Shoutbox 0 nowych PW 


 
Reply to this topicStart new topic
> 1.9 JTD podniesienie mocy
Motor
post Wed, 09 May 2012 - 00:07
Post #1


Rookie
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Tychy/Śląsk





Cześć. Mam Stilo 3D 1.9JTD 8V 115ps. Auto kupione 2 lata temu. Przebieg 155tyś ale myślę spokojnie można dodać mu te 100tyś sądząc po zużyciu niektórych elementów wnętrza. Stilon generalnie sprawuje się bardzo dobrze i nie mam z nim żadnych problemów. Od początku miałem plan, żeby z czasem go trochę podkręcić ale cały czas wachałem się, czy robić sam program na seryjnym turbo i iść w okolice 150ps czy wrzucać choćby 1749vb i modzić na więcej.

W tym momencie oryginalne turbo puszcza już olej i należałoby coś z tym zrobić. I teraz zastanawiam się w którą stronę iść. Regeneracja to koszt ok. 800-1000zł dokładając nieco można znaleźć nieregenerowane 1749vb z silnika ARL. Do tego FMIC, mapsensor do 2bar, strojenie i powinno dać się podejść pod okolice 180-190ps. W niedalekiej przyszłości doszedł by jeszcze przeszczep hampli z brery lub fiata coupe. Stilon ma już wzmocniony rozrząd i teoretycznie w miarę nowy zestaw sprzęgło+dwumas wymieniany jeszcze przez poprzedniego właściciela na co jest FV z serwisu. Generalnie przy gaszeniu bez sprzęgła dwumas już delikatnie się odzywa więc licze się z tym, że być może będzie także musiał pójść do wymiany.

Wiem, że było parę mocnych projektów z tym silnikiem. Być może ktoś może się wypowiedzieć na podstawie własnego doświadczenia. Pozdrawiam!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 09 May 2012 - 00:07
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
kolinn
post Wed, 09 May 2012 - 12:29
Post #2


User
Dołączył: Wed, 04 November 2009
Skąd: Ostrów Wielkopolski





IC frontowy, turbo z JTD 140/150 wywalić EGR i po strojeniu powinno być okolice 170/180 KM i 350 NM przy dobrym egzemplarzu.


--------------------
Alfa Romeo 147 1,9 16v JTD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Motor
post Wed, 09 May 2012 - 13:08
Post #3


Rookie
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Tychy/Śląsk





no właśnie w Multijetach na starcie siedzi już 1749vb, a wiadomo czy do 115stki to turbo podejdzie p&p? bo słyszałem różne opinie. jedni mówią że p&p inni, że trzeba rzeźbić przy kolektorze

generalnie chodzi mi głównie aby wypowiedział się ktoś, kto u siebie robił już takie modyfikacje. kiedyś mailowałem z Cinkiem i z tąd co nieco się dowiedziałem. chciałbym zrobić jednak jak najwięcej samemu. frontowy IC jest w najbliższych planach. EGR zaślepiony, turbo w fazie poszukiwań. program i strojenie napewno będę robił w Cinsofcie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bertis
post Wed, 09 May 2012 - 13:22
Post #4


Rookie
Dołączył: Wed, 15 December 2010





Powinno Ci się przydać:

http://www.dynosoft.pl/projekty/27-stilo-jtd-8v-200km.html
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Motor
post Wed, 09 May 2012 - 13:34
Post #5


Rookie
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Tychy/Śląsk





Dzięki. wink.gif Znam to auto, jednak tu z uwagi na dużo większe turbo do wymiany poszła pompa CR i czujnik na listwie czego w przypadku 1749vb raczej nie trzeba robić jeśli się nie mylę, jedynie czujnik ciśnienia doładowania do 2bar
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kolinn
post Wed, 09 May 2012 - 15:55
Post #6


User
Dołączył: Wed, 04 November 2009
Skąd: Ostrów Wielkopolski





Turbo podejdzie bez problemu z Multijeta, możesz sobie zrobić jeszcze większe DP żeby zbić EGT.


--------------------
Alfa Romeo 147 1,9 16v JTD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
crash75
post Wed, 09 May 2012 - 17:21
Post #7


User
Dołączył: Sat, 28 March 2009





turbo gt1749vb da sie osadzić na tym kolektorze jednak lekko trzeba go przerobić
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciekr
post Wed, 09 May 2012 - 19:24
Post #8


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





Do czego ma być to Stilo? Czy chcesz po prostu poprawić jego osiągi, czy chcesz się bić o każdego KM?

Moim skromnym zdaniem, robienie 8V JTD powyżej pewnej granicy mija się z celem, staje się nieopłacalne. Owszem można, tylko tam, gdzie 8V się kończy, 16V ma jeszcze ok. 30KM zapasu.

W moim 8V JTD mam zrobione:

- FMIC z metalowym orurowaniem (turbina -> cooler, cooler -> kolektor)
- wywalony katalizator, wspawany odcinek nierdzewki
- EGR wyrzucony

Po wizycie u Cinka wyszło mniej więcej 163KM / 350 nm. Dokładając do tego sprężarkę i nowe wtryski, można celować w okolice 190KM. Turbina z 16V daje się założyć na fabryczny kolektor po lekkiej przeróbce, nie pamiętam jak jest z DP. Pytanie tylko, czy to ma sens? Rozmawiałem kiedyś z Marcinem na temat podłubanych mocniej 8V (czyli ze zmienioną turbiną) i ich eksploatacja jest dość kłopotliwa, mam na myśli szczególnie układ wtryskowy, który pracuje przy takim setupie na granicy (i dlatego też wtryski muszą być w naprawdę dobrym stanie, aby utrzymywać te parametry). A na więcej niż 190KM pewnie nie wydoli w 8V.

