Shoutbox 0 nowych PW 


 
Closed TopicStart new topic
> 2.7 V6 Soft Turbo, wybor turbinki
majster46
post Mon, 02 Sep 2013 - 18:38
Post #1


User
Dołączył: Mon, 02 September 2013





Witam wszystkich serdecznie,

To moj pierwszy post tutaj, chociaz forum znam juz od dluzszego czasu, to dopiero teraz sie zarejestrowalem.

Ale do rzeczy, potrzebuje pomocy w kwesti doboru turbiny do silnika 2.7 V6 samochod Hyundai Tiburon. Przymierzam sie dosc powaznie do zalozenia sfot turbo i wlasnie stanalem przed dylematem wyboru turbosprezarki.

I teraz tak, moje zalozenia sa takie:
- max 0,3 bar
- w miare wczesne wstawanie turbo, okolice 3k RPM

Osobiscie mysle o jakiejs malej sprezarce typu np KKK K03, tak jak pisalem wyzej nie chce duzo ladowac i zalezy mi zeby w miare szybko wkrecalo sie turbo, ale tutaj wlasnie nie jestem pewien czy taka sprezyrka nie bedzie za mala (np. czy nie bedzie za bardzo ograniczala przelotu spalin itp). Chce zalozyc oczywiscie jedna sprezarke. Bardzo prosilbym kogos o doradzenie jakiej turbiny ewnetualnie szukac, ktora spelnialaby zalozenia.

I druga pytanie odnosnie konkretnie KKK K03, czy zakres regulacji w wbudowanym WG pozwala na ustawienei otwarcia przy ~0.3b w tej turbinie? Jeli nie, jakie sa mozliwosci wysterowania oprocz uzycia zewnetrznego WG?


Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 02 Sep 2013 - 18:38
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
rennen
post Mon, 02 Sep 2013 - 18:49
Post #2


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





K03 jest dobre do silników 1.2-2.0, do twojego lepsze będzie 2x K03


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
majster46
post Mon, 02 Sep 2013 - 19:27
Post #3


User
Dołączył: Mon, 02 September 2013





Dzieki za szybka odpowiedz, ale interesuje mnie rozwiazanie z jedna turbina, moze ktos jeszcze cos podpowie?

Ewentualnie co mozecie powiedzic o turbinie Garret z Audi A4 B5 AFN 1.9TDI w tej konfiguracji?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Mon, 02 Sep 2013 - 22:07
Post #4


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Możemy powiedzieć jedynie, że jest w pytę za mała. Szukaj zdecydowanie większych turbin, z silników ZI. A tak swoją drogą, to jak znam życie, bardzo szybko pozałujesz tej decyzji - koreańska technologia to jedno, ale z bulwarówki nie zrobisz szybkiego auta.


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Tue, 03 Sep 2013 - 10:02
Post #5


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





No i nie wiem czy zdajesz sobie sprawę, że rozwiązanie z jedną turbiną do silników typu V jest dośc skomplikowane, wcale nie będzie łatwiej ani taniej.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
majster46
post Tue, 03 Sep 2013 - 10:32
Post #6


User
Dołączył: Mon, 02 September 2013





Tak, zdaje sobie sprawe, ale sprawa jest juz przemyslana i decyzja podjeta, Amerykanie stosuja dosc czesto turbine T3/T4 do tego motora, czy jest na naszym rynku jakis odpowiednik tego turbo?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bielawa
post Tue, 03 Sep 2013 - 10:41
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 February 2012





dolot ma zorganizowany pośrodku ? pomiędzy Vką ? http://img02.allegroimg.pl/photos/oryginal...0/54/3484205430
to może kompresor ? 3.0 tfsi v6 - może po małych przeróbkach coś podpasuje ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rapix
post Tue, 03 Sep 2013 - 12:11
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Fri, 02 January 2004
Skąd: Zambrów (woj. Podlaskie)





Zdajesz sobie sprawę, a pytasz o turbinę z diesla ?


--------------------
Pozdrawiam Rapix
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 03 Sep 2013 - 12:57
Post #9


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





na 0,3 bara to tylko kompresor





sa projekty na Vortechu, pogooglaj troche


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
majster46
post Tue, 03 Sep 2013 - 16:25
Post #10


User
Dołączył: Mon, 02 September 2013





Panowie prosilem o doradzenie jaka turbine mozna zastosowac do tego silnika. Nie pytalem czy to sie oplaca, nie pytalem czy moze zamiast turbo wybrac kompresor, nie pytalem o cala reszte innych rzeczy. Rozumiem i dziekuje za dobre rady, ale nie sa one zwiazane z tematem. Oczywiscie z calym szacunkiem dla wszystkich tutaj osob, ktore sie wypowiedzialy i ktorym dziekuje za zainteresowanie. Nie staram sie wymadrzac ani bron Boze kogos atakowac.

CYTAT
Zdajesz sobie sprawę, a pytasz o turbinę z diesla ?


Tak, i pytalem o to z pelna swiadomoscia.

Mialem nadzieje, ze na tym forum unikne offtopow i powielania sposobu odpowiedzi z innych for, czyli turbo nie, wez kompresor, kompresor nie zrob swapa, nie oplaca Ci sie to, rakiety nie zrobisz, lepiej kup inny samochod i blablabla.

