![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 25 April 2006 Skąd: Warszawa, Bemowo ![]() |
Zaglądam od czasu do czasu na strone VW.pl i dziś zauważyłem że wprowadzili do sprzedaży 2.0 TDI z 4Motion. Autko kosztuje 88 290,00 zł, czyli jeszcze znośnie (chociaż GTI jest w sumie niewiele droższe). Autko właściwie niema konkurenta ( poniżej 100.000 zł z napędem na 4 koła ). I tu pojawiają się pytania ile można wyciągnąć z 2.0 TDI ( w Passacie ten silnik ma nawet 170 KM) ??? Wyczynowe Golfy (w Golf Cup z tym Dieslem mają ok. 200 KM, ale to jest wyczyn, a ja pytam o tuning który można przeprowadzić za nieduże pieniadze i tak by pojazd nadawał się do codziennej jazdy). Słowem co z silnika tego Golfa można wycisnąć ? (tylko tak aby żywotność silnika nie spadła drastycznie). Ile KM, ile Nm ? VTECH pisze:
CYTAT Nowością w chiptuningu jest modyfikacja Passata 2.0 TDI 140 KM z silnikiem sterowanym komputerem Siemens PPD1. Vtech modyfikuje te auta podnosząc moc o ok. 20 KM, a moment - 50 Nm - bez zmiany normy spalin. Dostępne są również mocniejsze ustawienia, jednak przeznaczone są one do zastosowań w sporcie.
Tu jest 2.0 TDI, 200 KM / 410 Nm : [url:3009efal]http://www.tripple.net/contator/autobiz/news.asp?ber=0&nnr=14562[/url:3009efal] Golf V MTM 2.0 TDI kosztujący ponad 30.000 Euro ma 177 KM / 405 Nm Jak znacie jakieś przykłady przeróbek / tuningu 2.0 TDI to chetnie bym obejrzał. Added after 5 minutes: Do moderatora: W zasadzie tema jest do działu"TDI" (którego nie zauważyłem) . Prosze przenieśc.. -------------------- Pozdrawiam, ///BMWAndDriver
CarAndDriver@o2.pl GG 46 999 87 Sprzedaje BMW324 D 88 Ekonomiczny Diesel CENA 5700 zł ( ostateczna), Stan tzw. "igła" |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 July 2003 Skąd: Człuchów/Chojnice ![]() |
CYTAT("///BMWAndDriver":1jotk9yr) Zaglądam od czasu do czasu na strone VW.pl i dziś zauważyłem że wprowadzili do sprzedaży 2.0 TDI z 4Motion. Autko kosztuje 88 290,00 zł, czyli jeszcze znośnie (chociaż GTI jest w sumie niewiele droższe). Autko właściwie niema konkurenta ( poniżej 100.000 zł z napędem na 4 koła ). Ponizej 100 to raczej nie ma mozliwości by wyjechac z minimalnym wyp. - zapodaj sobie konfigurator CYTAT("///BMWAndDriver":1jotk9yr) I tu pojawiają się pytania ile można wyciągnąć z 2.0 TDI ( w Passacie ten silnik ma nawet 170 KM) ??? Nawet ?? do aut płyty G V niedługo tez wejdzie - jest to mocniejsza wersja na piezowtryskach silnika 2.0 Tdi 140 KM. CYTAT("///BMWAndDriver":1jotk9yr) Wyczynowe Golfy (w Golf Cup z tym Dieslem mają ok. 200 KM, ale to jest wyczyn, a ja pytam o tuning który można przeprowadzić za nieduże pieniadze i tak by pojazd nadawał się do codziennej jazdy). Słowem co z silnika tego Golfa można wycisnąć ? (tylko tak aby żywotność silnika nie spadła drastycznie). Ile KM, ile Nm ? Sam soft 2.0 Tdi 140 KM ~ 170-180 KM@400Nm 2.0 Tdi 170 KM ~ 200KM@400Nm Soft + mody - ok 250 KM CYTAT("///BMWAndDriver":1jotk9yr) Jak znacie jakieś przykłady przeróbek / tuningu 2.0 TDI to chetnie bym obejrzał.
