Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> 1.8T nie jezdzi - brak mocy. Nikt nie potrafi pomoc
(A)rturo
post Mon, 21 Aug 2006 - 15:15
Post #1


Forum Homee
Dołączył: Tue, 15 March 2005
Skąd: Bełchatów





Od pewnego czasu borykam sie z usterka w moim Audi A3 1.8T - AGU seryjne 150KM

Objawy: Auto jezdzi muluwato nie ma mocy tam gdzie powinno miec - dostaje mula - od czasu do czasu zalapie na sekunde i ciagnie jak nalezy ale to sporadycznie.
Po odlaczeniu akumulatora na powiedzmy 15min., auto zaczyna jezdzic ale przez 30sekund a potem wracam do stanu jak wyzej.
Vag nie pokazuje zadnego bledu.
Wymienilem przyplywke nadal to samo

Pojechalem do ASO VW [ http://www.idczak ] - diagnoza w 5min: "uszkodzona mechanicznie turbina - lopatki obecieraja o obudowe" - mowie ok swoje turbina przelatala (ok 200tys) - zamowilem nowa - tzn. albo regenracja albo nowa - umowilem sie we Wroclawiu we firmie bo mieli na stanie taka turbine, dosc duzy warsztat i mieli wolny termin bardzo wczesnie.
Pojechalem - rozkrecili: turbina w super stanie - przelata jeszcze duzo tys. km.

Na drugi dzien pojechalem do poleconego przez nich warsztatu Boscha - byl jakis kumaty gosciu [tez ujezdza 1.8T] podpiol nanometr [?] i auto zaczelo prawie idealnie jezdzic - tylko dostawal minimalnego mula - jakby odlaczalo sie doladowanie tak miedzy 5, a 6tys obrotow.
Pojezdzilem z specem jakis czas i stwierdzil : uszkodzony zawor - tzw. actuator ( http://images2.fotosik.pl/102/8cb34ceb71ddf168.jpg ) - po diagnozie wrocilem do domu - 200km w jedna strone

Dodam jeszcze ze nanometrem chcial 'napompowac' dana wartosc cisnienia doladowania to po pojawieniu sie danej wartosci to cisnienie samo spadalo - tak jakby cos tego cisnienia nie trzymalo - podobno od trzymania cisnienia jest ten zaworek

Kupilem zaworek razem z zepsuta turbina od kolegi macha (pewnie niektorzy go znaja Smile - turbina jezdzila ale troche gwizdala - wygiete lekko dwie lopatki.

Podmienilem zaworek i przy okazji wymienilem czesc goraca turbiny ( http://arturo.a3-club.net/turbo2.jpg ) - moja miala kilka rysek a ta co kupilem miala jedna ryske wiec byla o wiele lepszym stanie - no i miala mniej przelatane km

I mialo sie moje problemy skonczyc ale nie skonczyly - auto nadal tak samo jezdzi jak jezdzilo [zla diagnoza? pech ze zaworek sie uszkodzil podczas transportu? lezakowania?]


W miedzy czasie auto bylo w Zastecu [ http://www.zastec.pl ] i tez nic nie zdiagnozowali.

Auto 3 razy juz bylo niby w dobrym serwisie MOTUL w Lodzi Ul.Lipowa - gosc niby cos robil - auto przjechalo 5km (przez te 5km na jedynce i dwojce jezdzilo idealnie, potem gdy skowczylem na trase na juz na 3 slab i ledwo co wycisnolem 200km/h - odstawilem auto - zapalilem i objawy powrocily) i nadal to samo
w czwartek oddalem auto juz 3 raz i jutro odbieram - pewnie nadal to samo bedzie

Pojawiaja sie zawsze te same bledy:
00575 - zle cisnienie doladowania w kolektorze ssacym
00561 - uklad regulacji mieszanki - nie osiagalny
00561 - uklad regulacji mieszanki - zbyt duzy
(opisy bledow moga sie roznic bo pisalem z pamieci)

"Fachowiec" korzysta nie z VAGA (mowi ze to shit ale innego interfejsu - juz nie pamietam jakiego - nie wiem czy bledy sa wszedzie takie same - chodzi o ich numer czy nie.