Jesli kogos urazilem to przepraszam, nie taki mialem zamiar.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Tue, 03 Sep 2013 - 17:21
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





K03 ma Approx Power Rating: 190HP - czyli chyba nie nadaje się do Twojego silnika (seria 2,7 ma okolice 170KM)
Takie maleńkie turbo - jak już napisano - nie nadaje się do silnika 2,7.
Pomyśl chwilę - to turbo wstaje w dieslu w okolicach 2000 obrotów lub nawet niżej. Przy pojemności 2,7 wstanie jeszcze niżej i niestety skończy sie duzo przed obrotami mocy max. Dostaniesz trochę więcej momentu obrotowego w zakresie 1500-3000 obrotów... potem prawdopodobnie turbina się skończy.
Auto będzie jechało trochę lepiej z dołu a na górze nic się nie zmieni... a może wręcz zdławić silnik.


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
majster46
post Tue, 03 Sep 2013 - 18:07
Post #12


User
Dołączył: Mon, 02 September 2013





Dzieki za konkretna odpowiedz, kolega @rennen juz mnie rowniez uswiadomil w tym, ze to turbo jest za male, wiec oczywiscie juz nie biore go pod uwage. Sugerujac sie tym co napisaliscie oraz "podgladajac" Amerykanow, mysle nad wyborem hybrydy T3/T4 z ebay-a, jednak wiadomo, te tanie to chinczyki, ktore raczej wszyscy odradzaja, chociaz sa glosy, ze obecnie sa duzo wieksze szanse trafic na w miare dobra sztuke. Wada, jak da mnie, jest to, ze z tego co wyczytalem to turbo wstaje gdzies kolo 4k RPM w tych silnikach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Tue, 03 Sep 2013 - 19:05
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



turbin masz całą masę i nie trzeba szukać gdzieś na ebay tylko spokojnie w PL.

Większość modeli ze strony mamy od ręki:

http://re5pect.pl/category/turbodoladowanie-turbosprezarki

może np. coś takiego na bazie T28 z A/R 0.86



http://re5pect.pl/turbosprezarka-t25-380.html


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Tue, 03 Sep 2013 - 19:39
Post #14


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(majster46 @ Tue, 03 Sep 2013 - 16:25) *
Panowie prosilem o doradzenie jaka turbine mozna zastosowac do tego silnika. Nie pytalem czy to sie oplaca, nie pytalem czy moze zamiast turbo wybrac kompresor, nie pytalem o cala reszte innych rzeczy. Rozumiem i dziekuje za dobre rady, ale nie sa one zwiazane z tematem. Oczywiscie z calym szacunkiem dla wszystkich tutaj osob, ktore sie wypowiedzialy i ktorym dziekuje za zainteresowanie. Nie staram sie wymadrzac ani bron Boze kogos atakowac.


napisałeś ze chcesz miec 0,3 bara i zeby doładowanie było od 3krpm - w takim razie moim zdaniem najlepszy bedzie kompresor, tym bardziej ze sa jakies kity do kupienia

bez urazy ale GT15 z 1.9 TDI 110KM na zmiennej geometrii, które chciałeś zastosować swiadczy o tym że nie za bardzo wiesz jak to zrobic

pierwsza lepsza fotka wygooglana , widac ze wukładzie poprzecznego V6 troche rur pojdzie zeby zrobić kolektor wydechowy pod single turbo, dolot tez zawija sie do FMICa ale to pewnie tez juz wziałeś pod uwagę jak poprowadzić downpipe itd

poszukaj czegos na twinscrollu moze, fajnie by było jakby zapłony pasowały naprzemiennie z przedniego i tylniego rzedu cylindrów, mozna byłoby zapewne wykorzystac istniejące 3w1...



--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Tue, 03 Sep 2013 - 20:01
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Ja bym tu zrobił Asimetric Turbo jak w 9-5 i będzie miał swoje 0,3 bara przy 3000 obr z tej turbiny z 1.9 TDI.


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
majster46
post Tue, 03 Sep 2013 - 20:18
Post #16


User
Dołączył: Mon, 02 September 2013





CYTAT
które chciałeś zastosować swiadczy o tym że nie za bardzo wiesz jak to zrobic


I tutaj masz calkowita racje, poniewaz ja tego osobiscie nie bede zakladal ani stroil, dlatego tylko pytam, rozumiem, ze dla niektorcyh moje pytania moga wydawac sie smieszen, albo po ich przeczytaniu nasuwa sie mysl "ooo kolejny chlopaczek ktoremu sie zamarzylo turbo a nie ma o tym zielonego pojecia" - ale prosze, nie mierzcie wszystkich jedna miara. Mam na to budzet oraz osoby, ktore zdecydowaly sie, ze pomoga mi w tym, strojenie zostawiam zewnetrznej firmie, jaki bedzie efekt koncowy - nie wiem, ale turbo bedzie wlozone na pewno.

Turbina bedzie wlasnie zamontowana podbnie jak na foto. Osoba ktora bedzie spawac storne goraca obejrzala juz samochod, miejsca nie ma za wiele, dlatego pierwsza rzecza bedzie przenisienie akumulatora do bagaznika oraz ulozenie wiazek tak zeby zrobic jak najwieksze pole manewru. Po wyrzucenia aku oraz filtra powietrza powinno sie zrobic w miare czysto.

To tyle z mojej strony offtopa.

Dziekuje za reszte sugestii i linkow i ja do nikogo urazy nie mam.

Ogolnie temat mozna zamknac.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 15:22