Lupo CompSport 2.0 TDi BKD - ~240KM - opis i wykres na forum. -------------------- |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 06 March 2006 Skąd: z lasu ![]() |
zobacz tutaj http://www.vtg.pl/p20tdi.php
-------------------- Golf II 1,6 (chrupek )--> Volvo V40 (gorzelnik)--> W140 320 SE (pancernik)--> Audi A8 4,2(nazwy brak)
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 06 February 2006 Skąd: Warszał ![]() |
Czytałem gdzieś na forum że Master/s z 2.0 TDI 140KM zrobił 200KM samym softem, porządnym ale nie jakiś hardcore.
Z silnika 170KM da się pewnie zrobić ok 20-30KM więcej czyli ~220KM PS. A temat raczej do działu TDi -------------------- Michał [vRS]
Manual Devil |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#5
|
![]() |
Ciekawe czy są jakieś istotne różnice techniczne między silnikiem 140KM a 170KM......?
Być może to ten sam silnik, z tym samym osprzętem ale już z wzmocnionym przez VW oprogramowaniem.... |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 July 2003 Skąd: Człuchów/Chojnice ![]() |
CYTAT("bezduszny":on1nlscj) Ciekawe czy są jakieś istotne różnice techniczne między silnikiem 140KM a 170KM......? Inny system zasilania silnik w paliwo - zastosowane piezowtryski, wieksze turbo.
Być może to ten sam silnik, z tym samym osprzętem ale już z wzmocnionym przez VW oprogramowaniem.... W silniku 2.0 TDI BKD 140 KM tez sa juz piezowtryski i system simensa ale turbina robi ograniczenia. vRS raczej na takim programie długo bys nie posmigał o ile jest mozliwość zrobienia takowego (w co watpie) w silniku 2.0 TDI 140 KM (nie mylić z BKD) -------------------- |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#7
|
![]() |
Ahaa... czyli faktycznie, silnik 170KM można podkecić na około 200-220KM.
Pozostaje jeszcze jedna w tym wypadku kwestia..czy jest sens aż takiej mocy na przednią oś dla samochodu "cywilnego". |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 06 February 2006 Skąd: Warszał ![]() |
CYTAT("bezduszny":308jp95y) ..czy jest sens aż takiej mocy na przednią oś dla samochodu "cywilnego". Jak się umie jeździć to jest sens. Added after 3 minutes: CYTAT("Tonny S":308jp95y) w silniku 2.0 TDI 140 KM (nie mylić z BKD)
Czym się różni 2.0 TDI od BKD? Szukałem na forum ale nie znalazłem. Tak w dwóch zdaniach poproszę żeby OT nie robić Pozdrawiam -------------------- Michał [vRS]
Manual Devil |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Thu, 14 November 2002 Skąd: Milanówek/WWA ![]() |
BKD to kod silnika. Coś jak ASV w moim przypadku. Czyli to 2.0 TDi (BKD) tak jak mój 1.9 TDi(ASV)
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 July 2003 Skąd: Człuchów/Chojnice ![]() |
CYTAT("vRS":16nk1lbj) Czym się różni 2.0 TDI od BKD? Szukałem na forum ale nie znalazłem. Tak w dwóch zdaniach poproszę żeby OT nie robić 2.0 TDI 140 KM (BKD) ma piezowtryski i system Siemensa a 2.0 TDI 140 (pozostałe oznaczenia) maja PD takie jak w 1.9 PD i system EDC16 Boscha
Pozdrawiam -------------------- |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 06 February 2006 Skąd: Warszał ![]() |
CYTAT("Tonny S":3ropk05b) 2.0 TDI 140 KM (BKD) ma piezowtryski i system Siemensa a 2.0 TDI 140 (pozostałe oznaczenia) maja PD takie jak w 1.9 PD i system EDC16 Boscha
Dzięki za odp. Zatem można kupić np. Skodę Octavię II z dwoma rodzajami silnika 2.0 TDI 140KM? Bo jak rozumiem moc się nie zmienia. Czy też zależy to od daty produkcji samochodu? Czy też od tego że np w Passatach robią BKD a w Skodach 2.0 TDI PD? -------------------- Michał [vRS]
Manual Devil |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#12
|
![]() |
W cennikach Skody nie ma możliwości wyboru. Jest tylko 2.0 TDI 140KM i tyle.
