![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 30 June 2011 Skąd: Mielec ![]() |
Dzień dobry wszystkim
sprawa może dość błaha, pierdoła lub usterka się zlokalizowała już konkretnie. Może już ktoś spotkał się z taką sytuacją- ja pierwszy raz. Auto pół roku użytkowane przez ślubną. Po zakupie podstawowy serwis olejowy zrobiony/ turbo zregenerowane bo puszczało w dolot olej. Opis sytuacji: podczas dłuższej trasy zabrakło ciśnienia oleju (opis sytacji ślubnej) mus był jechać, więc sprawdziła stan oleju stanie, był. Auto objechało i nie stanął. Po powrocie manometr w dłoń i pomiary wykazały brak ciśnienia jedynie na wolnych obrotach po rozgrzaniu- co by tłumaczyło dlaczego nie stanął podczas jazdy. Powyżej 1 tyś obr/min ciśnienie trzymał 4-5 bar. Olej Motul 5W30- około 4 tyś na nim zrobione. Pierwsza diagnoza- pompa i zawór przelewowy. Po demontażu miski, okazało się że na sitku smoka znajdują się zanieczyszczenie (coś jak silikon, trochę nagaru) podejrzewam, że po jakiejś naprawie i braku zmiany oleju na czas. Olej smoła prawie. Specjalnie szukałem czy nie ma złota/ srebra/ miedzi z panewek, ale nie znalazłem. Pompa rozebrana i korpus porysowany w środku, generalnie widać, że coś wpadło. Zawór przelewowy brudny nagarem. Zainwestowałem w nową pompę/ filtr/ olej 5w40 i zamontowane i tu jeszcze większe zaskoczenie: cienienie na ciepłym dosłownie 0, przy rozgrzanym na 3-4 tyś obr/min, ledwo 2-3 bary. Żałuje tylko że do panewek nie zaglądnąłem, jak miałem ściągnięte, ale mnie ten brak ich materiału utwierdził. Szukać dalej w pompie czy zaworze przelewowym? Czy rwać silnik z auta i rozkręcać póki nie obróciło panewek? Czyżby motodoktorek był w poprzednim oleju? Co radzicie? -------------------- W245 B200T 07' Lpidżi
W126 280SE 82' MegaSquirted |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Sun, 08 November 2009 ![]() |
Broki wspornika dźwigienek pompowtrysków są na miejscu?
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 30 June 2011 Skąd: Mielec ![]() |
Broki wspornika dźwigienek pompowtrysków są na miejscu? nie sprawdzane, dekiel czapki nie ruszany jeszcze, ale dziękuje za trop sprawdzę. -------------------- W245 B200T 07' Lpidżi
W126 280SE 82' MegaSquirted |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Frequent User Dołączył: Thu, 30 June 2011 Skąd: Mielec ![]() |
Broki wspornika dźwigienek pompowtrysków są na miejscu? xmaniekx PW. trafiłes ![]() Szybkie pytanko przy temacie wspornika dźwigienek, jak go zdemontuje i załatam broki to muszę raz jeszcze ostawiać pompki, czy tylko wystarczy założyć i dokręcić odpowiednim momentem? -------------------- W245 B200T 07' Lpidżi
W126 280SE 82' MegaSquirted |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 04 May 2025 - 02:07 |