![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 25 February 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
o co chodzi?
wszędzie pełno filmików z Suprami, auta 10 sekundowe, Hayabusa killer, a większość ma stock bottom! kurcze auta po 600-800 Rwhp na seryjnych bebechach!!! To co można osiągnąć z tego silnika po kompleksowym tuningu? Jakie są granice? O co chodzi z tym silnikiem, 3.0 dwie turbiny, co jest tajemnicą tego Mega potencjału?? Bo chyba RB26DETT nie wytrzymuje tyle co agregacik Supry. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 17 December 2002 Skąd: Łódź ![]() |
CYTAT("nevada":3gxtw349) Bo chyba RB26DETT nie wytrzymuje tyle co agregacik Supry.
Nie? Jak wróci [url:3gxtw349]http://www.exvitermini.com[/url:3gxtw349] to zobacz, to chłopaki wycisnęli z RB26DETT (projekt nazywa się GTR-700, a właściwie to już 1000). IIRC Supra Nagaty (tego pana, co postanowił wykręcić na M1 200mph) też jest pędzona RB26DETT. K.Y. -------------------- Anung un Rama
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 29 November 2002 Skąd: Pruszkow ![]() |
Bylo i nie ma- po obu silnikach obaj producenci juz dawno wode spuscili.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 25 February 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
tak widziałem tego Skyline'a ok.1300koni jeśli sie nie myle, ale to już hardkor, a Supry podobno chodzą do nawet do 900koni na seryjnym dole, to jest zagadka dla mnie.
A tak w ogóle to ciekawe dlaczego Nagata wsadził do Supry RB26? A tak OT ma ktoś jakiś adres do angielskojęzycznej stronki Top Secret? |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
RB26DETT jest pod paroma względami gorszy od 2JZ:
-słabszy dół, trzeba "robić" przy niższych poziomach mocy. W 2JZ słabym punktem w dole silnika są korby. Tłoki są kute i pokryte powłoką ceramiczną. Cały aftermarket w kwestii tłoków jest w stanie zaoferować głównie lżejsze zamienniki.. bo o mocniejsze naprawdę trudno. -spore problemy z grzaniem się 3 i 4 cylindra.. w 2JZ ten problem występuje tylko na wyżyłowanych seryjnych turbinach -pół litra mniej pojemności - większy lag, ale jako, że stosunek stroke to rod w RB26DETT jest niższy niż 2JZ to w jego wypadku stroker na 3.0l jest łatwiejszą sprawą niż w 2JZ stroker na 3.5l (należy pamiętać, że 2JZ to już 1JZ o powiększonym s/r). Poza tym RB26 można kręcić tak wysoko, że jak już się ruszy to przy dobrych przełożeniach lag jest sprawą marginalną. Suma sumarum są to bardzo dobre jednostki. Gdybym mieszkał w Japonii Australii lub UK to pewnie budował bym samochód na bazie silnika Nissana a w każdym innym wypadku 2JZ, z tego prostego powodu, że support i dostępność gratów w JP. (i innych krajach z pomieszanym ruchem) jest większa do RB26 a w każdym innym miejscu na świecie wręcz odwrotnie. -------------------- whatever
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("nevada":25pd9f5c) tak widziałem tego Skyline'a ok.1300koni jeśli sie nie myle, ale to już hardkor, a Supry podobno chodzą do nawet do 900koni na seryjnym dole, to jest zagadka dla mnie.
