Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> 2.0 TDI VAG - który rocznik można brać?
pawel934
post Wed, 25 Apr 2012 - 16:05
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





Cześć.

Szukałem i nie doszukałem się żadnych konkretów (poza tym, że szwagier od szwagra słyszał, że...)

Czy od któregoś roku VW poradził sobie ze słynnymi awariami 2.0 TDI (m.in. pękające głowice, padające wtryskiwacze?).

Mam możliwość kupić bardzo okazyjnie Octavię 2.0 TDI. Rok produkcji 2008, przedlift, silnik to jeszcze PD, 140 KM. Przelot 170 tys km. Czy to jest już silnik wolny od wad?


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 25 Apr 2012 - 16:05
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MariuszK90
post Wed, 25 Apr 2012 - 16:34
Post #2


User
Dołączył: Sun, 17 April 2011





Głownie mówi się że 8 zaworowe są trwalsze od 16...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
simpson
post Wed, 25 Apr 2012 - 17:46
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Thu, 20 May 2004
Skąd: Random (WR)





2.0TDI maja jeszcze problemy z napędem pompy oleju. Tutaj troszke więcej nt temat:
http://www.audiklub.org/forum/viewtopic.ph...4&start=240
Wątek nie jest strasznie długi, a o ile pamiętam jest tam wspomniana większość bolączek 2.0TDI


--------------------
www.audiklub.org
Pozdrawiam
Mirek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feluke
post Wed, 25 Apr 2012 - 19:16
Post #4


Moderator
Dołączył: Sat, 03 January 2004
Skąd: Warszawa





Czyli wady 2.0TDI:
-pekajaca glowica
-padajace pompowtryski
-szajsmetal zamiast zebatki na wale
-po zmianie na kola zebate padajacy imbus odpowiadajacy za naped pompy oleju

Ciekawe jeszcze jakie inne kwiatki wyjda. Prawie jak slawne 2.5v6 biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lakier
post Wed, 25 Apr 2012 - 20:03
Post #5


Frequent User
Dołączył: Fri, 03 December 2010





Po 2006 głowice już nie pękają. Zębatki na wale juz tez nie ma po 2006.

Po 2009 imbus jest już też dłuższy i nie wyciera się. Jednak można spokojnie brać 2.0tdi po 2006 i dać do przerobienia na dłuższy imbus, koszt 800 zl.

Pompowtryski czasem padają, ale w CR też przcież układ wtryskowy pada. Wiadomo lepiej kupić CR niż PD, ale nie ma wielkiej tragedi z PD.

Podsumowując, jeżeli auto jest po 2006 roku i przerobi się pompe to silnik jest ok smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RobertGTI
post Thu, 26 Apr 2012 - 14:56
Post #6


Super User
Dołączył: Sat, 14 August 2010
Skąd: warszawa





Problemy z pompą oleju to tylko we wzdłóżnych silnikach, ja mialem z 04 roku i rąbnięta głowica była, wymieniłem silnik na taki z 2006 i hula bez najmniejszych problemów. A co do pompowtrysków to wiadomo że po jakimś przebiegu wkońcu rąbną, moje mają 250tys i jezdże ;]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Melman
post Thu, 26 Apr 2012 - 17:37
Post #7


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 January 2007
Skąd: stąd





2,0 TDI po 2006 roku (a nawet 2007) byle be wałków wyrównoważających i pompy oleju napędzanych łańcuszkiem.
Chociaż i na to są sposoby- naprawa by taki silnik jeździł bezawaryjnie to około 6k PLN.


--------------------
3,0tdiq
Go to the top of the page
 
+Quote Post
celinskip
post Thu, 26 Apr 2012 - 17:57
Post #8


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 November 2004
Skąd: Lublin





Tutaj masz trochę na temat 2.0 tdi: http://leonclub.pl/forum/viewtopic.php?f=3...+która#p353817


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
David333
post Thu, 26 Apr 2012 - 18:29
Post #9


Frequent User
Dołączył: Fri, 31 October 2008
Skąd: Gdańsk





Dobre paliwo, odpowiednie użytkowanie - z głową, oczywiście, oraz zmiany oleju i serwis w dobrym terminie i będzie okej, sporo z tych mitów to tzw. urban legends.
Piszę z doświadczenia, chociaż w moim wypadku to CBAB, który podobno też jest strasznie ch*jowy.. wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lelon
post Thu, 26 Apr 2012 - 21:28
Post #10


Super User
Dołączył: Sun, 12 June 2005
Skąd: Warszawa





niestety głowice pękają także po 2006r, rzadziej ale pękają. Pompowtryski też lubią się wysypać. No i to nie jest żadne urban legends tylko smutna prawda. Silniki na CR są ok.

Jak ta octavia jest w naprawdę okazyjnej cenie to bierz, szczególnie, że akurat z BKD to jakoś najmniej problemów jest z tych 2.0TDI. Trzeba uważać na rumuńską turbinę, ale przy tym przebiegu pewnie już wymieniona.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Czacza
post Thu, 26 Apr 2012 - 21:55
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Mon, 22 March 2004
Skąd: Żory





Pewnie ze 2 razy nawet. Zasadniczo turbo w BKD to stały temat jest. Nie wiem ile ich już wymieniłem, ale robię to bez otwierania maski. Nie specjalizuję się w marce czy modelu, po prostu sporo się tego trafia.


--------------------
Tire smoke and coffee. Breakfast of champions
Go to the top of the page
 
+Quote Post
no_fear
post Fri, 27 Apr 2012 - 08:31
Post #12


Frequent User
Dołączył: Mon, 30 January 2006





nowe 2.0 TDI CR 140km (CBD) z DPF`em - warte to uwagi ?
ma jakieś bolączki ?
czy to zbyt świeży motor żeby coś więcej powiedzieć ?


--------------------
Sklep przeniesiony poza forum.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_kubasiek_*
post Fri, 27 Apr 2012 - 09:08
Post #13









Tylko od 2009 w góre reszta padlina...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nuttie
post Fri, 27 Apr 2012 - 10:39
Post #14


Super User
Dołączył: Fri, 04 February 2005
Skąd: Warszawa / WN





i tak tworzą się urban legends smile.gif


--------------------
Passat B6 Highline 2.0 TDI DSG (BKP)
Passat B4 Exclusiv VR6 (AAA)
Passat B3 Trend Edition 1.8 (ABS)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pawel934
post Fri, 27 Apr 2012 - 20:12
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





Dzięki Koledzy za wypowiedzi.

Zmieniłem plany, auto odpuszczam niezależnie od silnika.


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 08:24