Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> 1.9TDI VP - ile wytrzyma AGR i jaki jest sens dalszego dłubania?
yEzOzWiErZ
post Wed, 04 Nov 2015 - 08:39
Post #1


Super User
Dołączył: Thu, 09 August 2007
Skąd: Bukowno





Panowie, ciągle biję się z myślami co dalej zrobić z moim Audi wink.gif
Mały opis pacjenta i dotychczasowych modyfikacji:
Silnik 1.9TDI AGR na pompie (seryjne 90PS)
- końcówki wtrysków 0.230
- FMIC by El-Tec
- Program
- Turbina ARL (GT1749vb)

Modyfikacje były przeprowadzane na bloku ALH, świeżo po nich (dawno dawno temu) auto wypluło 172ps/360Nm. Po awarii bloku przeszczepiłem blok AGR, na hamowni wypluł po tym swapie 160ps/360Nm. Przelatałem 10 000 bezawaryjnie od strony silnika i rozważam sprzedaż auta, albo dalsze dłubanie. Przyznam szczerze że nie ma zbyt wiele ciekawych samochodów które realnie zastąpiłyby mi audi.. No ale do rzeczy - jest sens dalej to dłubać? Ile BEZPIECZNIE można wyciągnąć z AGR'a na seryjnych bebechach?
Jaki mi plan chodzi po głowie..
- nowe końcówki wtrysków firad 0.225
- tłokorozdzielacz 11mm do mojej pompy
- nowa mapa

I jaki realny przyrost mogę uzyskać? No i pytanie czy ten przyrost będzie bezpieczny? Przyznam szczerze, budżet będzie oscylował w okolicach 2500pln, także zmiana turbiny na GT22 w grę nie wchodzi.
Jakie NAPRAWDĘ są różnice w blokach? Wiem że PD ma mocniejszy dół, ale jak to wygląda w VP? Są głosy że 110 jest mocniejsze od 90, a inni z kolei mówią że wszystko to to samo. Jak jest naprawdę? Chciałbym mieć coś więcej pod nogą, ale z zachowaniem bezpieczeństwa dla bloku, nie mam ochoty na kolejnego swapa w nieodległej przyszłości..


--------------------
Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 04 Nov 2015 - 08:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
przemeku
post Wed, 04 Nov 2015 - 08:55
Post #2


User
Dołączył: Wed, 05 December 2007
Skąd: Wrocław





dół od 90 i 110 jest taki sam. W Pd od 130PS w górę, dół ma mocniejszy wał, korby i tłoki.
Na zestawie o którym myslisz możesz mieć ok 185-195KM w zależności od kondycji motoru. Nm kiedyś robiło się na 380-390Nm, aby było bezpiecznie. Oczywiście jest do zrobienia 420-430Nm, ale mocnym jebnieciem z dołu, dużym dymem i dużym EGT (co właśnie zabija korby i tłoki).
Obecnie chłopaki robią znacznie większe moce i niuty na seryjnych dołach, ale auta są na GTB22, która pozwala na znacznie mniejsze EGT i łagodniejszy przebieg momentu w dolnych obrotach.
Wg mnie zrób pompę 11 i nowy soft. Nie wiem jaka jest różnica we wtryskach które chcesz założyć. One są mniejsze.... No chyba, że Twoje stare leją...

ps. ja na 230,11 +ARL miałem 425Nm, a obecnie na GTB22+260 435Nm (sprzęgło), ale w znacznie szerszym zakresie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MS13
post Wed, 04 Nov 2015 - 08:55
Post #3


Frequent User
Dołączył: Wed, 04 March 2009
Skąd: Łuków





Jest temat Jabcoka wyszlo 300 km i lata


--------------------
Mk4 asz gtb2260vk
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ChRzAnIu
post Wed, 04 Nov 2015 - 09:14
Post #4


Super User
Dołączył: Sat, 02 May 2009
Skąd: Gorzów Wlkp.





mi na seryjnym dole z 90ki 1Z wyszło narazie 242KM 530Nm i żyje smile.gif
pakuj tłoka 11mm i jeśli twoje wtryski są OK to je zostaw
myślę ze 190KM powinno być , mi na wcześniejszym stagu wyszło 190KM 420Nm z umierającą turbiną BRD , a chyba ARL turbo jest wydajniejsze ciutkę .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemeku
post Wed, 04 Nov 2015 - 09:18
Post #5


User
Dołączył: Wed, 05 December 2007
Skąd: Wrocław





CYTAT(ChRzAnIu @ Wed, 04 Nov 2015 - 09:14) *
mi na seryjnym dole z 90ki 1Z wyszło narazie 242KM 530Nm i żyje smile.gif
pakuj tłoka 11mm i jeśli twoje wtryski są OK to je zostaw
myślę ze 190KM powinno być , mi na wcześniejszym stagu wyszło 190KM 420Nm z umierającą turbiną BRD , a chyba ARL turbo jest wydajniejsze ciutkę .

