Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> 200sx s14a Racing wersja Street, Sr20det ~380PS/500NM
Chester
post Tue, 02 Nov 2010 - 15:49
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Fri, 22 November 2002





Witam,

jak być może wielu ze starszych użytkowników tego forum pamięta swoją przygodę z tuningiem zaczynałem kilka lat temu z Daewoo Nexią z silnikiem z GSI c20xe, która jak na tamte czasy sprawiała mi wielka frajdę i dostarczała wiele radości swoimi osiągami:


Pomimo tego iż na forum jestem praktycznie od jego powstania, nie zebrałem się nigdy w sobie aby opisać tutaj swój projekt. Dlatego też postanowiłem skrobnąć kilka zdanek o swoim obecnym skromnym samochodzie.

Przedmiotem tematu jest Nissan 200sx s14a, jest to już mój drugi taki nissan. Nie jest to egzemplarz torowy, typowa zabawka na 1/4 mili czy do palenia kapcia w drifcie. Samochód ten jest autem w pełni ulicznym, a założenie było takie iż ma sprawiać mi frajdę z jazdy i dysponować na tyle fajnymi osiągami żeby można się było szybko przemieszczać po mieście lub złapać na światłach.


MARKA i MODEL:
Nissan 200sx s14a w wersji Racing. Samochód wyprodukowany w grudniu 1998 roku.
Samochód został zakupiony jako 100% seryjny egzemplarz, wcześniej auto było regularnie serwisowane u naszych zachodnich sąsiadów.


SILNIK:
SR20DET, 1998 cm3, 4 cylindrowy, benzynowy, turbodoładowany.
- Dwa stopnie zimniejsze świece NGK Iridium
- Turbina GT2871r wydechowy AR86 + przewody w oplocie
- Rozwiercona przepustnica z SR20DE
- Inne kółko przepustnicy

UKŁAD DOLOTOWY:
- Orurowanie dolotu 3" oraz 2.75"
- Duży FMIC umieszczony za zderzakiem
- Dolot Stożek->Turbo 3"
- Filtr Stożkowy Simota
- Bov Blitz
- Łapacz powietrza zamontowany w zderzaku

UKŁAD WYDECHOWY:
- Rurowy Kolektor wydechowy Apexi owinięty taśmą
- Down Pipe 3"
- 3" przelotowy układ wydechowy ze stali kwasoodpornej oparty na dwóch tłumikach

UKŁAD PALIWOWY:
- Pompa paliwa Walbro 255h z oddzielnym zasilaniem na przekaźniku
- Wtryski Nismo 555ccm
- Filtr paliwa z Nissan 300zx

ELEKTRONIKA:
- Solenoid MaC do sterowania doładowaniem
- Map sensor Motorola 2.5 barowy
- Przepływomierz powietrza 300zx z32 TT
- Ecumaster DET II który w połączeniu z solenodiem odraz map seonsorem steruje doładowaniem.
- Auto wystrojone za pomocą Nistune Type 4 by Ecu-tune.PL

ZAWIESZENIE:
- Amortyzatory Bilstein B6 & Koni Sport
- Sprężyny Eibach pro -35mm pochodzące z modelu Z-edition
- Rozpórka przednich kielichów CUSCO
- Rozpórka tylna TEIN
- Regulowane wahacze w tylnym zawieszeniu

NAPĘD:
- Sprzęgło Organiczne ACT Xtreme
- Wysprzęglik Driftworks z przewodem Earls w oplocie

KOŁA:
- Aluminiowe felgi 8x18” Oz Ultraleggera Matt Graphite Silver
- Dystanse 5mm przód, 8mm tył
- Złote nakrętki D1 spec
DRAG:
-17" OZ Ultraleggera White
-255/40 Toyo R888

OPONY:
- Przód- Toyo T1R 225/40
- Tył- Pirelli P0 Rosso 255/35

UKŁAD HAMULCOWY:
Przód- Komplet z nissana 350z:
- 4tłoczkowe aluminiowe zaciskiz BREMBO
- Tarcze hamulcowe Brembo 324mm (280mm stock)
- Klocki hamulcowe Mintex

WNĘTRZE:
- Słupek na wskaźniki we floku
- Wskaźnik doładowania Greddy (czarny) 60mm
- Wskaźnik EGT Greddy (czarny) 60mm
- Turbo timer HKS
- Przełącznik map doładowania
- Radio Pionier 2din ze sterowaniem w kierownicy

ZEWNĄTRZ:
- Spoiler Kouki na klapie bagażnika
- Przerobiony przedni zderzak
- Przyciemnione klosze lamp oraz postojówek
- Oklejone lampy
- Białe kierunki przednie Apex
- Białe kierunki boczne Apex
- Logo Silvia na masce
-Tylne zaciski hamulcowe pomalowane w złotym kolorze brembo

