![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 13 May 2020 ![]() |
Witam wszystkich.
Borykam się z problemem wypadania zapłonów na biegu jałowym. Raz na jakiś czuć szarpnięcie silnikiem. Podpiąłem pod kompa, w grupach 15 i 16 widać pojedyncze wypadanie zapłonów - różne cylindry w losowych odstępach, np. pojawia się wypadanie zapłonu na cylindrze pierwszym, po chwili się zeruje, a za jakiś czas wypada na 4, 3 i 2. I tak cały czas. Podczas jazdy nie zauważyłem żadnych nieprawidłowości, zbiera się i jedzie bardzo dobrze. Zero jakichkolwiek błędów. Próbowałem z ciekawości sprawdzić na odpiętej przepływce, ale wtedy to wypadają wszystkie zapłony naraz, nie da się nawet ruszyć. Tak ma być? Rozrząd zmieniony, zaworek odmy (ten zielony) zmieniony, nowy olej. Cewki i świece mają 10k nalotu. Problem występował zarówno przed zmianami. Nie wiem gdzie zacząć szukać przyczyny, ktoś ma jakieś rady? Pozdrawiam. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#2
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
A co z grzybkiem odmy pomiędzy pokrywą zaworów i TIP?
Próbowałeś odpinać EVAP? Pokaż loga statycznego 001+032+090. Jaka przerwa na świecach i ile przebiegu mają? -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#3
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 13 May 2020 ![]() |
Grzybek odmy czysty. Kat wypatroszony. Druga sonda wyłączona w sofcie. Z ciekawości jutro odepnę EVAP i wrzucę logi statyczne. Dynamiczne dopiero w weekend jak się uda. Świece PFR6Q mają niecałe 10 tysięcy, przerwa 0.7.
|
|
|
![]()
Post
#4
|
|
Super User Dołączył: Sun, 08 April 2007 Skąd: Polska ![]() |
zaworek jednokierunkowy pod kolektorem ssacym? odma nad filtrem oleju szczelna?
|
|
|
![]()
Post
#5
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 13 May 2020 ![]() |
A co z grzybkiem odmy pomiędzy pokrywą zaworów i TIP? Próbowałeś odpinać EVAP? Pokaż loga statycznego 001+032+090. Jaka przerwa na świecach i ile przebiegu mają? Wrzucam log 001+032+090 https://log.tunezilla.com/chart/407611#H8KL...wMjwpVuwpUNAQAA Po odpięciu EVAP dalej jest tak samo. Co do pytania wyżej: zaworek jednokierunkowy pod kolektorem ssacym? odma nad filtrem oleju szczelna? Zaworek wygląda na oryginalny jeszcze, ale odma chyba szczelna, bo korek oleju podskakuje. Edit: Zajarzałem do grzybka i kolanek, oto co znalazłem ![]() ![]() Myślicie, że to może być przyczyną? |
|
|
![]()
Post
#6
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 April 2013 Skąd: Gdańsk ![]() |
zwykle ubogość mieszanki takie objawy przynosi. Więc trzeba szczelności sprawdzić i stan podstawowych komponentów jak choćby świeczki....
|
|
|
![]()
Post
#7
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Może to być przyczyna, ale log wygląda idealnie, podmień świece i cewki z innego 1.8t gdzie chodzi równo.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#8
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 08 February 2016 Skąd: Piła ![]() |
Mi jak c20ne szarpało to już pomysłów nie miałem bo wszystko sprawdzone, okazało się właśnie coś podobnego jak na zdjęciu, rozerwany pod opaską wąż od odmy...
|
|
|
![]()
Post
#9
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 13 May 2020 ![]() |
Podmienię i zobaczę, ale najwcześniej w następnym tygodniu. Wymienie te kolanka i trójniki. Popatrzę jeszcze inne wężyki, bo na pewno to będzie powodowała pierdoła właśnie tego typu.
|
|
|
![]()
Post
#10
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 17 December 2009 Skąd: Kruszwica ![]() |
Podstawa to dobre/nowe świece i sprawne cewki. Na tym się nie oszczędza, wymień to jak trzeba i dopiero zobacz co dalej, bo szukanie dziurawych wężyków gdy cewki padają to jakiś absurd.
Kiedy zmieniałeś świece i cewki? -------------------- Życie jest rumakiem który nie znosi tchórzliwego jeźdźca.
B6 1.8T@GT28RS>B9 2.0T Allroad Punto Evo 1.4T |
|
|
![]()
Post
#11
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 13 May 2020 ![]() |
Pisałem wyżej, że swiecie i cewki mają niecałe 10 tysięcy przejechane. Kupiłem wcześniej już dwa kompety cewek i świec na obu jest to samo. ZSE051 i PFR6Q.
|
|
|
![]()
Post
#12
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Jaka przerwa świec?
Wokół wtryskiwaczy syf i brud? -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#13
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 13 May 2020 ![]() |
0.7mm. Trochę syfu jest, ale nie ma tragedii, tak myślę.
|
|
|
![]()
Post
#14
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Jak jest syf to oringi do wymiany, bo bierze lewe przez nie i dmucha boost, biorąc lewe ma to wpływ na pracę.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#15
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 April 2013 Skąd: Gdańsk ![]() |
Wystarczy te miejsca zalać wd 40 lub podobnym, uruchomić na biegu jałowym i będzie widać czy szczelny, czy zaciąga płyn do kolektoraco świadczy o zaciąganiu lewizny...
|
|
|
![]()
Post
#16
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 13 May 2020 ![]() |
Dzięki, sprawdzę to.
|
|
|
![]()
Post
#17
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 13 May 2020 ![]() |
Na razie zrobiłem pomiar kompresji - 11 bar na każdym cylindrze. Wymieniłem trójnik i kolanko zaworu odmy. Nic się nie zmieniło. Szukam dalej.
|
|
|
![]()
Post
#18
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 15 June 2010 ![]() |
Kolego, udało Ci się rozwiązać problem?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 01 May 2025 - 07:33 |