Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> 2.0 TDI 140KM - Jaki jest potencjał tego silnika ?
///BMWAndDriver
post Thu, 04 May 2006 - 00:27
Post #1


Rookie
Dołączył: Tue, 25 April 2006
Skąd: Warszawa, Bemowo





Zaglądam od czasu do czasu na strone VW.pl i dziś zauważyłem że wprowadzili do sprzedaży 2.0 TDI z 4Motion. Autko kosztuje 88 290,00 zł, czyli jeszcze znośnie (chociaż GTI jest w sumie niewiele droższe). Autko właściwie niema konkurenta ( poniżej 100.000 zł z napędem na 4 koła ). I tu pojawiają się pytania ile można wyciągnąć z 2.0 TDI ( w Passacie ten silnik ma nawet 170 KM) ??? Wyczynowe Golfy (w Golf Cup z tym Dieslem mają ok. 200 KM, ale to jest wyczyn, a ja pytam o tuning który można przeprowadzić za nieduże pieniadze i tak by pojazd nadawał się do codziennej jazdy). Słowem co z silnika tego Golfa można wycisnąć ? (tylko tak aby żywotność silnika nie spadła drastycznie). Ile KM, ile Nm ? VTECH pisze:

CYTAT
Nowością w chiptuningu jest modyfikacja Passata 2.0 TDI 140 KM z silnikiem sterowanym komputerem Siemens PPD1. Vtech modyfikuje te auta podnosząc moc o ok. 20 KM, a moment - 50 Nm - bez zmiany normy spalin. Dostępne są również mocniejsze ustawienia, jednak przeznaczone są one do zastosowań w sporcie.


Tu jest 2.0 TDI, 200 KM / 410 Nm :
[url:3009efal]http://www.tripple.net/contator/autobiz/news.asp?ber=0&nnr=14562[/url:3009efal]

Golf V MTM 2.0 TDI kosztujący ponad 30.000 Euro
ma 177 KM / 405 Nm

Jak znacie jakieś przykłady przeróbek / tuningu 2.0 TDI to chetnie bym obejrzał.

Added after 5 minutes:

Do moderatora: W zasadzie tema jest do działu"TDI" (którego nie zauważyłem) . Prosze przenieśc..


--------------------
Pozdrawiam, ///BMWAndDriver
CarAndDriver@o2.pl GG 46 999 87
Sprzedaje BMW324 D 88 Ekonomiczny Diesel
CENA 5700 zł ( ostateczna), Stan tzw. "igła"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 04 May 2006 - 00:27
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Tonny S
post Thu, 04 May 2006 - 08:20
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 July 2003
Skąd: Człuchów/Chojnice





CYTAT("///BMWAndDriver":1jotk9yr)
Zaglądam od czasu do czasu na strone VW.pl i dziś zauważyłem że wprowadzili do sprzedaży 2.0 TDI z 4Motion. Autko kosztuje 88 290,00 zł, czyli jeszcze znośnie (chociaż GTI jest w sumie niewiele droższe). Autko właściwie niema konkurenta ( poniżej 100.000 zł z napędem na 4 koła ).
Ponizej 100 to raczej nie ma mozliwości by wyjechac z minimalnym wyp. - zapodaj sobie konfigurator


CYTAT("///BMWAndDriver":1jotk9yr)
I tu pojawiają się pytania ile można wyciągnąć z 2.0 TDI ( w Passacie ten silnik ma nawet 170 KM) ???
Nawet ?? do aut płyty G V niedługo tez wejdzie - jest to mocniejsza wersja na piezowtryskach silnika 2.0 Tdi 140 KM.

CYTAT("///BMWAndDriver":1jotk9yr)
Wyczynowe Golfy (w Golf Cup z tym Dieslem mają ok. 200 KM, ale to jest wyczyn, a ja pytam o tuning który można przeprowadzić za nieduże pieniadze i tak by pojazd nadawał się do codziennej jazdy). Słowem co z silnika tego Golfa można wycisnąć ? (tylko tak aby żywotność silnika nie spadła drastycznie). Ile KM, ile Nm ?


Sam soft

2.0 Tdi 140 KM ~ 170-180 KM@400Nm
2.0 Tdi 170 KM ~ 200KM@400Nm

Soft + mody - ok 250 KM

CYTAT("///BMWAndDriver":1jotk9yr)
Jak znacie jakieś przykłady przeróbek / tuningu 2.0 TDI to chetnie bym obejrzał.


