Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> 2JZ-GTE jaki jest fenomen tego silnika?
nevada
post Wed, 07 May 2003 - 22:39
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Tue, 25 February 2003
Skąd: Gdańsk





o co chodzi?
wszędzie pełno filmików z Suprami, auta 10 sekundowe, Hayabusa killer, a większość ma stock bottom!
kurcze auta po 600-800 Rwhp na seryjnych bebechach!!!
To co można osiągnąć z tego silnika po kompleksowym tuningu?
Jakie są granice?
O co chodzi z tym silnikiem, 3.0 dwie turbiny, co jest tajemnicą tego Mega potencjału??
Bo chyba RB26DETT nie wytrzymuje tyle co agregacik Supry.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 07 May 2003 - 22:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Kazushito Yakita...
post Wed, 07 May 2003 - 22:45
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 December 2002
Skąd: Łódź





CYTAT("nevada":3gxtw349)
Bo chyba RB26DETT nie wytrzymuje tyle co agregacik Supry.


Nie? Jak wróci [url:3gxtw349]http://www.exvitermini.com[/url:3gxtw349] to zobacz, to chłopaki wycisnęli z RB26DETT (projekt nazywa się GTR-700, a właściwie to już 1000). IIRC Supra Nagaty (tego pana, co postanowił wykręcić na M1 200mph) też jest pędzona RB26DETT.

K.Y.


--------------------
Anung un Rama
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin07
post Wed, 07 May 2003 - 22:50
Post #3


Super User
Dołączył: Fri, 29 November 2002
Skąd: Pruszkow





Bylo i nie ma- po obu silnikach obaj producenci juz dawno wode spuscili.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nevada
post Wed, 07 May 2003 - 22:57
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Tue, 25 February 2003
Skąd: Gdańsk





tak widziałem tego Skyline'a ok.1300koni jeśli sie nie myle, ale to już hardkor, a Supry podobno chodzą do nawet do 900koni na seryjnym dole, to jest zagadka dla mnie.
A tak w ogóle to ciekawe dlaczego Nagata wsadził do Supry RB26?
A tak OT ma ktoś jakiś adres do angielskojęzycznej stronki Top Secret?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wally
post Wed, 07 May 2003 - 23:02
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





RB26DETT jest pod paroma względami gorszy od 2JZ:
-słabszy dół, trzeba "robić" przy niższych poziomach mocy. W 2JZ słabym punktem w dole silnika są korby. Tłoki są kute i pokryte powłoką ceramiczną. Cały aftermarket w kwestii tłoków jest w stanie zaoferować głównie lżejsze zamienniki.. bo o mocniejsze naprawdę trudno.
-spore problemy z grzaniem się 3 i 4 cylindra.. w 2JZ ten problem występuje tylko na wyżyłowanych seryjnych turbinach
-pół litra mniej pojemności - większy lag, ale jako, że stosunek stroke to rod w RB26DETT jest niższy niż 2JZ to w jego wypadku stroker na 3.0l jest łatwiejszą sprawą niż w 2JZ stroker na 3.5l (należy pamiętać, że 2JZ to już 1JZ o powiększonym s/r). Poza tym RB26 można kręcić tak wysoko, że jak już się ruszy to przy dobrych przełożeniach lag jest sprawą marginalną.
Suma sumarum są to bardzo dobre jednostki. Gdybym mieszkał w Japonii Australii lub UK to pewnie budował bym samochód na bazie silnika Nissana a w każdym innym wypadku 2JZ, z tego prostego powodu, że support i dostępność gratów w JP. (i innych krajach z pomieszanym ruchem) jest większa do RB26 a w każdym innym miejscu na świecie wręcz odwrotnie.


--------------------
whatever
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wally
post Wed, 07 May 2003 - 23:05
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("nevada":25pd9f5c)
tak widziałem tego Skyline'a ok.1300koni jeśli sie nie myle, ale to już hardkor, a Supry podobno chodzą do nawet do 900koni na seryjnym dole, to jest zagadka dla mnie.
A tak w ogóle to ciekawe dlaczego Nagata wsadził do Supry RB26?
A tak OT ma ktoś jakiś adres do angielskojęzycznej stronki Top Secret?


nawet do 1160 (ostatni rekord)
Nagata wstawił RB26 do tej słabszej supry (biała bez widebody), w tej szerokiej złotej siedzi 3s-gte. Zrobił to pewnie po to żeby pokazać, że umie W JGTC wstawiają 3s-gte do Supr bo w GT-500 występuje ograniczenie mocy do 500hp które można z tego, lżejszego, silnika spokojnie wyciągnąć.
anglojęzyczna stronka TS jest na tej samej stronie razem z japońską