ŚWIATŁA:
Soczewkowe lampy + Ksenon 6000K

MOC:
1.3 bara (peak 1.4):

0.9 bara:


MOC Obecnie 380KM & 500 Nm

Czas na 1/4 mili (bez odelżania):
-Zawody 12.8 s @ 187km/h(pod górkę w Lublinie)
-Gtech 12.51 s @ 191km/h







Przejazd na 1/4 mili:
12.9s


przejazd z emeryckim ruszeniem:


Artykuł z Magazynu GT:



ZDJĘCIA:






Wieczorna sesja:






1/4:


--------------------
Ecu-Tune.Pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 02 Nov 2010 - 15:49
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Chester
post Tue, 02 Nov 2010 - 15:52
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Fri, 22 November 2002





Z powodu ograniczenia grafik w 1 poście, Inne gadżety.

FMIC:


Pompa Walbro 255:


Świece platynowe NGK:


Turbo GT2871r:


Kolektor wydechowy:


Kolanko na wyjściu z turbiny:


Wydech:


Przepływomierz 300zx Z32:


Filtr stożkowy Simota:


Chip H-dev stage 3a, później zastąpiony Nistunem:


Ecumaster II:


Map sensor motorola:


Rozwiercona i spolerowana od wewnątrz przepustnica:


Seryjnie były wtryski 370, później 440 z Imprezy My99, następnie 550 z 2.5 STI, aż w końcu 555 Nismo
następnie wjechały wtryski 550 z Imprezy STI 2.5 US, ostatecznie zostały Nismo 555:


Sprzęgło spiekowe XTD stage 3:


Short Shifter:


Blow Off Bailey:


Seryjne felgi BBS Racing 17", zastąpiły OZ Ultraleggera Matt Graphite Silver w rozmiarze 18":


Spoiler Kouki:


Złote nakrętki D1 spec:


Hamulce Brembo:


Sprężyny Eibach Pro -35mm:


Dystans z tyłu 8 z przodu 5mm:


Białe kierunki:


Przerobiony zderzak:


Łapacz powietrza umiejscowiony obok halogena:


Koła 17" z oponami R888 na starty 1/4 mili:


Wnętrze:


Wskaźniki:


Turbo timer:


tak zieje ogniem:



Wszystkich modyfikacji dokonanych w Nissanie, wraz ze strojeniem dokonywałem samodzielnie.
Koncepcji było wiele i często zmieniały się pomysły na zmiany, czasami też były (jak się okazuje) błahe problemy które potrafiły napsuć wiele krwi, nie zraziło mnie to jednak do tego modelu.
Auto na obecnym setupie z drobnymi modyfikacjami jeździ już 2 sezony. Jak do tej pory bezawaryjnie smile.gif.


--------------------
Ecu-Tune.Pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
LCQ
post Tue, 02 Nov 2010 - 15:54
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Sat, 06 January 2007
Skąd: to wiesz?





bardzo fajne auto, w czystej formie biggrin.gif, czas 12,8 był przy jakiej mocy?


--------------------
Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Tue, 02 Nov 2010 - 15:55
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Co tu duzo pisać - auto jak marzenie, bardzo podoba mi się Twoje podejście Chester do tematu , wszystko robione ze smakiem z zachowaniem jak najbardziej zbliżonego wygladu fabrycznego.
Bardzo mi sie podoba obecny look auta. No i moc na codzień wystarcza smile.gif


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kosiniak
post Tue, 02 Nov 2010 - 16:03
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 30 July 2004
Skąd: Łomża





swietny projekt, gratuluje smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tropheusss
post Tue, 02 Nov 2010 - 17:19
Post #6


Rookie
Dołączył: Sun, 09 October 2005





Kozak! Nie ma co gadać autko marzenie. Czysta schludna forma. Chester masz wyczucie smaku, gratulacje posiadania jednej z najpiękniejszych Silvii w polsce!!!


--------------------
1.9 TDI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mariuszl
post Tue, 02 Nov 2010 - 18:36
Post #7


Frequent User
Dołączył: Sun, 11 February 2007
Skąd: Warszawa





Bardzo ładne auto ,gratulujęsmile.gif Jakich rozmiarów masz ic ??


