Shoutbox 0 nowych PW 


2 Stron V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> 1.8t na 430-480 hp
kapi2005
post Sun, 23 Feb 2025 - 19:51
Post #1


Rookie
Dołączył: Sun, 23 February 2025





Cześć wszystkim! Chciałbym prosić osoby z doświadczeniem w tuningu silników 1.8T, które osiągają moc rzędu 450-500 HP, o pomoc w doborze odpowiedniego turbo do mojego Audi TT 8N Quattro BAM 1.8T. Aktualnie mam hybrydową turbinę K04 023 oraz szereg modyfikacji, takich jak kuta korba, racingowe panewki, sprzęgło Valeo jednomasowe, 3-calowy układ wydechowy, pompę paliwa DW 65V, intercooler, wtryski 525cc oraz customowy kolektor wydechowy. Na ten moment mój silnik generuje 315 KM i 410 Nm.

Chciałbym teraz zwiększyć moc do około 430-480 HP,przy tym stawiając na lepszą reakcję na gaz przy 430 HP, niż starać się uzyskać 480 HP w wąskim zakresie obrotów. Zależy mi również na jak najszybszym wstawaniu turbiny, najlepiej w przedziale 3000 - 4000 obr/min. Myślałem o turbinach EFR 6758 lub EFR 7163 T4 Twin Scroll A/R 0.80 WG, ale może są inne opcje, które lepiej pasowałyby do mojego projektu?

Dodatkowo, chciałbym się dowiedzieć, jakie zawory, wałki rozrządu, tłoki i inne komponenty będą potrzebne na takie moce. Byłoby świetnie, gdyby ktoś mógł rozpisać, co mniej więcej będzie potrzebne, aby osiągnąć te 430 - 480 hp. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i porady!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 23 Feb 2025 - 19:51
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Leo
post Sun, 23 Feb 2025 - 21:28
Post #2


Audi. Turbo. quattro.
Dołączył: Sat, 12 October 2002
Skąd: Opalenica





no cóż, jest tu taki fajny temat na tym forum odn. 1,8T na takie moce, i szczerze mówiąc, to bym tam nie szedł.


--------------------
Audi Coupe S2 @ GT3071R
400KM 440Nm and the life goes on...
--Audi way of life--
Suzuki V-Strom DL1000
www.AudiKlub.org
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Sun, 23 Feb 2025 - 21:49
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





1.8T to nie jest opcja na szeroki powerband i szybkie wstawanie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
davidd1986
post Mon, 24 Feb 2025 - 10:44
Post #4


Rookie
Dołączył: Tue, 26 May 2020
Skąd: okolice Krakowa





Witam.
Buduję podobny projekt w b4 quattro z 1.8T, ja kupiłem sprężarkę borga efr 6758 A/R 0.64 plus do tego dedykowany dwuportowy westgate z turbosmarta - Turbosmart TS-0620-4012 Gen V14 PSI
Głowicę mam zrobioną w dziak motorsport, porting, zawory supertecha +1mm ssące i wydechowe, zebrane ''hotspoty'', podkładki pod sprężyny wydechowe z bam'a, wałek ssący z adr
Tłoki silnika JE Pistons, VW 1.8T 20V 81.00mm(9.25:1)FSR-Perfect skirt
Kute korby techno 5
Pompa paliwa dw200
Wtryski bosch 980cc
Wtrysk wody i metanolu aem
Wszystkie podzespoły w silniku nowe, rozrządy, pompy, panewki, paski, napinacze itp.
Cewki z 2.0TFSI
Chłodnica oleju mocal 16 rzędów + podstawka mocal z termostatem
Sprzęgło od kb customs na docisku z 3.0tdi
Do wysterowania tego wszystkiego emu black
Też celujemy w moce około 430-450KM
Co z tego wyjdzie, okaże się za jakieś 2 miesiące, bo odebrałem auto od pewnego forumowicza po 4 latach i trzech miesiącach, nie zrobił w nim dosłownie nic... Znalazłem inny warsztat i na dniach mają chłopaki zacząć działać.
Po wszystkim wrzucę wykres z hamowni (drogowej)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Mon, 24 Feb 2025 - 18:59
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





a moze tak droga na skróty?

