![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Tychy/Śląsk ![]() |
Cześć. Mam Stilo 3D 1.9JTD 8V 115ps. Auto kupione 2 lata temu. Przebieg 155tyś ale myślę spokojnie można dodać mu te 100tyś sądząc po zużyciu niektórych elementów wnętrza. Stilon generalnie sprawuje się bardzo dobrze i nie mam z nim żadnych problemów. Od początku miałem plan, żeby z czasem go trochę podkręcić ale cały czas wachałem się, czy robić sam program na seryjnym turbo i iść w okolice 150ps czy wrzucać choćby 1749vb i modzić na więcej.
W tym momencie oryginalne turbo puszcza już olej i należałoby coś z tym zrobić. I teraz zastanawiam się w którą stronę iść. Regeneracja to koszt ok. 800-1000zł dokładając nieco można znaleźć nieregenerowane 1749vb z silnika ARL. Do tego FMIC, mapsensor do 2bar, strojenie i powinno dać się podejść pod okolice 180-190ps. W niedalekiej przyszłości doszedł by jeszcze przeszczep hampli z brery lub fiata coupe. Stilon ma już wzmocniony rozrząd i teoretycznie w miarę nowy zestaw sprzęgło+dwumas wymieniany jeszcze przez poprzedniego właściciela na co jest FV z serwisu. Generalnie przy gaszeniu bez sprzęgła dwumas już delikatnie się odzywa więc licze się z tym, że być może będzie także musiał pójść do wymiany. Wiem, że było parę mocnych projektów z tym silnikiem. Być może ktoś może się wypowiedzieć na podstawie własnego doświadczenia. Pozdrawiam! |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
User Dołączył: Wed, 04 November 2009 Skąd: Ostrów Wielkopolski ![]() |
IC frontowy, turbo z JTD 140/150 wywalić EGR i po strojeniu powinno być okolice 170/180 KM i 350 NM przy dobrym egzemplarzu.
-------------------- Alfa Romeo 147 1,9 16v JTD
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Tychy/Śląsk ![]() |
no właśnie w Multijetach na starcie siedzi już 1749vb, a wiadomo czy do 115stki to turbo podejdzie p&p? bo słyszałem różne opinie. jedni mówią że p&p inni, że trzeba rzeźbić przy kolektorze
generalnie chodzi mi głównie aby wypowiedział się ktoś, kto u siebie robił już takie modyfikacje. kiedyś mailowałem z Cinkiem i z tąd co nieco się dowiedziałem. chciałbym zrobić jednak jak najwięcej samemu. frontowy IC jest w najbliższych planach. EGR zaślepiony, turbo w fazie poszukiwań. program i strojenie napewno będę robił w Cinsofcie. |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 15 December 2010 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Tychy/Śląsk ![]() |
Dzięki.
![]() |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
User Dołączył: Wed, 04 November 2009 Skąd: Ostrów Wielkopolski ![]() |
Turbo podejdzie bez problemu z Multijeta, możesz sobie zrobić jeszcze większe DP żeby zbić EGT.
-------------------- Alfa Romeo 147 1,9 16v JTD
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
User Dołączył: Sat, 28 March 2009 ![]() |
turbo gt1749vb da sie osadzić na tym kolektorze jednak lekko trzeba go przerobić
|
|
|
![]()
Post
#8
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
Do czego ma być to Stilo? Czy chcesz po prostu poprawić jego osiągi, czy chcesz się bić o każdego KM?