ARL jest ciutkę mniejszy :-) Na Sprawnym BRD +ok 10KM vs ARL. (niestety kiedyś na rynku wtórnym było dużo BRD, które "nie chciały dobrze wstawać")

ps. jakie miałeś max EGT na tym BRD, a jakie masz teraz? ile Nm przy 2tys (wtedy i teraz)?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ChRzAnIu
post Wed, 04 Nov 2015 - 09:27
Post #6


Super User
Dołączył: Sat, 02 May 2009
Skąd: Gorzów Wlkp.





CYTAT(przemeku @ Wed, 04 Nov 2015 - 09:18) *
ARL jest ciutkę mniejszy :-) Na Sprawnym BRD +ok 10KM vs ARL

ps. jakie miałeś max EGT na tym BRD, a jakie masz teraz? ile Nm przy 2tys (wtedy i teraz)?

Moje BRD nie było pierwszej jakości i strona ssąca miała łopatki rozje.....ne .
EGT nie mierzyłem nigdy smile.gif

na BRD przy 2000obr było 360 i teraz mam podobnie na GTB2260VK .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yEzOzWiErZ
post Wed, 04 Nov 2015 - 09:37
Post #7


Super User
Dołączył: Thu, 09 August 2007
Skąd: Bukowno





No właśnie, EGT mnie martwi.. Chyba trzeba będzie zainwestować we wskaźnik żeby mieć jakiś pogląd na to co się dzieje z nim. Wtryski chcę zmienić bo już mają sporo nalatane - no i to fratelli bosio, które nie słynęły ani z trwałości ani z jakości. innych 230stek już nie dorwę, dlatego firad przykuł moją uwagę. Bezpieczne 190ps by mnie chyba uradowało, choć marzy się dwójka z przodu wink.gif tylko że GT22 to już konkretny hajs i rzeźba kolektora :/ Tłok 11 wyjdzie jakieś 600pln, wtryski ok 900 i mapa ok 1000pln, w sam raz w budżecie, a może i coś zostanie.


--------------------
Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ChRzAnIu
post Wed, 04 Nov 2015 - 12:20
Post #8


Super User
Dołączył: Sat, 02 May 2009
Skąd: Gorzów Wlkp.





CYTAT(yEzOzWiErZ @ Wed, 04 Nov 2015 - 09:37) *
No właśnie, EGT mnie martwi.. Chyba trzeba będzie zainwestować we wskaźnik żeby mieć jakiś pogląd na to co się dzieje z nim. Wtryski chcę zmienić bo już mają sporo nalatane - no i to fratelli bosio, które nie słynęły ani z trwałości ani z jakości. innych 230stek już nie dorwę, dlatego firad przykuł moją uwagę. Bezpieczne 190ps by mnie chyba uradowało, choć marzy się dwójka z przodu wink.gif tylko że GT22 to już konkretny hajs i rzeźba kolektora :/ Tłok 11 wyjdzie jakieś 600pln, wtryski ok 900 i mapa ok 1000pln, w sam raz w budżecie, a może i coś zostanie.

To może kup 250 Firady , kup tłok, uzbieraj kase i zapakuj GTB17 lepiej na tym wyjdziesz przyszłościowo wink.gif
nieraz lepiej odczekać i zapakować coś lepszego i wydajniejszego i póżniej wiekszy banan na twarzy smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zgredd
post Wed, 04 Nov 2015 - 18:40
Post #9


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 March 2012
Skąd: Oborniki Śląskie





Nie kombinuj z przeróbką pompy ostatnio był wykres wałek doloty, fmic itd wtryski 240 firada gtb i wyszło tylko 196km i moc spadała od 4.0tys. Wrzuć wtryski firada 270, swoje sprzedaj na oryginalej pompie jeśli jest w dobrym stanie zrobisz ponad 190km i to będzie kres turbiny. na 240 firada zrobiłem 180km z wałkiem sdi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomek 1980
post Wed, 04 Nov 2015 - 19:38
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Wed, 16 September 2009





Witam, tak, jak
CYTAT
zgredd
wyżej pisze lub pompa 11cie wtryski 0,240-0,250 lub 0,270 i CAHA, jak dobrze trafisz, to taką CAHA-e wyrwiesz za 700zł i realne 215KM. No chyba, że uzbierasz więcej i lepsze turbo, a to już okolice 250KM, jak zdrowy motor będzie. wink.gif
Kolega na 0,270tkach, ori 11ce i GTB2260vk zrobił 240KM i 388NM na napięciu 3,4mv.
Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukas313
post Wed, 04 Nov 2015 - 20:08
Post #11


Super User
Dołączył: Tue, 06 November 2007
Skąd: Siem-ce śl.





yEzOzWiErZ
Jak chcesz to mam jeszcze w garażu tłokorozdzielacz 11mm z pompy 107j
Został mi po moim pasku,zanim poszedł do sprzedania zdemontowałem go.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yEzOzWiErZ
post Wed, 04 Nov 2015 - 21:47
Post #12


Super User
Dołączył: Thu, 09 August 2007
Skąd: Bukowno





Generalnie powiem tak, nie chcę iść bardzo w mega moc bo wiadomo jak to się skończy dla silnika.. Chcę bezpieczny setup, ale też zadowalający czyli na poziomie 190-200ps i 380-400Nm.. Wtryski 240 pakować do pompy seryjnej to chyba przerost formy nad treścią, a co dopiero 270 wink.gif


--------------------
Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fiodor
post Wed, 04 Nov 2015 - 23:21
Post #13


Super User
Dołączył: Mon, 17 September 2012





Roznica po miedzy 90 a 110 to panewki 110 ma mocniejsze panewki.
jak sie bojesz tego i tam tego to zostaw jak jest.