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 01 July 2003 Skąd: Człuchów/Chojnice ![]() |
CYTAT("vRS":em65we77) Zatem można kupić np. Skodę Octavię II z dwoma rodzajami silnika 2.0 TDI 140KM? Zamawiasz 2.0 TDi a jaki dostaniesz to who go wie - generalnie silniki z DPF (filtr czasteczek stałych) sa BKDCYTAT("vRS":em65we77) Bo jak rozumiem moc się nie zmienia. 140 KM na papierze tu i tu ale na hamowni wychodz ok 10 KM wiecej dla BKD - serie wychodzą w okolicach 160-165KM
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 06 February 2006 Skąd: Warszał ![]() |
CYTAT("Tonny S":2gavswq8) generalnie silniki z DPF (filtr czasteczek stałych) sa BKD
...BKD - serie wychodzą w okolicach 160-165KM Przynajmniej teraz wiadomo za co się dopłaca w DPF Zatem jest możliwe żeby z 2.0 TDI DPF (BKD) uzyskać ok 200KM softem a z 2.0 TDI (nie BKD) może wyjść coś w granicach 180KM przy założeniu że seria jest "mocna"? A suszarki te same w wersjach 140 i 170KM? -------------------- Michał [vRS]
Manual Devil |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 19 July 2004 Skąd: WWA ![]() |
CYTAT("vRS":3n1yfyqt) CYTAT("bezduszny":3n1yfyqt) ..czy jest sens aż takiej mocy na przednią oś dla samochodu "cywilnego". Jak się umie jeździć to jest sens. mowa byla o 4Motion CYTAT("vRS":3n1yfyqt) A suszarki te same w wersjach 140 i 170KM? CYTAT("Tonny S":3n1yfyqt) W silniku 2.0 TDI BKD 140 KM tez sa juz piezowtryski i system simensa ale turbina robi ograniczenia.
czytanie ze zrozumieniem sie klania PS: dosc optymistyczne podejscia, no ale czasami tak trzeba |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 06 February 2006 Skąd: Warszał ![]() |
CYTAT("Tonny S":30cjynty) Inny system zasilania silnik w paliwo - zastosowane piezowtryski, wieksze turbo.
Racja Pele, tylko powinieneś zacytować to , a z tym 4Motion to masz rację nie za uważnie przeczytałem pierwszego posta. Chciaż problemy z ruszaniem występują kiedy masz jakiś wielki moment pod butem na niskich obrotach i napęd FWD, bo moc na dole zawsze jest niska. Jak ktoś ma lekką nogę to da sobie radę i z 400NM na dole. Innymi słowy chodziło mi o to że to że jak samochód ma 1000KM nie znaczy wcale że jest nim trudniej ruszyć niż naprzykład Ibizą 1.9 TDI 130KM w której przeszkadza duży moment na dole. A z wypowiedzi bezdusznego wyniosłem wrażenie że myli KM z NM A wracając do tematów fryzjerskich: Czym się zatem różnią suszarki w wersjach 140 i 170KM? Pozdrawiam -------------------- Michał [vRS]
Manual Devil |
|
|
gość_bezduszny_* |
![]()
Post
#17
|
![]() |
Nie myle ........tyle, że mam nie diesla a beznzynkę....