1) sprzedac to co jest
2) kupic dowolne MQB z silnikiem CJX
3) wsadzic: turbo PMAX, IC, DP
4) wystroic
5) cieszyc sie bezawaryjnymi 450-470KM i turbo wstajacym ponizej 3k

zero rzezby, eksperymentow, poprawek, oddajesz na dwa dni i odbierasz gotowy projekt
Graty wyjda 12k + robocizna + strojenie ...

jedyna wada ze nie pochwalisz sie tym na forum VAG - tam polowa ma juz taki setup wink.gif


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Mon, 24 Feb 2025 - 20:00
Post #6


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





Ja też podziwiam za chęci po tylu latach oświecenia motoryzacyjnego i chęci dłubania w 1.8T powyżej 300 KM, nie mówiąc już o tych 450.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Mon, 24 Feb 2025 - 20:26
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





Łojtam Panowie nigdy nie byliście dzieciakami z rączką w spodenkach na widok wykresu najlepiej w piku biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kapi2005
post Mon, 24 Feb 2025 - 21:05
Post #8


Rookie
Dołączył: Sun, 23 February 2025





CYTAT(As_ @ Mon, 24 Feb 2025 - 18:59) *
a moze tak droga na skróty?

1) sprzedac to co jest
2) kupic dowolne MQB z silnikiem CJX
3) wsadzic: turbo PMAX, IC, DP
4) wystroic
5) cieszyc sie bezawaryjnymi 450-470KM i turbo wstajacym ponizej 3k

zero rzezby, eksperymentow, poprawek, oddajesz na dwa dni i odbierasz gotowy projekt
Graty wyjda 12k + robocizna + strojenie ...

jedyna wada ze nie pochwalisz sie tym na forum VAG - tam polowa ma juz taki setup wink.gif


Dobry pomysł, zastanawiałem się nad tym ale, samo kupno auta które nie jest roz** gruzem czyli takie do 100tys nalotu i w jakimś fajnym stanie będzie dosyć kosztowne a nadal po kupnie samochodu trzeba w niego włożyć troszkę $ wiem o 100x łatwiej jest sprzedać i kupić nowe i cieszyć się nowym ale takim nowym autem nie ma zabawy w wyprzedaniu nowych m2, s3 itp i patrzenie na ich miny że auto 20 letnie zapodaje tak dobrze, lata w mojej okolicy taka a3 co prawda w ośce na chyba 330-350km i co on robi z takimi cwaniaczkami w tych nowych autkach to aż fajnie się ogląda. A wydaje mi się że budowa takiego 1.8T na takie moce nie pochłonie tylu $ co kupno nowego auta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Mon, 24 Feb 2025 - 22:55
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





CYTAT(kapi2005 @ Mon, 24 Feb 2025 - 21:05) *
Dobry pomysł, zastanawiałem się nad tym ale, samo kupno auta które nie jest roz** gruzem czyli takie do 100tys nalotu i w jakimś fajnym stanie będzie dosyć kosztowne


i dlatego wolę w 25 letniej igielce z przebiegiem 4 x wiekszym zrobic niezawodne szybko wstajace 450KM. Powodzenia...
A i jak juz to zlozysz i przejedziesz pierwsze 50tys to wrzuc budget jaki to pochłoneło. O ile tylko do tego czasu nie zniknie RF.

A jakbys jednak zmądrzał to rozwaz octavie 1.8 4x4 one chyba w 2014 się zaczęły
Na hybrydzie IS38 bez cudowania wyjdzie 420KM, będzie to nadal dobrze wstawac.
A jak sie postarasz to wyrwiesz egzemplarz na 16 z kołpakami i z zarowkami H7 z przodu. Będzie cichociemne, badziewne i objedzie połowę kierowców w nowych emkach czy RS'kach. Będzie o tyle łatwiej ze albo nie będą wiedziec ze się z nimi scigałes, albo nie będzie im się chciało skrzyni na sport przerzucic bo po ch&j sie scigac z jakąś starą skodą.



--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 25 Feb 2025 - 10:01
Post #10


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(kapi2005 @ Mon, 24 Feb 2025 - 21:05) *
ale takim nowym autem nie ma zabawy w wyprzedaniu nowych m2, s3 itp i patrzenie na ich miny że auto 20 letnie zapodaje tak dobrze, lata w mojej okolicy taka a3 co prawda w ośce na chyba 330-350km i co on robi z takimi cwaniaczkami w tych nowych autkach to aż fajnie się ogląda.


Oho, już rozumiem genezę.

Czyli jak ostatnio sobie latam trochę G80 to jestem cwaniaczkiem w nowej M3. A jeszcze jak mnie w "nowym autku" wyprzedzi 20-letnie Audi to w ogóle dzień zepsuty.

CYTAT(As_ @ Mon, 24 Feb 2025 - 22:55) *
i dlatego wolę w 25 letniej igielce z przebiegiem 4 x wiekszym zrobic niezawodne szybko wstajace 450KM. Powodzenia...
A i jak juz to zlozysz i przejedziesz pierwsze 50tys to wrzuc budget jaki to pochłoneło. O ile tylko do tego czasu nie zniknie RF.