Można zrobić te prawie 200KM, tylko po co? Mój silnik kręci się lekko ponad 4 tyś. obr, ma gdzieś tam moc maksymalną. Jeździ się przyjemnie, nie brakuje do wyprzedzania ani szybkiego jechania w trasie, motor jest elastyczny a zakres parametrów użytecznych dość szeroki.

Najwięcej w JTD dają FMIC i odetkanie wydechu, auto nie puchnie i można skorzystać z górnych przedziałów obrotomierza. Na Twoim miejscu kupiłbym nową turbinę z 8V, zrobił podstawowe mody i nie napinał się na więcej w tym silniku.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Motor
post Wed, 09 May 2012 - 20:36
Post #9


Rookie
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Tychy/Śląsk





Nie chcę bić się o każdego konia, bardziej chcę zrobić tyle ile max da się wyciągnąć przy w miarę "zdrowych" nakładach finansowych. Dla mnie tą granicą jest właśnie 1749vb, FMIC, mapsensor do 2bar i strojenie. Celuję w okolice 180ps i uważam, że to sensowna granica. Nie zależy mi na przekroczeniu 200ps bo uważam, że nakład finansowy jest niewspółmierny do przyrostu mocy, którą można osiągnąć. Też rozmawiałem z Marcinem w ubiegłym sezonie i właśnie z powodu wtrysków, które przy większych turbawkach osiągają swoje granice radził założenie 1749vb na której nie są one jeszcze tak wysilone.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CINEK_
post Thu, 10 May 2012 - 21:39
Post #10


Super User
Dołączył: Sun, 28 December 2003
Skąd: Gliwice





Sprężarka z 1.9 mjtd 16v 150ps montaż można zrobić praktycznie p&p używając klamotów z va. Przy coolerze i zdrowej dobrej jednostce powinno być 180ps. Najmocniejszy setup jaki zrobiłem ma ~185ps i 370nmw wyższej partii obrotów z racji seryjnego 2masu 115jtd+ - przy mocniejszym może być i 380nm dołem. Więcej w przypadku 115tki nie ma sensu robić, układ paliwowy kończy się przy ~200ps a i wtryski na hardcorowych czasach otwarcia i dużym railu długo nie wytrzymują - w zielonym groszku na gtb20 wtryski po ~65kkm zostały wymienione na nowe.

Pozdro


--------------------
WWW.CINSOFT.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Motor
post Fri, 11 May 2012 - 10:37
Post #11


Rookie
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Tychy/Śląsk





Dzięki! Mam jeszcze pytanie jakiego turbo szukać, bo widziałem że są 2 wersje 1749vb z grupy WV z zespolonym kolektorem i nazwijmy to "fiatowska" w której kolektor jest osobno.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CINEK_
post Fri, 11 May 2012 - 21:35
Post #12


Super User
Dołączył: Sun, 28 December 2003
Skąd: Gliwice





CYTAT(Motor @ Fri, 11 May 2012 - 10:37) *
Dzięki! Mam jeszcze pytanie jakiego turbo szukać, bo widziałem że są 2 wersje 1749vb z grupy WV z zespolonym kolektorem i nazwijmy to "fiatowska" w której kolektor jest osobno.



Nic z grupy vw etc - napisane wyzej z czego tj 1.9 16v 150ps (bravo, gt, 147, stilo)


--------------------
WWW.CINSOFT.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Sat, 12 May 2012 - 06:35
Post #13


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





podepne sie pod temat tylko że chodzi o ar 147 po lifcie 150km. jak z podatnością na mody ?(zakładamy że ic oraz wydech zrobiony) jak znosi to sprzęgło ? da sie ewentualnie coś mocniejszego założyć?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciekr
post Sat, 12 May 2012 - 12:58
Post #14


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





CYTAT(hz10 @ Sat, 12 May 2012 - 06:35) *
podepne sie pod temat tylko że chodzi o ar 147 po lifcie 150km. jak z podatnością na mody ?(zakładamy że ic oraz wydech zrobiony) jak znosi to sprzęgło ? da sie ewentualnie coś mocniejszego założyć?


Myślę, że przy dobrym egzemplarzu możesz **200KM atakować (z IC i wydechem). W temacie sprzęgła zgłoś się do Cinka, ma w ofercie odpowiednie oryginały pozmianowe, które wytrzymują do 400nM.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Motor
post Thu, 31 May 2012 - 22:17
Post #15


Rookie
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Tychy/Śląsk





Powiedzcie mi czy turbo z 140JTD, numery 716665 / 55191934 to ta sama która siedzi w wersji 150MJTD? Bo chłopaki na forum Stilo twierdzą, że tak. Do tej pory szukałem tylko po numerach 777250 / 55214063 ale widzę, że to niby to samo, tylko w późniejszych rocznikach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CINEK_
post Thu, 31 May 2012 - 23:21
Post #16


Super User
Dołączył: Sun, 28 December 2003
Skąd: Gliwice





934 lub 063 to to samo.


--------------------
WWW.CINSOFT.PL
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Motor
post Fri, 01 Jun 2012 - 00:01
Post #17


Rookie
Dołączył: Wed, 03 August 2011
Skąd: Tychy/Śląsk





dzięki! smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
siewcu
post Fri, 01 Jun 2012 - 00:10
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 04 December 2007
Skąd: Wrocław





Trochę się podepnę pod temat. Jak do fabrycznego wydechu/kolektora z JTD 16V 140PS podeszłoby GTB1756? Ile więcej jest do ugrania bez ruszania wydechu(jedynie z wyciętym katalizatorem) w stosunku do fabrycznego turbo?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 25 July 2025 - 05:25