![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 March 2005 Skąd: Bełchatów ![]() |
Od pewnego czasu borykam sie z usterka w moim Audi A3 1.8T - AGU seryjne 150KM
Objawy: Auto jezdzi muluwato nie ma mocy tam gdzie powinno miec - dostaje mula - od czasu do czasu zalapie na sekunde i ciagnie jak nalezy ale to sporadycznie. Po odlaczeniu akumulatora na powiedzmy 15min., auto zaczyna jezdzic ale przez 30sekund a potem wracam do stanu jak wyzej. Vag nie pokazuje zadnego bledu. Wymienilem przyplywke nadal to samo Pojechalem do ASO VW [ http://www.idczak ] - diagnoza w 5min: "uszkodzona mechanicznie turbina - lopatki obecieraja o obudowe" - mowie ok swoje turbina przelatala (ok 200tys) - zamowilem nowa - tzn. albo regenracja albo nowa - umowilem sie we Wroclawiu we firmie bo mieli na stanie taka turbine, dosc duzy warsztat i mieli wolny termin bardzo wczesnie. Pojechalem - rozkrecili: turbina w super stanie - przelata jeszcze duzo tys. km. Na drugi dzien pojechalem do poleconego przez nich warsztatu Boscha - byl jakis kumaty gosciu [tez ujezdza 1.8T] podpiol nanometr [?] i auto zaczelo prawie idealnie jezdzic - tylko dostawal minimalnego mula - jakby odlaczalo sie doladowanie tak miedzy 5, a 6tys obrotow. Pojezdzilem z specem jakis czas i stwierdzil : uszkodzony zawor - tzw. actuator ( http://images2.fotosik.pl/102/8cb34ceb71ddf168.jpg ) - po diagnozie wrocilem do domu - 200km w jedna strone Dodam jeszcze ze nanometrem chcial 'napompowac' dana wartosc cisnienia doladowania to po pojawieniu sie danej wartosci to cisnienie samo spadalo - tak jakby cos tego cisnienia nie trzymalo - podobno od trzymania cisnienia jest ten zaworek Kupilem zaworek razem z zepsuta turbina od kolegi macha (pewnie niektorzy go znaja Smile - turbina jezdzila ale troche gwizdala - wygiete lekko dwie lopatki. Podmienilem zaworek i przy okazji wymienilem czesc goraca turbiny ( http://arturo.a3-club.net/turbo2.jpg ) - moja miala kilka rysek a ta co kupilem miala jedna ryske wiec byla o wiele lepszym stanie - no i miala mniej przelatane km I mialo sie moje problemy skonczyc ale nie skonczyly - auto nadal tak samo jezdzi jak jezdzilo [zla diagnoza? pech ze zaworek sie uszkodzil podczas transportu? lezakowania?] W miedzy czasie auto bylo w Zastecu [ http://www.zastec.pl ] i tez nic nie zdiagnozowali. Auto 3 razy juz bylo niby w dobrym serwisie MOTUL w Lodzi Ul.Lipowa - gosc niby cos robil - auto przjechalo 5km (przez te 5km na jedynce i dwojce jezdzilo idealnie, potem gdy skowczylem na trase na juz na 3 slab i ledwo co wycisnolem 200km/h - odstawilem auto - zapalilem i objawy powrocily) i nadal to samo w czwartek oddalem auto juz 3 raz i jutro odbieram - pewnie nadal to samo bedzie Pojawiaja sie zawsze te same bledy: 00575 - zle cisnienie doladowania w kolektorze ssacym 00561 - uklad regulacji mieszanki - nie osiagalny 00561 - uklad regulacji mieszanki - zbyt duzy (opisy bledow moga sie roznic bo pisalem z pamieci) "Fachowiec" korzysta nie z VAGA (mowi ze to shit ale innego interfejsu - juz nie pamietam jakiego - nie wiem czy bledy sa wszedzie takie same - chodzi o ich numer czy nie. Fachowiec w miedzy czasie podobno przczyscil intercooler Ma ktos jeszcze jakies pomysly? Bo juz rece opadaja -------------------- Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR ![]() |
specem nie jestem, ale sprawdzałeś DV? to puszczanie doladowania moglo by wskazywac wlasnie na DV.
zaraz ktos zasugeruje N75... ale to chyba nie jego wina... -------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
![]()
Post
#3
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 March 2005 Skąd: Bełchatów ![]() |
DV sprawdzany byl przez zastecow - od czasu do czasu sie zatnie i tylko tyle - podobno nie ma na to wplywu.
N75 byl rowniez sprawdzany, podmieniany na inny -------------------- Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM |
|
|
![]()
Post
#4
|
|
![]() EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR ![]() |
a ile Ci pompuje? masz zegar?
-------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 March 2005 Skąd: Bełchatów ![]() |
Nie mam zegaru Niestety
-------------------- Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
![]() EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR ![]() |
CYTAT("antinet":7x842m1k) Dodam jeszcze ze nanometrem chcial 'napompowac' dana wartosc cisnienia doladowania to po pojawieniu sie danej wartosci to cisnienie samo spadalo - tak jakby cos tego cisnienia nie trzymalo - podobno od trzymania cisnienia jest ten zaworek
ten zaworek reguluje powietrze(spaliny) wpadajace na lopatki turbiny.do jakiego cisnienia pompował? -------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 March 2005 Skąd: Bełchatów ![]() |
Pompowal do bodajze 0.8 czy 1 bara - niestety juz nie pamietam.