Fachowiec w miedzy czasie podobno przczyscil intercooler

Ma ktos jeszcze jakies pomysly? Bo juz rece opadaja


--------------------
Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 21 Aug 2006 - 15:15
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
the.wolf
post Mon, 21 Aug 2006 - 15:54
Post #2


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





specem nie jestem, ale sprawdzałeś DV? to puszczanie doladowania moglo by wskazywac wlasnie na DV.
zaraz ktos zasugeruje N75... ale to chyba nie jego wina...


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
(A)rturo
post Mon, 21 Aug 2006 - 15:56
Post #3


Forum Homee
Dołączył: Tue, 15 March 2005
Skąd: Bełchatów





DV sprawdzany byl przez zastecow - od czasu do czasu sie zatnie i tylko tyle - podobno nie ma na to wplywu.
N75 byl rowniez sprawdzany, podmieniany na inny


--------------------
Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Mon, 21 Aug 2006 - 16:12
Post #4


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





a ile Ci pompuje? masz zegar?


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
(A)rturo
post Mon, 21 Aug 2006 - 16:15
Post #5


Forum Homee
Dołączył: Tue, 15 March 2005
Skąd: Bełchatów





Nie mam zegaru Niestety


--------------------
Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Mon, 21 Aug 2006 - 16:50
Post #6


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





CYTAT("antinet":7x842m1k)
Dodam jeszcze ze nanometrem chcial 'napompowac' dana wartosc cisnienia doladowania to po pojawieniu sie danej wartosci to cisnienie samo spadalo - tak jakby cos tego cisnienia nie trzymalo - podobno od trzymania cisnienia jest ten zaworek


ten zaworek reguluje powietrze(spaliny) wpadajace na lopatki turbiny.do jakiego cisnienia pompował?


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
(A)rturo
post Mon, 21 Aug 2006 - 16:56
Post #7


Forum Homee
Dołączył: Tue, 15 March 2005
Skąd: Bełchatów





Pompowal do bodajze 0.8 czy 1 bara - niestety juz nie pamietam.
Ale jak mowie zalozylem nowy WG ktory byl 100% sprawny - zdjety razem z turbina z jezdzacego auta

No i WG byl sprawdzany przez tych 'fachowcow' i noby jest sprawny rowniez w/g nich

Dodam ze kolega w A3 i Leonie ma podobne i tez jakos nikt nie daje rady poradzic.

Chyba trzeba bedzie jechac do Warszawy do Unitronica


--------------------
Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Mon, 21 Aug 2006 - 17:11
Post #8


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





Antinet- ja juz ponad miesiąc temu mowiłem Ci miedzy innymi abyś skrecił spręzynę regulacji WG na max i sprawdził co sie dzieje. Sprawdzałeś ??


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
(A)rturo
post Mon, 21 Aug 2006 - 17:15
Post #9


Forum Homee
Dołączył: Tue, 15 March 2005
Skąd: Bełchatów





pavel: wiem wiem pawel: ja sam nie umialem jak wiesz - robil to podobno 'fachowiec' i WG dziala prawidlowo


--------------------
Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Mon, 21 Aug 2006 - 17:28
Post #10


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("antinet":1erlun2q)
pavel: wiem wiem pawel: ja sam nie umialem jak wiesz - robil to podobno 'fachowiec' i WG dziala prawidlowo


no własnie odwrotnie- celem tej próby jest własnie wyłączenie WG aby chwilowo nie działał, tzn. aby spaliny permanentnie waliły na turbinę


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
the.wolf
post Mon, 21 Aug 2006 - 17:39
Post #11


EJ205 USER
Dołączył: Sat, 21 June 2003
Skąd: WuWuA-WaWeR





a tego efektu nie bdziemy mieli jesli zamkniemy przewód od podcisnienia idacy do WG?


--------------------
W205 OM654 Daily
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Mon, 21 Aug 2006 - 20:14
Post #12


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





Podjedź jeszcze do gazowników niech sprawdzą całą instalacje od strony elektronicznej.

Ps. WG, N75, turbina jest na 100% ok.


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
(A)rturo
post Mon, 21 Aug 2006 - 20:18
Post #13


Forum Homee
Dołączył: Tue, 15 March 2005
Skąd: Bełchatów





Bartek 1ZZ: instalacje zupelnie odlaczylismy z 'fachowcem' wiec to wykluczamy

Bartek znasz moze tego goscia z Lipowej? Niby jezdzil w rajdach, obsluguje wyscigi a gowno umie?

