![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Cześć.
Szukałem i nie doszukałem się żadnych konkretów (poza tym, że szwagier od szwagra słyszał, że...) Czy od któregoś roku VW poradził sobie ze słynnymi awariami 2.0 TDI (m.in. pękające głowice, padające wtryskiwacze?). Mam możliwość kupić bardzo okazyjnie Octavię 2.0 TDI. Rok produkcji 2008, przedlift, silnik to jeszcze PD, 140 KM. Przelot 170 tys km. Czy to jest już silnik wolny od wad? -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sun, 17 April 2011 ![]() |
Głownie mówi się że 8 zaworowe są trwalsze od 16...
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 20 May 2004 Skąd: Random (WR) ![]() |
2.0TDI maja jeszcze problemy z napędem pompy oleju. Tutaj troszke więcej nt temat:
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.ph...4&start=240 Wątek nie jest strasznie długi, a o ile pamiętam jest tam wspomniana większość bolączek 2.0TDI -------------------- www.audiklub.org
Pozdrawiam Mirek |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 03 January 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Czyli wady 2.0TDI:
-pekajaca glowica -padajace pompowtryski -szajsmetal zamiast zebatki na wale -po zmianie na kola zebate padajacy imbus odpowiadajacy za naped pompy oleju Ciekawe jeszcze jakie inne kwiatki wyjda. Prawie jak slawne 2.5v6 ![]() |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 03 December 2010 ![]() |
Po 2006 głowice już nie pękają. Zębatki na wale juz tez nie ma po 2006.
Po 2009 imbus jest już też dłuższy i nie wyciera się. Jednak można spokojnie brać 2.0tdi po 2006 i dać do przerobienia na dłuższy imbus, koszt 800 zl. Pompowtryski czasem padają, ale w CR też przcież układ wtryskowy pada. Wiadomo lepiej kupić CR niż PD, ale nie ma wielkiej tragedi z PD. Podsumowując, jeżeli auto jest po 2006 roku i przerobi się pompe to silnik jest ok ![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 August 2010 Skąd: warszawa ![]() |
Problemy z pompą oleju to tylko we wzdłóżnych silnikach, ja mialem z 04 roku i rąbnięta głowica była, wymieniłem silnik na taki z 2006 i hula bez najmniejszych problemów. A co do pompowtrysków to wiadomo że po jakimś przebiegu wkońcu rąbną, moje mają 250tys i jezdże ;]
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 January 2007 Skąd: stąd ![]() |
2,0 TDI po 2006 roku (a nawet 2007) byle be wałków wyrównoważających i pompy oleju napędzanych łańcuszkiem.
Chociaż i na to są sposoby- naprawa by taki silnik jeździł bezawaryjnie to około 6k PLN. -------------------- 3,0tdiq
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 November 2004 Skąd: Lublin ![]() |
Tutaj masz trochę na temat 2.0 tdi: http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=3...+która#p353817
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 October 2008 Skąd: Gdańsk ![]() |
Dobre paliwo, odpowiednie użytkowanie - z głową, oczywiście, oraz zmiany oleju i serwis w dobrym terminie i będzie okej, sporo z tych mitów to tzw. urban legends.
Piszę z doświadczenia, chociaż w moim wypadku to CBAB, który podobno też jest strasznie ch*jowy.. ![]() |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Sun, 12 June 2005 Skąd: Warszawa ![]() |
niestety głowice pękają także po 2006r, rzadziej ale pękają. Pompowtryski też lubią się wysypać. No i to nie jest żadne urban legends tylko smutna prawda. Silniki na CR są ok.
Jak ta octavia jest w naprawdę okazyjnej cenie to bierz, szczególnie, że akurat z BKD to jakoś najmniej problemów jest z tych 2.0TDI. Trzeba uważać na rumuńską turbinę, ale przy tym przebiegu pewnie już wymieniona. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 22 March 2004 Skąd: Żory ![]() |
Pewnie ze 2 razy nawet. Zasadniczo turbo w BKD to stały temat jest. Nie wiem ile ich już wymieniłem, ale robię to bez otwierania maski. Nie specjalizuję się w marce czy modelu, po prostu sporo się tego trafia.
-------------------- Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 30 January 2006 ![]() |
nowe 2.0 TDI CR 140km (CBD) z DPF`em - warte to uwagi ?
ma jakieś bolączki ? czy to zbyt świeży motor żeby coś więcej powiedzieć ? -------------------- Sklep przeniesiony poza forum.
|
|
|
gość_kubasiek_* |
![]()
Post
#13
|
![]() |
Tylko od 2009 w góre reszta padlina...
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Warszawa / WN ![]() |
i tak tworzą się urban legends
![]() -------------------- Passat B6 Highline 2.0 TDI DSG (BKP)
Passat B4 Exclusiv VR6 (AAA) Passat B3 Trend Edition 1.8 (ABS) |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 10 November 2006 Skąd: Warszawa WN ![]() |
Dzięki Koledzy za wypowiedzi.
Zmieniłem plany, auto odpuszczam niezależnie od silnika. -------------------- "If in doubt, flat out" Colin McRae
Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 08:24 |