Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> 2.0 TFSI BWA problem
Klakson666
post Sat, 29 Mar 2014 - 22:22
Post #1


Rookie
Dołączył: Wed, 13 November 2013
Skąd: Bydgoszcz





Pacjent to golf V Gti 2.0 tfsi BWA z przebiegiem okolo 148 000, ktory przyjechal na rutynowy przeglad. Gdyby nie delikatne popukiwanie na biegu jalowym dochodzace z okolic lancuszka spinajacego walki rozrzadu, nie byloby sie do czego doczepic. Auto plynnie rozwijalo moc. Wlasciciel byl swiecie przekonany ze z silnikiem jest wszystko ok. Na pierwszy ogien poszla pompa wysokiego cisnienia,a konktretnie kontrola jego popychacza. Taki obrazek zastalem po demontazu czesci:

jak widac z popychacza praktycznie nie zostalo nic,


tak wyglada walek rozrzadu,

a tak wyglada sama pompa.
Jak widac uszkodzenia sa dosyc powazne. Nowy walek, wraz z cala pompa i popychaczem odbieram w poniedzialek z ASO. Wszytkie wieksze odlamki udalo mi sie wyzbierac z obudowy lancuszka rozrzadu. Mam w planie zwalenie miski z jej czyszczeniem oraz przeplukanie silnika jakims polsyntetykiem i ponowne czyszczenie miski, nastepnie zalatnie silnika docelowym olejem. Jak myslicie co jeszcze wiecej mozna zrobic zeby nie narazic sie na wieksze szkody? Do wymiany walka bede rozpinal caly rozrzad. Z tego co mi wiadomo do poprawnego ustawienia walkow wzgledem siebie potrzeba odpowiedniego blokatora (mam zamiar go zakupic). Ma ktos moze jakies rysunki lub ewentualnie opis w jaki sposob zablokowac walki? Czy popychacze zaworow w tfsi sa rozbieralne i czy przed ponownym zamontowaniem walkow rozrzadu trzeba je oproznic z oleju? Jezeli dzwigienki i popoychacze beda w dobrym stanie wymieniac je na nowe wraz z nowym walkiem? Mysle ze temat ten moze posluzyc jako przestroga dla innych. Auto nie wywalalo zadnych bledow i rozwijalo moc calkiem normalnie. Od samego poczatku serwioswane w ASO. Patrzac na te zdjecia ciezko w to uwierzyc. Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 29 Mar 2014 - 22:22
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Rafalek114
post Sun, 30 Mar 2014 - 01:43
Post #2


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





Wyczysc sobie smok pompy oleju, bo jak byly jakies opilki to pewnie na nim sie zatrzymaly , lub utkwily na dnie miski . I jak juz bedziesz zalewal olej , to zalej cos normalnego . Hydro popychacze tez dalbym sobie nowe na twoim miejscu jak juz robisz taki zabieg , nie dlatego ze cos je uszkodzilo ,ale dla tego bys mial spokojna glowe . ps da sie z uzywanych wypompowac olej


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Klakson666
post Sun, 30 Mar 2014 - 03:27
Post #3


Rookie
Dołączył: Wed, 13 November 2013
Skąd: Bydgoszcz





Smok obowiazkowo. Zapomnialem o tym wspomniec. Olej docelowy to 5w30 Castrol EDGE (taki byl zalewany od samego poczatku wedlug ksiazki serwisowej). 10w40 chcialem zalac doslownie na przeplukanie silnika. Odnosnie popychaczy szklankowych wiem jak sie zabrac za przygotowanie ich do ponownego montazu jednak w tfsi wystepuje hydrauliczny element podporowy jak to ladnie ksiazki opisuja. Z tym nie mialem jeszcze do czynienia. Dla spokoju zdecyduje sie wymienic jednak komplet. Nie wiem tylko co z dzwigienkami? Koniecznie musza byc nowe czy wystarczy moze rewizja ich stanu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rOBERTO795
post Sun, 30 Mar 2014 - 08:22
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Sun, 22 May 2011
Skąd: Będzin





Do tego co Rafał napisał dodam jeszcze żebyś zmienił syfrola (castrola) na cos innego.


