![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
User Dołączył: Sun, 16 August 2015 Skąd: Lublin ![]() |
Cześć,
Posiadam Seata Leona Cupre 1P, 2006 rok, silnik (oznaczenie BWJ) po remoncie (tłoki, kute korby, nowe panewy, robiona głowica) itd. Auto ma problem z wypadającym zapłonem na 3 garnku i sporadycznie na 4 i 2 garnku (tylko i wyłącznie na jałowym). Słychać nawet w wydechu jak pyrka przy misfire. Wygląda to mniej więcej tak w ciągu minuty postoju na jałowym: Trzeci cylinder (7-14 wypadnięć zapłonu) Drugi i czwarty (0-2 wypadnięcia zapłonu) Odpalenie klimy zazwyczaj niweluje całkowicie wypadanie zapłonu na drugim i czwartym, a na trzecim spada między 3, a 7. VCDS nie wyświetla żadnego błędu z wypadaniem zapłonu, ale ewidentnie są widoczne w liczniku. Ogólnie auto podaje bardzo dobrze, podczas jazdy nie ma mowy o misfire. Do tego przy ostatniej kontroli stanu oleju (jakoś 3kkm od wymiany) czuć paliwo. W aucie są nowe świece, podmieniany był komplet cewek, kupiłem jeden nowy wtryskiwacz od SID'a i założyliśmy na 3 garnek - niestety kompletnie nic to nie zmieniło. Kompresja po 11.5-12 bar na każdym cylindrze. Wałki nie przytarte, pompa paliwa z nowym tłoczkiem i wkładem VIS. Tak wyglądają świece po 3kkm: Świece Spotkał się ktoś z czymś takim? Najbardziej oczywisty wydawał się wtrysk, ale na nowym jest dokładnie to samo. Czego tu jeszcze można się czepić? Nie chciałbym zatrzeć całkiem świeżego motoru ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Często nawet nowe świece dają ciała, szczególnie jeśli były na rozruchu po składaniu silnika(gdy ktoś obficie smarował olejem pierścienie, itd.), warto podmienić, z dbałością o czystość porcelanek;-)
Dolot/podciśnienia/evap(szczególnie ten zaworek ma filtrze oparów paliwa) szczelne-sprawne? Jaki stopień sprężania/tłoki? Ecu seria? |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
User Dołączył: Sun, 16 August 2015 Skąd: Lublin ![]() |
Tłoki seryjne, więc stopień sprężania też - 10.3:1. Ecu po tuningu, ale przed było dokładnie to samo. Z ciekawostek mogę dodać, że misfire wskakują jak się silnik zagrzeje. Na zimnym też jest ok na jałowych. Dolot sprawdzimy jeszcze raz
![]() Dzięki za odpowiedź! Edit: Dolot szczelny, wymieniona odma i HPFP na nówkę Hitachi - dalej popyrkuje na wolnych. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 12 December 2024 ![]() |
I jak rozwiązałeś temat wypadania zapłonu? Mam objawy 1:1 i nie wiem co zróbic juz
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
User Dołączył: Sun, 16 August 2015 Skąd: Lublin ![]() |
Cześć,
szczerze nie udało się do końca rozwiązać tematu. Po drodze jeszcze zregenerowałem wtryski w TopSetup, zmieniłem jeszcze raz świece + wrzuciłem nowe cewki. Nawet auto było strojone jeszcze raz u innego tunera. Jest lepiej, ale nie idealnie - dalej wyskakują pojedyncze missfire na jałowym i randomowym garnku - najczęściej na trzecim. Następny w kolejce jest fazator bo trochę klepie - jak i to nie pomoże to zostawiam jak jest. |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Jak nie słychać tego z wydechu to polecam odpuścić temat.
![]() Zawsze może być to niestety kwestia gniazd zaworowych w głowicy albo prowadnic. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 12 December 2024 ![]() |
Po 3 miesiącach udało mi się rozwiązać wreszcie problem, wymieniłem sobie świece na PFR7Q, cewki U5014, niestety wymiana tych części nałożyła się z wypadaniem zapłonu.
Porównałem olej z 2.0tfsi cdnc po przebiegu 4k km oraz z moim cdlf 2.0tsi po 4k km u mnie był o wiele czarniejszy i starsznie śmierdział benzyna. Nowa ori pompa do cdlf 1500zł, używka 700zł (stan nieznazny), wkład pompy tuningowy VisMotorsport idealnie trafiłem na BlackFriday na Fmicu za 1200zł + bon rabatowy 400zł. Wymieniłem wkład dużo to nie zmieniło, wymieniłem oczywiście olej, poprawy nie było ale po tygodniu od wymiany oleju zaczął minimalnie lepiej pracować, po każdym powrocie do domu rozkręcałem korek oleju, odpinałem węże od odmy i sukces. Minęły 2 tygodnie od wymiany oleju, auto chodzi jak żyleta zapłon nie wypada |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
User Dołączył: Sun, 16 August 2015 Skąd: Lublin ![]() |
Po 3 miesiącach udało mi się rozwiązać wreszcie problem, wymieniłem sobie świece na PFR7Q, cewki U5014, niestety wymiana tych części nałożyła się z wypadaniem zapłonu. Porównałem olej z 2.0tfsi cdnc po przebiegu 4k km oraz z moim cdlf 2.0tsi po 4k km u mnie był o wiele czarniejszy i starsznie śmierdział benzyna. Nowa ori pompa do cdlf 1500zł, używka 700zł (stan nieznazny), wkład pompy tuningowy VisMotorsport idealnie trafiłem na BlackFriday na Fmicu za 1200zł + bon rabatowy 400zł. Wymieniłem wkład dużo to nie zmieniło, wymieniłem oczywiście olej, poprawy nie było ale po tygodniu od wymiany oleju zaczął minimalnie lepiej pracować, po każdym powrocie do domu rozkręcałem korek oleju, odpinałem węże od odmy i sukces. Minęły 2 tygodnie od wymiany oleju, auto chodzi jak żyleta zapłon nie wypada Chyba nie do końca łapie, pomogło odkręcanie korka oleju oraz odpinanie węży od odmy? Czy po prostu gdzieś znalazłeś nieszczelność na tych wężach? |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Super User Dołączył: Fri, 20 June 2014 Skąd: Radzyń Chełmiński ![]() |
Znalazl, ze pompa hp leje mu paliwo w silnik, a po jej wymianie na tuningowy zamiennik oraz zrobieniu troche km obecny w silniku nadmiar paliwa calkiem odparowal co zaskutkowalo poprawna praca silnika.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 12:43 |