Lupo CompSport 2.0 TDi BKD - ~240KM - opis i wykres na forum.


--------------------
Seat Leon FR/ARL

http://www.leonclub.pl - Club Właścicieli Seata Leona
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pablo999
post Thu, 04 May 2006 - 09:25
Post #3


Frequent User
Dołączył: Mon, 06 March 2006
Skąd: z lasu





zobacz tutaj http://www.vtg.pl/p20tdi.php


--------------------
Golf II 1,6 (chrupek )--> Volvo V40 (gorzelnik)--> W140 320 SE (pancernik)--> Audi A8 4,2(nazwy brak)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vRS
post Thu, 04 May 2006 - 11:40
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Mon, 06 February 2006
Skąd: Warszał





Czytałem gdzieś na forum że Master/s z 2.0 TDI 140KM zrobił 200KM samym softem, porządnym ale nie jakiś hardcore.
Z silnika 170KM da się pewnie zrobić ok 20-30KM więcej czyli ~220KM

PS. A temat raczej do działu TDi


--------------------
Michał [vRS]
Manual Devil
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 04 May 2006 - 11:50
Post #5









Ciekawe czy są jakieś istotne różnice techniczne między silnikiem 140KM a 170KM......?

Być może to ten sam silnik, z tym samym osprzętem ale już z wzmocnionym przez VW oprogramowaniem....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tonny S
post Thu, 04 May 2006 - 12:00
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 July 2003
Skąd: Człuchów/Chojnice





CYTAT("bezduszny":on1nlscj)
Ciekawe czy są jakieś istotne różnice techniczne między silnikiem 140KM a 170KM......?

Być może to ten sam silnik, z tym samym osprzętem ale już z wzmocnionym przez VW oprogramowaniem....
Inny system zasilania silnik w paliwo - zastosowane piezowtryski, wieksze turbo.

W silniku 2.0 TDI BKD 140 KM tez sa juz piezowtryski i system simensa ale turbina robi ograniczenia.

vRS raczej na takim programie długo bys nie posmigał o ile jest mozliwość zrobienia takowego (w co watpie) w silniku 2.0 TDI 140 KM (nie mylić z BKD)


--------------------
Seat Leon FR/ARL

http://www.leonclub.pl - Club Właścicieli Seata Leona
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 04 May 2006 - 12:20
Post #7









Ahaa... czyli faktycznie, silnik 170KM można podkecić na około 200-220KM.

Pozostaje jeszcze jedna w tym wypadku kwestia..czy jest sens aż takiej mocy na przednią oś dla samochodu "cywilnego".
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vRS
post Thu, 04 May 2006 - 12:33
Post #8


Forum Killer
Dołączył: Mon, 06 February 2006
Skąd: Warszał





CYTAT("bezduszny":308jp95y)
..czy jest sens aż takiej mocy na przednią oś dla samochodu "cywilnego".


Jak się umie jeździć to jest sens.

Added after 3 minutes:

CYTAT("Tonny S":308jp95y)
w silniku 2.0 TDI 140 KM (nie mylić z BKD)

Czym się różni 2.0 TDI od BKD? Szukałem na forum ale nie znalazłem. Tak w dwóch zdaniach poproszę żeby OT nie robić

Pozdrawiam


--------------------
Michał [vRS]
Manual Devil
Go to the top of the page
 
+Quote Post
darksmile
post Thu, 04 May 2006 - 13:37
Post #9


Forum Clubber
Dołączył: Thu, 14 November 2002
Skąd: Milanówek/WWA





BKD to kod silnika. Coś jak ASV w moim przypadku. Czyli to 2.0 TDi (BKD) tak jak mój 1.9 TDi(ASV)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tonny S
post Thu, 04 May 2006 - 13:41
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 July 2003
Skąd: Człuchów/Chojnice





CYTAT("vRS":16nk1lbj)
Czym się różni 2.0 TDI od BKD? Szukałem na forum ale nie znalazłem. Tak w dwóch zdaniach poproszę żeby OT nie robić

Pozdrawiam
2.0 TDI 140 KM (BKD) ma piezowtryski i system Siemensa a 2.0 TDI 140 (pozostałe oznaczenia) maja PD takie jak w 1.9 PD i system EDC16 Boscha


--------------------
Seat Leon FR/ARL

http://www.leonclub.pl - Club Właścicieli Seata Leona
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vRS
post Thu, 04 May 2006 - 14:02
Post #11


Forum Killer
Dołączył: Mon, 06 February 2006
Skąd: Warszał





CYTAT("Tonny S":3ropk05b)
2.0 TDI 140 KM (BKD) ma piezowtryski i system Siemensa a 2.0 TDI 140 (pozostałe oznaczenia) maja PD takie jak w 1.9 PD i system EDC16 Boscha

Dzięki za odp.