--------------------
Fiat Coupe LE 20vt, gt 2871
Volvo v70r gtx3582
Go to the top of the page
 
+Quote Post
michalp21
post Tue, 02 Nov 2010 - 19:29
Post #8


Frequent User
Dołączył: Mon, 24 September 2007
Skąd: Warszawa Grochów





Piękny wóz wink.gif Gratulacje biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K47
post Tue, 02 Nov 2010 - 20:15
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Sat, 27 November 2004
Skąd: Łódź





Chester dopracowane w każdym detalu, gratki.


--------------------
don't be such a wimp
STOP Pijanym kierowcom.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buni
post Tue, 02 Nov 2010 - 20:25
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: w-wa





no no.. to kiedy stajemy na kresce cool.gif cool.gif biggrin.gif


--------------------
Focus RS MK3 Tor Poznan 1.46.2
Megane RS CUP Tor Poznan 1.50.1
BMW E36 2.0 260KM Tor Poznań 1.40.1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fawor
post Tue, 02 Nov 2010 - 21:29
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 13 August 2004
Skąd: Tuchola/Poznań





Chester, jak często 'katujesz' auto? Znajdąc usterkowość SR20 w drifcie bezusterkowe 380KM na SERYJNYM dole brzmi imponująco..


--------------------
Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Samcrk
post Tue, 02 Nov 2010 - 21:41
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Sat, 09 September 2006
Skąd: ARS Serwis 4x4





No wreszcie smile.gif Ja już na żywo mówiłem że jest mega wink.gif Tak zadbanego egzemplarza to nigdy nie widziałem biggrin.gif

ps. Sorka że nie odebrałem ostatnio ale miałem wypadek i średnio na siłach byłem, mam nadzieję że nic ważnego.

ps2. mam już MBC do swojego tongue.gif


--------------------
...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
raich
post Tue, 02 Nov 2010 - 21:54
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Sun, 05 July 2009





a jakie amorki siedza tam?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K@rol
post Tue, 02 Nov 2010 - 23:08
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 December 2005





Piekny! Świetny projekt. Czysto, schludnie i do tego szybki sprzęt. Gratki.

PS: chyba na prawdę dawno temu pamietam na forum jak miałeś tą Nexie w avatarze tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Qulek
post Tue, 02 Nov 2010 - 23:23
Post #15


Forum Killer
Dołączył: Tue, 03 October 2006
Skąd: Kielce





CYTAT(K@rol @ Tue, 02 Nov 2010 - 23:08) *
PS: chyba na prawdę dawno temu pamietam na forum jak miałeś tą Nexie w avatarze tongue.gif


ja też laugh.gif

Piękny Nissan, do tego w dobrej wersji.


--------------------
STOP PIJANYM KIEROWCOM
Ford Focus TDCi 123KM@327Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hubanek
post Tue, 02 Nov 2010 - 23:58
Post #16


Super User
Dołączył: Sun, 01 October 2006
Skąd: Wwa / Octane Squad ;)





Jarek moje zdanie znasz na temat auta wiec nie bede sie powtarzal wink.gif

Zastanawiam sie bardziej nad opisem samochodu na RF , tym bardziej ze w tej kwestii tez chyba podbne mamy zdanie heh wink.gif

Do zobaczyska


--------------------
WWW.PROCUSTOM.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Wed, 03 Nov 2010 - 07:44
Post #17


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





Napiszę i tutaj samochód bajka i zapina bardzo męsko smile.gif


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Toldi
post Wed, 03 Nov 2010 - 08:46
Post #18


Forum Homee
Dołączył: Fri, 20 August 2004
Skąd: Warszawa / Mokotów





Widziałem autko jak byles u nas na zlocie Seat-RAcing i wtedy chyba te 12.8 pojechałes smile.gif
Auto bardzo ładne i latajace juz naprawde konkretnie smile.gif
Pozdrawiam


--------------------
Sociedad Espanola Automoviles de Turismo
był: Toledo T.U.R.B.O 1.8 20VT GT28R
VW Golf VII R Tornado Red 400/500 - Mistrz Polski Street AWD 2016
Audi RS4 B8 450HP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Adam.B
post Wed, 03 Nov 2010 - 09:45
Post #19


User
Dołączył: Thu, 08 November 2007
Skąd: W-wa





Gratulacje... super bolid smile.gif


--------------------
www.drifters.pl
www.adrenalinemotorsport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
specu
post Wed, 03 Nov 2010 - 09:58
Post #20


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 16 August 2005
Skąd: W-wa





CYTAT(Toldi @ Wed, 03 Nov 2010 - 08:46) *
Widziałem autko jak byles u nas na zlocie Seat-RAcing i wtedy chyba te 12.8 pojechałes smile.gif
Auto bardzo ładne i latajace juz naprawde konkretnie smile.gif
Pozdrawiam


W Lublinie na SSS pod góre smile.gif


--------------------
ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 05:37