+1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kapi2005
post Tue, 25 Feb 2025 - 21:17
Post #11


Rookie
Dołączył: Sun, 23 February 2025





CYTAT(As_ @ Mon, 24 Feb 2025 - 22:55) *
i dlatego wolę w 25 letniej igielce z przebiegiem 4 x wiekszym zrobic niezawodne szybko wstajace 450KM. Powodzenia...
A i jak juz to zlozysz i przejedziesz pierwsze 50tys to wrzuc budget jaki to pochłoneło. O ile tylko do tego czasu nie zniknie RF.

A jakbys jednak zmądrzał to rozwaz octavie 1.8 4x4 one chyba w 2014 się zaczęły
Na hybrydzie IS38 bez cudowania wyjdzie 420KM, będzie to nadal dobrze wstawac.
A jak sie postarasz to wyrwiesz egzemplarz na 16 z kołpakami i z zarowkami H7 z przodu. Będzie cichociemne, badziewne i objedzie połowę kierowców w nowych emkach czy RS'kach. Będzie o tyle łatwiej ze albo nie będą wiedziec ze się z nimi scigałes, albo nie będzie im się chciało skrzyni na sport przerzucic bo po ch&j sie scigac z jakąś starą skodą.



Nie w 25 a w 21 letniej "igielce" i nie z przebiegiem 4 x większym tylko niestety 115tys km smile.gif
Ok jak zbuduje ten projekt to wrzucę ale jest jeden problem, rocznie tym autem robię max 1,5tys km wiec do 50tys to forum pewnie zniknie

Dobry pomysł z octavia ale niestety, prawie wszystkie skody mi się nie podobają. :c

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wieśmac
post Tue, 25 Feb 2025 - 21:21
Post #12


Frequent User
Dołączył: Sun, 26 January 2014





Optymalnie na takie założenia to rozwiercić 1.8t na strokra 2.0 do tego turbo https://fmic.pl/silnik-i-turbo/371831-102125196.html, wtryski 980cc, robi 400+ na zwykłym paliwie i wstaje 3300-3500 obr.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kapi2005
post Tue, 25 Feb 2025 - 21:48
Post #13


Rookie
Dołączył: Sun, 23 February 2025





CYTAT(Wieśmac @ Tue, 25 Feb 2025 - 21:21) *
Optymalnie na takie założenia to rozwiercić 1.8t na strokra 2.0 do tego turbo https://fmic.pl/silnik-i-turbo/371831-102125196.html, wtryski 980cc, robi 400+ na zwykłym paliwie i wstaje 3300-3500 obr.


Dobry pomysł ale nie chce rozwierać 1.8 na strokera 2.0 za duże koszty, a przy 1.8t jak to turbo wstanie?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kapi2005
post Tue, 25 Feb 2025 - 21:50
Post #14


Rookie
Dołączył: Sun, 23 February 2025





CYTAT(Joker @ Tue, 25 Feb 2025 - 10:01) *
Oho, już rozumiem genezę.

Czyli jak ostatnio sobie latam trochę G80 to jestem cwaniaczkiem w nowej M3. A jeszcze jak mnie w "nowym autku" wyprzedzi 20-letnie Audi to w ogóle dzień zepsuty.



+1



Chciałem przeprosić, jeśli moje wcześniejsze słowa mogły kogoś urazić. Nie sądzę, że każdy, kto jeździ "nowym autkiem", jest cwaniakiem. Wiele osób, które znam i mają nowe samochody, to zupełnie normalni ludzie. Jednak gdy widzę takiego 18 latka który dostał od rodziców M2 i chwali się nim, mówiąc, jaki on jest zaje*** i się popisuje tym autem jak by na niego zarobił a tak nie było to trochę mnie to irytuje. Powinienem mieć na to wyje***, ale po prostu taki mam charakter. Kiedy widziałem wyścig M2 z A3 w ośce a potem spytałem się młodzika z M2 o słynny pojedynek 25 letniego auta z jego m2, jego mina była bezcenna i tłumaczenia że on się nie ścigał itp, a prawda była całkowicie inna.

A i gratki za posiadanie M3 G80 bardzo fajny samochód smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Tue, 25 Feb 2025 - 21:59
Post #15


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(kapi2005 @ Tue, 25 Feb 2025 - 21:50) *
Powinienem mieć na to wyje***, ale po prostu taki mam charakter.