--------------------
1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Sun, 30 Mar 2014 - 10:24
Post #5


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





CYTAT(Klakson666 @ Sun, 30 Mar 2014 - 03:27) *
Smok obowiazkowo. Zapomnialem o tym wspomniec. Olej docelowy to 5w30 Castrol EDGE (taki byl zalewany od samego poczatku wedlug ksiazki serwisowej). 10w40 chcialem zalac doslownie na przeplukanie silnika. Odnosnie popychaczy szklankowych wiem jak sie zabrac za przygotowanie ich do ponownego montazu jednak w tfsi wystepuje hydrauliczny element podporowy jak to ladnie ksiazki opisuja. Z tym nie mialem jeszcze do czynienia. Dla spokoju zdecyduje sie wymienic jednak komplet. Nie wiem tylko co z dzwigienkami? Koniecznie musza byc nowe czy wystarczy moze rewizja ich stanu?



Jak wygladaja dobrze to je zostaw, ale olej do zmiany . Wlej mu 5w50 mobila , bardzo fajny olej do 400km


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel20vt4
post Fri, 18 Apr 2014 - 23:47
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Sat, 27 September 2003
Skąd: Poznan





Cześć

Mam pytanko czy to możliwe ze przy 96 tys. w 2,0TFSI jest problem z klapami kolektora ssącego ? Komputer zgłosił taki błąd, czy można to naprawić czy tylko wymiana na nowy ?


Pawełł


--------------------
Leon 4x4 1.8T 440 KM,480 Nm & Tomson
---------------------------
---------------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafalek114
post Sat, 19 Apr 2014 - 00:20
Post #7


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 08 December 2008





CYTAT(pawel20vt4 @ Fri, 18 Apr 2014 - 23:47) *
Cześć

Mam pytanko czy to możliwe ze przy 96 tys. w 2,0TFSI jest problem z klapami kolektora ssącego ? Komputer zgłosił taki błąd, czy można to naprawić czy tylko wymiana na nowy ?


Pawełł


Jest to mozliwe , najlepsza opcja , to poprostu usuniecie ich z kolektora , tylko wowczas jest potrzebna korekta wolnych obrotow


--------------------
2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN
2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN
2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Sat, 19 Apr 2014 - 11:02
Post #8


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





CYTAT(pawel20vt4 @ Sat, 19 Apr 2014 - 02:47) *
Cześć

Mam pytanko czy to możliwe ze przy 96 tys. w 2,0TFSI jest problem z klapami kolektora ssącego ? Komputer zgłosił taki błąd, czy można to naprawić czy tylko wymiana na nowy ?


Pawełł


Paweł jeżeli chodzi o Twojego Tiguana to masz tam silnik TSI.
W takim wypadku trzeba wymienić kolektor ssący, zresztą jest na to akcja fabryczna w silnikach CAW.


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel20vt4
post Sat, 19 Apr 2014 - 11:20
Post #9


Forum Killer
Dołączył: Sat, 27 September 2003
Skąd: Poznan





Dzięki Patryk tak chodzi o mojego tiguana ma cholera 96 tys i zaczyna się sypać poszła cewka, pompa wysokiego ciśnienia nie domagała a teraz kolektor sad.gif to jadę do serwisu zapytać się co i jak.

Paweł


--------------------
Leon 4x4 1.8T 440 KM,480 Nm & Tomson
---------------------------
---------------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
PatTDI
post Sat, 19 Apr 2014 - 11:22
Post #10


Forum Homee
Dołączył: Wed, 27 November 2002
Skąd: Bielsko-Biała





CYTAT(pawel20vt4 @ Sat, 19 Apr 2014 - 11:20) *
Dzięki Patryk tak chodzi o mojego tiguana ma cholera 96 tys i zaczyna się sypać poszła cewka, pompa wysokiego ciśnienia nie domagała a teraz kolektor sad.gif to jadę do serwisu zapytać się co i jak.

Paweł

Cewki zawsze padają przy ok 100tyś km.
Jeżeli będziesz miał jakiś problem to numer znasz.


--------------------
CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning
http://www.compsport.pl

696030909
696030910
33 8213118
GG 3643857
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 12 August 2025 - 21:49