![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 25 May 2004 ![]() |
Witam! Od ok. roku jestem szczesliwym posiadaczem 200sx 2.0i (chyba S15 - 1999r.) i tak sobie pomyslalem, ze moze moznaby go odrobinke "uszlachetnic" Czy mozecie mi podpowiedziec od czego powinienem zaczac, jakie znaczenie maja konkretne modyfikacje, gdzie sie najlepiej udac (mieszkam w Warszawie) i jak kosztowne sa zabiegi tuningowe? Szukalem takich informacji, ale niestety nigdzie nie znalazlem. Zalezy mi raczej na zmianach mechanicznych niz wizualnych.
Z gory serdecznie dziekuje, Vytt ps. Tylko blagam: po ludzku tlumaczcie, jak chlopu na miedzy - kompletnie sie na temacie nie wyznaje. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
S15 taki z bardzo skośnymi, migdałowatymi oczami wygiętymi w górę?
(co się będę rozdrabniać, tu jest pic): ![]() Rzadkość na naszych drogach... A co do podkręcania - tradycyjnie barierą jest budżet. Za 20000 funtów Norris Designs zrobią Ci z niego 650HP Za 20000 PLN VTG albo porównywalna firma zrobi Ci z niego bezpiecznie i bez sensacji siakieś 350HP (tak strzelam, nie bić) do codziennej jazdy. Za 2000PLN... styknie na jakiś wydeszek i MBC, może ze 280HP wyciśniesz. Kolejność: FMIC, zmiana ciśnienia doładowania, wydech, zmiana sterowania turbiną, dolot, kompletny engine management, wymiana kolektorów, wymiana turbo, zmiana korb i tłoków, rzeźba głowicy, O/S zawory. Gdzieś w środku jeszcze wałki. Do tego miliony dupereli typu regulator ciśnienia paliwa, wtryski, pompa paliwa, lekkie koła zamachowe i pasowe, cuda-wianki. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 25 May 2004 ![]() |
Nie, nie taki. Moj wyglada tak: http://motonews.pl/services/nis/?op=vmd&cdid=151 tylko jest czarny.
Coz, na takie koszty mnie niestety nie stac Co to jest FMIC? Czy dostepne chipy w cenie 700 zl warto instalowac? Jak wplywa filtr stozkowy (i wogole tuning) na prace/zywotnosc silnika? Gdzie powinieniem podjechac, zeby mi nie zniszczyli auta? Vytt |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 09 November 2002 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
http://www.turbokillers.com - tu masz stronę o sportowych Nissanach, jest też forum na którym na pewno uzyskasz satysfakcjonujace odpowiedzi.
PS. Twój to S14 po faceliftingu o ile się dobrze orientuję. Pozdro. A co do chipów za 700 zł to bym chyba nie ryzykował. -------------------- srtb
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Aaa, no to masz taki jak Shifty. Gadaj z Shiftym.
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 25 February 2003 Skąd: Pruszków ![]() |
FMIC (Front Mounted Intercooler)
tak to wyglada ![]() zamiast stozka wsadzilbym wkladke, np. K&N zywotnosc zalezy od stopnia modyfikacji autka i oczywiscie sposobu wykonania na reszte tematow znajdziesz odpowiedz w opcji [url=http://forum.streetracing.pl/search.php:2o0agejr]SZUKAJ[/url:2o0agejr] P.S. Ladne autko -------------------- RedCarolinka 88HP 111Nm 1.332cm3
1/4mili ... ET 17.574 [url:27cs9926]http://www.corollaclub.org[/url:27cs9926] |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 25 May 2004 ![]() |
Ojej, ale to fajne Tylko gdzie rejestracja?
Dzieki wszystkim za info. I jeszcze ostatnie pytanie: czy mozna gdzies na sieci znalezc slownik techniczny, bo za chinskiego boga nie wiem co to jest "wkladka", MBC itd. Vytt |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 01 February 2003 Skąd: Warszawa/Wiedeń ![]() |
Wkladka - to takie cos co wkladasz zamiast zwyklego filtra pow.
MBC - Manual Boost Control - za pomoca srubki (odradzam) lub elektroniki np. w postaci swiniaka regulujesz cisnienie doladowania. Tylko nie przesadz, bo Ci paliwa zabraknie -------------------- 1992 200SX S13 - reaktywacja.
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 25 February 2003 Skąd: Pruszków ![]() |
w slowniku technicznym raczej nie znajdziesz co to wkladka ; )
-------------------- RedCarolinka 88HP 111Nm 1.332cm3
1/4mili ... ET 17.574 [url:27cs9926]http://www.corollaclub.org[/url:27cs9926] |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 05 December 2003 Skąd: Przemyśl ![]() |
CYTAT("Brychu":u8ix14s9) www.turbokillers.com - tu masz stronę o sportowych Nissanach, jest też forum na którym na pewno uzyskasz satysfakcjonujace odpowiedzi.
