Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> 1.9 TDI - czy to uszkodzone koło pasowe rozrządu?
radekrp90
post Tue, 08 Nov 2016 - 14:21
Post #1


Frequent User
Dołączył: Fri, 27 March 2009





Witam,
Mam problem z moim autem i mam nadzieję, że tu dostanę odpowiedź, bo na forum marki nie ma co liczyć wink.gif

W moim 1.9 TDI 1Z (Passat B4 '96), są problemy z rozruchem co jak się okazało ma związek z przestawionym początkiem wtrysku (wartość 0 na VAG w BS).

Rozrząd ma zrobione około 40.000 km. Był ustawiany (pasek zakładany ponownie, po poprawce wymiany uszczelniacza wałka pośredniego) ponownie jakieś 20.000 km temu, na zieloną linię. Ostatnio, przy wymianie oleju (4000 km temu) ustawienie było na pół drogi do dolnej. niebieskiej granicy.

Podczas pracy silnika "wskazówka" na napinaczu skacze ale to tak powinno być chyba.

Kolejnego dnia podpięcie znów pod VAG, a kąt był znów na dolnej dopuszczalnej granicy granicy (wartość BS ok 28-48).

Teraz pytanie do Was - czy to normalne (moim zdaniem nie ale...), że po takim przebiegu rozrząd jest kompletnie przestawiony czy to raczej objaw jego zużycia i przeskoczenia np.: na pompie? A może to nieszczęsne kolo pasowe i uszkodzony wał?

Na dokładkę filmik:
https://www.youtube.com/watch?v=mVY4sCdpm-s...eature=youtu.be


Tak czy siak chcę ten rozrząd wymieniać w weekend ale pytanie jak odkręcić śrubę centralną? Zablokowanie hamulcami na 5-tce coś da? Śruba SWAG się nada czy lepiej oryginalna VW?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 08 Nov 2016 - 14:21
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Misior
post Tue, 08 Nov 2016 - 17:18
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Był kiedyś frezowany wał przy wymianie rozrządu? Miałem ostatnio taki sam przypadek w t4. Po frezowaniu problem zniknął.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radekrp90
post Tue, 08 Nov 2016 - 20:06
Post #3


Frequent User
Dołączył: Fri, 27 March 2009





Za mojej kadencji nic nie było robione (ponad 100 tyś km).
Klin, klinem ale czy ta praca kół jest normalna? wink.gif
Poza tym jak z odkręceniem tej śruby? Konieczny przyrząd przykręcany do koła pasowego czy da się jakoś inaczej?

No i jeśli okaże się, że powierzchnia wygląda wizualnie ok, przykręcę drugie koło na nową śrubę (z klejem czy bez?) z odpowiednim momentem to jest szansa, że to pojeździ jeszcze trochę?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Misior
post Wed, 09 Nov 2016 - 16:57
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 March 2006
Skąd: Małopolska





Nie chodzi o klin tylko o powierzchnię czołową wału gdzie opiera się koło.
Nie lepiej przefrezować (jak nie było to nigdy robione) zamiast wróżyć z kuli czy pojeździ czy nie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radekrp90
post Wed, 09 Nov 2016 - 20:58
Post #5


Frequent User
Dołączył: Fri, 27 March 2009





Trzeba mieć jeszcze czym wink.gif

Fakt, źle się wyraziłem - tam w sumie nie ma klina tylko tzw. półksiężyc. Ale rozchodzi się o to, że jeśli powierzchnia czołowa nie ma bicia (bo to chyba tylko od tego zależy to bicie) to czy konieczne jest jego frezowanie. Koło wymienię sobie sam w weekend, a tak oddając auto jestem uziemiony przynajmniej do środy...

Zobaczę (może nawet jutro) co się tam dzieje i się okażę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
radekrp90
post Mon, 09 Jan 2017 - 16:32
Post #6


Frequent User
Dołączył: Fri, 27 March 2009





Odświeżę temat. Okazało się wówczas, że odkręcona była śruba koła pasowego i uszkodzone samo koło (wyrobione). Skręciłem na nowym kole, na nową śrubę, zmieniłem rozrząd itp.

Teraz pytanie do Was, bo się zastanawiam co jeśli jednak to nie wytrzyma (póki co nie widać objawów "gibania"):
- czy da się ewentualnie poprawić końcówkę wału na silniku (np.: napawać i jakoś frezować)
- mam drugi wał korbowy, w dość dobrym stanie (po silniku z innego auta, przytarł się na 3-cim cylindrze i zostawiliśmy z niego wał) ale niestety pokrył się lekkim rdzawym nalotem. Czy taki wał nadaje się na szilf i jeśli tak to jaki może być tego koszt (najlepiej gdzieś na pomorzu)?

Tak o tym rozmyślałem i wyszło mi, że prawdopodobnie do wymiany byłoby:
- panewki korbowodowe (+0.25) + śruby
- panewki główne (+0.25) + śruby
- uszczelniacz czołowy i tylny
- sprzęgło (prawdopodobnie komplet, z łożyskami i łapą wysprzęglika)
- uszczelki, olej, filtr - klasyka

Rozrząd bym zostawił, bo jest praktycznie nowy.

Jakieś uwagi?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 01:29