Moim skromnym zdaniem, robienie 8V JTD powyżej pewnej granicy mija się z celem, staje się nieopłacalne. Owszem można, tylko tam, gdzie 8V się kończy, 16V ma jeszcze ok. 30KM zapasu. W moim 8V JTD mam zrobione: - FMIC z metalowym orurowaniem (turbina -> cooler, cooler -> kolektor) - wywalony katalizator, wspawany odcinek nierdzewki - EGR wyrzucony Po wizycie u Cinka wyszło mniej więcej 163KM / 350 nm. Dokładając do tego sprężarkę i nowe wtryski, można celować w okolice 190KM. Turbina z 16V daje się założyć na fabryczny kolektor po lekkiej przeróbce, nie pamiętam jak jest z DP. Pytanie tylko, czy to ma sens? Rozmawiałem kiedyś z Marcinem na temat podłubanych mocniej 8V (czyli ze zmienioną turbiną) i ich eksploatacja jest dość kłopotliwa, mam na myśli szczególnie układ wtryskowy, który pracuje przy takim setupie na granicy (i dlatego też wtryski muszą być w naprawdę dobrym stanie, aby utrzymywać te parametry). A na więcej niż 190KM pewnie nie wydoli w 8V. Można zrobić te prawie 200KM, tylko po co? Mój silnik kręci się lekko ponad 4 tyś. obr, ma gdzieś tam moc maksymalną. Jeździ się przyjemnie, nie brakuje do wyprzedzania ani szybkiego jechania w trasie, motor jest elastyczny a zakres parametrów użytecznych dość szeroki. Najwięcej w JTD dają FMIC i odetkanie wydechu, auto nie puchnie i można skorzystać z górnych przedziałów obrotomierza. Na Twoim miejscu kupiłbym nową turbinę z 8V, zrobił podstawowe mody i nie napinał się na więcej w tym silniku. |
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Tychy/Śląsk ![]() |
Nie chcę bić się o każdego konia, bardziej chcę zrobić tyle ile max da się wyciągnąć przy w miarę "zdrowych" nakładach finansowych. Dla mnie tą granicą jest właśnie 1749vb, FMIC, mapsensor do 2bar i strojenie. Celuję w okolice 180ps i uważam, że to sensowna granica. Nie zależy mi na przekroczeniu 200ps bo uważam, że nakład finansowy jest niewspółmierny do przyrostu mocy, którą można osiągnąć. Też rozmawiałem z Marcinem w ubiegłym sezonie i właśnie z powodu wtrysków, które przy większych turbawkach osiągają swoje granice radził założenie 1749vb na której nie są one jeszcze tak wysilone.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 December 2003 Skąd: Gliwice ![]() |
Sprężarka z 1.9 mjtd 16v 150ps montaż można zrobić praktycznie p&p używając klamotów z va. Przy coolerze i zdrowej dobrej jednostce powinno być 180ps. Najmocniejszy setup jaki zrobiłem ma ~185ps i 370nmw wyższej partii obrotów z racji seryjnego 2masu 115jtd+ - przy mocniejszym może być i 380nm dołem. Więcej w przypadku 115tki nie ma sensu robić, układ paliwowy kończy się przy ~200ps a i wtryski na hardcorowych czasach otwarcia i dużym railu długo nie wytrzymują - w zielonym groszku na gtb20 wtryski po ~65kkm zostały wymienione na nowe.
Pozdro -------------------- WWW.CINSOFT.PL
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Tychy/Śląsk ![]() |
Dzięki! Mam jeszcze pytanie jakiego turbo szukać, bo widziałem że są 2 wersje 1749vb z grupy WV z zespolonym kolektorem i nazwijmy to "fiatowska" w której kolektor jest osobno.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 December 2003 Skąd: Gliwice ![]() |
Dzięki! Mam jeszcze pytanie jakiego turbo szukać, bo widziałem że są 2 wersje 1749vb z grupy WV z zespolonym kolektorem i nazwijmy to "fiatowska" w której kolektor jest osobno. Nic z grupy vw etc - napisane wyzej z czego tj 1.9 16v 150ps (bravo, gt, 147, stilo) -------------------- WWW.CINSOFT.PL
|
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
podepne sie pod temat tylko że chodzi o ar 147 po lifcie 150km. jak z podatnością na mody ?(zakładamy że ic oraz wydech zrobiony) jak znosi to sprzęgło ? da sie ewentualnie coś mocniejszego założyć?
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
Super User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
podepne sie pod temat tylko że chodzi o ar 147 po lifcie 150km. jak z podatnością na mody ?(zakładamy że ic oraz wydech zrobiony) jak znosi to sprzęgło ? da sie ewentualnie coś mocniejszego założyć? Myślę, że przy dobrym egzemplarzu możesz **200KM atakować (z IC i wydechem). W temacie sprzęgła zgłoś się do Cinka, ma w ofercie odpowiednie oryginały pozmianowe, które wytrzymują do 400nM. |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Tychy/Śląsk ![]() |
Powiedzcie mi czy turbo z 140JTD, numery 716665 / 55191934 to ta sama która siedzi w wersji 150MJTD? Bo chłopaki na forum Stilo twierdzą, że tak. Do tej pory szukałem tylko po numerach 777250 / 55214063 ale widzę, że to niby to samo, tylko w późniejszych rocznikach.
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 December 2003 Skąd: Gliwice ![]() |
934 lub 063 to to samo.
-------------------- WWW.CINSOFT.PL
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 03 August 2011 Skąd: Tychy/Śląsk ![]() |
dzięki!
![]() |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Trochę się podepnę pod temat. Jak do fabrycznego wydechu/kolektora z JTD 16V 140PS podeszłoby GTB1756? Ile więcej jest do ugrania bez ruszania wydechu(jedynie z wyciętym katalizatorem) w stosunku do fabrycznego turbo?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 25 July 2025 - 05:25 |