PS. Twój to S14 po faceliftingu o ile się dobrze orientuję. Pozdro. A co do chipów za 700 zł to bym chyba nie ryzykował. Eeee, moj kosztowal nawet mniej (50$) i calkiem niezly wypasik. Zrobie niedlugo jakis wykresik... Oczywiscie nie do Nissana, ale mimo wszystko. -------------------- [url:3pnk0o00]http://suzukiracing.net[/url:3pnk0o00]
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 January 2004 Skąd: Z garażu ![]() |
Zalezy od kasy,
ja bym wsadzil cold air intake, i jakis wydech 3 calowy na poczatek, no i boost controller powiedz ile kasy masz, ile mocy bys chcial, to bedzie mozna bardziej sprecyzowac odpowiedz. Pozdrawiam, Radek |
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 01 February 2003 Skąd: Warszawa/Wiedeń ![]() |
A tak dla orientacji co mozna - http://www.norrisdesigns.com/
A tu sporo odpowiedzi na Twoje pytania http://www.sxoc.com/vbb/showthread.php?t=70865 Milej lektury -------------------- 1992 200SX S13 - reaktywacja.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 01 July 2003 ![]() |
Na http://www.zilvia.net też mają forum, nie wiem tylko na jakim jest poziomie merytorycznym - nie zarejestrowałem się jeszcze. Możesz też wejść na http://www.nissanforums.com. Na tej stronie też jest sporo informacji: http://www.automotiveforums.com/f763.html. Pozdrawiam.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 02 December 2002 Skąd: z zaskoczenia ![]() |
CYTAT("s2k":x0l31sxt) Zalezy od kasy,
ja bym wsadzil cold air intake, i jakis wydech 3 calowy na poczatek, no i boost controller powiedz ile kasy masz, ile mocy bys chcial, to bedzie mozna bardziej sprecyzowac odpowiedz. Pozdrawiam, Radek a poco mu CAI do turbo?? -------------------- Girls are like cars you want every hot one that you see, but you only love yours.
9.439@244 1/4mile FWD 1.48 @ Poznan AWD |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() User Dołączył: Mon, 17 May 2004 Skąd: Lubuskie/Hessen ![]() |
Ja tak troszke poza tematem
Czy to mozliwe , ze to jedyny taki egzemplarz w tym kolorze w europie? Znajomy w niemczech chce kupic i trafil na to: http://www.autoscout24.de/home/index/de ... lfh4rb4cl4 |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 15 January 2004 Skąd: Z garażu ![]() |
CYTAT("ITR":k7n5x308) CYTAT("s2k":k7n5x308) Zalezy od kasy, ja bym wsadzil cold air intake, i jakis wydech 3 calowy na poczatek, no i boost controller powiedz ile kasy masz, ile mocy bys chcial, to bedzie mozna bardziej sprecyzowac odpowiedz. Pozdrawiam, Radek a poco mu CAI do turbo?? haha troszke sie zapedzilem, rozmawilem w tym samym czasie z kumplem na GG o aem cai i jakos mi sie tak wpisalo |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Jedyna rzecz o ktorej trzeba pamietac, to fakt ze S14a i wyzsze sa bardzo trudne do podkrecania przez elektronikę. Elektroniczny boost controller jeszcze zniosą (szczególnie z HKS FCD za parędziesiąt dolców), natomiast ze świnkami jest już większy kłopot. Ale to problem mocy +330HP
-------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
User Dołączył: Wed, 18 December 2002 ![]() |
baton heh 200sx 94-99 nie bylo: rozowych, srebrnych, zoltych, koperkowych itd dopiero s15 mial pare nowych kolorow
yyt co od zwiekszenia mocy http://www.200sx.org przestudiuj ta strone i wtedy bedziesz wiedzial co mzoez zrobic z s14 na "dzien dobry" polecam kompletny wydech 2,5", jakis filtr powietrza, FMIC i MBc, do 270 wystarczy.. koszt okolo 4-5kzl , kolejne 10kzl musisz wydac zeby meic okolo 350hp, wiecej na seryjnych tlokach i korbach lepiej nie ryzkowac.. -------------------- ----=== s14a ===----
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Rookie Dołączył: Tue, 25 May 2004 ![]() |
Wielkie dzieki za info. Wczoraj juz zaczalem lekture i bede kontyuowal Co do kasy to na razie nie mam przeznaczonej zadnej konkretnej kwoty - raczej staram sie zorientowac, czy wogole jest sens startowac z czymkolwiek. No ale powiedzmy, ze na poczatek moglbym wyasygnowac jakies 1500. Szczerze mowiac najchetniej podlubalbym przy aucie sam, ale niestety moj poziom wiedzy na to nie pozwala, wiec potrzebowalbym pomocy fachowca. A moc? Coz - ile sie uda
Jesli chodzi o powyzszy kolor to ja takiego nie widzialem. Z tego co mi wiadomo w sprzedazy byly oferowane tylko biale, czerwone, zielone i czarne. Jesli to istotne to mam gdzies w domu prospekty i oferte to moge sie upewnic. cold air intake - ??? boost controller - ??? Vytt ps. A wogole to zaczalem od zmiany tylnych opon na odrobinke szersze (215/55/16) - mozliwe, ze calkiem bez sensu, ale trudno - byla okazja to skorzystalem. |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 01 February 2003 Skąd: Warszawa/Wiedeń ![]() |
Cold air intake ma zadanie doprowadzac jak najzimniejsze powietrze. Stosowane w silnikach N/A, bo w doladowanych masz po drodze turbine i IC, wiec szkoda zachodu.
A boost controller reguluje cisnienie doladowania. -------------------- 1992 200SX S13 - reaktywacja.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 03 July 2025 - 18:46 |