![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: From Hell ![]() |
Miał ktoś styczność z tym motorem? Jak z jego trwałością? Ma jakieś słabe punkty? Wady konstrukcyjne jak V6 2.5TDI? Jak z częściami? Serwisem? Ile realnie można wydusić z tego silnika po sofcie?
Myślę nad zakupem dla żony Touarega z tym motorem, bez pneumatycznego zawieszenia. -------------------- "We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
jakiś kod silnika? bo z lenistwa nie chce mi się szukać...
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 12 April 2003 Skąd: Tarnów ![]() |
Chyba najsłabszy punkt to odpadający niby nikasil z cylindra, blok oczywiście nietulejowane alu.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: From Hell ![]() |
To ten sam motor montowany np. w Transporterze czy Multivanie? I ponoć w Volvo?
-------------------- "We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 January 2010 Skąd: Warszawa ![]() |
Silnik ten sam co w VW T5, ze sławnym 2,5 V6 ma niewiele wspólnego, bliżej mu do 1.9tdi. W volvo, VW T4 i Audi C4 był ten sam silnik, ale na pompie. Jak kupowałem używane T5 to w ASO odradzono mi ten silnik, bo bywa kapryśny (osprzęt, pękające kolektory), podejrzewam, że w Touaregu jest podobnie.
-------------------- ...
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Sat, 16 April 2011 ![]() |
mam w ten silnik w transporterze kilka lat i nic nie klękło. Prawie 250 tys na blacie i tylko olej i filtry zmieniane. Kiedyś słyszałem w serwisie wersję że głowica jest słabym punktem, a ile w tym prawdy to nie wiem ale możesz spróbować zgłębić temat.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Fri, 09 March 2007 ![]() |
jeśli to to samo co w crafterze z 2007r to nie polecam.
-------------------- yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 January 2008 ![]() |
To nie to samo co w "crafterze", i nie to samo co w volvo, t4 i audi z lat 90.
Siedzi tylko w T5 i Touaregu. Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć że to przyzwoita jednostka która w odpowiednich rękach spokojnie dociągnie 500k. Bolączki to pompa wody- do wymiany przy 100k i koła zębate rozrządu 250k. Po prostu jest jak znany supermarket - Nie dla idiotów. Golf 2 2.5TDI R5 DYNOSOFT 500PS https://www.youtube.com/watch?v=twQ0oQA7pSw TTC SEAT TOLEDO 2.5TDI-R5 https://www.youtube.com/watch?v=90IEF4OcjX8 |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
"Problem dotyczy silników 2.5TDi z rozrządem na kołach zębatych. VW chciał dobrze a wyszło jak zwykle. Po przebiegach gdzie w TDi zmienia się pasek i rolki tam wycinają się koła. Padnie Ci pompa wody to nie wymienisz samej bo będzie nie wycięta zębami i będzie grzechotała. Padają pompy wspomagania i to w jakiś mistyczny sposób, że oddają płyn wspomagania do oleju silnikowego ohmy.gif O wycierających się notorycznie wałkach rozrządu czego skutkiem jest pufanie w puszkę filtra powietrza nie wspomnę. W ogóle udana jednostka" cytuje wypowiedz z tego forum kolegi grooby odnosnie tego silnika. Link http://www.racingforum.pl/lofiversion/index.php?t86482.html
-------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 25 February 2007 Skąd: świętokrzyskie ![]() |
Czy w Touaregach nie było dwóch wersji TDI: R5 i V6? O ile kojarzę, to dużo żywotniejszy był ten R5
-------------------- Pancin
== www.scyzzor.com == == www.superoes.pl == |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Czy w Touaregach nie było dwóch wersji TDI: R5 i V6? O ile kojarzę, to dużo żywotniejszy był ten R5 Nie było tam 2.5TDI V6 w żadnej odmianie. Był 2.5TDI R5 o którego pyta autor wątku, 3.0TDI V6 i V10 TDI 5.0 O 2.5TDI R5 niestety nic konkretnego nie wiem, poza tym, że - po zajrzeniu w tabelkę - ma w Touaregu jedynie 13,2s do 100 ![]() |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 27 September 2011 ![]() |
5 lat eksploatacji (230tkm) wymieniona pompa wody i wspomagania , nic więcej się nie działo
-------------------- RallyeGolf -1.8T- 472/519
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 07 November 2013 Skąd: Limanowa ![]() |
To nie to samo co w "crafterze", i nie to samo co w volvo, t4 i audi z lat 90. Siedzi tylko w T5 i Touaregu. Z mojego doświadczenia mogę powiedzieć że to przyzwoita jednostka która w odpowiednich rękach spokojnie dociągnie 500k. Bolączki to pompa wody- do wymiany przy 100k i koła zębate rozrządu 250k. Po prostu jest jak znany supermarket - Nie dla idiotów. Golf 2 2.5TDI R5 DYNOSOFT 500PS https://www.youtube.com/watch?v=twQ0oQA7pSw TTC SEAT TOLEDO 2.5TDI-R5 https://www.youtube.com/watch?v=90IEF4OcjX8 Nie pomyliło Ci sie coś ? 500 Tys to chyba na 3 motorach,2 skrzyniach i 10 półoskach. Do touarega to tylko 3.0 Tdi i wadą sa pękajace łańcuszki rozrzadu i dobrze wymieniać w ok 200 tys lub przy zakupie samochodu. Ogólnie auto jest super polecam -------------------- ET 10.6 @ 220 KM/H
E36 Coupe Drag 1/4 Mili |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 17 March 2003 Skąd: lublin ![]() |
Ważne aby w motorach przed liftingiem wymienić pompę wody przy przebiegu 90 tys ,po liftingu niby jest to poprawione
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 03 October 2005 Skąd: Trojmiasto ![]() |
A o padajacych wtryskach, wycierajacych sie walkach rozrzadu w 2.5tdi R5 nikt nie slyszal
![]() Generalnie...w zyciu bym tego nie kupil. Patrzac w dieslu to 3.0tdi v6 jest o wiele sensowniejszy i przyjemnieszy w jezdzie (chociaz tez ma bolaczki). IMHO w Turku kupilbym jakas duza benz i zapodal LPG....wyjdzie o wiele mniej awaryjnie niz jakiekolwiek TDI ktore ma wiecej niz 150tys realnego przelotu |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 25 October 2006 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Ja tylko dodam z ekonomicznego punktu widzenia. Znajomy ma 2.5-zima,miasto 18l/100. Benzyna+LPG jest chyba rozsądniejszą opcją.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 September 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Nawet gdyby te silniki były super to przecież Tur z tym motorem nie jedzie
![]() -------------------- Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl www.dpfserwis.pl https://www.facebook.com/TuneFORCE |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 23 June 2025 - 05:52 |