Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> 2.0tdi bmm'07 korba bokiem wyszla, co teraz ?
Taffarel
post Mon, 22 Jul 2013 - 23:48
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





czesc,

tym razem w touranie '07/'08 z motorem jak w temacie mam nieskromny problem sporej dziury w bloku, motor mam juz wyjety, ale zanim dokonam wymiany dolu silnika, lub calego slupka, chcialbym spytac szanowne grono, jak radzicie podejsc do naprawy, jaki silnik wkladac ?


--------------------
BMW 135i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 22 Jul 2013 - 23:48
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
zabba88
post Tue, 23 Jul 2013 - 07:21
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 April 2009
Skąd: zabrze





No raczej nie masz duzego wyboru jezeli chcesz to zrobic tanio:) Chyba ze koszta nie graja roli to wkladaj BKD+wiazke+ecu. Albo zaszalej i 2.0CR


--------------------
<tu była sygnatura komercyjna>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tdik
post Tue, 23 Jul 2013 - 09:36
Post #3


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 23 March 2003
Skąd: B-B, KRAK





wez pod uwage to ze to malo racingowy woz i przy sprzedazy kazdy ci powie ze masz ulepa. ja wsadzilbym to samo i olal temat


--------------------
Z3 coupe :) jest
Z4 coupe :) jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Tue, 23 Jul 2013 - 20:07
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





dzieki, sprecyzuje o co mi chodzilo... otoz ktos mi mowil (nie koniecznie madry), ze w tych silnikach jest slaby naped pompy oleju, no i tak sb pomyslalem, ze jak teraz przy 192kkm korba wyszla bokiem, to nastepnej motorowni tez sie to moze zdarzyc no i liczylem, ze szanowne grono powie mi raczej cos w stylu : wkladaj silnik z 2009r bo tam juz jest poprawione to i tamto i bedzie gites. jesli po prostu nagle sie zatarl i jebnal a te silniki sa dobre, tylko mojemu cos odjebalo, to wkladam to samo.

ktos cos moze jeszcze podpowie, albo ma dol silnika za miske ryzu na zbyciu wink.gif


--------------------
BMW 135i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzybek-r
post Tue, 23 Jul 2013 - 21:11
Post #5


User
Dołączył: Sat, 02 December 2006
Skąd: Białystok





podpowiem Ci ze napisz do jaro4444 PW

on ama rozkminione jak poprawic naped pompy oleju w tych ulepach jesli chcesz wlozyc to samo i problem ma zniknac... (wiele razy opisywal na wlasnych autach)

ewentualnie sporo podpowie



--------------------
E60 535d
S211 320CDi
W201 -YT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rob-555
post Tue, 23 Jul 2013 - 22:36
Post #6


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 October 2005
Skąd: Gdansk





Tam mozna zapodac 1.9 BXE BKC ....panewki lipne ale nie ma problemu z napedem pompy.
Mozna tez cos z 1.9TDI z T5 zapodac...mocne sztuki cool.gif

Jak cos to naped pompy oleju najlepiej od razu przerobic na stary typ czyli wlasnie taki jak przez wiele lat byl w 1.9TDI PD
Przynajmniej o smarowanie silnika sie martwisz ...

BTW...mialem sygnaly ze niby poprawione napedy pompy oleju w 2.0tdi CR tez daja d... cool.gif


--------------------
TUNE-UP - Tuning Serwis Gdansk

AUTOHOLICY - Nowy kanał moto na YouTube
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Honada
post Wed, 24 Jul 2013 - 06:51
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 19 February 2006
Skąd: Warszawa-Marki





CYTAT(Rob-555 @ Tue, 23 Jul 2013 - 22:36) *
Tam mozna zapodac 1.9 BXE BKC ....panewki lipne ale nie ma problemu z napedem pompy.
Mozna tez cos z 1.9TDI z T5 zapodac...mocne sztuki cool.gif

Jak cos to naped pompy oleju najlepiej od razu przerobic na stary typ czyli wlasnie taki jak przez wiele lat byl w 1.9TDI PD
Przynajmniej o smarowanie silnika sie martwisz ...

BTW...mialem sygnaly ze niby poprawione napedy pompy oleju w 2.0tdi CR tez daja d... cool.gif


ale w BXE to wina nie leży włąśnie m.in. po stronie pompy oleju, która ogranicza smarowanie na panewkach i dlatego się one poddaja? Wydaje mi się, że wymiana samych panewek nie jest rozwiazaniem dla BXE.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rob-555
post Wed, 24 Jul 2013 - 08:20
Post #8


Frequent User
Dołączył: Mon, 03 October 2005
Skąd: Gdansk





CYTAT(Honada @ Wed, 24 Jul 2013 - 06:51) *
ale w BXE to wina nie leży włąśnie m.in. po stronie pompy oleju, która ogranicza smarowanie na panewkach i dlatego się one poddaja? Wydaje mi się, że wymiana samych panewek nie jest rozwiazaniem dla BXE.


To mit...BXE ma naped pompy oleju jak kazde stare 1.9TDI typu AWX AVF...
Po prostu panewki sa z d... a nie materialu.
Po wymianie panewek motory przyzwoite.