No i sama turbosprężarka inaczej "ciągnie", bo nie od dołu a od około 2500 obr/min. Przy wilgotnej nawierzchni (o zimie nie wspomnę) chwilami jest to dość uciążliwe.....szczególnie przy gwałtownym wyprzedzaniu np. autobusu w mieście. W trasie nie ma problemu........ |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 25 April 2006 Skąd: Warszawa, Bemowo ![]() |
Dzieki za info !
@ Tonny S To można niezłą furke zrobić do jazdy na codzień z tego Golfa 2.0 TDI 4M. Jakie modyfikacje trzeba wykonać i jaki byłby ich koszt by uzyskać ok 250 KM mocy ? Jeszcze bardziej niż moc interesuje mnie moment obr. CYTAT zapodaj sobie konfigurator
Ale jak sie doda najbardziej potrzebne dodatki (kolor, radio, klima, xenony,kurtyny, alufelgi) to do ceny trzeba jeszcze dorzucić 15-18 tys. zł. A Trendline jest goły i wesoły, a cena Sportline to już około 95 tys. zł + dodatki Nasuwa się pytanie - czy nie lepszy byłby Golf GTI ? Niema 4Motion (i takiego momentu), ale jest ładniejszy, podbajerowany i już w standardzie ma 200 KM, a pewnie o kolejne 50-80 KM nietrudno ? A naped 4Motion w Golfie ? To Haldex rozumiem ? (a w nowym Passacie też jest chyba Haldex ? (podobo tylko audi ma Torsen, z wyjątkiem A2, A3 i TT ) -------------------- Pozdrawiam, ///BMWAndDriver
CarAndDriver@o2.pl GG 46 999 87 Sprzedaje BMW324 D 88 Ekonomiczny Diesel CENA 5700 zł ( ostateczna), Stan tzw. "igła" |
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Mon, 14 October 2002 Skąd: Faaker See ;) ![]() |
CYTAT("///BMWAndDriver":1dywjttr) Jeszcze bardziej niż moc interesuje mnie moment obr.
To znaczy, że nie rozumiesz o co chodzi - sorry. Chyba, że najbardziej jara cie ciągnięcie samochodem przyczepy albo wożenie worków z cementem. Co do twojego kolejnego pytania to gdy w aucie VAG siedzi 4x4 (quattro w audi, 4motion w VW, 4x4 w seacie czy skodzinie) jeśli auto ma silnik poprzeczny to jest to haldex, jak wzdłużny to torsen. -------------------- '93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8 |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 25 April 2006 Skąd: Warszawa, Bemowo ![]() |
CYTAT("rennen":ggzx55qr) CYTAT("///BMWAndDriver":ggzx55qr) Jeszcze bardziej niż moc interesuje mnie moment obr. CYTAT("rennen":ggzx55qr) To znaczy, że nie rozumiesz o co chodzi - sorry. Chyba, że najbardziej jara cie ciągnięcie samochodem przyczepy albo wożenie worków z cementem. Chodzi mi o elastyczność, a nie o sprint spod świateł czy wyścigi na 1/4 mili. W normalnym użytkowaniu dla mnie ważniejsza jest elastycznosć, na którą wpływ ma właśnie moment ( Oczywiście jedno z drugim /moc i moment/ jest powiązane ). CYTAT("rennen":ggzx55qr) Jeśli auto ma silnik poprzeczny to jest to haldex, jak wzdłużny to torsen.
Właśnie o to chodziło. To najbardziej precyzyjne wyjaśnienie. -------------------- Pozdrawiam, ///BMWAndDriver
CarAndDriver@o2.pl GG 46 999 87 Sprzedaje BMW324 D 88 Ekonomiczny Diesel CENA 5700 zł ( ostateczna), Stan tzw. "igła" |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 08:31 |