![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 13 November 2013 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Pacjent to golf V Gti 2.0 tfsi BWA z przebiegiem okolo 148 000, ktory przyjechal na rutynowy przeglad. Gdyby nie delikatne popukiwanie na biegu jalowym dochodzace z okolic lancuszka spinajacego walki rozrzadu, nie byloby sie do czego doczepic. Auto plynnie rozwijalo moc. Wlasciciel byl swiecie przekonany ze z silnikiem jest wszystko ok. Na pierwszy ogien poszla pompa wysokiego cisnienia,a konktretnie kontrola jego popychacza. Taki obrazek zastalem po demontazu czesci:
![]() jak widac z popychacza praktycznie nie zostalo nic, ![]() ![]() tak wyglada walek rozrzadu, ![]() a tak wyglada sama pompa. Jak widac uszkodzenia sa dosyc powazne. Nowy walek, wraz z cala pompa i popychaczem odbieram w poniedzialek z ASO. Wszytkie wieksze odlamki udalo mi sie wyzbierac z obudowy lancuszka rozrzadu. Mam w planie zwalenie miski z jej czyszczeniem oraz przeplukanie silnika jakims polsyntetykiem i ponowne czyszczenie miski, nastepnie zalatnie silnika docelowym olejem. Jak myslicie co jeszcze wiecej mozna zrobic zeby nie narazic sie na wieksze szkody? Do wymiany walka bede rozpinal caly rozrzad. Z tego co mi wiadomo do poprawnego ustawienia walkow wzgledem siebie potrzeba odpowiedniego blokatora (mam zamiar go zakupic). Ma ktos moze jakies rysunki lub ewentualnie opis w jaki sposob zablokowac walki? Czy popychacze zaworow w tfsi sa rozbieralne i czy przed ponownym zamontowaniem walkow rozrzadu trzeba je oproznic z oleju? Jezeli dzwigienki i popoychacze beda w dobrym stanie wymieniac je na nowe wraz z nowym walkiem? Mysle ze temat ten moze posluzyc jako przestroga dla innych. Auto nie wywalalo zadnych bledow i rozwijalo moc calkiem normalnie. Od samego poczatku serwioswane w ASO. Patrzac na te zdjecia ciezko w to uwierzyc. Pozdrawiam |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Wyczysc sobie smok pompy oleju, bo jak byly jakies opilki to pewnie na nim sie zatrzymaly , lub utkwily na dnie miski . I jak juz bedziesz zalewal olej , to zalej cos normalnego . Hydro popychacze tez dalbym sobie nowe na twoim miejscu jak juz robisz taki zabieg , nie dlatego ze cos je uszkodzilo ,ale dla tego bys mial spokojna glowe . ps da sie z uzywanych wypompowac olej
-------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 13 November 2013 Skąd: Bydgoszcz ![]() |
Smok obowiazkowo. Zapomnialem o tym wspomniec. Olej docelowy to 5w30 Castrol EDGE (taki byl zalewany od samego poczatku wedlug ksiazki serwisowej). 10w40 chcialem zalac doslownie na przeplukanie silnika. Odnosnie popychaczy szklankowych wiem jak sie zabrac za przygotowanie ich do ponownego montazu jednak w tfsi wystepuje hydrauliczny element podporowy jak to ladnie ksiazki opisuja. Z tym nie mialem jeszcze do czynienia. Dla spokoju zdecyduje sie wymienic jednak komplet. Nie wiem tylko co z dzwigienkami? Koniecznie musza byc nowe czy wystarczy moze rewizja ich stanu?
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 22 May 2011 Skąd: Będzin ![]() |
Do tego co Rafał napisał dodam jeszcze żebyś zmienił syfrola (castrola) na cos innego.
-------------------- 1-sze w Polsce 1,8T + K04-530 by Digitun.pl
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Smok obowiazkowo. Zapomnialem o tym wspomniec. Olej docelowy to 5w30 Castrol EDGE (taki byl zalewany od samego poczatku wedlug ksiazki serwisowej). 10w40 chcialem zalac doslownie na przeplukanie silnika. Odnosnie popychaczy szklankowych wiem jak sie zabrac za przygotowanie ich do ponownego montazu jednak w tfsi wystepuje hydrauliczny element podporowy jak to ladnie ksiazki opisuja. Z tym nie mialem jeszcze do czynienia. Dla spokoju zdecyduje sie wymienic jednak komplet. Nie wiem tylko co z dzwigienkami? Koniecznie musza byc nowe czy wystarczy moze rewizja ich stanu? Jak wygladaja dobrze to je zostaw, ale olej do zmiany . Wlej mu 5w50 mobila , bardzo fajny olej do 400km -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 September 2003 Skąd: Poznan ![]() |
Cześć
Mam pytanko czy to możliwe ze przy 96 tys. w 2,0TFSI jest problem z klapami kolektora ssącego ? Komputer zgłosił taki błąd, czy można to naprawić czy tylko wymiana na nowy ? Pawełł -------------------- Leon 4x4 1.8T 440 KM,480 Nm & Tomson
--------------------------- --------------------------- |
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 08 December 2008 ![]() |
Cześć Mam pytanko czy to możliwe ze przy 96 tys. w 2,0TFSI jest problem z klapami kolektora ssącego ? Komputer zgłosił taki błąd, czy można to naprawić czy tylko wymiana na nowy ? Pawełł Jest to mozliwe , najlepsza opcja , to poprostu usuniecie ich z kolektora , tylko wowczas jest potrzebna korekta wolnych obrotow -------------------- 2011 - 20vt 635km/725nm by DIGITUN
2014 - 2,0 TFSI na seryjnym K04 402km/505nm by DIGITUN 2014 - 20vt 826km/868nm by DIGITUN 2015 - 2,7 bit 499,5km/568nm (seryjne k04) by DIGITUN |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 27 November 2002 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
Cześć Mam pytanko czy to możliwe ze przy 96 tys. w 2,0TFSI jest problem z klapami kolektora ssącego ? Komputer zgłosił taki błąd, czy można to naprawić czy tylko wymiana na nowy ? Pawełł Paweł jeżeli chodzi o Twojego Tiguana to masz tam silnik TSI. W takim wypadku trzeba wymienić kolektor ssący, zresztą jest na to akcja fabryczna w silnikach CAW. -------------------- CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning http://www.compsport.pl 696030909 696030910 33 8213118 GG 3643857 |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 September 2003 Skąd: Poznan ![]() |
Dzięki Patryk tak chodzi o mojego tiguana ma cholera 96 tys i zaczyna się sypać poszła cewka, pompa wysokiego ciśnienia nie domagała a teraz kolektor
![]() Paweł -------------------- Leon 4x4 1.8T 440 KM,480 Nm & Tomson
--------------------------- --------------------------- |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 27 November 2002 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
Dzięki Patryk tak chodzi o mojego tiguana ma cholera 96 tys i zaczyna się sypać poszła cewka, pompa wysokiego ciśnienia nie domagała a teraz kolektor ![]() Paweł Cewki zawsze padają przy ok 100tyś km. Jeżeli będziesz miał jakiś problem to numer znasz. -------------------- CompSport
Profesjonalnie Strojony Chiptuning http://www.compsport.pl 696030909 696030910 33 8213118 GG 3643857 |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 12 August 2025 - 21:49 |