Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> 2.7 BiT lepsze glowice i mody na początek
zxcv
post Sat, 17 Sep 2016 - 13:53
Post #1


Frequent User
Dołączył: Thu, 22 October 2009
Skąd: Mysłowice/Chełm Śląski





Cześć.
Na wstępie proszę o nie usuwanie bo temat pewnie był wałkowany, niestety wyszukiwarka na forum od dawna nie działa zupełnie, a czasu na przeglądanie wszytkiego nie ma.
Składam 2.7 w A6 i chcę wrzucić lepsze głowice, z tego co wiem mogą być z 2.8 lub 2.4 30V. Czy trzeba coś rzeźbić, stosować inne uszczelki pod głowice, czy zwyczajnie kladę głowę z2.4/2.8, wałki z 2.7 i tyle?
Druga sprawa, Jakie napinacze łańucha rozrządu? Jedna głowica dostała po zaworach przez rozwalony napinacz, stąd pytanie.
Ogólnie jest mi znany temat modów do tego silnika, ale czy zwrócić na coś szczególnie uwagę jak już motor jest rozebrany? Może warto coś zmienić na lepsze przy okazji?


--------------------
BMW E36 M50B25 GT35 460KM 557NM
Opel Omega BFL X30XE + turbo w budowie
Audi A6Q 2.7TT
A3Q 1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 17 Sep 2016 - 13:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
zxcv
post Mon, 19 Sep 2016 - 19:26
Post #2


Frequent User
Dołączył: Thu, 22 October 2009
Skąd: Mysłowice/Chełm Śląski





Widzę że tu raczej nikt się wiedzą nie podzieli. Można usunąć temat.


--------------------
BMW E36 M50B25 GT35 460KM 557NM
Opel Omega BFL X30XE + turbo w budowie
Audi A6Q 2.7TT
A3Q 1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Mon, 19 Sep 2016 - 20:18
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





Z forum audi:

Tuning S4 - 300-310 KM / 450-520 Nm hamownia obowiązkowa !
- zmiana programu ECU (CHIP)
- ewentualna zmiana trójnika gumowego od przepustnicy na wzmacniany
(orginalny może pękac przy ciśnieniu powyżej 1 bar)
- wskaznik doładowania turbo aby kontrolować wskazania (1,1-1,2 bar)


Tuning S4 - 320 - 330 KM / 500 Nm
- zmiana programu
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu (tylnią część lub cały)
- wkład filtru K&N
- zmiana obu Intercooler na większe z RS4 (są całe aluminiowe)
dadzą lepsze chłodzenie w ciepłe dni
- wskaznik doładowania turbo
- ewent. zmiana DV Bypass na inne lepsze


Tuning S4 - 360 - 380 KM / 520 Nm
- zmiana programu
- większe turbo 2 xK04, inlet pipe rury
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu
- wkład K&N
- Intercooler z RS4
- wtryski 6 x 360-440cc (orginalne 320cc dają rade do 360-370 KM)
- zmiana pompy paliwa (orginalna daje rade do 340-350 KM)
- map sensor
- ewent. modyfikacja kolektora ssącego (lub zamiana od RS4)
- ewent. układ dolotowy z RS4 (przepustnica, rura ssąca, przepływka,

obudowa filtra)
- ewent. podkładki dystansujące pod kolektor ssący
- sprzęgło od RS4
- wskaznik doładowania turbo
- ewent. zmiana DV Bypass na inne lepsze
- ewent. chłodnica oleju
- pomyśleć o zmianie HAMULCÓW ! ! ! seryjne są za słabe


Tuning S4 - 380 - 440 KM / 520 Nm
- zmiana programu
- głowice od silnika 2,8 30V (mają większe kanały ssące jak w RS4)
- większe turbo 2 x K04 z RS4 lub RS6, inlet pipe rury
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu
- wkład K&N
- Intercooler z RS4 lub duży centralny
- wtryski 6 x 440cc
- zmiana pompy paliwa na wiekszą
- map sensor
- rozwiercany kolektor ssący (lub z RS4)
- ewent. układ dolotowy z RS4 (przepustnica, rura ssąca, przepływka,

obudowa filtra)
- podkładki dystansujące pod kolektor ssący
- sprzęgło od RS4
- wskaznik doładowania turbo + EGT
- zmiana DV Bypass na inne lepsze
- chłodnica oleju
- ewent. większe kolektory wydechowe
- zmiana HAMULCÓW OBOWI?ZKOWA ! ! !