Zatem można kupić np. Skodę Octavię II z dwoma rodzajami silnika 2.0 TDI 140KM? Bo jak rozumiem moc się nie zmienia. Czy też zależy to od daty produkcji samochodu? Czy też od tego że np w Passatach robią BKD a w Skodach 2.0 TDI PD?


--------------------
Michał [vRS]
Manual Devil
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 04 May 2006 - 14:03
Post #12









W cennikach Skody nie ma możliwości wyboru. Jest tylko 2.0 TDI 140KM i tyle.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tonny S
post Thu, 04 May 2006 - 14:08
Post #13


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 July 2003
Skąd: Człuchów/Chojnice





CYTAT("vRS":em65we77)
Zatem można kupić np. Skodę Octavię II z dwoma rodzajami silnika 2.0 TDI 140KM?
Zamawiasz 2.0 TDi a jaki dostaniesz to who go wie - generalnie silniki z DPF (filtr czasteczek stałych) sa BKD

CYTAT("vRS":em65we77)
Bo jak rozumiem moc się nie zmienia.
140 KM na papierze tu i tu ale na hamowni wychodz ok 10 KM wiecej dla BKD - serie wychodzą w okolicach 160-165KM


--------------------
Seat Leon FR/ARL

http://www.leonclub.pl - Club Właścicieli Seata Leona
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vRS
post Thu, 04 May 2006 - 14:43
Post #14


Forum Killer
Dołączył: Mon, 06 February 2006
Skąd: Warszał





CYTAT("Tonny S":2gavswq8)
generalnie silniki z DPF (filtr czasteczek stałych) sa BKD
...BKD - serie wychodzą w okolicach 160-165KM

Przynajmniej teraz wiadomo za co się dopłaca w DPF

Zatem jest możliwe żeby z 2.0 TDI DPF (BKD) uzyskać ok 200KM softem
a z 2.0 TDI (nie BKD) może wyjść coś w granicach 180KM przy założeniu że seria jest "mocna"?

A suszarki te same w wersjach 140 i 170KM?


--------------------
Michał [vRS]
Manual Devil
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pele
post Thu, 04 May 2006 - 15:00
Post #15


Super User
Dołączył: Mon, 19 July 2004
Skąd: WWA





CYTAT("vRS":3n1yfyqt)
CYTAT("bezduszny":3n1yfyqt)
..czy jest sens aż takiej mocy na przednią oś dla samochodu "cywilnego".

Jak się umie jeździć to jest sens.

mowa byla o 4Motion
CYTAT("vRS":3n1yfyqt)
A suszarki te same w wersjach 140 i 170KM?

CYTAT("Tonny S":3n1yfyqt)
W silniku 2.0 TDI BKD 140 KM tez sa juz piezowtryski i system simensa ale turbina robi ograniczenia.

czytanie ze zrozumieniem sie klania


PS: dosc optymistyczne podejscia, no ale czasami tak trzeba
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vRS
post Thu, 04 May 2006 - 15:58
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Mon, 06 February 2006
Skąd: Warszał





CYTAT("Tonny S":30cjynty)
Inny system zasilania silnik w paliwo - zastosowane piezowtryski, wieksze turbo.

Racja Pele, tylko powinieneś zacytować to , a z tym 4Motion to masz rację nie za uważnie przeczytałem pierwszego posta. Chciaż problemy z ruszaniem występują kiedy masz jakiś wielki moment pod butem na niskich obrotach i napęd FWD, bo moc na dole zawsze jest niska. Jak ktoś ma lekką nogę to da sobie radę i z 400NM na dole. Innymi słowy chodziło mi o to że to że jak samochód ma 1000KM nie znaczy wcale że jest nim trudniej ruszyć niż naprzykład Ibizą 1.9 TDI 130KM w której przeszkadza duży moment na dole. A z wypowiedzi bezdusznego wyniosłem wrażenie że myli KM z NM

A wracając do tematów fryzjerskich: Czym się zatem różnią suszarki w wersjach 140 i 170KM?