W wiekszosci 2.0TDI dochodzi te zespoł wałkow wyrownazajacych (czy jak tam sie zwa) wraz z debilnym napedem pompy oleju.
I to rzeczywiscie siada nagminnie skutkujac permanentym zacieraniem sie motoru (a napewno turbin).

No i trzeba pamientac o kochanym LongLife ktore tylko zwielokrotnia powyzsze problemy szczegolnie w polaczeniu z DPF gdzie czasem polowa oleju to ropa cool.gif


--------------------
TUNE-UP - Tuning Serwis Gdansk

AUTOHOLICY - Nowy kanał moto na YouTube
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Wed, 24 Jul 2013 - 08:54
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Mam rozkminiony napęd pompy jak coś to priv


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefdeath
post Wed, 24 Jul 2013 - 14:12
Post #10


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 April 2003
Skąd: wwa





Wszystko pięknie ale w BMM nie ma modułu wałków wyrównoważających. Jest zwykła pompa oleju z kółkiem zębatym i łańcuchem wg. etki dla tourana ta sama co w : BLS, BXE, BXJ, BXF
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Wed, 24 Jul 2013 - 23:25
Post #11


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





tak wlasnie slyszalem, ze ten lancuszek sie wyciaga i objebuje zeby (na zebatce rzecz jasna)... jak rozbiore swoj silnik to dam znac jak to bylo u mnie


--------------------
BMW 135i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Thu, 25 Jul 2013 - 08:42
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





jesli nie jesteś pierwszym właścicielem i kupiłeś auto na fakture - to po prostu zareklamuj - może akurat sie uda i poprZedni właściciel naprawi na własny koszt jak w podobnym temacie na forum wink.gif.
A swoja droga to patrząc na podobne przygody znajomych z 2.0TDI to warto doliczyć do kosztów zakupu 5 000 zł (za tyle udaje sie naprawić porządnie ten silnik) i sie po prostu nie przejmować i wymienic auto po kilkudziesięciu tys km (znajomym tyle juz wytrzrmalo po naprawie bez problemu innych niz eksploatacyjne a naprawiane w przypadkowych warsztatach bez zbednego zastanawiania sie) przejechanych.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
trbman
post Thu, 25 Jul 2013 - 11:22
Post #13


User
Dołączył: Wed, 08 October 2003
Skąd: Augustów





Czy konstrukcja jest tak skopana że nawet przeprowadzajac porządny remont znowu sie posypie? czy wystarczy uporać sie z pompą oleju i mamy porządny silnik na wieleset kilometrów
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefdeath
post Thu, 25 Jul 2013 - 16:22
Post #14


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 April 2003
Skąd: wwa





CYTAT(trbman @ Thu, 25 Jul 2013 - 12:22) *
Czy konstrukcja jest tak skopana że nawet przeprowadzajac porządny remont znowu sie posypie? czy wystarczy uporać sie z pompą oleju i mamy porządny silnik na wieleset kilometrów


Tutaj wszystko jest ładnie opisane:
http://warsztatvw.blogspot.com/2013/03/aud...-nie-tylko.html

dodam tylko że porównałem sobie w ETCE 3 silniki - 1.9 ARL , 2.0 tdi BMM, 2.0 CR CEGA i pompa oleju we wszystkich wygląda identycznie. Trochę inne są tylko numery katalogowe z czego BMM i CEGA mają ten sam numer.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peter22
post Thu, 25 Jul 2013 - 17:04
Post #15


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 May 2008





szukaj silnika od mitsubishi . ja tak zrobiłem dwa lata temu kupiłem silnik oznaczenie BSY z 2010roku przebieg 8tys za 2.500zł .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
krz_p
post Thu, 25 Jul 2013 - 17:56
Post #16


User
Dołączył: Tue, 05 July 2005
Skąd: Poznań





CYTAT(stefdeath @ Thu, 25 Jul 2013 - 16:22) *
tylko numery katalogowe z czego BMM i CEGA mają ten sam numer.



rysunkami w ETCE się nie sugeruj, to tylko schematy i niektóre części wyglądają identycznie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Fri, 26 Jul 2013 - 01:29
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





CYTAT(peter22 @ Thu, 25 Jul 2013 - 17:04) *
szukaj silnika od mitsubishi . ja tak zrobiłem dwa lata temu kupiłem silnik oznaczenie BSY z 2010roku przebieg 8tys za 2.500zł .


i o taka polske walczylem laugh.gif juz zaczynam googlowac temat smile.gif



--------------------
BMW 135i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
peter22
post Fri, 26 Jul 2013 - 11:26
Post #18


Frequent User
Dołączył: Tue, 20 May 2008





nie ma co googlować , do jakiego auta to potrzebujesz ????
Silniki z mitsubishi są montowane poprzecznie , więc jak u ciebie jest poprzeczny to pasuje P&P
Jak masz wzdłużnie to trzeba zmienić miske olejową ze starego silnika bagnet, skrócić smog oleju i zmienić pokrywe tą czarną gdzie masz wlew oleju i wszystko . żadna filozofia temet już dawno przerabiany
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Sat, 27 Jul 2013 - 00:32
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





dzieki, touran 2007, jak w temacie smile.gif

to bardzo cenne dla mnie wypowiedzi. dalbym Wam "pomuka", gdybym mogl smile.gif . niby temat przerabiany, ale mnie ominela ta jakze cenna wiedza.


--------------------
BMW 135i
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 05:55