Ale jak mowie zalozylem nowy WG ktory byl 100% sprawny - zdjety razem z turbina z jezdzacego auta No i WG byl sprawdzany przez tych 'fachowcow' i noby jest sprawny rowniez w/g nich Dodam ze kolega w A3 i Leonie ma podobne i tez jakos nikt nie daje rady poradzic. Chyba trzeba bedzie jechac do Warszawy do Unitronica -------------------- Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
Antinet- ja juz ponad miesiąc temu mowiłem Ci miedzy innymi abyś skrecił spręzynę regulacji WG na max i sprawdził co sie dzieje. Sprawdzałeś ??
-------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 March 2005 Skąd: Bełchatów ![]() |
pavel: wiem wiem pawel: ja sam nie umialem jak wiesz - robil to podobno 'fachowiec' i WG dziala prawidlowo
-------------------- Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM |
|
|
![]()
Post
#10
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
CYTAT("antinet":1erlun2q) pavel: wiem wiem pawel: ja sam nie umialem jak wiesz - robil to podobno 'fachowiec' i WG dziala prawidlowo
no własnie odwrotnie- celem tej próby jest własnie wyłączenie WG aby chwilowo nie działał, tzn. aby spaliny permanentnie waliły na turbinę -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#11
|
|
![]() EJ205 USER Dołączył: Sat, 21 June 2003 Skąd: WuWuA-WaWeR ![]() |
a tego efektu nie bdziemy mieli jesli zamkniemy przewód od podcisnienia idacy do WG?
-------------------- W205 OM654 Daily
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
Podjedź jeszcze do gazowników niech sprawdzą całą instalacje od strony elektronicznej.
Ps. WG, N75, turbina jest na 100% ok. -------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 March 2005 Skąd: Bełchatów ![]() |
Bartek 1ZZ: instalacje zupelnie odlaczylismy z 'fachowcem' wiec to wykluczamy
Bartek znasz moze tego goscia z Lipowej? Niby jezdzil w rajdach, obsluguje wyscigi a gowno umie? A czy z odpietym N75 moge jezdzic na dluzsza mete? Musze zrobic 1500km - a z odbietym n75 jezdzi troche lepiej niz maluch i nie szarpie -------------------- Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM |
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
1) antinet- z odpietym N75 mozesz jezdzić tak dłaugo jak chcesz
2) co to za kody błedów, które napisałes (00575, 00561- ja nie znam takich błędów vag)? 3) moja dobra rada- zainwestuj jutro 40zł w prosty manometr (kup zwykły manometr w sklepie ze sprzetem spawalniczym oraz 3m rurki prózniowej w sklepie z akcesoriami do ciężarówek, podłącz to i umotaj chocby na taśme klejącą gdzieś w kabinie w zasięgu wzroku) -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#15
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 March 2005 Skąd: Bełchatów ![]() |
pavel: no wlasnie nie wiem co on uzywa - jakiego softu - jutro bede wiedzial.
Mowie z odpieciu kostki elektrycznej od n75 Co do nanometru to moze kupie jakis wskaznik doladowania i tyle - taki za 100zl ? -------------------- Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM |
|
|
![]()
Post
#16
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
Znam, kiedyś brałem od niego Motul
Sprawdź ciśmienie paliwa, katalizator, czujnik ciśnienia atmosferycznago(najlepiej podmień) -------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#17
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 15 March 2005 Skąd: Bełchatów ![]() |
Bartek 1ZZ: ale jak gosc kasuje blad i niby cos tam grzebnol to auto jezdzie przez pewien okres wiec chyba zapchany katalizator na to nie wplywa?
-------------------- Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM |
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
CYTAT("antinet":kzkxl0r8) Mowie z odpieciu kostki elektrycznej od n75
Co do nanometru to moze kupie jakis wskaznik doladowania i tyle - taki za 100zl ? 1) mam to samo na myśli 2) Manometr- tak- zamontuj cokolwiek abys w kabinie mógł monitorować doładowanie Bartek 1ZZ ma rację- sprawdź ciśnienie paliwa. Ten model silnika nie ma czujnika ciśnienia atmosferycznego -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]()
Post
#19
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 11 January 2006 Skąd: www.ztr-tuning.pl ![]() |
A właśnie że ma ten czujnik atm., ale nie ma cz. ciśnienia doładowania. Nienawidze tego rozwiązania
-------------------- Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp... Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning |
|
|
![]()
Post
#20
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 April 2003 Skąd: Kwidzyn/Grudziądz ![]() |
CYTAT("Bartek 1ZZ":3nl7ybbg) A właśnie że ma ten czujnik atm., ale nie ma cz. ciśnienia doładowania. Nienawidze tego rozwiązania
Odwrotnie- Audi A3 1,8T z silnikiem AGU 150KM posiada czujnik cisnienia doładowania i znajduje sie on w intercoolerze. Silnik ten nie posiada czujnika ciśnienia atmosferycznego -------------------- zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 21:31 |