Pozdrawiam


--------------------
Michał [vRS]
Manual Devil
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Thu, 04 May 2006 - 16:10
Post #17









Nie myle ........tyle, że mam nie diesla a beznzynkę....

No i sama turbosprężarka inaczej "ciągnie", bo nie od dołu a od około 2500 obr/min. Przy wilgotnej nawierzchni (o zimie nie wspomnę) chwilami jest to dość uciążliwe.....szczególnie przy gwałtownym wyprzedzaniu np. autobusu w mieście.

W trasie nie ma problemu........
Go to the top of the page
 
+Quote Post
///BMWAndDriver
post Thu, 04 May 2006 - 16:17
Post #18


Rookie
Dołączył: Tue, 25 April 2006
Skąd: Warszawa, Bemowo





Dzieki za info !

@ Tonny S
To można niezłą furke zrobić do jazdy na codzień z tego Golfa 2.0 TDI 4M.
Jakie modyfikacje trzeba wykonać i jaki byłby ich koszt by uzyskać ok 250 KM mocy ? Jeszcze bardziej niż moc interesuje mnie moment obr.

CYTAT
zapodaj sobie konfigurator


Ale jak sie doda najbardziej potrzebne dodatki (kolor, radio, klima, xenony,kurtyny, alufelgi) to do ceny trzeba jeszcze dorzucić 15-18 tys. zł. A Trendline jest goły i wesoły, a cena Sportline to już około 95 tys. zł + dodatki

Nasuwa się pytanie - czy nie lepszy byłby Golf GTI ? Niema 4Motion (i takiego momentu), ale jest ładniejszy, podbajerowany i już w standardzie ma 200 KM, a pewnie o kolejne 50-80 KM nietrudno ?

A naped 4Motion w Golfie ? To Haldex rozumiem ? (a w nowym Passacie też jest chyba Haldex ? (podobo tylko audi ma Torsen, z wyjątkiem A2, A3 i TT )


--------------------
Pozdrawiam, ///BMWAndDriver
CarAndDriver@o2.pl GG 46 999 87
Sprzedaje BMW324 D 88 Ekonomiczny Diesel
CENA 5700 zł ( ostateczna), Stan tzw. "igła"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rennen
post Thu, 04 May 2006 - 16:43
Post #19


I live here !
Dołączył: Mon, 14 October 2002
Skąd: Faaker See ;)





CYTAT("///BMWAndDriver":1dywjttr)
Jeszcze bardziej niż moc interesuje mnie moment obr.


To znaczy, że nie rozumiesz o co chodzi - sorry. Chyba, że najbardziej jara cie ciągnięcie samochodem przyczepy albo wożenie worków z cementem.

Co do twojego kolejnego pytania to gdy w aucie VAG siedzi 4x4 (quattro w audi, 4motion w VW, 4x4 w seacie czy skodzinie) jeśli auto ma silnik poprzeczny to jest to haldex, jak wzdłużny to torsen.


--------------------
'93 e36 325i - kolejna próba :)
'94 e34 v8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
///BMWAndDriver
post Thu, 04 May 2006 - 17:52
Post #20


Rookie
Dołączył: Tue, 25 April 2006
Skąd: Warszawa, Bemowo





CYTAT("rennen":ggzx55qr)
CYTAT("///BMWAndDriver":ggzx55qr)
Jeszcze bardziej niż moc interesuje mnie moment obr.


CYTAT("rennen":ggzx55qr)
To znaczy, że nie rozumiesz o co chodzi - sorry. Chyba, że najbardziej jara cie ciągnięcie samochodem przyczepy albo wożenie worków z cementem.


Chodzi mi o elastyczność, a nie o sprint spod świateł czy wyścigi na 1/4 mili. W normalnym użytkowaniu dla mnie ważniejsza jest elastycznosć,
na którą wpływ ma właśnie moment ( Oczywiście jedno z drugim /moc i moment/ jest powiązane ).

CYTAT("rennen":ggzx55qr)
Jeśli auto ma silnik poprzeczny to jest to haldex, jak wzdłużny to torsen.


Właśnie o to chodziło. To najbardziej precyzyjne wyjaśnienie.


--------------------
Pozdrawiam, ///BMWAndDriver
CarAndDriver@o2.pl GG 46 999 87
Sprzedaje BMW324 D 88 Ekonomiczny Diesel
CENA 5700 zł ( ostateczna), Stan tzw. "igła"
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 08:31