A czy z odpietym N75 moge jezdzic na dluzsza mete? Musze zrobic 1500km - a z odbietym n75 jezdzi troche lepiej niz maluch i nie szarpie


--------------------
Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Mon, 21 Aug 2006 - 20:39
Post #14


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





1) antinet- z odpietym N75 mozesz jezdzić tak dłaugo jak chcesz

2) co to za kody błedów, które napisałes (00575, 00561- ja nie znam takich błędów vag)?

3) moja dobra rada- zainwestuj jutro 40zł w prosty manometr (kup zwykły manometr w sklepie ze sprzetem spawalniczym oraz 3m rurki prózniowej w sklepie z akcesoriami do ciężarówek, podłącz to i umotaj chocby na taśme klejącą gdzieś w kabinie w zasięgu wzroku)


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
(A)rturo
post Mon, 21 Aug 2006 - 20:43
Post #15


Forum Homee
Dołączył: Tue, 15 March 2005
Skąd: Bełchatów





pavel: no wlasnie nie wiem co on uzywa - jakiego softu - jutro bede wiedzial.

Mowie z odpieciu kostki elektrycznej od n75

Co do nanometru to moze kupie jakis wskaznik doladowania i tyle - taki za 100zl ?


--------------------
Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Mon, 21 Aug 2006 - 20:47
Post #16


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





Znam, kiedyś brałem od niego Motul

Sprawdź ciśmienie paliwa, katalizator, czujnik ciśnienia atmosferycznago(najlepiej podmień)


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
(A)rturo
post Mon, 21 Aug 2006 - 20:51
Post #17


Forum Homee
Dołączył: Tue, 15 March 2005
Skąd: Bełchatów





Bartek 1ZZ: ale jak gosc kasuje blad i niby cos tam grzebnol to auto jezdzie przez pewien okres wiec chyba zapchany katalizator na to nie wplywa?


--------------------
Było A3:152KM->S3:272KM->EvoIX:391KM->EvoX:403KM->F10->A6 C7 BiT 370KM@770NM
Jest: S1000XR || E63s W212: 701KM@1002NM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Mon, 21 Aug 2006 - 21:02
Post #18


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("antinet":kzkxl0r8)
Mowie z odpieciu kostki elektrycznej od n75

Co do nanometru to moze kupie jakis wskaznik doladowania i tyle - taki za 100zl ?


1) mam to samo na myśli
2) Manometr- tak- zamontuj cokolwiek abys w kabinie mógł monitorować doładowanie

Bartek 1ZZ ma rację- sprawdź ciśnienie paliwa. Ten model silnika nie ma czujnika ciśnienia atmosferycznego


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bartek ZTR
post Mon, 21 Aug 2006 - 21:04
Post #19


Forum Killer
Dołączył: Wed, 11 January 2006
Skąd: www.ztr-tuning.pl





A właśnie że ma ten czujnik atm., ale nie ma cz. ciśnienia doładowania. Nienawidze tego rozwiązania


--------------------
Celica ZTR Drag FWD Turbo 2GR-FE 1057HP 1075Nm 1/4 Best ET 9.5sec./260Km/h
Mistrz Polski Rover ZTR 1548cc 450HP BEST ET 10.83/400m
TUNING TECHNICZNY I ELEKTRONICZNY WSZYSTKICH MAREK-INSTALACJE TURBO,CZĘŚCI ZAMIENNE,UKŁ. HAMULCOWE I ZAWIESZENIA,POMIAR MOCY, ECUMASTER EMU DET3 itp...

Odwiedź moją stronę Celica ZTR Drag FWD

Odwiedź moją stronę ZTR-Tuning
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pavel
post Mon, 21 Aug 2006 - 21:23
Post #20


Moderator
Dołączył: Sat, 19 April 2003
Skąd: Kwidzyn/Grudziądz





CYTAT("Bartek 1ZZ":3nl7ybbg)
A właśnie że ma ten czujnik atm., ale nie ma cz. ciśnienia doładowania. Nienawidze tego rozwiązania


Odwrotnie- Audi A3 1,8T z silnikiem AGU 150KM posiada czujnik cisnienia doładowania i znajduje sie on w intercoolerze. Silnik ten nie posiada czujnika ciśnienia atmosferycznego


--------------------
zaciski hamulcowe BREMBO-renowacja-lakierowanie proszkowe-adaptery do zacisków BREMBO-serwis rajdowy RPP/RSMP/GSMP
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 06 July 2025 - 21:31