Powinieneś, lżej się żyje wink.gif a całego świata nie naprawisz, tych 18-letnich bananów z twego opisu nie ma sensu nawet obarczać swoją uwagą.

CYTAT(kapi2005 @ Tue, 25 Feb 2025 - 21:50) *
A i gratki za posiadanie M3 G80 bardzo fajny samochód smile.gif


Mam M3 E92 2012 Competition którą wystawiam w tym sezonie, do G80 się przymierzam więc trochę jeżdżę na testach smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomad66
post Wed, 26 Feb 2025 - 16:11
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 March 2015





może 15 lat temu to robiło wrażenie, jak sleeper łomotał sportowe samochody.

Masz jeżdżące auto, zrobisz z niego nieruchomość. A bananowa młodzież za 5 minut nie będzie w ogóle pamiętać, że z kimś się ścigała. Więc nic im nie udowodnisz, co najwyżej sobie..

Rozumiem projekty z zajawki i szanuję takie bardzo, ale projekt, żeby coś udowadniać? Auto ma dawać tobie frajdę, nie innym

A to, że 21 letnie auto ma 115tyś przebiegu to też nie jest jakiś mega argument - dalej będą się pojawiały awarie już z racji wieku a nie przebiegu. Świeże auto z większą mocą i większym przebiegiem będzie mniej awaryjne niż stare z małym przebiegiem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
davidd1986
post Wed, 26 Feb 2025 - 19:44
Post #17


Rookie
Dołączył: Tue, 26 May 2020
Skąd: okolice Krakowa





Trochę w złym kierunku idzie ten temat, chłopak chce sobie zrobić samochód, a tu naśmiewanie się itp, pytał o jakieś rady i info, a nie czy to się opłaca, to Jego sprawa.
Jest mnóstwo różnych, lepszych opcji od 1.8T owszem, chce, niech robi, ja też robię, czy się opłaca - NIE, czy warto - zdecydowanie tak, to ma mnie cieszyć a nie kogoś, i nie będę latał z rączką w spodenkach z wykresem.
Pozdro
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Joker
post Wed, 26 Feb 2025 - 20:39
Post #18


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 24 March 2003





CYTAT(davidd1986 @ Wed, 26 Feb 2025 - 19:44) *
Trochę w złym kierunku idzie ten temat, chłopak chce sobie zrobić samochód, a tu naśmiewanie się itp, pytał o jakieś rady i info, a nie czy to się opłaca, to Jego sprawa.
Jest mnóstwo różnych, lepszych opcji od 1.8T owszem, chce, niech robi, ja też robię, czy się opłaca - NIE, czy warto - zdecydowanie tak, to ma mnie cieszyć a nie kogoś, i nie będę latał z rączką w spodenkach z wykresem.
Pozdro


Nie naśmiewanie tylko bardziej ironiczne wskazówki. Nikt kolegi (autora) nie obraża, nie poniża, nie krytykuje w niekulturalny sposób.

Pytał o rady i info i je dostał - jak na tacy. Rada by w to nie brnąć to również rada i to całkiem zasadna już abstrahując od samych kwestii finansowych.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Wed, 26 Feb 2025 - 22:28
Post #19


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





450KM w 1.8 to jest juz gruby projekt za gruba kase i nie sprowadza sie do wymiany turbo ktore to ogarnie.

a autor pisze ze nie chce robic strokera bo to koszty ...

i to jest główny problem tego wątku. Tu nie o to chodzi zeby zrobic unikalną TT 1.8 tylko zeby tanio zrobic szybką furę do łojenia emek czy RS'ek.

Idąc dalej w poszukiwaniu tanszej i lepszej alternatywy proponuję a3 2.0 220KM z USA. To mozna wyrwac za psie pieniądze wyglada rownie niepozornie co octavia i za 12k + robocizna + strojenie mozna miec 450-470 niezawodnych koni przenoszonych na 4 koła. Calość zamknie się w 60k za bazę i 20k za mody.

Moze ktos napisze ile teraz do 1.8T kosztuje stroker, kucizna, IC, DP, jakies chlodnice oleju, wtryski, kolektory, turbo ktore to ogarnie do tego sprzegło docisk plus masa robocizny i miejsc na potencjalny fuckup.

W MQB wymiane turbo, DP i IC praktycznie kazdy zrobi. wszystko Plug&Play i dwa dni roboty.


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
done4
post Wed, 26 Feb 2025 - 23:44
Post #20


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 July 2010





Jak to ma ładnie wstawać to trzeba włożyć nowoczesne turbo np: Garrett seria G.
Sama turbina to koszt ok. 10k.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Stron V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 08:35