--------------------
ibiza ALH 305/544
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zgredd
post Thu, 05 Nov 2015 - 00:02
Post #14


Frequent User
Dołączył: Sun, 04 March 2012
Skąd: Oborniki Śląskie





Jak masz kase to pakuj pompe 11. Napisałem najtańsze i testowane i sprawdzone rozwiązanie które umożliwi wykożystanie potencjału turbiny Arl. Dokładnie jak Fiodor piszę jak się cykasz, to jeżdzij na tym co masz
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yEzOzWiErZ
post Thu, 05 Nov 2015 - 02:18
Post #15


Super User
Dołączył: Thu, 09 August 2007
Skąd: Bukowno





Jeden blok już upaliłem, chyba logiczne że mam obawy o kolejny czyż nie biggrin.gif ? Nie sztuką jest wydłubać dużo mocy, sztuką jest osiągnąć kompromis który pozwoli użytkować auto przez czas dłuższy niż kilka sprintów.. Muszę ruszyć obecny setup bo i tak potrzebny jest remap, a jak remap to można iść za ciosem odrazu.. Tylko pytanie czy pompa 11 ma tu rację bytu wink.gif Bo jeśli na dobrym remapie zrobię 180ps na przykład z tego co mam, to dla przyrostu rzędu 10ps nie ma co się bawić w pompę 11.


--------------------
Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przemeku
post Thu, 05 Nov 2015 - 08:57
Post #16


User
Dołączył: Wed, 05 December 2007
Skąd: Wrocław





a czy sprawdzałeś co było przyczyną rozwalenia tego pierwszego silnika? od tego powinieneś zacząć....
oczywiście wróżąc z fusów można w pierwszej kolejności zwalić na lejące wtryski, program lub bardzo złą kondycje silnika.
Na zdrowej pompie 11 powinno być 15-25KM więcej niż na 10, ale przebiegi krzywej mocy i momentu będą znacznie fajniejsze.
Jeśli chodzi o wyniki na 10 + 230 + Arl to u mnie było 176KM (niestety Dynomet), u kolegi 169KM (obciążeniówka) i pamiętam jedno auto 180KM (obciążeniówka), ale tam coś było w pompie mieszane mimo iż to była 10. Wszystkie auta z bardzo niskimi przebiegami (40 - 80tys)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yEzOzWiErZ
post Thu, 05 Nov 2015 - 09:14
Post #17


Super User
Dołączył: Thu, 09 August 2007
Skąd: Bukowno





Nie udało mi się dojść do przyczyny rozwalenia poprzedniego silnika.. Miałem go bardzo krótko, przejeździłem ok 5000km od kupna i klęknął. Wtryski sprawdzałem organoleptycznie dmuchając w atmosferę, pyliły bardzo ładnie - innych testów nie robiłem. Ale co do awarii poprzedniego mam swoje podejrzenia - przy butowaniu znikał płyn ze zbiorniczka, przypuszczam że mogła być już uwalona uszczelka albo blok. Aktualnie na nowym bloku problem nie występuje. Generalnie to chyba się skuszę właśnie na pompę 11cie, wtryski może oddam do profi sprawdzenia i jak będą oki to zostaną a potem remap i zobaczymy co wypluje.. wink.gif


--------------------
Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 05 Nov 2015 - 10:39
Post #18


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





ja miałem peknietą tuleje kiedys w AFNie i tez mi uciekał płyn - sprawdzałeś dokładnie gładzie tulei ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yEzOzWiErZ
post Thu, 05 Nov 2015 - 11:52
Post #19


Super User
Dołączył: Thu, 09 August 2007
Skąd: Bukowno





o cowboy, dokładnie Ciebie tu potrzeba było biggrin.gif kurcze, nie sprawdzałem tych tulei, przyznam szczerze że podszedłem do tematu na zasadzie wywalić, swapnąć, zapomnieć wink.gif Zerknąłem tylko, poruszałem tłokami i tyle. Jedna była zatarta, tam gdzie tłok pękł - możesz mieć rację, mogło tak być że puszczał wodę do cylindra i w tamtym miejscu szlag trafił tłok, przytarło i po temacie. To już by mikroskopem trzeba sprawdzać tuleję.


--------------------
Automotive Photography by yez - FB/@fotoyez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 05 Nov 2015 - 12:39
Post #20


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





ja jezdziłem z rok z peknietą tuleją i przy pałowaniu normalnie pryskało wodą na tylną szybę wink.gif i nawet lekko korba sie wygła od tego a silnik miał moc wink.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 08:04