, 29 November 2002
Skąd: Pruszkow





CYTAT("Gul":3l1azn64)
no niedokońca.. w wersji na używanych częsciach można zalożyć "soft" turbo za ~połowę tej ceny...
... lub przyswapowac cos "dla ludzi" za podobna kase. Tylko opcja druciarstwa z przechodzonym turbo boli gdy rozgrzebane autko jest pojazdem bezproblemowym. Nalezy wtedy zaprzyjaznic sie z mechanikiem bo niewiadomo co i kiedy pujdzie sie...


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vip-er
post Tue, 22 Jul 2003 - 00:42
Post #10


Super User
Dołączył: Wed, 13 November 2002
Skąd: Gdańsk





CYTAT("Marcin07":3podtyud)
BTW Do silnika o ktorym piszesz masz gotowy kit z kompresorem BLITZ (ecu plus intercooler plus wszystkie graty) za rownowartosc 10000 PLN.


jestes pewien, ze ten kit to do silnika 1.3 ??? bo kit Blitza to ja widziałem, ale do 1.0 ??? jesli tak to prosze o jakis link


--------------------
Części nowe i używane do samochodów z USA - 501 98 47 37

nick Allegro = ViperUSA

WWW CZESCI TK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin07
post Tue, 22 Jul 2003 - 20:15
Post #11


Super User
Dołączył: Fri, 29 November 2002
Skąd: Pruszkow





do 1.0 nie widzialem natomiast V tech chwali sie ze ma EPROM z mapa na 79 koni do yarisa 1.0.
Trzeba czekac co TTE wypusci pod koniec roku Ma byc kompresor do 2zz ge to moze do 1.3 tez cos zaoferuja choc pewnie beda to graty do 1.5


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Thu, 24 Jul 2003 - 20:05
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





Tak sobie czytam i nie chciał bym walnąć truizmu, zwłaszcza że większość z Was wie o wiele wiecej o silnikach niż ja, ale nawet identyczne jednostki w wersji n/a i Turbo są tak różne że nie takie same ( mam nadzieje że wiecie co mam na mysli) nie znam się na silnikach hond, ale wiem że 4g63 w eclipse Turbo jest totalnie inny od 4g63 w takim samym tylko atmosferycznym. Podobieństwa to blok , głowica (chociaz tego nie jestem pewnien) i dekiel na swiece ,a róznice to reszta, od elementów mechanicznych na chłodzeniu skonczywszy. łatwiej i chyba taniej by wyszło kupić uturbiony i wsadzić, niż uturbiać atmosferyczny.


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Sat, 26 Jul 2003 - 06:17
Post #13


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT("kisielisodd":2hcakuzf)
nie znam się na silnikach hond.


my też nie , na turbodoładowanych benzynach to już w ogóle się nie znamy*
A co do czego o czym piszesz - to prawda, absolutnie. Za to kosztuje to sporo więcej. No i moim zdaniem odbiera całą atmosfere... Ja uwielbiałem kiedyś robić projekty, gdzie nic nie pasowało i każdy na początku mówił "nie da się" "nie dasz rady" etc...


*-bo takich nie ma


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
1.0Turbo
post Wed, 01 Oct 2003 - 23:32
Post #14


Rookie
Dołączył: Wed, 01 October 2003





CYTAT("vip-er":lia0jkuh)
CYTAT("Marcin07":lia0jkuh)
BTW Do silnika o ktorym piszesz masz gotowy kit z kompresorem BLITZ (ecu plus intercooler plus wszystkie graty) za rownowartosc 10000 PLN.


jestes pewien, ze ten kit to do silnika 1.3 ??? bo kit Blitza to ja widziałem, ale do 1.0 ??? jesli tak to prosze o jakis link


a ja poprosze o jakis do 1.0
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zyzy
post Thu, 02 Oct 2003 - 00:25
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Thu, 17 October 2002
Skąd: Pruszków





CYTAT("1.0Turbo":1elll7jq)
CYTAT("vip-er":1elll7jq)
CYTAT("Marcin07":1elll7jq)
BTW Do silnika o ktorym piszesz masz gotowy kit z kompresorem BLITZ (ecu plus intercooler plus wszystkie graty) za rownowartosc 10000 PLN.


jestes pewien, ze ten kit to do silnika 1.3 ??? bo kit Blitza to ja widziałem, ale do 1.0 ??? jesli tak to prosze o jakis link


a ja poprosze o jakis do 1.0

ale starocia wygerzbałeś


--------------------
Brakuje mi VTEC'a :(
MX-5 uczymy się RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vip-er
post Thu, 02 Oct 2003 - 15:55
Post #16


Super User
Dołączył: Wed, 13 November 2002
Skąd: Gdańsk





CYTAT("zyzy":1gvkyeoc)
ale starocia wygerzbałeś


No staroć.

Ja od siebie mogę dodać tylko tyle, że w kwietniu 2002 Toyota zmieniła w Yarisie silnik 1.3
Do 04.2002(japończyk) byl to wlasnie 2NZFE, do którego można dostać kompressor TTE, taki sam zresztą jak do Yarisa TS(silnik 1NZFE).
Od 04.2002(europejczyk), a więc taki jak mój miał silnik 2SZFE(tez 1.3 VVTi) i do tego silnika kompressor TTE nie pasuje. Pasuje natomiast turbo z silnika K3VET. Ale ja i tak odpuściłem sobie tuning Yarisa i jestem w trakcie szukania jakiegoś wynalazku do zabawy, a Yaris będzie mi służył za codzienny dupowóz.


--------------------
Części nowe i używane do samochodów z USA - 501 98 47 37

nick Allegro = ViperUSA

WWW CZESCI TK
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 07 July 2025 - 07:47