![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: CHEŁMNO ![]() |
Szukałem informacji w wielu miejscach. Na forach jest wiele powielanych bzdur.
Samochód kupiłem w Polsce od wydawać by się mogło uczciwego człowieka. Auto nie miało mocy. Silnik 2.0 BMN 170KM. DPF wyciety, jak się później okazało nawet tablica błędów została wyłączona. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() BRAK mocy Diagnozy mechaników 1. wyjęcie pompowtryskow (sprawdzone na stole nowe gumki i śruby), czyszczenie EGR i kolektora ssącego usunięcie klapek, wymiana pompki VACUM BEZ ZMIAN 2. prawdopodobne szkodzenie głowicy powoduje brak mocy. 3. brak pomysłu. "Te silniki sa kaprysne i nie mam pomysłu." 4. udalo się zdiagnozować auto w 15min. Uszkodzony byl czujnik temperatury turbo który pokazywał 1000 stopni. Moc wróciła. Auto zaczęło jeździć. Odpalanie nadal kulało. To nie koniec przygód. W trakcie jazdy do pracy a codziennie robię około 100km padła turbina. Silnik udało się wyłączyć. 5. turbina wysłana do PerunTurbo dodatkowo zamówiłem z RM Motors downpipe. Kolejna pompka Vacum. Wymienione zostały swiece żarówe bo stare były uszkodzone. Auto jeździ, ale nadal słabo odpala i dymi po odpaleniu. Zaslepienie EGR. nowa pompę paliwa do baku. Wyczyściłem cały bak. Nowy rozrząd. Nowy czujnik temperatury płynu ten przy silniku. AKTUALNE PROBLEMY Odpalanie 1. temperatura otoczenia 6 stopni, auto po postoju odpala za drugim razem z chmurą białego/siwego dymu. 2. temperatura otoczenia 20 stopi, auto odpala od strzała bez dymu Spadek mocy: Samochód w temperaturach otoczenia do ok 15 stopni jest odczuwalnie słabsze. Powinno być chyba na odwrót? Wiele "znanych firm" jak słyszy BMN to mówi dziękuję. Jest w stanie ktoś pomóc? -------------------- Seat Leon FR
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, może to się wyda dziwne, ale czy próbowałeś mieć podłączony prostownik, przez noc i rano sprawdzić jak zapali ?
Może się mylę, ale może trzeba wgrać ori program i dopiero szukać przyczyny. Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: CHEŁMNO ![]() |
Witam, może to się wyda dziwne, ale czy próbowałeś mieć podłączony prostownik, przez noc i rano sprawdzić jak zapali ? Może się mylę, ale może trzeba wgrać ori program i dopiero szukać przyczyny. Pozdrawiam. Akumulator był sprawdzany. Ładowanie też jest ok. Sprawdzę połączenia, klemy i podładuje akumulator... Tylko ta utrata mocy. -------------------- Seat Leon FR
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 18 April 2011 Skąd: Gdańsk ![]() |
Witam, może to się wyda dziwne, ale czy próbowałeś mieć podłączony prostownik, przez noc i rano sprawdzić jak zapali ? Może się mylę, ale może trzeba wgrać ori program i dopiero szukać przyczyny. Pozdrawiam. +1, zacząłbym od powrotu do serii i diagnostyki zanim zaczniesz wymieniać cokolwiek |
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
CYTAT("DCA") Akumulator był sprawdzany. Ładowanie też jest ok. Nie zrozumieliśmy się do końca. Akumulator ma być, tyle co odpięty od prostownika, po np. godzinnym ładowaniu, wtedy zapalasz lub podpinasz drugi, akumulator na kablach i wtedy próbujesz czy będzie poprawa. Przerabiałem, podobny temat, lecz nie do końca to samo, w touranie wujka. Problemy z DPF-em, różni fachowcy, różne diagnozy, nawet DPF był czyszczony chemicznie w firmie zajmującej się tym, nie wielka poprawa. (Objaw był taki, że szybko zabijał się DPF i zapalała się kontrolka DPF-a, raz się wypalił innym razem trzeba było kompem załączyć wypalanie.) Znalazłem olej silnikowy w filtrze paliwa, wymieniłem uszczelnienia pompek i vacu pompy, problem zniknął. Po czasie podobno ciężej odpala właśnie na zimnym silniku po dłuższym przestoju.( u mnie na garażu po nocy zapala normalnie.) Na krótko podobno pomogło wymiana akumulatora na nowy. Za tydzień przyjeżdża na wymianę chłodnicy spalin, gdyż na starej wyrzucało płyn ze zbiorniczka, kopciło się na niebiesko i strasznie śmierdziało a po zaślepieniu chłodniczki i odpięciu przewodów z cieczą chłodzącą, od około 3500-4000km jest ok, z płynem chłodzącym nic się nie dzieje. Sprawdzany będzie rozrusznik lub podmianka na inny sprawny, jak się uda gdzieś na szybko zdobyć (może 11zębowy z DSG, niby jest dużo lepszy-szybszy) i przekaźnik świec i same świece żarowe. Choć przy obecnych temperaturach świece nie mają nic do tego. Podobno widać, że być może coś pobiera prąd, bo niby aku nowy, a jak auto przestoi 2-3 dni, to wolniej i słabiej kręci, niż jak przestoi np. 4godziny. Z tą mocą w ciepły dzień, to sprawdził bym, czy culer nie jest zabrudzony, od zewnątrz, a i w środku też i czy jest szczelny. Rozrusznik, powinien kręcić silnikiem min. 250obr/min, jeśli będzie kręciło wolniej, to też będzie ciężko odpalał. Co do dymu przy porannym odpalaniu spróbuj odpiąć czujnik temperatury cieczy chłodzącej, ale jeśli przekaźnik świec będzie uszkodzony, to nie wiele pomoże. Może trochę chaotycznie to opisałem, ale myślę, że mniej więcej naświetliłem temat. ![]() Znalazłem teraz info o rozruszniku 12 zębowym. https://www.youtube.com/watch?v=Sm6oifi-C30 |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Rookie Dołączył: Mon, 10 June 2019 ![]() |
Ja bym sie czepil tych kapciowatych wtryskow siemensa jeśli chodzi o słabe palenie.
