![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 ![]() |
Witam, jak w temacie, po ostrym garowaniu wyskakiwała kontrolka oleju, silnik AXX . Wymieniona pompa oleju na 1.8T (kółko 31z) ciśnienie mierzone w normie i nadal problem z kontrolką. Profilaktycznie wrzucone nowe panewy na korby (4 panewka nosiła lekkie ślady przytarcia). Ma tu ktoś doświadczenia z tym silnikiem? Bo już nie mam na niego pomysłu. Zdarzały się jakieś awarie wałków? Myślałem że może jeszcze ew. tam gubi ciśnienie.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin ![]() |
A panewki na głównych ?
Jakie konkretnie cisnienie oleju na rozgrzanym na jalowych ,jakie przy 2tys.obr.? Akurat kupilem do roboty 5gti z peknietym walkiem rozrzadu(przytarty na panewkach) jak dotrze to ocenie jakie szkody i ew.zrobie swap na 1.8t 20v bo jesli dół przytarty to szkoda babrac sie w tym ... -------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 ![]() |
Głównych nie sprawdziłem, aczkolwiek ciśnienie 1.5 na wolnych i 4 bar przy 2000rpm.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 11 June 2011 Skąd: lublin ![]() |
Kurła to cos nie za wysoko,moze zawor sie przycina
Moze masz za duze cisnienie i dlatego lampka wali Jestem na urlopie i nie mam dostepu do autodaty i nie spr.ile tam powinno byc,chyba ze ktos sie wypowie Ogólnie w vagach przy 2tys. Ma miec przynajmniej 2b -------------------- GOLF MK4 R32 OEM-niuu toys
RS4 B5 SPORTEC -family cars S3 8l ABT ,BAM ,Imola Gelb -wife car GOLF MK2 RALLYE R32 4M...-toys |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 ![]() |
Przy 2000 ma 4b wg autodaty wolne 1.2-1.6 a przy 2000 2.2-4.2 i nie ma czujnika zbyt wysokiego ciśnienia.
|
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Nie znalazłeś panewek oporowych wału w misce?
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 23 June 2009 ![]() |
Oczywiście czujnik ciśnienia oleju zmieniony na nowy ori/dobrej jakości?
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 ![]() |
Tak, to było zrobione jako pierwsze, panewek brak, w smoku trochę drobnego "gruzu", dosłownie piasek, ale żadnych grubych kawałków nie ma.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 17 April 2013 ![]() |
Jaki olej zalany? Jeśli masz olej przewidziany przez producenta to być może producent nie przewidział aż tak "ostrego garowania" i powinieneś coś bardziej racingowego zalać. Wytłumacz co to znaczy ostre garowanie. Pozdrawiam
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 ![]() |
Jest wlane 5W40, nie jest to "torowe garowanie" dostanie pare razy w pizde do 160 i pika. Dzisiaj zmierzyłem ciśnienie innym manomentrem i nie wiem czy pompa nie ma zawieszonego zaworka. Na wolnych potrafi spaść do 0.7 bara po nagrzaniu, przy 2000 ma 2.8-3 bar a im wyżej tym ciśnienie wyższe aż do 7 bar co jest wartością o wiele za dużą wg mnie.
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
no to masz pompę uszkodzoną, jej zaworki.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 ![]() |
Nowa pompa Pierburga, ale objawy ewidentnie wskazują na nią.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Audi. Turbo. quattro. Dołączył: Sat, 12 October 2002 Skąd: Opalenica ![]() |
może przy wymianie nie wypłukało gdzieś opiłków i przytarło zaworki ? No różne przyczyny mogą być, ale stawiam na pompę w tym wypadku.
-------------------- Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on... --Audi way of life-- Suzuki V-Strom DL1000 www.AudiKlub.org |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 ![]() |
Zrobiłem jeszcze jeden test, manometr do auta i przejazd, kilka razy but i ciśnienie przy 1500rpm spadło po ostrym zagrzaniu do 1.2b (wtedy może łapać czujnik) przy czym wraz z obrotami rośnie(2k=2b 3k=3b) i przy 6000rpm oscyluje wokół 5.5-6.5 bar. Targam chyba pokrywe zaworów i sprawdzam czy tam nie gubi ciśnienia, bo objawy są identyczne jak przed konwersją pompy. Za wysokie ciśnienie za wysokim, ale przy niskich obrotach na gorącym oleju może być gdzieś zbyt duży ubytek ciśnienia. Pytanie tyko gdzie. Jak nie góra to ew. główne panewy.
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 25 June 2019 ![]() |
U siebie tez robilem pomiar Cisnienia w CDLA wolne obroty 1.6 (autodata podaje 1.2 do 1.6) 2000 obrotow 3.8 bara (autodata podaje 2.7 do 4,5) 3000 obrotów 4.3 bara jak dobija Ci powyzej 7b to ewidentnie cos z zaworkami albo przytkane kanaly olejowe -------------------- Funcar Seat Leon 2 Cupra R 2.0 TSI CDLA 277km / 413Nm seria -> 310km / 450Nm program
Daily Audi A3 8PA 1.6 MPI BSE |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 ![]() |
Powyżej 7 tylko na zimnym na dogrzanym max 6. Walki na pierwszy rzut oka wyglądają zdrowo. Jutro zrzuce miche i zerknę na glowne panewy. Jebany kibel. Pomiar robiłeś w jakich warunkach? Bo na postoju u mnie też pod 1.5 dochodziło, dopiero jak ostro dogrzeje olej to leci.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 25 June 2019 ![]() |
Pierwszy pomiar wg zalecen czyli olej ok 80 stopni na postoju, pozniej pod obciazeniem w drodze, wyniki identyczne.
-------------------- Funcar Seat Leon 2 Cupra R 2.0 TSI CDLA 277km / 413Nm seria -> 310km / 450Nm program
Daily Audi A3 8PA 1.6 MPI BSE |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 ![]() |
Ogólnie od właściciela dowiedziałem się że niedługo po kupnie(jakies 1.5 roku temu) po przegonieniu autostradą przez chwile pod 200 też raz piknął olej. Ale później był spokój więc tematu nie drążył. A więc temat po prostu się pogłębia.
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 11 November 2015 ![]() |
Dla potomnych, pomogła zmiana pompy na 1.9tdi z kółkiem 23z. Ciśnienie przy 1500rpm na poziomie 2b po ostrym traktowaniu. Pompa z 31z nie ogarnia ciśnienia przy niskich obrotach po zagrzaniu oleju.
|
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Przydatne info, dzięki.
![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 30 April 2025 - 05:47 |