Tuning S4 - 420 - 460 KM / 620 Nm
- głowice od silnika 2,8 30V (mają większe kanały ssące jak w RS4)
- większe turbo 2 x K04, inlet pipe rury, turbo 2 xK04 z RS6 dadzą 460-520

KM
- zmiana trójnika gumowego przepustnicy
- zmiana wydechu
- wkład K&N
- układ dolotowy z RS4 (przepustnica, rura ssąca, przepływka, obudowa filtra)
- Intercooler z RS4 lub duży centralny
- wtryski 6 x 440cc Bosch
- zmiana pompy paliwa na wiekszą
- map sensor
- rozwiercany kolektor ssący (lub z RS4)
- podkładki dystansujące pod kolektor ssący
- sprzęgło mocne made by PL lub inne
- wskaznik doładowania turbo + EGT
- zmiana DV Bypass na inne lepsze
- chłodnica oleju
- ewent. większe kolektory wydechowe
- zmiana HAMULCÓW OBOWI?ZKOWA ! ! !



Tuning S4 - 500 - 700 KM / 500+ Nm
- turbo 2 x GT28RS, K04/RS6, K16, K24 lub inne ....
- kute tłoki, korbowody
- pompa paliwa Bosch 044
- wtryski 500-700cc
- chłodnica oleju.
- nowe większe kolektory
- wydajny układ IC
- mocne sprzęgło
- ... dużo pieniędzy


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jakub1t
post Tue, 20 Sep 2016 - 10:13
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Karczew





Ogolnie wymiana glowic na wiekszym kanale nie koniecznie ci cos poprawi , a moze byc odwrotnie bez grubszych modow . Tak sie dzieje chyba w przypadku 1.8t .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Tue, 20 Sep 2016 - 11:28
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Czapki trzymają przepływ w tym silniku tak od 500KM na PB w górę dopiero. Poniżej tego nie ma sensu moim zdaniem.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
SID
post Tue, 20 Sep 2016 - 11:34
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2005
Skąd: Rzeszów





Jeśli zostajesz na turbo K03 to zostawiasz seryjne głowice
Jeśli zmieniasz turbo na K04 to zmiana głowic na szersze kanały jest wskazana


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zxcv
post Tue, 20 Sep 2016 - 17:21
Post #7


Frequent User
Dołączył: Thu, 22 October 2009
Skąd: Mysłowice/Chełm Śląski





Chwilowo zostaje k03, ale pozniej na pewno k04 lub cos większego. Dlatego chcę od razu przy okazji wrzucić lepsze głowice, zresztą i przy k03 coś tam powinny pomóc. Wróćmy do pytania, spodziewać się jakiś niespodzianek przy wrzucaniu glowy z 2,4/2,8? Jeszcze jedno pytanie, ile znosi tiptronik? Zmieniać od razu na manual? biggrin.gif


--------------------
BMW E36 M50B25 GT35 460KM 557NM
Opel Omega BFL X30XE + turbo w budowie
Audi A6Q 2.7TT
A3Q 1.8T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kerst
post Tue, 20 Sep 2016 - 21:42
Post #8


User
Dołączył: Mon, 12 October 2015





jak porownasz sobie uszczelke glowicyz 2.8 a 2.7bit od razu zobaczysz roznice w 1 dodatkowym kanale
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mis
post Tue, 20 Sep 2016 - 22:15
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 07 January 2009
Skąd: Rzeszów





Tiptronic ma limitery momentu, dużo nie ugrasz niuta bez remapu sterownika skrzyni, a to mało osób robi. Manual wskazany.
Przy seryjnych turbosprężarkach, a nawet ich hybrydach głowice nie dadzą Ci raczej bardzo bardzo niewiele lub nic.


--------------------
RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jakub1t
post Tue, 20 Sep 2016 - 22:54
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Thu, 12 April 2007
Skąd: Karczew





Nie wiem czy kiedyś nie widziałem u kogoś z forum oprogramowania do skrzyń , nie wiem czy SID nie oferował takich rzeczy , ale pewnie wie kto to ogarnia .
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 15:51