A tak w ogóle to ciekawe dlaczego Nagata wsadził do Supry RB26? A tak OT ma ktoś jakiś adres do angielskojęzycznej stronki Top Secret? nawet do 1160 (ostatni rekord) Nagata wstawił RB26 do tej słabszej supry (biała bez widebody), w tej szerokiej złotej siedzi 3s-gte. Zrobił to pewnie po to żeby pokazać, że umie W JGTC wstawiają 3s-gte do Supr bo w GT-500 występuje ograniczenie mocy do 500hp które można z tego, lżejszego, silnika spokojnie wyciągnąć. anglojęzyczna stronka TS jest na tej samej stronie razem z japońską -------------------- whatever
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 25 February 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
CYTAT("Wally":5uymkdv6) Poza tym RB26 można kręcić tak wysoko, że jak już się ruszy to przy dobrych przełożeniach lag jest sprawą marginalną.
a 2JZ nie można? widziałem zdjęcia jak kręci 10k RPM, to mało?? czy RB idzie dalej (ma to sens?) |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
idzie oj idzie 12k z małym hakiem z tego co pamiętam to obecny rekord
dla supry jest to odpowiednio 10500rpm, choć większość dobrze zbudowanych silników raczej nie przekracza 9k. -------------------- whatever
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 17 December 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Wally":2dcizzh6) -spore problemy z grzaniem się 3 i 4 cylindra.. w 2JZ ten problem występuje tylko na wyżyłowanych seryjnych turbinach
I przy zbyt duzych szotach nitro - odbudowywalismy juz jedno 2JZ gdzie 3 i 4 splynely na nitro. Co prawda tam tez umierala pompa paliwa (przycinala sie). Ale faktycznie ten silnik jest niezle zrobiony. Tylko te turbiny o stopniu komplikacji promu kosmicznego... -------------------- Pozdrawia Lancisti
Lancia Delta HF Integrale Evoluzione Sedici (Evo 2) Lancia Delta HF Integrale Kat (do sprzedania) BMW 320td M |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT("Lancisti":1oikptrw) I przy zbyt duzych szotach nitro - odbudowywalismy juz jedno 2JZ gdzie 3 i 4 splynely na nitro. Jednostkowy przypadek. Ludzie na dużych turbach walą shoty po 150, 200 bez jakichś gigantycznych problemów. CYTAT Co prawda tam tez umierala pompa paliwa (przycinala sie)
To był raczej główny powód.. a nie jakiś tam shot nitro. Zresztą przy katowanym na torze BPU na >1.5 bara powstawały mikropęknięcia na bloku silnika od strony turbin. Z tłokami czy korbami nikt problemów nie miał. -------------------- whatever
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 06 November 2002 Skąd: New Jersey - Bialystok ![]() |
Mozna powiedziec ze niedlugo 2JZ stanie sie historia.
Toyota jedynie uzywa tego silnika teraz w GS300 i IS300, nie jest to natomiast GTE a tylko GE. Ale nawet GE jest znakomity do "Force Induction" GE na fabrycznym dole nadaje sie do 400KM. Nie wiem jak jest teraz w Japoni, czy Supry sa jeszcze tam klepane czy nie. Natomiast przyczyna dlaczego 2JZ byl zabity w US, to z powodu ekologicznych. Nawet terazniejszy silnik I6 3.0L 2JZ-GE nie jest az taki ekonomiczny/ekologiczny. Bo moc tylko 220KM z 3L. I dosc sporo siorbie. -------------------- 2004 Lexus IS300 Sport Design NA
If it handles like it's on rails, than you are not driving fast enough. |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 06 November 2002 Skąd: New Jersey - Bialystok ![]() |
Zapomnialem jeszcze dodac ze nie dlugo bedzie wypchniete z produkci i zastomiony poprzez V6
Nowy V6 w GS300/IS300 powinien miec 280KM. -------------------- 2004 Lexus IS300 Sport Design NA
If it handles like it's on rails, than you are not driving fast enough. |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 29 November 2002 Skąd: Pruszkow ![]() |
Silinik Supry i Skyline'e rzeczywiscie zostaly skasowane z powodu emisji subst. szkodliwych.
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 25 February 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Wally: mógłbyś podać adres stronki Top Secret, bo nigdzie nie moge znaleźć...
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 29 November 2002 Skąd: Pruszkow ![]() |
-------------------- |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 08:11 |