--------------------
whatever
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nevada
post Wed, 07 May 2003 - 23:06
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Tue, 25 February 2003
Skąd: Gdańsk





CYTAT("Wally":5uymkdv6)
Poza tym RB26 można kręcić tak wysoko, że jak już się ruszy to przy dobrych przełożeniach lag jest sprawą marginalną.


a 2JZ nie można? widziałem zdjęcia jak kręci 10k RPM, to mało?? czy RB idzie dalej (ma to sens?)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wally
post Wed, 07 May 2003 - 23:19
Post #8


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





idzie oj idzie 12k z małym hakiem z tego co pamiętam to obecny rekord
dla supry jest to odpowiednio 10500rpm, choć większość dobrze zbudowanych silników raczej nie przekracza 9k.


--------------------
whatever
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lancisti
post Wed, 07 May 2003 - 23:55
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 December 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("Wally":2dcizzh6)
-spore problemy z grzaniem się 3 i 4 cylindra.. w 2JZ ten problem występuje tylko na wyżyłowanych seryjnych turbinach


I przy zbyt duzych szotach nitro - odbudowywalismy juz jedno 2JZ gdzie 3 i 4 splynely na nitro. Co prawda tam tez umierala pompa paliwa (przycinala sie). Ale faktycznie ten silnik jest niezle zrobiony. Tylko te turbiny o stopniu komplikacji promu kosmicznego...


--------------------
Pozdrawia Lancisti

Lancia Delta HF Integrale Evoluzione Sedici (Evo 2)
Lancia Delta HF Integrale Kat (do sprzedania)
BMW 320td M
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wally
post Thu, 08 May 2003 - 00:14
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT("Lancisti":1oikptrw)
I przy zbyt duzych szotach nitro - odbudowywalismy juz jedno 2JZ gdzie 3 i 4 splynely na nitro.


Jednostkowy przypadek. Ludzie na dużych turbach walą shoty po 150, 200 bez jakichś gigantycznych problemów.

CYTAT
Co prawda tam tez umierala pompa paliwa (przycinala sie)


To był raczej główny powód.. a nie jakiś tam shot nitro. Zresztą przy katowanym na torze BPU na >1.5 bara powstawały mikropęknięcia na bloku silnika od strony turbin. Z tłokami czy korbami nikt problemów nie miał.


--------------------
whatever
Go to the top of the page
 
+Quote Post
is300
post Thu, 08 May 2003 - 03:30
Post #11


Super User
Dołączył: Wed, 06 November 2002
Skąd: New Jersey - Bialystok





Mozna powiedziec ze niedlugo 2JZ stanie sie historia.
Toyota jedynie uzywa tego silnika teraz w GS300 i IS300, nie jest to natomiast GTE a tylko GE.
Ale nawet GE jest znakomity do "Force Induction"
GE na fabrycznym dole nadaje sie do 400KM.

Nie wiem jak jest teraz w Japoni, czy Supry sa jeszcze tam klepane czy nie. Natomiast przyczyna dlaczego 2JZ byl zabity w US, to z powodu ekologicznych.
Nawet terazniejszy silnik I6 3.0L 2JZ-GE nie jest az taki ekonomiczny/ekologiczny. Bo moc tylko 220KM z 3L.
I dosc sporo siorbie.


--------------------
2004 Lexus IS300 Sport Design NA

If it handles like it's on rails, than you are not driving fast enough.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
is300
post Thu, 08 May 2003 - 03:32
Post #12


Super User
Dołączył: Wed, 06 November 2002
Skąd: New Jersey - Bialystok





Zapomnialem jeszcze dodac ze nie dlugo bedzie wypchniete z produkci i zastomiony poprzez V6
Nowy V6 w GS300/IS300 powinien miec 280KM.


--------------------
2004 Lexus IS300 Sport Design NA

If it handles like it's on rails, than you are not driving fast enough.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin07
post Thu, 08 May 2003 - 09:20
Post #13


Super User
Dołączył: Fri, 29 November 2002
Skąd: Pruszkow





Silinik Supry i Skyline'e rzeczywiscie zostaly skasowane z powodu emisji subst. szkodliwych.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nevada
post Thu, 08 May 2003 - 09:31
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Tue, 25 February 2003
Skąd: Gdańsk





Wally: mógłbyś podać adres stronki Top Secret, bo nigdzie nie moge znaleźć...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Marcin07
post Thu, 08 May 2003 - 10:34
Post #15


Super User
Dołączył: Fri, 29 November 2002
Skąd: Pruszkow





http://www.topsecretjpn.com


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 08:11