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, w tamtym tygodniu ustawiłem synchronizację na 0, była na 0,35 (czyli nie wielka różnica), ale wałek wydechowy był nieco przestawiony względem ssącego.
Ustawiłem to, tak jak ma być i samochód przestał kopcić i przestało śmierdzieć z rury wydechowej. Przed regulacją straszliwie śmierdziało. Co do palenia, jak dowiem się coś więcej to dam tu znać. Samochód to touran BMN opisywany wyżej w poście 5. ![]() Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: CHEŁMNO ![]() |
Akumulator sprawdzony. Pojemność 638.
Rozrusznik rozebrany. Szczotki w tragicznym stanie. Fioletowy w środku od przegrzania. Rozrusznik wymieniony na inny w idealnym stanie. Poprawiło się odpalanie. Pali jak szalony, ale tylko powyżej 16 stopni. Dziś było 10' i znów odpalanie za 3 razem.... -------------------- Seat Leon FR
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 February 2012 ![]() |
To tam się nie ustawiało jakieś korekcji przez VCDS na zimnym do odpalania? Tak, że nagle odpalały normalnie?
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, korekcję ustawia się na rozgrzanym silniku.
DCA, spróbuj odpiąć czujnik temperatury cieczy chłodzącej, jak temperatura będzie w okolicy tych 10stopni i zobacz, jak zapali. Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: CHEŁMNO ![]() |
-------------------- Seat Leon FR
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Nie, ale samo rozwiązanie jest awaryjne. Kup filtr i zawór zwrotny z Golfa 4 czy Octavii 1 na próbę
-------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Panowie, skoro przy temperaturze +16 zapala, a przy około +10 ciężko, to chyba nie bardzo, że się zapowietrza, prawda ?
Tak jest tam jakiś zaworek, ale to nie jest chyba zaworek zwrotny, tylko, coś, jakiś bimetal, że jak jest chłodno, to paliwo z silnika wraca do filtra i go ogrzewa, a jak ciepło to od razu idzie do baku. Nie wiem tylko, przy jakich temperaturach dokładnie to działa. Gdzies to było opisane, ale teraz nie pamiętam. |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 16 September 2009 ![]() |
Witam, dostałem info odnośnie :
CYTAT Witam, w tamtym tygodniu ustawiłem synchronizację na 0, była na 0,35 (czyli nie wielka różnica), ale wałek wydechowy był nieco przestawiony względem ssącego. Ustawiłem to, tak jak ma być i samochód przestał kopcić i przestało śmierdzieć z rury wydechowej. Przed regulacją straszliwie śmierdziało. Co do palenia, jak dowiem się coś więcej to dam tu znać. Samochód to touran BMN opisywany wyżej w poście 5. ![]() Pozdrawiam. Samochód jeździ i odpala dużo lepiej. Praktycznie problem rozwiązany, wychodzi na to że synchronizacja miału w tym wypadku na odpalanie wpływ. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 23 May 2010 Skąd: CHEŁMNO ![]() |
Auto było u dwóch specjalistów.
Układ paliwowy i wszystkie parametry w stanie idealnym. Turbo pompuje jak nowe. Brak usterek. Usunięty DPF, EGR i klapy. ![]() ![]() Mimo sprawdzenia i poprawy dynamiki auto nadal ma problemy z odpaleniem za pierwszym razem po dłuższym postoju. Pomocy? -------------------- Seat Leon FR
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Mądrą masz Żonę.
![]() Podmień pompki od kogoś jeśli masz możliwość. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 02 May 2025 - 21:08 |